Bing Ads – to powinno Cię zainteresować!

Poznaj Microsoft Advertising, czyli Bing Ads. To usługa reklamowa oferowana w wyszukiwarce Bing, od czego wzięła swoją pierwszą nazwę. Od pewnego czasu funkcjonuje jako Microsoft Advertising, w skrócie Microsoft Ads. Czym wyróżniają się reklama w Bing i czy warto je uruchomić? Szczegóły znajdziesz w artykule.
Co więcej sprawdzimy:
- Jak często polscy użytkownicy korzystają z wyszukiwarki Bing?
- Jakie wyróżniające cechy może zaoferować kampania Bing Ads?
- Dlaczego uruchomienie reklam Bing Ads jest dobrym pomysłem?
Czym są Bing Ads?
Dzisiaj opowiemy o tym, czym są Bing Ads, co sprawia, że warto się nimi zainteresować i czy jest to opłacalne.
Wyszukiwarka Bing należy do Microsoftu i ma oczywiście własny system reklamowy (podobnie jak Google Ads funkcjonują w wyszukiwarce Google). W Polsce prym wiedzie Google (my również prowadzimy kampanie reklamowe Google Ads naszych Klientów), jednak coraz więcej osób odkrywa Bing i tam też zwróciły się oczy reklamodawców.
Początkowo ten system reklamowy nosił nazwę Bing Ads, został jednak później zmieniony na Microsoft Advertising. Stara nazwa pozostaje nadal w powszechnym użyciu i jest doskonale rozumiana, dlatego w artykule będziemy stosować obie nazwy zamiennie.
Podobnie jak w przypadku Google Ads, tak i tworząc kampanie Microsoft Ads, możesz uruchomić następujące działania:
- reklamy tekstowe – linki sponsorowane wyświetlana na wybrane słowa kluczowe,
- reklamy produktowe – zdjęcia wraz z ceną produktu, zachęcające do odwiedzin i zakupu online,
- reklamy tekstowe dynamiczne – odpowiednik kampanii DSA w Google,
- reklamy display – banery graficzne,
- remarketing – banery graficzne skierowane do osób, które już odwiedziły naszą stronę internetową.
Biorąc pod uwagę możliwości Bing Ads, są one w zasadzie tożsame z Google Ads, wyświetlają się tylko w innym medium i są uruchamiane w innym źródle.
Popularność wyszukiwarki Bing
A jak to jest z popularnością wyszukiwarki Bing? Czy jest konkurencyjna dla Google?
Wyszukiwarka Google jest najchętniej wybierana przez Polaków i nadal stanowi ponad 90% rynku biorąc pod uwagę zarówno desktop jak i mobile i tablety. W Google działają Google Ads, które wszyscy znamy, bo spotykamy je podczas codziennego przeglądania internetu.
Ogólny udział wyszukiwarek w Polsce, zarówno mobile i desktop (laptopy, komputery):

Udział wyszukiwarki Bing – Polska 09-2022 [Źródło Statcounter.com]
Czy to oznacza, że nie warto inwestować w reklamę Bing, skoro z powyższego raportu wynika, że Google ma niemalże monopol na reklamę?
Zdecydowanie przeciwnie! Przedstawiony raport przedstawia wyniki z badania prowadzonego na desktopach, mobile i tabletach. Zupełnie inny obraz sytuacji przedstawia się, gdy sprawdzimy wybory Polaków na samym desktopie:

Udział wyszukiwarki Bing – Urządzenia Desktop – Polska 09-2022 [Źródło Statcounter.com]
Analizując już zasięg wyszukiwarki Bing w Polsce, warto także sprawdzić jak popularna jest ona w innych krajach Europy i na Świecie:
Kraj | Desktop | Mobile | Ogółem |
Polska, PL | 8,31% | 0,68% | 3,08% |
Niemcy, DE | 13,51% | 0,80% | 6,26% |
Francja, FR | 12,58% | 0,46% | 5,02% |
Wielka Brytania, UK | 13,33% | 0,92% | 4,89% |
Holandia, NL | 10,3% | 0,34% | 4,42% |
Czechy, CZ | 8,31% | 0,16% | 3,58% |
Słowacja, SK | 6,03% | 0,53% | 2,65% |
Stany Zjednoczone, USA | 14,51% | 2,43% | 7,16% |
Źródło: gs.statcounter.com [stan na wrzesień 2022].
Gdzie wyświetlają się reklamy Bing?
Reklamy Bing wyświetlają się:
- w wyszukiwarce Bing,
- na DuckDuckGo,
- w wyszukiwarce Yahoo.
To, w zależności od kryteriów badań, jakie przyjmiemy: od ponad 3% do niemal 9% rynku.
Przykładowe wyszukiwania w Bing i Yahoo
Przygotowaliśmy kilka grafik, które obrazują, jak prezentują się wyniki wyszukiwania w Bing i Yahoo. Sprawdziliśmy, co wyświetli się po wpisaniu zapytania “pozycjonowanie sklepu”:
Zrzut ekranu z wyszukiwarki Microsoft Bing po zapytaniu o “pozycjonowanie sklepu”.
Na pierwszej pozycji znajduje się adres Redseo, ponieważ w naszej ofercie znajdziesz usługę SEO sklepu internetowego. Z prawej strony listy wyszukiwań pojawiają się pasujące do zapytania filmy video, a na drugim miejscu direct answer.
Na zapytanie “pozycjonowanie sklepów online” w wyszukiwarce Microsoft Bing otrzymujemy następujące wyniki:
Wynik wyszukiwania w Bing na zapytanie “pozycjonowanie sklepów online”.
Pierwszym wynikiem wyszukiwania jest link do strony Redseo dzięki zastosowaniu reklamy brandowej w Bing Ads. Dopiero poniżej znajdują się wyniki organiczne. Z boku strony wyświetlają się powiązane wyszukiwania.
Innym przykładem tego, jak wyświetla się adres wspierany kampanią w Bing Ads jest poniższy zrzut z wyszukiwarki Microsoft Bing:
Wynik wyszukiwania w Bing na zapytanie “pozycjonowanie sklepu internetowego”.
Dwie pierwsze pozycje na liście to reklamy, dopiero poniżej znajdują się naturalne wyniki.
Teraz prześledźmy wyniki wyświetlane przez Yahoo. Na zapytanie “Redseo” Yahoo oczywiście podaje nam na pierwszej pozycji odpowiadający zapytaniu wynik, jakim jest strona agencji Redseo:
Wyszukiwarka Yahoo. Wynik wyszukiwania “Redseo”.
Po wpisaniu zapytania “pozycjonowanie sklepu” w wyszukiwarce Yahoo otrzymujemy następujące wyniki:
Wynik wyszukiwania w Yahoo po wpisaniu zapytania “pozycjonowanie sklepu”.
Na pierwszym miejscu znajduje się reklama z adresem strony Redseo. Poza adresem prowadzącym do oferty związanej z pozycjonowaniem sklepu, otrzymujemy też informacje o pozostałych podstronach, do których warto zajrzeć (O nas czy Kampanie Allegro Ads).
Przykładowe kampanie produktowe Microsoft Advertising w wyszukiwarce Bing.com:
Czym wyróżnia się reklama Bing?
Co wyróżnia reklamę Bing i dlaczego jest warta Twojej uwagi?
- Dzięki temu, że wyszukiwarki Bing, Yahoo i DuckDuckGo są mniej popularne, na tych platformach masz szansę łatwiej i szybciej się wyróżnić.
- Reklamodawcy nadal skupiają się na promocji w Google, dlatego Bing Ads charakteryzują się mniejszą konkurencją.
- Reklama Bing daje większą kontrolę nad targetowaniem reklam i ich wyświetlaniem.
- Koszt PPC jest niższy niż w przypadku reklam w Google.
Na razie wyszukiwarka Bing nie jest bardzo popularna, dlatego nie wszyscy reklamodawcy uruchamiają tam kampanie. Dzięki temu dużo łatwiej się tam “wybić” niż w Google.
Dlaczego warto zainwestować w Bing Ads?
Warto zainwestować w Bing Ads, jeśli rozważasz wejście na rynek międzynarodowy ze swoja firmą. Wyszukiwanie za pomocą wyszukiwarki Bing jest popularniejsze właśnie za granicą, dlatego uruchomienie kampanii jest w tym przypadku zasadne.
Bing Ads mają jedną dodatkową zaletę, mianowicie w ich zakresie możesz targetować reklamy na podstawie pozycji branży lub firmy na LinkedIn.
Co więcej, te kampanie wyświetlają się w kilku wyszukiwarkach, nie tylko Bing, co zwiększa obszar występowania reklam.
Ponadto jest możliwość sprawdzenia w GA, jaki ruch i sprzedaż firma ma z ruchu organicznego z wyszukiwarki Bing.
Bardzo istotną zaletą korzystania z Microsoft Ads jest możliwość przeniesienia kampanii z Google Ads do Bing Ads. Dzięki temu nie ma potrzeby tworzenia reklam od zera.
Tak więc reklamy Bing w dużej mierze przypominają Google Ads, jednak mają kilka cech wyróżniających, które mogą Cię zainteresować.
Microsoft Advertising Partner
Chcąc reklamować się w Microsoft Ads, warto podjąć współpracę z oficjalnym partnerem Microsoft. Jako Redseo jesteśmy oficjalnym partnerem Microsoft Advertising w zakresie kampanii reklamowych.
Zapraszamy do kontaktu, aby omówić Twoje potrzeby i cele reklamowe, które możemy zrealizować z Microsoft Ads.