Kampanie zagraniczne w Bing Ads: dlaczego powinieneś je uruchomić?

Blob

Jeśli chcesz wiedzieć, jak przygotować się do kampanii zagranicznej, przeczytaj mój wpis dotyczących kampanii reklamowych w Google Ads. Świetnym uzupełnieniem kampanii eksportowych w wyszukiwarce Google mogą być kampanie stworzone w wyszukiwarce w Bing Ads. Tymczasem sprawdź ten artykuł i dowiedz się, dlaczego warto uruchomić kampanie zagraniczne Bing Ads.

Tam, gdzie widzisz wady wyszukiwarki, Bing pokaże Ci, że może to być właśnie jej atut w przypadku kampanii zagranicznych. Wskażę Ci kilka powodów, dla których warto, żebyś zastanowił się nad skierowaniem pierwszych kroków reklamowych właśnie do wyszukiwarki Bing.

Skupię się między innymi na tym, jak wykorzystać to, że firma Microsoft przejęła serwis społecznościowy LinkedIn. Wiemy, jak wykorzystać ten fakt w działaniach reklamowych!

Zalety kampanii zagranicznych w Bing Ads.

Biorąc pod uwagę statystyki dotyczące wyszukiwarki Bing, część osób obawia się wkraczania do tego systemu reklamowego ze względu na niewielką popularność na polskim rynku. To całkowicie zrozumiałe.

Jeśli też należysz do tej grupy osób, ale jednocześnie szukasz alternatywnych dla Google Ads sposobów reklamowania swojego biznesu, czytaj dalej. Zobaczysz, jakie możliwości daje ta wyszukiwarka oraz system Microsoft Ads.

System reklamowy Microsoft Advertising dopiero wszedł na polski rynek i na razie jest tutaj mało rozpowszechniony. Zauważ jednak, że ma się to zgoła inaczej w przypadku krajów w Europie Zachodniej czy w Stanach Zjednoczonych.

Niższa niż w przypadku wyszukiwarki Google popularność to w dużej mierze zaleta. Jak to możliwe? Zajrzyj do naszego pierwszego artykułu o systemie reklamowym Bing Ads. Piszemy tam między innymi o korzystnych stawkach za kliknięcie oraz o niskiej konkurencji.

Wszystko to wpływa na to, że reklamowanie się z pomocą systemu Bing to okazja, z której szkoda nie skorzystać!

Użytkownicy wyszukiwarki Bing: statystyki

Wyszukiwarka Bing w statystykach dotyczących urządzeń mobilnych może się wydawać póki co mało imponująca. Według statcounter.com z wyszukiwarka Bing w Niemczech korzysta 5,79% użytkowników natomiast w Wielkiej Brytanii jest to 5,14%. Mogą to być dla ciebie mało zachęcające dane.

Jednak wyniki zdecydowanie rosną, jeśli zobaczysz, ile osób korzysta z tej wyszukiwarki na swoich komputerach.

Według danych Microsoft Advertising wyszukiwarka Bing odpowiada w Wielkiej Brytanii za 21,8% wyszukiwań na komputerach. Przypada na to 27 milionów unikatowych użytkowników. Natomiast w Niemczech odpowiada za 24% rynku wyszukiwań na komputerach. To przekłada się na 21 milionów unikalnych użytkowników.

Użytkownicy Bing Ads w Wielkiej Brytanii

źródło: Microsoft

Jeżeli te liczby Ciebie nie przekonują, to pamiętaj, że jest to świetny sposób na sprawdzenie danego rynku przed wejściem płatną reklamę w wyszukiwarce Google.

Dodatkowo, z naszego doświadczenia wynika również, że zazwyczaj wyższy współczynnik konwersji występuje na komputerach stacjonarnych niż urządzeniach mobilnych.

W przypadku wyszukiwarki Google już na wstępie będziesz musiał przygotować większy budżet odpowiadający liczbie wyszukiwań, koszcie kliknięcia w reklamę oraz wielkości danego rynku. Bing Ads daje Ci możliwość przy niższych kosztach zweryfikowanie danego rynku pod kątem sprzedaży konkretnych usług czy produktów.

Targetowanie kampanii zagranicznych

Od momentu przejęcia przez Microsoft serwisu społecznościowego LinkedIn minęło już trochę czasu. Jednak stanowi to obecnie niemały atut w przypadku systemu reklamowego Bing Ads.

Targetowanie na Linkedlin w Bing Ads

Ponieważ jedynie za jego pomocą możemy kierować reklamy w wyszukiwarce na odbiorców posiadających profil społecznościowy w tym medium.

W Microsoft Advertising możesz targetować kampanie zagraniczne Bing Ads, wybierając z trzech możliwości:

  • Firma, np.: Microsoft, Inpost, Coca-Cola;
  • Branża, np.: finanse, nieruchomości, edukacja, opieka zdrowotna;
  • Stanowisko pracy, np.: osoby pracujące w księgowości, sprzedaży, finansach.

Targetowanie na profil społecznościowy Linkedin

Kierowanie na profile LinkedIn możesz wykorzystać w kampanii w wyszukiwarce, kampanii DSA, kampaniach zakupowych oraz w kampanii display.

W Polsce taka możliwość dopiero raczkuje, ale jest w pełni dostępna dla takich krajów jak Niemcy czy Wielka Brytania. Jeżeli zastanawiasz się nad skierowaniem kampanii zagranicznych na te rynki, to warto skorzystać z płatnych reklam właśnie w Bing Ads.

Może to być bardzo pomocne przy reklamach firm oferujących swoje produkty lub usługi w modelu B2B.

Wyszukiwanie w Bing

Dodatkowo system reklamowy Bing Ads umożliwia wyświetlanie reklam z kampanii produktowych w wyszukiwarce DuckDuckGo w Wielkiej Brytanii. W Polsce póki co nie ma takiej możliwości.

Podsumowanie

Niektórzy nie doceniają możliwości Microsoft Advertising ze względu na mniejszą niż w przypadku Google liczbę użytkowników wyszukiwarki Bing. Ta cecha, będąca z pozoru wadą, jest tak naprawdę okazją do wykorzystania!

Kampanie eksportowe w Bing Ads mogą posłużyć Ci do zbadania rynku przed zainwestowaniem większych kwot w kampanie Google Ads. Natomiast w przyszłości będą świetnym uzupełnieniem kampanii zagranicznych w Google Ads.

Pamiętaj także, że Bing Ads dysponuje danymi z biznesowego portalu społecznościowego LinkedIn. Jest na pewno wielką zaletą w przypadku firm sprzedąjcych swojego usługi B2B.

Jeżeli zastanawiasz się nad kampaniami eksportowymi w wyszukiwarce Bing i chciałbyś to zlecić specjalistom, to zapraszamy do kontaktu.

Opublikowano w Blog Microsoft Ads: , aktualizacja: