Bing Ads – poznaj system reklamowy Microsoft!
Poznaj Microsoft Advertising, czyli Bing Ads. To usługa reklamowa oferowana w wyszukiwarce Bing, od czego wzięła swoją pierwszą nazwę. Od pewnego czasu funkcjonuje jako Microsoft Advertising, w skrócie Microsoft Ads. Czym wyróżniają się kampanie reklamowe Bing i czy warto je uruchomić? Szczegóły znajdziesz w artykule.
Co więcej sprawdzimy:
- Jak często polscy użytkownicy korzystają z tej wyszukiwarki?
- Jakie wyróżniające cechy może zaoferować kampania w systemie Microsoft?
- Jakie formy i metody płatności oferuje usługa?
- Dlaczego reklamy w wyszukiwarce Bing są dobrym pomysłem?
- Czym są Bing Ads?
- Popularność wyszukiwarek na polskim rynku
- Gdzie wyświetlają się reklamy Bing?
- Przykładowe wyszukiwania w Bing i Yahoo
- Czym wyróżnia się system reklamowy Bing Ads?
- Zalety systemu
- Jak zapłacisz za reklamę w systemie firmy Microsoft?
- Weryfikacja tożsamości reklamodawcy
- Dlaczego warto zainwestować w Bing Ads?
- MsAds Partner
Czym są Microsoft Ads?
Dzisiaj opowiemy o tym, czym są Bing Ads, co sprawia, że warto się nimi zainteresować i czy jest to opłacalne.
Wyszukiwarka Bing należy do Microsoftu i ma oczywiście własny system reklamowy (podobnie jak Google Ads funkcjonują w wyszukiwarce Google). W Polsce prym wiedzie Google (my również prowadzimy kampanie Google Ads naszych Klientów), jednak coraz więcej osób odkrywa Bing i tam też zwróciły się oczy reklamodawców.
Początkowo ta usługa nosiła nazwę Bing Ads, została jednak później zmieniona na Microsoft Advertising. Stara nazwa pozostaje nadal w powszechnym użyciu i jest doskonale rozumiana, dlatego w artykule będziemy stosować obie nazwy zamiennie.
Podobnie jak w przypadku Google Ads, tak i tworząc kampanie Microsoft, możesz uruchomić następujące działania:
- reklamy produktowe,
- reklamy aplikacji,
- reklamy dynamiczne (na razie niedostępne w Polsce),
- reklamy tekstowe,
- reklamy displayowe,
- remarketing.
Biorąc pod uwagę możliwości reklam Bing, są one w zasadzie tożsame z Google Ads, wyświetlają się tylko w innym medium i są uruchamiane w innym źródle.
Wideo
Podcast
Popularność wyszukiwarki Bing
A jak to jest z popularnością wyszukiwarki systemu Microsoft? Czy jest konkurencyjna dla Google?
Wyszukiwarka Google jest najchętniej wybierana przez Polaków i nadal stanowi około 97% rynku biorąc pod uwagę zarówno desktop jak i mobile i tablety. W Google działają Google Ads, które wszyscy znamy, bo spotykamy je podczas codziennego przeglądania internetu.
Podczas aktualizacji wpisu w styczniu 2023 roku, czyli po ponad roku, prezentuję aktualne statystyki wyszukiwarek w Polsce na wszystkich urządzeniach:
Jak widzisz, sytuacja jest dość dynamiczna i Bing zyskuje większą liczbę polskich użytkowników wraz z upływem czasu, wprowadzeniem systemu firmy Microsoft w naszym kraju i tym samym otwarciem nowego rynku reklamowego.
Skoro jednak z powyższego raportu wynika, że Google nadal ma niemalże monopol na reklamę, to czy reklamowanie się w Bing jest opłacalne?
Zdecydowanie tak! Przedstawiony raport przedstawia wyniki z badania prowadzonego na desktopach, mobile i tabletach. Zupełnie inny obraz sytuacji przedstawia się, gdy sprawdzimy wybory Polaków na samym desktopie:
Niemal 7% użytkowników wybiera właśnie wyszukiwarkę Bing podczas korzystania z sieci. To całkiem spora grupa, dlatego warto prześledzić korzyści płynące z korzystania z systemu Microsoft.
Sprawdzaliśmy krajowy ranking wyszukiwarek na desktopie w drugiej połowie 2022 roku:
Ponad 8% użytkowników wybiera właśnie usługę Microsoftu podczas korzystania z sieci. Dodatkowo w obrębie reklam MsAds są także wyszukiwarki Yahoo! (1,76%), DuckDuckGo (0,43%) oraz Ecosia (0,04%). Łącznie więc zasięg Binga na polskim rynku, uwzględniając urządzenia desktop, to ponad 10%. To całkiem spora grupa, dlatego warto prześledzić korzyści płynące z korzystania z MsAds.
Analizując już zasięg, warto także sprawdzić jak popularna jest ta usługa w innych krajach Europy i na świecie:
Gdzie wyświetlają się reklamy Bing?
Reklamy Bing wyświetlają się:
- w wyszukiwarce Bing,
- w wyszukiwarce DuckDuckGo,
- w wyszukiwarce Yahoo.
To, w zależności od kryteriów badań, jakie przyjmiemy: od ponad 3% do niemal 9% rynku.
Przykładowe wyszukiwania w Bing i Yahoo
Przygotowaliśmy kilka grafik, które prezentują wyniki wyszukiwania w Bing i Yahoo. Sprawdziliśmy, co wyświetli się po wpisaniu zapytania pozycjonowanie sklepu:
Na pierwszej pozycji znajduje się adres Redseo, ponieważ w naszej ofercie znajdziesz tę usługę. Z prawej strony listy wyszukiwań pojawiają się pasujące do zapytania filmy video, a na drugim miejscu direct answer.
Na zapytanie pozycjonowanie sklepów online w Microsoft Bing otrzymujemy następujące wyniki:
Pierwszym wynikiem wyszukiwania jest link do strony Redseo dzięki zastosowaniu reklamy brandowej w Bing Ads. Dopiero poniżej znajdują się wyniki organiczne. Z boku strony wyświetlają się powiązane wyszukiwania.
Innym przykładem tego, jak wyświetla się adres wspierany kampanią w systemie Bing, jest poniższy zrzut z wyszukiwarki:
Dwie pierwsze pozycje na liście to reklamy, dopiero poniżej znajdują się naturalne wyniki.
Teraz prześledźmy wyniki wyświetlane przez Yahoo. Na zapytanie Redseo Yahoo oczywiście podaje nam na pierwszej pozycji odpowiadający zapytaniu wynik, jakim jest strona agencji Redseo:
Po wpisaniu zapytania pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce Yahoo otrzymujemy następujące wyniki:
Na pierwszym miejscu znajduje się reklama z adresem strony Redseo. Poza adresem prowadzącym do oferty związanej z pozycjonowaniem sklepu, otrzymujemy też informacje o pozostałych podstronach, do których warto zajrzeć (O nas czy kampanie Allegro Ads).
Przykładowe kampanie produktowe:
Czym wyróżnia się reklama Bing?
Co wyróżnia reklamę Bing i dlaczego jest warta Twojej uwagi?
- Dzięki temu, że wyszukiwarki Bing, Yahoo i DuckDuckGo są mniej popularne, na tych platformach masz szansę łatwiej i szybciej się wyróżnić.
- Reklamodawcy nadal skupiają się na promocji w Google, dlatego alternatywny system charakteryzuje się mniejszą konkurencją.
- Reklama Bing daje większą kontrolę nad targetowaniem reklam i ich wyświetlaniem.
- Koszt PPC jest niższy niż w przypadku reklam w Google.
Na razie wyszukiwarka Bing nie jest bardzo popularna, dlatego nie wszyscy reklamodawcy uruchamiają tam kampanie. Dzięki temu dużo łatwiej się tam “wybić” niż w Google.
Zalety Bing Ads
Bing Ads posiada atuty, których nie znajdziesz w Google oraz korzyści, dzięki którym wyprzedzisz konkurencję. Co to oznacza, o jakich korzyściach mówimy? Jeśli jesteś ciekawy, co może dać Ci Bing, czytaj dalej.
Konkurencja
Jednym z czynników, dla których powinieneś rozważyć reklamowanie się w systemie MsAds, jest konkurencja. Wielu reklamodawców jeszcze nie zdecydowało się na zaprezentowanie oferty w Bing Ads, co czyni to miejsce mniej konkurencyjne niż Google. Wynika to pewnie z wielu czynników, np.:
- małej znajomości potencjału samej wyszukiwarki
- oraz zysków, jakie może przynieść reklama z Bing Ads.
To może być okazja właśnie dla Ciebie. W Google już właściwie nie spotkasz zapytań, które są dla ciebie wartościowe, bez reklam. Dla przykładu na zapytanie ręcznik zwoltex w Bing Ads nie wyświetla się żadna reklama. Nie masz żadnej konkurencji na to zapytanie.
W przypadku wyszukiwarki Google sytuacja ma się zgoła inaczej. Masz pierwszą stronę usianą reklamami tekstowymi oraz produktowymi. To powoduje, że musisz wydać większe środki, żeby znaleźć się na czele stawki lub by po prostu wyświetlić swoją reklamę.
Co więcej, kliknięcia w reklamę w Google będą zdecydowanie droższe niż w przypadku podobnej kampanii uruchomionej w Bing Ads. Jeżeli obecnie wyświetlasz swoje reklamy w branżach, gdzie koszt CPC jest bardzo wysoki, Bing to dobre rozwiązanie właśnie dla Ciebie.
Na pewno też dbasz o swój brand. Jeśli nie, mamy kilka wskazówek:
- Sprawdź, czy Twój konkurent już nie wyświetla się na twoją nazwę.
- Dodatkowo, jeżeli nie prowadzisz żadnych działań w zakresie SEO, to Twoja strona na interesujące Cię zapytania będzie wyświetlała się daleko poza pierwszą stroną wyszukiwania, a możesz to zmienić małym kosztem. Zmień to! Nasz zespół SEO zajmie się wypozycjonowaniem Twojej strony.
Koszt konwersji
Innym cennym powodem, który sprawia, że Microsoft Bing jest tak kuszący, jest koszt konwersji.
Trudno jest porównywać wydatki w tych dwóch systemach reklamowych, bo Google jest bardziej rozwinięty i daje większe możliwości reklamowania. Możesz porównać natomiast koszt konwersji oraz koszt kliknięcia, w tych dwóch systemach reklamowych. W przypadku reklamy dla sklepu internetowego oferującego meble i akcesoria oświetleniowe wyniki za ten sam okres przedstawiały się następująco:
W przypadku kampanii Google Ads koszt kliknięcia wyniósł 0,55 zł, a koszt konwersji 117 zł:
Dla porównania: w Bingu koszt kliknięcia wyniósł 0,38 zł, a koszt konwersji był niższy aż o 50 zł i wyniósł 72 zł:
Jeżeli wiesz, czym są konwersje wspomagane, to zdajesz sobie sprawę, że dzisiaj droga użytkownika nie kończy tylko na jednym kliknięciu. Według danych systemu Alex użytkownicy przed skorzystaniem z wyszukiwarki Bing byli wcześniej w wyszukiwarce Google i na odwrót.
Użytkownicy
Microsoft Search Network to też atrakcyjna przestrzeń ze względu na typ użytkownika tej wyszukiwarki. Ale nie tylko!
Bing to jednak wciąż w dużej mierze unikalni użytkownicy, do których możesz dotrzeć właśnie przez reklamę. Z wyszukiwarki Bing w lipcu 2022 roku skorzystało 8,84% użytkowników.
Według badania Gemius z tego samego miesiąca liczba internautów wyniosła 29,6 milionów. Co daje nam ponad 2 500 000 osób korzystających z wyszukiwarki Bing. Dodatkową zaletą dla firm sprzedających swoje usługi lub produkty w modelu B2B jest możliwość wykorzystania danych z Linkedin przy kierowaniu reklam.
Konkurent Google’a sprawdza się również świetnie jako uzupełnienie ścieżki zakupowej Twojego klienta i może wspomóc inne kanały sprzedaży. Zastanawiałeś się, ile zamówień nie doszło realizacji, bo nie miałeś reklamy w ramach Bing Ads?
Jeżeli te wszystkie argumenty Cię nie przekonują, to dodam, że skoro sam Google reklamuje się w Bingu, to dlaczego nie Ty?
Jak zapłacisz za reklamę w systemie Bing?
Znasz już zalety reklamowania się w Bing. Aby się tam zaprezentować, musisz oczywiście zapłacić. Zobacz, jak możesz to zrobić.
Metody płatności
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić przy tworzeniu konta Microsoft Ads, jest wybranie waluty oraz metody płatności. Masz do wyboru dwie opcje:
- Prepay (przedpłata);
- Postpay threshold (płatność po wykonaniu usługi)
Po wybraniu waluty na koncie nie będziesz mógł jej później zmienić. Dlatego ważne jest, żebyś na samym początku zdecydował, w jakiej walucie chcesz się rozliczać.
Z kolei w przypadku wyboru metody płatności jest możliwość jej późniejszej zmiany. Podobnie, jak w przypadku wyboru waluty płatności w Google Ads.
Formy płatności
Reklamodawca MsAds w Polsce może skorzystać z czterech możliwości rozliczania się za reklamę. Dostępne formy płatności w wyszukiwarce Bing czy Yahoo to:
- przelew z konta bankowego;
- płatność kartą kredytową lub debetową;
- płatność Paypal;
- fakturowanie miesięczne.
Formę płatności możesz wybrać, wchodząc na koncie Managera Microsoft Advertising w narzędzia (tools), a następnie w rozliczenia i płatności (billing & payment) i przejść do zakładki metody płatności (method payment). Możesz wybrać różne formy płatności dla poszczególnych kont, jeśli posiadasz więcej niż jedno konto reklamowe.
Płatność przelewem bankowym
Przelew bankowy (bank transfer) jest możliwy wyłącznie w przypadku metody prepay. Po wpisaniu adresu rachunku (billing address) będziesz mógł przelać środki na podany przez Microsoft Advertising numer rachunku bankowego, który pojawi się po kliknięciu w “dodaj środki” (add fund).
Pieniądze na koncie Microsoft Advertising powinny pojawić się najpóźniej po 5 dniach od wykonaniu polecenia przelewu. Pamiętaj, aby to uwzględniać w przypadku wyboru tej formy płatności.
Karta debetowa/kredytowa
Karta płatnicza (debetowa lub kredytowa) jest obecnie chyba najpopularniejszą metodą płatności w systemach reklamowych. Dodawanie karty w systemie Bing Ads jest bardzo proste: wystarczy kliknąć „dodaj kartę” (add card) i uzupełnić dane karty. Konto reklamowe Microsoft Advertising powinno być zasilone w ciągu maksymalnie 24h.
Paypal
Jeśli posiadasz konto w serwisie Paypal, możesz również skorzystać z tej metody opłacania reklam w systemie Microsoft Ads. Po wybraniu tej formy płatniczej zostaniesz przekierowany do strony logowania odpowiedniego serwisu. Paypal jest dostępny jedynie w przypadku wyboru prepay.
Fakturowanie miesięczne
Ostatnią możliwą opcją jest fakturowanie miesięczne w Microsoft Ads. Jednak, żeby ubiegać się o taką formę linii kredytowej, trzeba spełnić odpowiednie warunki:
- Prowadzić bez problemów konto Bing Ads przez okres minimum jednego roku;
- Wydawać miesięcznie przez okres 3 lub 12 miesięcy po 5 000 $ lub równowartość w lokalnej walucie (ponad 20 000 zł).
Płatność ręczna i automatyczna
W przypadku wyboru płatności prepay w MsAds będziesz mógł zdecydować czy chcesz, aby konto reklamowe było zasilane automatycznie lub ręcznie.
Karta debetowa będzie zasilana automatycznie po przekroczeniu progu płatności lub na początku każdego miesiąca (w zależności od tego, co nastąpi pierwsze).
Natomiast w przypadku przelewu bankowego konto reklamowe zostanie zasilone, jeżeli saldo konta spadnie do 20% kwoty zasilenia.
Weryfikacja tożsamości reklamodawcy w Microsoft Advertising (Advertiser identity verification)
Jeżeli prowadzisz biznes i promujesz swoje produkty lub usługi za pomocą reklamy w Bing Ads, możesz zostać wytypowany przez Microsoft do weryfikacji tożsamości reklamodawcy.
Jest to co do zasady podobny proces weryfikacji tożsamości, jaki przechodzisz w trakcie weryfikacji tożsamości Google Ads. W tym artykule pomogę Ci przejść krok po kroku przez cały proces weryfikacji tożsamości reklamodawcy (Advertiser identity verification).
Proces weryfikacji tożsamości reklamodawcy
Jest to standardowy proces wprowadzony przez Microsoft Advertising w celu zapewnienia większego bezpieczeństwa w sieci reklamowej. Proces pomaga potwierdzić, że reklamy są wyświetlane przez wiarygodne źródło i dzięki temu zwiększają zaufanie użytkowników do reklam wyświetlanych w systemie reklamowym Bing Ads.
Po wytypowaniu Twojego konta reklamowego przez system Microsoft Advertising otrzymasz na skrzynkę mailową informację z prośbą o zweryfikowanie tożsamości, na którą będziesz miał 30 dni.
W celu rozpoczęcia całego procesu weryfikacji tożsamości reklamodawcy musisz po zalogowaniu się na konto managera przejść do zakładki Tools i następnie z listy Setup wybrać Preferences. Powinien Twoim oczom ukazać się dokładnie taki widok, jak na poniższym screenie.
W celu przejścia weryfikacji tożsamości reklamodawcy w Microsoft Advertising wystarczy, że klikniesz w niebieski napis Become a verified advertiser. Następnie, aby zweryfikować swój biznes, wybierz opcję Verify as a business.
Następnie musisz potwierdzić lokalizację prowadzenia biznesu lub adres, pod którym zarejestrowałeś swoją działalność.
W kolejnym kroku będziesz musiał dodać domenę, którą reklamujesz w Bing Ads. Natomiast po dodaniu adresu e-mail, Microsoft Advertising poprosi Cię o zweryfikowanie jego autentyczności przez kliknięcie w przycisk send verification code to email. Dobrze, żeby to był e-mail, na który zakładałeś konto w systemie reklamowym Bing Ads. Po otrzymaniu maila z kodem weryfikacyjnym będziesz musiał go umieścić w formularzu weryfikacyjnym razem z NIP-em firmy.
Oprócz domeny firmowej, zweryfikowania maila i dodania NIP-u firmy, będziesz musiał przesłać skan dokumentu potwierdzającego nazwę firmy oraz adres działalności. Zgodnie z wytycznymi Microsoft Advertising dla naszego kraju i w zależności od działalności oraz formy prawnej będzie to:
- Wydruk z CEIDG lub z KRS-u w zależności od formy prawnej firmy (Business license and permits from local, state, or federal government);
- Zaświadczenie potwierdzające status podatnika VAT (Business tax or VAT registration certificate);
- Wyciąg z konta bankowego (Business bank account statements);
- Statut stowarzyszenia w przypadku organizacji NGO (Memorandum of association).
Dokument można przesłać w powszechnie używanym w takich sprawach formacie PDF (Portable Document Format).
Ostatni krok to przegląd danych w miejscu, w którym będziesz mógł wszystko zatwierdzić i poczekać na zatwierdzenie Twojego wniosku.
Jeśli dodałeś wszystkie potrzebne dokumenty do sprawdzenia firmy, a mimo to weryfikacja zakończyła się niepomyślnie i pojawił się taki komunikat:
Może to być spowodowane tym, że nazwa domeny nie jest tożsama z nazwą firmy.
W takim przypadku musisz załączyć dokument potwierdzający zakup domeny lub jej odnowienia. Ważne, żeby na tym dokumencie widniała nazwa firmy oraz nazwa domeny.
Proces zatwierdzania wniosku może zająć od 3 do 5 dni roboczych. Jeżeli cały proces przeszedłeś pomyślnie, na koniec powinieneś zobaczyć odpowiednią informację na koncie. Będziesz to badge ze statusem zweryfikowanego reklamodawcy.
Dodatkowo dostaniesz na skrzynkę mailową informację o pomyślnym przejściu procesu weryfikacji tożsamości reklamodawcy.
Cały proces jest bardzo prosty i nie powinien przysporzyć Ci większych kłopotów. Jak w przypadku weryfikacji w systemie Google Ads, tak również tutaj będziesz musiał przesłać dokument potwierdzający dane firmy oraz prowadzenie prowadzenia działalności. Natomiast nie będziesz musiał przesyłać skanu dowodu osobistego.
Dlaczego warto zainwestować w Binga?
Warto zaprezentować się w Bing Ads, jeśli rozważasz wejście na rynek międzynarodowy ze swoja firmą. Wyszukiwanie za pomocą wyszukiwarki Bing jest popularniejsze właśnie za granicą, dlatego uruchomienie kampanii Microsoft Ads jest w tym przypadku zasadne.
Podsumujmy:
- Konkurent Google’a to przestrzeń dla tych, którzy chcą zdobywać nowe rynki i zupełnie nowych klientów;
- Kampanie Microsoft Advertising mają szczególną dodatkową zaletę, mianowicie w ich zakresie możesz targetować reklamy na podstawie pozycji branży lub firmy na LinkedIn;
- Kampanie wyświetlają się w kilku wyszukiwarkach, nie tylko Bing, co zwiększa obszar występowania reklam;
- Masz możliwość sprawdzenia w GA, jaki ruch i sprzedaż firma ma z ruchu organicznego z wyszukiwarki Bing;
- Jest możliwość przeniesienia kampanii z Google Ads do Bing Ads. Dzięki temu nie masz potrzeby tworzenia reklam od zera.
Tak więc reklamy Bing w dużej mierze przypominają pierwowzory z systemu Google Ads, jednak mają kilka cech wyróżniających, które mogą Cię zainteresować. Dzięki Redseo masz możliwość przekazać prowadzenie kampanii certyfikowanym specjalistom.
Microsoft Advertising Partner
Chcąc reklamować się w Microsoft Ads, warto podjąć współpracę z oficjalnym partnerem Microsoft. Jako Redseo jesteśmy oficjalnym partnerem Microsoft Advertising w zakresie kampanii reklamowych.
Zapraszamy do kontaktu, aby omówić Twoje potrzeby i cele reklamowe, które możemy zrealizować z Microsoft Ads.
[Współautorem artykułu jest Jędrzej Skupsz]