12 powodów, przez które nie widzisz swoich reklam Google AdWords

Twoja kampania Google AdWords jest już gotowa. Przynajmniej tak Ci się wydaje, a jednak nie widzisz reklam, opłaty nie są naliczane, nie dzieje się nic. Powody mogą być różne i zazwyczaj nie są wyjątkowo poważne. Najważniejsze to zachować spokój i przeanalizować sytuację. Przeczytaj, dlaczego reklamy mogą nie być wyświetlane.

1. Wyszukiwanie własnych reklam

Kiedy ustawiłeś kampanię lub zleciłeś takie działania agencji SEM, chcesz zobaczyć, czy Twoje reklamy są widoczne. Musisz jednak wiedzieć, że regularne wyszukiwanie bez klikania może spowodować wstrzymanie ich wyświetlania dla Twojego adresu IP. System Google uzna, że są to reklamy, które Cię nie interesują.

Najlepiej, jeśli skorzystasz z narzędzia podglądu i diagnostyki reklam. Sprawdź, w jaki sposób Twoja reklama wygląda w wynikach wyszukiwania bez generowania dodatkowych wyświetleń.

2. Wykorzystanie budżetu dziennego

Dla każdej kampanii ustawiana jest kwota, która określa ile średnio dziennie chcesz wydać na reklamy – jest to tzw. budżet dzienny. System Google AdWords będzie wyświetlał reklamy aż do wykorzystania tego budżetu.

Przy niedużym budżecie wyświetlenie nie nastąpi przy każdym wyszukaniu.

3. Kierowanie na wybraną lokalizację

W każdej kampanii możesz wybrać lokalizacje, na które chcesz kierować reklamy. Jeśli nie znajdujesz się w określonej lokalizacji, nie zobaczysz reklamy, chyba że skorzystasz ze wspomnianego wcześniej narzędzia podglądu i diagnostyki.

4. Wstrzymana kampania lub grupa reklam

Jeśli zastanawiasz się, dlaczego reklama nie jest wyświetlana, sprawdź, czy status kampanii lub grupy reklam jest aktywny. Być może jakiś czas temu wstrzymałeś wyświetlanie i zapomniałeś o zmianie.

5. Odrzucone reklamy

Może zdarzyć się tak, że Twoja reklama zostanie odrzucona. Jeśli nie wiesz, dlaczego tak się stało, wystarczy, że najedziesz kursorem na dymek znajdujący się przy tym stanie.

Możesz włączyć także kolumnę “szczegóły zasad” – dowiesz się, której zasady dotyczy odrzucenie oraz uzyskasz informację jak ją poprawić.

Jeśli uważasz, że zamieszczona przez Ciebie reklama jest zgodna z zasadami reklamowymi AdWords, wprowadź niewielką zmianę w tekście i prześlij ją do ponownego sprawdzenia.

W przypadku reklam o stanie “zatwierdzona (ograniczona)”, będą one wyświetlane, ale w określonych miejscach.

6. Odrzucone słowa kluczowe

Nie tylko reklamy mogą zostać odrzucone. Słowa kluczowe także mogą uzyskać taki status. Oznacza to, że naruszyły, którąś z zasad. Więcej informacji uzyskasz po najechaniu na dymek znajdujący się przy odrzuceniu.

7. Wykluczające słowa kluczowe

Wykluczenie słów kluczowych to dobry sposób, by uniknąć zbędnych kliknięć. Jednak bardzo łatwo jest użyć wykluczeń, które sprawią, że reklama przestanie pojawiać się także wtedy, kiedy powinna. Zwróć uwagę na użycie odpowiednich dopasowań.

8. Za wysokie cpc

Jeśli ustawisz zbyt wysoką maksymalną stawkę za kliknięcie w stosunku do budżetu dziennego, Twoje reklamy mogą się nie wyświetlać lub wyświetlą się w bardzo ograniczonym zasięgu.

Czasami stawki za kliknięcie nie należą do najtańszych, dlatego przed zaplanowaniem budżetu zajrzyj do planera słów kluczowych. Być może konieczne będzie zwiększenie kwoty, jaką dziennie planujesz przeznaczyć na reklamy.

9. Mała liczba wyszukiwań

Kolejnym powodem, przez który użytkownicy nie zobaczą reklamy, jest mała liczba wyszukiwań. Słowa oznaczone tym stanem są rzadko (lub wcale) wyszukiwane w Google. Właśnie dlatego są czasowo dezaktywowane i powodują, że reklamy się nie wyświetlają.

W takim przypadku możesz poczekać na automatyczne sprawdzenie wyszukiwań słów kluczowych – jeśli więcej użytkowników zacznie wyszukiwać dane hasło, Twoje reklamy zaczną się wyświetlać. Jeśli nie chcesz czekać, usuń słowo kluczowe, które blokuje wyświetlanie i użyj planera słów kluczowych, by znaleźć inne propozycje.

10. Złe ustawienie dostosowania stawek

Google AdWords pozwala na dostosowanie stawek, czyli zmianę częstotliwości wyświetleń w zależności od miejsca, czasu i sposobu wyszukiwania. Jeśli ustawisz obniżenie stawki np. na tabletach o 100%, taka reklama nie będzie w ogóle pojawiać się na tych urządzeniach.

Zwróć uwagę, czy dostosowanie nie zostało dodane przypadkowo, albo czy nie miało być obniżone o 10% 😉

11. Harmonogram wyświetlania

Ustawienie harmonogramu wyświetlania to dobry pomysł, jednak musi być to przeprowadzone w przemyślany sposób. Zanim zdecydujesz się na ograniczenie, przetestuj wyświetlanie przez cały dzień i na tej podstawie wyciągnij wnioski.

Nie zawsze godziny, które wydają się nam najlepsze, faktycznie takie są.

12. Błędy w ustawieniach płatności

Jeśli nadal nie znasz przyczyny, z jakiej Twoje reklamy nie są wyświetlane, sprawdź ustawienia płatności. Być może pojawiły się błędy w metodach płatności, które uniemożliwiają wyświetlenia. Może być też problem z podpiętą kartą kredytową – mogła się przeterminować, lub osiągnąć limit wydatków w banku.

Podsumowanie

Pamiętaj, że powodów, przez które Twoje reklamy się nie wyświetlają, może być więcej.

Gdy sprawdziłeś już podstawowe opcje, masz pewność poprawnej optymalizacji, jednak nadal nie wiesz, dlaczego reklamy nie są widoczne dla Ciebie i innych użytkowników, skontaktuj się z pomocą Google AdWords.

 

Bądź o krok przed konkurencją!

Zapisz się do newslettera, a raz w miesiącu otrzymasz najważniejsze informacje o marketingu internetowym na e-mail.