Pozycjonowanie sklepu internetowego

Dlaczego pozycjonowanie sklepu internetowego (SEO dla e-commerce) to jedna z najskuteczniejszych metod promocji sklepu i pozyskiwania klientów online? Dzięki dużej widoczności sklepu w Google, klienci łatwo odnajdują produkty, które chcą zakupić. Kluczowe jest więc zadbanie o dobrą widoczność produktów i kategorii sklepu internetowego w wynikach wyszukiwarki Google.

Dzięki skutecznym działaniom SEO sklep internetowy może być widoczny w wyszukiwarce Google na setki czy tysiące słów kluczowych, kierujących bezpośrednio do najlepiej dopasowanego produktu. Ułatwia to klientom odnalezienie oferty, która ich interesuje i dokonanie zakupu.

Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy z Redseo?

  • Celem SEO jest pozyskiwanie ruchu i sprzedaży z wyszukiwarki Google.
  • Pozycjonujemy asortyment sklepu, nie ograniczamy się do wybranych słów kluczowych.
  • Transparentne działania i szczegółowe raporty.
  • Bezpośredni kontakt ze specjalistą SEO.

Cztery filary SEO dla e-commerce

Optymalizacja techniczna SEO1. Optymalizacja techniczna SEO

Optymalizacja i tworzenie treści2. Optymalizacja i tworzenie treści

Pozyskiwanie linków3. Pozyskiwanie linków

Raportowanie i analiza SEO4. Raportowanie i analiza SEO

Optymalizacja techniczna SEO

Podstawą działań SEO jest optymalizacja techniczna sklepu internetowego zgodnie z zaleceniami wyszukiwarki Google. Umożliwia to prawidłowe indeksowanie treści sklepu, tak aby wyszukiwarka Google miała pełną wiedzę o ofercie Twojego sklepu.

Błędy w wykonaniu lub braki optymalizacji SEO sklepu internetowego są częstym powodem małej widoczności w wyszukiwarce Google. Często także przekładają się na odbiór samego sklepu przez klientów i mogą utrudniać dokonanie przez nich zakupu.

Optymalizacja sklepu jak i treści na nim zawartych, to tak zwane działania “on site SEO”.

Jakie działania podejmujemy w ramach optymalizacji SEO sklepu internetowego:

  • Przygotowanie audytu SEO
  • Poprawa błędów technicznych sklepu
  • Umożliwienie poprawnego indeksowania sklepu przez roboty wyszukiwarek
  • Optymalizacja kodu strony
  • Monitorowanie szybkości działania sklepu i jego dostępności (uptime)
  • Cykliczne monitorowanie i analiza stanu sklepu

Elementem pomocnym w optymalizacji sklepu są odpowiednio przygotowany audyt SEO sklepu oraz integracja sklepu z narzędziem Google Search Console (dawniej “Narzędzia Google dla Webmasterów”). Narzędzie Google Search Console sygnalizuje błędy i problemy z działaniem sklepu, na które napotkał robot wyszukiwarki.

Roboty wyszukiwarek przykładają dużą wagę do szybkości działania sklepu internetowego jak i ciągłości jego działania. Ewentualne awarie sklepu czy serwera, mogą mieć wpływ na jego widoczność w wynikach Google. Dlatego też w ramach pozycjonowania sklepu monitorujemy za pomocą narzędzi także jego dostępność online (uptime monitoring).

Optymalizacja i tworzenie treści

Atrakcyjne i unikalne treści zoptymalizowane na popularne słowa kluczowe pozwolą zwiększyć widoczność sklepu internetowego w Google. Dlatego jednym z zadań agencji SEO jest optymalizacja już istniejącej treści w sklepie internetowym m.in. ulepszenie opisów produktów, opisów kategorii, wpisów na sklepowym blog.

Częstym problemem sklepów internetowych jest brak opisów produktów lub kategorii w sklepie, lub co gorsza są one kopią opisów znajdujących się także w innych konkurencyjnych sklepach. Kluczowym dla SEO jest przygotowanie odpowiednich treści w sklepie internetowym, które będą nie tylko poprawnie przygotowane na potrzeby SEO ale będą także wartościowe, unikalne i atrakcyjne dla klienta sklepu.

Jakie działania podejmujemy w ramach optymalizacji i tworzenia treści w ramach pozycjonowania sklepu internetowego:

  • Optymalizacja istniejących tekstów, nagłówków, meta tagów.
  • Optymalizacja danych strukturalnych (np.: Schema.org).
  • Tworzenie nowych treści do sklepu, opisów produktów, kategorii, wpisów na blog.
  • Dobór odpowiednich słów kluczowych, pod które powinny być przygotowane treści w sklepie.
  • Poprawienie wewnętrznego linkowania pomiędzy podstronami w sklepie.

Pozyskiwanie linków

Trwałe linki z serwisów zewnętrznych kierujące do sklepu internetowego są jak paliwo, które pomoże podnieść pozycję i widoczność w wyszukiwarce. Link building, czyli właśnie pozyskiwanie linków przychodzących to obszar działań poza sklepem, tak zwane “off site SEO”.

W ramach kampanii pozycjonowania sklepów internetowych, agencja SEO pozyskuje linki przychodzące z różnych źródeł takich jak: blogi tematyczne, portale informacyjne czy inne publikacje internetowe. Istotne dla działań SEO jest aby pozyskane linki pochodziły z wiarygodnych stron internetowych i były trwałe, to znaczy nie znikały z Internetu po zakończeniu kampanii pozycjonowania.

Jakie działania podejmujemy w ramach budowania linków do sklepów internetowych:

  • Tworzenie treści artykułów wraz z linkami do publikacji.
  • Publikowanie artykułów na wartościowych blogach i portalach.
  • Przygotowanie i publikowanie artykułów sponsorowanych na popularnych portalach internetowych.
  • Pozyskiwanie linków w sposób trwały i tylko z jakościowych stron internetowych.

Raportowanie SEO i analiza

Uważamy, że nasze działania SEO powinny być transparentne dla naszych Klientów. Dlatego dokładamy starań aby raporty SEO były przejrzyste, kompletne i użyteczne.

W ramach współpracy pozycjonowania sklepu internetowego integrujemy sklep z narzędziami Google Search Console oraz Google Analytics, które pokazują ruch w sklepie z wyszukiwarki Google oraz innych źródeł. Zapewniamy Klientom pełen wgląd w te dane.

Standardowo w cyklach miesięcznych przedstawiamy także raport SEO, który składa się z następujących elementów:

  • Raportowanie działań jakie podjęliśmy w ostatnim miesiącu.
  • Raport stworzonych i opublikowanych treści w sklepie internetowym.
  • Raport pozyskanych linków, opublikowanych artykułów sponsorowanych.
  • Raport pozycji monitorowanych fraz oraz widoczności domeny w Google.

Jakie są efekty pozycjonowania w e-commerce?

Celem działań SEO w sklepie internetowym jest aby był on jak najlepiej widoczny w wyszukiwarce Google. Jeżeli potencjalny klient sklepu wpisuję w wyszukiwarkę słowa kluczowe związane z produktami, które sprzedajemy – chcemy aby nasz sklep pokazał mu się jak najwyżej w wynikach Google.

Im więcej produktów i kategorii w sklepie internetowym, tym więcej możliwych zapytań do wyszukiwarki, na jakie chcielibyśmy być widoczni. Nazywa się to widocznością w Google i odpowiada na pytanie “Na jak wiele słów kluczowych nasz sklep pojawia się w Google?”.

Aby to osiągnąć niezbędne są skuteczne działania SEO. Efektem tych działań jest większa widoczność sklepu w wyszukiwarce Google, więcej odwiedzin w sklepie, a w konsekwencji większa sprzedaż online.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Koszt pozycjonowanie sklepu internetowego zależy od wielu czynników. Głównie jest to ilość pracy jaką należy wykonać w zakresie SEO, ilość tekstów, które należy napisać lub zoptymalizować, liczba publikacji i linków jakie należy zbudować dla sklepu.

Nasze kampanie SEO dla sklepów internetowych zaczynają się od 1999 zł + VAT miesięcznie. Współpracujemy na zasadzie abonamentu, to znaczy stałej kwoty obsługi kampanii SEO miesięcznie (ryczałt).

Skontaktuj się z naszym doradcą aby dobrać odpowiednią propozycję działań i współpracy odnośnie pozycjonowania Twojego sklepu internetowego.

Chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki SEO?

Szybki kontakt »

Najczęstsze pytania o SEO sklepu internetowego?

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego w Redseo rozpoczyna się od 1999 zł + VAT miesięcznie. Rozliczamy się na zasadzie abonamentu miesięcznego, to jest stała kwota (ryczałt). Skontaktuj się z nami aby dobrać odpowiednią propozycję działań i wycenę kampanii SEO dla Twojego sklepu internetowego.

Jak długo trwa współpraca z agencją SEO?

Proponujemy umowę na okres pierwszych 3 miesięcy. Po tym czasie umowa kontynuowana jest na czas nieokreślony z jednomiesięcznym wypowiedzeniem, lub możesz zrezygnować jeżeli nie będziesz zadowolony. Wierzymy w nasze działania, dlatego nie wiążemy Klientów długoterminowymi umowami na 12 czy 24 miesiące.

Kiedy pojawią się efekty pozycjonowania sklepu?

Kampania SEO to działanie długoterminowe. Widoczne efekty zależą od tego na jakim etapie jest obecnie sklep internetowy. Nowy sklep lub taki, który wcześniej nie prowadził działań SEO odczuje efekty już w pierwszym miesiącu. Zakładamy, że w pierwszych 3 miesiącach działań SEO muszą być już zauważalne korzystne efekty działań SEO w postaci większej widoczności i ruchu w Google.

Czy możemy rozliczać się za efekt, za pozycję?

Rozliczamy nasze działania w modelu abonamentowym, to jest stała kwota co miesiąc. Daje to przewidywalność kosztów w kolejnych miesiącach. Rozliczanie pozycjonowania za efekt, w postaci rozliczania za pozycję fraz lub za pozyskany ruch w Google prowadzi do wielu patologii i nie jest korzystne zarówno dla sklepu jak i agencji SEO.

W ramach abonamentu oczywiście monitorujemy pozycje fraz, nie są one jednak podstawą do rozliczenia usługi.
Pozycjonowanie w abonamencie umożliwia agencji przeznaczyć więcej czasu i zaangażowania w optymalizację, tworzenie tekstów i pozyskiwania wartościowych linków. Dla sklepu jest to także większe bezpieczeństwo, przewidywalność oraz pełna wiedza o działaniach agencji.

Czy będę miał kontakt ze specjalistą SEO?

Oczywiście. Wszystkie kampanie SEO realizujemy poprzez bezpośredni kontakt specjalisty SEO z Klientem. Znacznie przyspiesza i ułatwia to komunikację i szybsze podejmowanie decyzji i działań.

Czy będę otrzymywał raporty SEO?

Oczywiście. Co miesiąc przedstawiamy raport składający się z następujących elementów:

  • Podjęte działania SEO.
  • Stworzone lub zoptymalizowane teksty w sklepie.
  • Pozyskane linki i publikacje.
  • Zestawienie widoczności sklepu w Google oraz pozycje monitorowanych fraz.

W ramach kampanii SEO integrujemy także sklep z narzędziami Google Search Console i Google Analytics, które udostępniamy Klientom.

Jakie platformy e-commerce obsługujecie?

Mamy doświadczenia w pracy z większością popularnych platform e-commerce, takich jak Prestashop, WordPress+Woocommerce, Magento, Shoper, IdoSell (dawniej IAI Shop), RedCart, Comarch e-Sklep, Home eSklep (dawniej ClickShop), Sote, Shoplo, Shopify. Podejmujemy także współpracę na innych platformach e-commerce. Współpracujemy także ze sklepami na dedykowanym oprogramowaniu, przygotowanemu specjalnie pod potrzeby danego sklepu.

Z jakich narzędzi korzysta Redseo do pozycjonowania?

W codziennej pracy SEO wykorzystujemy najpopularniejsze narzędzia SEO dostępne na rynku. Są to między innymi: Semstorm, Senuto, Ahrefs, SeoStation, SEO Screaming Frog i inne. Miesięczny koszt tych narzędzi przekracza 2000 zł. Wykorzystujemy także narzędzia oferowane przez Google: Google Search Console, Google Analytics, Google Data Studio.

Czy mogę zmienić frazy do monitorowania pozycji?

W każdej kampanii SEO monitorujemy pozycje wybranych fraz w Google. Frazy ustalamy wspólnie, w ich wyborze pomaga nasz specjalista SEO. Ponieważ współpracujemy na zasadzie abonamentu, nie ma problemu aby co jakiś czas dowolnie zmieniać frazy monitorowane w Google. Nasze działania skupiają się na budowaniu ruchu i widoczności w Google, dlatego pozycje fraz są jedynie dodatkowym narzędziem analizy i kontroli.

Czy po zakończonej współpracy usuwane są linki i optymalizacja?

Jeżeli zakończymy współpracę, wszelkie wypracowane przez Redseo linki, artykuły czy optymalizacja, pozostają w takim stanie jak są. Nie usuwamy linków, artykułów ani nie usuwamy zmian optymalizacyjnych.

Czy prowadzicie także reklamy w Google Ads?

Oczywiście. Prowadzimy kampanie reklamowe Google Ads, reklamy tekstowe, reklamy produktowe, remarketing itp. Jesteśmy oficjalnym Partnerem Google Premium w zakresie reklam Google Ads. Sprawdź ofertę na reklamę w Google Ads dla sklepów internetowych.

Co będę musiał udostępnić?

Abyśmy mogli skutecznie działać, będziemy potrzebowali dostępu do serwera FTP oraz do panelu zarządzania sklepem. Jeżeli nie będzie to możliwe, specjalista SEO będzie przesyłał zalecenia do wdrożenia przez sklep.

Będziemy także potrzebowali dostępu do narzędzi Google Search Console oraz Google Analytics. Jeżeli jeszcze ich nie ma, utworzymy je i skonfigurujemy.

Co zyskujesz pozycjonując sklep z Redseo?

100% skupienia na efektach

Prowadząc kampanie SEO dla Twojego sklepu internetowego skupiamy się na celach większej widoczności i ruchu z wyszukiwarki Google. Rozumiemy, że działania SEO mają prowadzić do zwiększania sprzedaży online.

Stały kontakt z naszym specjalistą

Bezpośredni kontakt z naszym Specjalistą SEO ułatwia i przyspiesza współpracę. Na e-maile odpisujemy szybko i odbieramy Twoje telefony.

Przejrzysta partnerska współpraca

Traktujemy naszych Klientów jako partnerów, a warunki naszej współpracy są elastyczne i przejrzyste.

Czytelne raporty efektów

Nie mamy nic do ukrycia, ponieważ pracujemy dla Ciebie najlepiej jak można. Dlatego dostarczamy czytelne raporty działań i efektów kampanii SEO.

Rekomendacje zadowolonych klientów

Firmy, które nam zaufały:

Oponeo LogoVotum SA LogoAbler LogoThe Beds LogoSatra LogoFitnet LogoMarina Jastarnia LogoCM Wysoccy Logo
Targi Mieszkaniowe LogoWrap Zone LogoRetailnet LogoPaisley LogoNordic Development LogoGerman LogoCosmeline LogoVoida LogoLumaMobile Logo

Chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki SEO?

Szybki kontakt »

Średnia ocena: 5 / 5. Ilość ocen: 6

Wystaw pierwszą ocenę! 🙂