Google CSS

Oszczędzaj nawet 20% na każdym kliknięciu w reklamy produktowe Google Ads, dzięki usłudze Google CSS.

Dołącz sklep internetowy bezpłatnie i zyskaj:

  • Nawet –20% tańsze kliknięcia w reklamę produktową Google Ads.
  • Większą widoczność reklam produktowych.
  • Dodatkowy ruch bezpośrednio z porównywarki Sellie.pl

Dołączenie sklepu do naszej platformy CSS jest bezpłatne – bez abonamentu i bez opłaty aktywacyjnej dla właścicieli sklepów internetowych.

Google CSS Partner Premium

Współpracuj z zaufanym i oficjalnym partnerem „Google Premium” w zakresie usług CSS i reklam Google Ads.

Dołącz swój sklep e-commerce:

    Jeżeli chcesz przenieść obecne konto Google Merchant Center do CSS, podaj proszę jego numer ID. Jeżeli nie podasz numeru ID, założymy dla Ciebie nowe konto Merchant Center.

    🔒 Twoje dane są bezpieczne. Polityka prywatności

    Usługa bezpłatna
    Bez abonamentu
    Bez opłaty aktywacyjnej
    Nielimitowana liczba produktów
    Dostęp administracyjny do konta Merchant Center
    Wparcie e-mail przy przeniesieniu
    Obsługiwane krajePolska

    Czym jest program Google CSS?

    Sellie - Google CSS

    Google CSS, to usługi porównywania cen produktów i emitowania ich w reklamach produktowych Google Ads. Rozwinięciem skrótu „CSS” jest „Comparison Shopping Service”. Jeżeli wyszukujesz produktów w Google, zobaczysz reklamy produktowe zawierające zdjęcie i cenę produktu.

    Pod każdym produktem będzie taki przypis: „Przez Google” – oznacza to, że daną informację o produkcie dostarczyła porównywarka zakupy Google.

    Możesz jednak trafić na produkty, które mają troszeczkę inny przypis i na przykład „Przez Sellie”, to oznacza, że dany produkt jest emitowany przez porównywarkę Sellie.pl, a nie przez zakupy Google. Tym właśnie różnią się kampanie produktowe emitowane przez domyślne zakupy Google od kampanii emitowanych przez usługi CSS.

    Po co jednak stosować CSS, przecież nie chodzi tylko o sam przypis pod reklamą. Zasadniczą różnicą jest tutaj koszt kliknięcia. Standardowo, korzystając z usługi CSS, pomijamy marżę, jaką Google nalicza w każdym kliknięciu w reklamę produktową. Taka marża może wynosić nawet 20% tego kosztu kliknięcia.

    Tak, więc korzystając z usługi CSS, możesz liczyć na dużo tańsze kliknięcia w reklamę produktową, dużo lepszą widoczność tych produktów w wynikach Google, a co za tym idzie, dużo lepsze zwroty z inwestycji w kampanie produktowe.

    Czy dzięki Google CSS będę płacił mniej za kliknięcia w reklamy produktowe Google Ads?

    Usługa CSS pozwala ominąć marżę Google nakładaną na kliknięcia w reklamy produktowe. Dzięki podłączeniu sklepu do Google CSS koszty kliknięć w reklamy mogą być niższe nawet o -20% względem standardowych kampanii produktowych.

    Czy Redseo jest oficjalnym partnerem Google CSS?

    Redseo - Google CSS Premium Partner

    Tak, jesteśmy oficjalnym „Google CSS Partner Premium” w zakresie usługi Google CSS. Jesteśmy także partnerem „Google Partner” w zakresie reklam Google Ads.

    Czym jest konto Google Merchant Center?

    Odnośnie konta Google Merchant Center stworzyłem osobny odcinek, który możesz obejrzeć w linku, który załączam do tego wideo.

    W skrócie. Konto Merchant Center służy, jako pośrednik pomiędzy twoim sklepem internetowym, a systemem Google Ads. To właśnie w Merchant Center pobierane są wszystkie produkty, analizowana jest ich cena, dostępność i dopiero stamtąd trafiają do reklamy.

    Czy do usługi CSS mogę podłączyć istniejące już konto Google Merchant Center?

    Tak, możesz podłączyć już istniejące konto Google Merchant Center. Także takie, które już jest aktywnie wykorzystywane w jakiś kampaniach produktowych, przełączeniem konta Google Merchant Center pod usługę Google CSS, nie spowoduje żadnych problemów w działaniu kampanii. Będą one dalej działały. Jednak już pod szyldem usługi Google CSS.

    Czy potrzebne jest założenie nowego konta Google Merchant Center?

    Jeżeli chcesz kontynuować obecne kampanie, bez żadnych większych zmian, najlepiej jest przepiąć już istniejące konto Google Merchant Center. Jeżeli jednak chcesz zachować obecne kampanie, a usługę CSS chcesz przetestować jako osobny twór, wtedy najlepiej uruchomić nowe konto Merchant już z aktywną opcją CSS.

    Jak podłączyć istniejące konto Merchant Center do usługi CSS?

    W tym celu musisz się po prostu skontaktować z dostawcą usługi CSS. Na przykład z naszą agencją, podać numer ID swojego konta Merchant Center i poprosić o podłączenie. W takim wypadku agencja, czy operator tego CSS’a po prostu wykonuje procedurę podłączenia twojego konta Merchant pod swoją usługę CSS.

    Przełączenie istniejącego konta Google Merchant Center jest bardzo proste i nie wymaga żadnych technicznych działań z Twojej strony.

    Ile trwa podłączenie konta Merchant do CSS?

    Samo przepięcie istniejącego konta Merchant Center do usługi Comparison Shopping Service, trwa zazwyczaj dzień lub dwa. Wszystko zależy od tego, jak szybko support ze strony Google, jest w stanie zweryfikować i przepiąć konto Merchant Center.

    Czy w trakcie przełączania konta Merchant do usługi CSS, moje kampanie produktowe będą cały czas aktywne?

    Odpowiedź brzmi: Tak. Cały czas kampanie będą działać. W momencie przełączenia może nastąpić pewne wahnięcie w wynikach. Natomiast ciągłość kampanii będzie zachowana. Będą one cały czas działały i będą sprawne.

    Co jest w ogóle potrzebne, aby podłączyć sklep do usługi CSS?

    Przede wszystkim potrzebne jest konto Google Merchant Center, które zintegrowane jest z twoim sklepem internetowym. No i oczywiście potrzebujesz usługi CSS, musisz się skontaktować z dostawcą takiej usługi, na przykład z naszą agencją, aby podłączyć swój sklep i do konta Merchant, właśnie pod te skrzydła usługi CSS.

    Czy podłączając konto Merchant Center do usługi CSS, tracę dostęp do swojego konta Merchant?

    Nie. Jeżeli jesteś administratorem na koncie Merchant Center, to przepięcie tego konta pod skrzydła usługi CSS, nie spowoduje zmiany w tym zakresie, dalej będziesz administratorem swojego konta Merchant Center, dalej będziesz mógł nim w pełni zarządzać.

    Jak rozpoznać reklamy emitowane przez CSS od standardowych reklam produktowych zakupy Google?

    Można to zobaczyć w wynikach wyszukiwania Google, wpisując nazwę jakiegoś produktu. Na dole pod zdjęciem produktu zobaczymy taki przypis i będzie napisane „Przez Google”, to oznacza, że reklama jest emitowana przez standardowe zakupy Google lub „Przez… i nazwa porównywarki”. I to oznacza, że ta reklama jest emitowana przez usługę porównania cen Google Comparison Shopping Services.

    Przykład reklam z Google CSS

    W jakich krajach można korzystać z usługi CSS?

    Aktualnie nasza usługa Google CSS dostępna jest wyłącznie w Polsce, dla sklepów internetowych sprzedających w Polsce.

    Kim są partnerzy Google CSS?

    Aby usługa porównywarki cen mogła zaistnieć w wynikach wyszukiwania Google, taka usługa musi mieć zintegrowane minimum 50 sklepów internetowych. Tak, więc taki partner oferujący reklamy produktowe za pośrednictwem CSS musi obsługiwać co najmniej 50 sklepów internetowych.

    Natomiast, aby zostać partnerem w zakresie CSS. Nie tylko w reklamach Google Ads, tylko w zakresie CSS, taki partner musi mieć zintegrowanych, co najmniej 100 sklepów internetowych w swojej porównywarce.

    Redseo jest oficjalnym partnerem „Premium” w zakresie obsługi CSS, co można zweryfikować na oficjalnej stronie Google CSS.

    Dlaczego opłaca się podłączyć sklep internetowy do usług CSS?

    Przede wszystkim najważniejszą korzyścią jest tutaj ominięcie marży, jaką Google narzuca w zakupach Google. Przede wszystkim niższy koszt kliknięcia CPC w reklamę produktową, wyższa widoczność reklam produktowych za pośrednictwem tego CSS-a.

    W wyniku tego wszystkiego, oczywiście większy zwrot z inwestycji w reklamę produktową, ponieważ mamy tańszy klik i większą widoczność, to dlaczego mielibyśmy przepłacać w usłudze zakupy Google, jeżeli możemy mieć lepsze wyniki, niższym kosztem, dzięki usłudze CSS.

    Co to są kampanie produktowe Google Ads?

    Są to reklamy produktowe, które możemy zobaczyć w wynikach Google. Zawierają one zdjęcie i cenę produktu oraz link do karty tego produktu w sklepie internetowym. Są to tak zwane reklamy zakupowe, reklamy PLA lub po prostu reklamy produktowe Google Ads.

    Czy korzystanie z programu CSS, ma wpływ na kampanie Google Ads?

    Oczywiście korzystanie z CSS ma wpływ na kampanie produktowe Google Ads. Przede wszystkim pozwala obniżyć on koszty kliknięcia w reklamę, pozwala zwiększyć zasięg, widoczność tych reklam. W efekcie pozwala uzyskać lepsze wyniki tej kampanii. Sam CSS nie ma wpływu na inne typy kampanii, takie jak kampania na słowa kluczowe, czy kampanie display’owe.

    Jak program CSS wpływa na stawki za kliknięcie CPC w reklamach produktowych?

    Program CSS znacząco wpływa na właśnie stawki za kliknięcie w kampaniach produktowych, ponieważ korzystając z usługi CSS pomijana jest marża Google, która jest pobierana przy każdym kliknięciu. I ta marża może wynosić nawet 20% wartości każdego kliknięcia. Dlatego korzystając z usługi Google CSS, mamy możliwość osiągnięcia niższych kliknięć lub też po prostu większej widoczności tych reklam.

    W jaki sposób to obniżenie kosztów kliknięć w reklamy produktowe Google Ads, jest widoczne w panelu AdWords?

    Nie jest to w żaden sposób pokazane wprost, że każde kliknięcie było o ileś groszy tańsze, po prostu w momencie podłączenia usługi CSS do naszych kampanii produktowych, możemy zauważyć, że średnie koszty kliknięcia w reklamy produktowe, zaczynają spadać. I ten spadek może oscylować między 10-20%, porównując do okresu, kiedy reklamy działały bez usługi CSS.

    Czy korzystanie z programu CSS ma wpływ na inteligentne kampanie produktowe?

    Czym są inteligentne kampanie produktowe, opisaliśmy w jednym z artykułów na naszym blogu, do którego odsyłam w opisie. Sam program CSS wpływa na wszystkie kampanie produktowe i także działa w kampaniach inteligentnych. Jeżeli stosujesz inteligentne kampanie produktowe, nie ma żadnych przeszkód, aby także korzystać z programu porównywania produktów w Google CSS.

    Czy korzystanie z CSS ma wpływ na strategię stawek typu docelowy ROAS czy docelowy koszt pozyskania konwersji?

    I tutaj podobnie, jak przy inteligentnych kampaniach produktowych, nie ma to jakiegoś bezpośredniego wpływu. Kampania dalej będzie działała, natomiast w momencie przełączenia, mogą zmienić się te średnie koszty kliknięcia, więc strategia ustalenia stawek na docelowy ROAS, czy na docelowy koszt konwersji, może przez krótki czas zacząć działać inaczej, potrzebuje chwilę czasu na przeliczenie tych wszystkich algorytmów.

    Tak, że może to mieć wpływ chwilowy, może być wahnięcie takich wyników kampanii. Natomiast docelowo powinno dać to lepsze wyniki niż dotychczas.

    Czy podłączenie sklepu pod usługę CSS zmieni coś w moich kampaniach?

    Odpowiedź brzmi: Zmieni w wynikach, natomiast nic nie zmieni się w strukturze tych kampanii. Kampanie tak jakby były skonstruowane, będą działały dalej, natomiast możemy liczyć na lepsze wyniki tych kampanii.

    Czy muszę udostępniać konto Google Ads usłudze CSS?

    Nie ma takiej konieczności, usługa CSS potrzebuje dostępu do konta Google Merchant Center, natomiast dostęp do panela Google Ads nie jest w ogóle wymagany. Jeżeli chcesz prowadzić kampanię samodzielnie, w ogóle nie musisz udostępniać konta Google Ads usłudze Google CSS.

    Czym różnią się „Zakupy Google” od usług CSS?

    Zakupy Google, to de facto usługa CSS świadczona przez firmę Google. Emitując normalną kampanię produktową, standardowo, to właśnie przez usługę zakupu w Google, emitowane są nasze produkty, jeżeli jednak chcemy osiągnąć tańsze kliknięcia, lepszą efektywność kampanii, wtedy właśnie możemy skorzystać z zewnętrznej usługi CSS zamiast zakupów Google.

    Czy można jednocześnie korzystać z kilku usług Google CSS?

    Tak, generalnie można korzystać z kilku usług CSS jednocześnie, daje to możliwość na przykład testowania wyników różnych CSS-ów. Może w tym samym czasie działać kilka, nawet takich samych kampanii, jednak korzystających z różnych kont Merchant Center, podłączonych pod różne usługi CSS. Dzięki temu możemy sobie porównywać skuteczność tych kampanii, czy tych CSS-ów.

    Czy po podłączeniu do programu CSS, mogę dalej samodzielnie zarządzać swoimi kampaniami Google Ads?

    Tak, oczywiście, że tak. Możesz jak najbardziej zarządzać dalej samodzielnie kampaniami Google Ads. W ogóle nie potrzebujesz dawać dostępu do konta Google Ads usłudze CSS, nie jest on wymagany. Jeżeli jednak potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu kampanii Google Ads, to oczywiście możesz odezwać się do agencji, która będzie w stanie ci w tym pomóc, także z wykorzystaniem CSS-a.

    Natomiast generalnie możesz korzystać z programu Comparison Shopping Service i wcale nie musisz powierzać prowadzenia kampanii Google Ads komukolwiek.

    Czy administrator usługi CSS będzie miał wgląd w moje kampanie Google Ads?

    Nie, administrator CSS w ogóle nie ma dostępu do Google Ads, na którym prowadzisz kampanie, więc nie mam wglądu w to, jakie kampanie są realizowane, jakie są koszty tych kampanii, ani jak to wygląda.

    Czy korzystanie z usługi CSS, może mieć wpływ na remarketing dynamiczny?

    Kampanie remarketingu dynamicznego będą działały bez przeszkód podczas korzystania z usługi Google CSS.

    Czy agencja Redseo może pomóc mi w optymalizacji kampanii Google Ads?

    Oczywiście, że tak. Możemy pomóc w prowadzeniu kampanii Google Ads, czy kampanii produktowych, także z wykorzystaniem naszego własnego CSS-a. Jeżeli jesteś zainteresowany, zapraszamy do kontaktu po więcej informacji.

    Średnia ocena: 5 / 5. Ilość ocen: 38

    Wystaw pierwszą ocenę! :)