Pozycjonowanie sklepu internetowego

Prowadzisz sklep internetowy, ale potrzebujesz większej sprzedaży? Powierz pozycjonowanie sklepu internetowego Redseo i zyskaj:

  • Audyt SEO sklepu internetowego
  • Kompleksową optymalizację sklepu
  • Najwyższej jakości treści na stronę
  • Konsultacje ze specjalistą SEO
  • Szczegółowe i przejrzyste raporty
  • Bezpieczną i elastyczną umowę współpracy

Odbierz darmową
wycenę pozycjonowania

    🔒 Twoje dane są bezpieczne. Polityka prywatności

    Pozycjonowanie sklepu internetowego (SEO) to proces mający na celu zwiększenie widoczności domeny między innymi dzięki użyciu specjalnie dobranych fraz kluczowych, optymalizacji technicznej i linkowaniu. Lepsza widoczność domeny oznacza wyższą pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania w Google oraz wzrost liczby wyświetleń. 

    Dlaczego pojawienie się w TOP3 lub TOP10 jest tak ważne? Wyobraź sobie, że według badań zaledwie 0,44% użytkowników zagląda na drugą stronę wyszukiwań w Google! Wysoka pozycja w wyszukiwarce jest więc najskuteczniejszym sposobem na dotarcie do wartościowych klientów. 

    Korzyści płynące z SEO to nie tylko wyświetlanie się wyżej w wynikach wyszukiwania. Za pozycjonowaniem sklepu internetowego stoi złożony proces mający na celu usprawnienie działania i wyglądu strony. Efektem jest też taka optymalizacja, która sprawi, że korzystanie z Twojej oferty będzie komfortowe dla użytkownika.

    Co wpływa na pozycjonowanie sklepów?

    Na to, jakie korzyści przyniesie pozycjonowanie sklepu internetowego, wpływa wiele zmiennych, na przykład dopasowanie sklepu do algorytmów Google, rodzaj serwera czy adresy URL podstron. Wybory tego typu nie są obojętne dla SEO.

    Z punktu widzenia pozycjonowania sklepów istotne są takie aspekty techniczne jak:

    • Wybór domeny sklepu internetowego;
    • Wybór platformy sprzedażowej;
    • Typ serwera.

    Dlaczego te wybory mają znaczenie dla wyników pozycjonowania sklepu w Google?

    Wybór domeny

    Wybór domeny to istotna kwestia dla określenia charakteru działalności sklepu oraz dla widoczności w sieci. 

    Otwierając sklep internetowy, potrzebujesz domeny. Możesz wykorzystać istniejącą już domenę lub stworzyć nową nazwę

    Nowa domena, stworzona na Twoje potrzeby, jest bezpieczna, ale nie ma historii, więc jest trudniejsza w pozycjonowaniu. Oznacza to, że na efekty działań SEO musisz poczekać nieco dłużej. 

    Kupując używaną domenę, zorientuj się, co znajdowało się na niej wcześniej. Historia domeny jest ważna z punktu widzenia SEO. Jeśli domena ma nieposzlakowaną opinię według Google, bogaty profil linkowy i jest zgodna z Twoim charakterem działalności, pozycjonowanie z założenia jest łatwiejsze.

    Jeśli jednak domena wcześniej zawierała treści cenzurowane lub nieetyczne, optymalizacja SEO jest trudniejsza do zrealizowania, a czasem wręcz niemożliwa. 

    Domena powinna mieć proste do zapamiętania brzmienie. Najlepiej, gdy jest nieskomplikowana, nie zawiera znaków specjalnych czy dywizów. 

    Nazwa domeny nie ma wpływu na SEO, więc może, ale nie musi zawierać słów kluczowych. Warto też zadbać o wybór rozszerzenia domeny. Popularne TLD (np. .pl lub .com) są bardziej wartościowe. 

    Adres powinien też być czytelny i zgodny z zawartością. Myląca nazwa domeny zwiększa współczynnik odrzuceń, bo treść i oferta w sklepie nie odpowiada zapytaniom użytkowników.

    Wybór platformy

    To, na jakiej platformie będzie działać sklep online, też nie jest obojętne dla pozycjonowania. W Redseo mamy doświadczenie w pracy z:

    • Prestashop;
    • WordPress+Woocommerce;
    • Shoper;
    • Shopify;
    • Magento / Adobe Commerce;
    • IdoSell;
    • Sote;
    • RedCart;
    • AtomStore;
    • Sky-Shop;
    • Click Shop;
    • cStore;
    • GoShop;
    • ShopGold;
    • oraz z autorskimi platformami dedykowanymi. 

    Wybór serwera

    Aby uzyskać lepsze efekty działań pozycjonerskich i uniknąć problemów technicznych, należy wybrać odpowiedni serwer.  

    Serwer powinien być odpowiednio szybki i dostosowany do wielkości ruchu na stronie. Wpływa to m.in. na komfort użytkownika. Ponadto prędkość ładowania się strony sklepu na wszystkich rodzajach urządzeń jest jednym z czynników rankingowych Google. 

    Korzyści z pozycjonowania dla sklepu internetowego

    Niezawodny serwer, platforma umożliwiająca lepsze warunki dla procesów SEO oraz dobry wybór nazwy domeny są punktem wyjścia dla satysfakcjonujących wyników. A jakie korzyści pozycjonowanie przynosi sklepowi internetowemu?

    • Pozycjonowanie sklepu internetowego to sposób na generowanie dużego ruchu wartościowych użytkowników w sklepie.
    • Wysoka pozycja w wyszukiwaniach sprawia, że Twoja oferta dociera do  zainteresowanych użytkowników.
    • Użytkownicy otrzymują wynik odpowiadający zapytaniu w momencie, gdy go poszukują, wpisując określone słowa kluczowe. 
    • Wyświetlanie się wysoko na zapytanie użytkownika pozwala dotrzeć w sposób naturalny do nowych klientów.
    • Pozycjonowanie nie ma też ograniczeń, jeśli idzie o liczbę produktów czy wielkość sklepu. 

    Pozycjonowanie sklepu jest długotrwałym procesem mającym na celu podniesienie pozycji strony na dane frazy kluczowe w naturalnych wynikach wyszukiwania w Google. Umożliwia to wspomniane generowanie większego ruchu organicznego w sklepie online, a co za tym idzie – zwiększenie sprzedaży.

    Elementy pozycjonowania sklepów internetowych? 

    Na proces pozycjonowania sklepu internetowego składają się 4 etapy prac w układzie cyklicznym

    1. Optymalizacja techniczna.
    2. Optymalizacja i tworzenie treści.
    3. Pozyskiwanie linków zewnętrznych.
    4. Analiza wyników i raportowanie.

    Każdy z etapów ma swoją wewnętrzną strukturę i obejmuje szereg zadań do wykonania. Czym zajmie się specjalista SEO pracujący nad optymalizacją Twojego sklepu internetowego? 

    Optymalizacja techniczna SEO

    1. Optymalizacja techniczna SEO

    Optymalizacja techniczna SEO to procesy usprawniające działanie strony, na której działa sklep online. Optymalizacja techniczna ma na celu dostosowanie witryny pod wymagania wyszukiwarki i algorytmy wpływające na widoczność. 

    Działania optymalizacyjne mają też podnieść pozytywne user experience, czyli doświadczenie użytkownika. Jest to związane z terminem SXO, czyli zbitką SEO+UX. Oznacza to (w największym skrócie) taką optymalizację strony, by była przyjazna użytkownikowi. Wszystkie działania optymalizacyjne w obrębie strony to tzw. on-site SEO.

    Audyt techniczny SEO

    Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego to przede wszystkim wstępna analiza stanu strony. Audyt SEO ma na celu skontrolowanie witryny od strony technicznej. Co za tym idzie: sprawdzenie każdej podstrony, wyłapanie błędów, zbadanie struktury strony, jakości linkowania (wewnętrznego i zewnętrznego), organizacji treści, nagłówków, fraz, prędkości ładowania itp. 

    Audyt ma na celu wskazanie problemów, które powinny zostać naprawione, by pozycjonowanie sklepu miało szansę bytu, to analiza usterek i stanu technicznego sklepu. Nie stanowi rozwiązania problemów. 

    Poprawne indeksowanie podstron

    Jednym z zadań związanych z pozycjonowaniem jest zadbanie o poprawne indeksowanie podstron. Sklepy internetowe zwykle posiadają tysiące produktów i setki kategorii, dlatego kluczowe jest aby wszystkie znajdowały się w indeksie wyszukiwarki Google.

    Kolejnym ważnym elementem jest stworzenie pliku robots.txt. To plik zawierający informacje dla robota wyszukiwarki o tym, czego nie ma robić w Twoim sklepie. Takim komunikatem może być np. ograniczenie dostępu do nieistotnych podstron w sklepie, aby roboty wyszukiwarek ich nie przeglądały.

    Innym elementem jest tag HTML meta tag robots. Służy on do “komunikacji’ z robotem wyszukiwarki Google. Wskazuje mu, czy dana podstrona ma zostać zaindeksowana.

    Mapa witryny XML

    Aktualna mapa witryny (sitemap) w postaci pliku umożliwia robotom poruszanie się po stronie dzięki opisaniu jej struktury. Mapa musi zawierać uporządkowane adresy URL odpowiadające sklepowi i jego poszczególnym podstronom.  

    Robot może przeglądać stronę bez mapy, jednak aktualna mapa jest dla niego przydatnym drogowskazem. 

    Integracja z Google Search Console

    Zintegrowanie witryny z Google Search Console pozwala na wyłapywanie ewentualnych błędów i problemów pojawiających się w sklepie. Usterki techniczne mogą wpływać na widoczność w wynikach i powinny być na bieżąco usuwane. 

    Google Search Console pozwala na śledzenie wpływu działań na funkcjonowanie witryny. Dotyczy to średnich pozycji fraz kluczowych, wyświetleń strony czy kliknięć pochodzących z naturalnych wyników wyszukiwania.

    Przekierowania

    Optymalizacja sklepu internetowego to też poprawna organizacja przekierowań, aby uniknąć błędów i pustych stron. 

    Błędne adresy URL

    Adresy URL podstron powinny być przejrzyste, odpowiadać zawartości strony i być przyjazne zarówno dla człowieka jak i robota wyszukiwarki. Zadaniem pozycjonera jest dostosowanie adresów do wymogów SEO.

    Responsywność strony

    Sprawne działanie strony sklepu na urządzeniach mobilnych to jedna z bardziej istotnych kwestii optymalizacyjnych. Klienci coraz chętniej kupują, korzystając ze smartfonów!

    Szybkość działania strony

    Na prędkość strony wpływają takie elementy, jak: czas ładowania czy umieszczone grafiki (nie powinny być zbyt ciężkie, aby nie spowalniać działania strony). Dotyczy to szybkości zarówno na desktopie jak i mobile. 

    Istnieje szereg profesjonalnych narzędzi do kontroli szybkości wczytywania stron i sklepów internetowych. Możesz sprawdzić jak Google ocenia szybkość działania Twojego sklepu w darmowym narzędziu PageSpeed Insight wpisując adres strony.

    Google PageSpeed Insight - Test szybkości działania sklepu internetowego

     

    Znaczniki danych strukturalnych

    Dane strukturalne (informacje o produkcie, cena, dostępność w magazynie, oceny) należy uzupełnić w kodzie strony. W tym celu korzysta się np. ze schema.org. 

    Dane mają za zadanie przekazać robotowi Google dodatkowe informacje oraz umożliwiają wyświetlenie w wynikach wyszukiwania rozszerzonych informacji. Wyświetlające się rozszerzone wyniki generują większą szansę, że użytkownik wejdzie do Twojego sklepu. 

    Struktura kodu

    Optymalizacja SEO sklepu obejmuje również uporządkowanie struktury kodu źródłowego oraz skrócenie go.

    Optymalizacja i tworzenie treści do pozycjonowania

    2. Optymalizacja treści w sklepie internetowym

    Pozycjonowanie to także optymalizacja treści w sklepie internetowym. Roboty wyszukiwarki wędrują po stronach, analizując i indeksując ich zawartość. 

    Podczas wizyty bota Google analizie podlega m.in. content na stronie i obecność słów kluczowych. A zawarte w sklepie online treści są idealnym miejscem, by naturalnie umieścić w nim wymagane frazy wpływające na widoczność. 

    Jakość zamieszczanych w witrynie treści nie jest bez znaczenia. Dla Google istotne jest to, czy treści są wartościowe, odpowiednio sformatowane (patrz: Uporządkowanie nagłówków). 

    Celem jest stworzenie takiego contentu, który połączy aspekty techniczne (czyli zgodność z SEO i technicznymi wymogami) a użytkowością treści dla czytelnika. Zespół SEO, czyli specjalista SEO i copywriter zbudują niezbędne i poprawne treści. 

    Mapowanie słów kluczowych z adresami URL

    Mapowanie słów kluczowych, czyli klasyfikowanie adresów URL ma za zadanie uporządkowanie struktury sklepu i wpłynąć pozytywnie na pozycję w SERP-ach. Następuje po researchu słów kluczowych.

    Eliminacja duplikowania treści 

    Duplicate content nie jest pozytywnym zjawiskiem. Google punktuje unikalne treści. Negatywnym zjawiskiem jest, gdy na stronie dystrybutorów pojawia się skopiowany opis produktu/kategorii ze strony producenta. To duplikacja treści

    Duplikacja treści prowadzi często do kanibalizacji słów kluczowych i obniżenia ich pozycji w wyszukiwarce. Ma to związek z tym, że strony/podstrony rywalizują ze sobą o pozycje. 

    Eliminacja podstron słabej jakości

    Proces pozycjonowania zakłada również analizę i eliminację podstron słabej jakości. Mogą to być podstrony nie ściągające ruchu lub będące podobne do innych, istniejących już podstron mających wartość dla SEO. 

    Optymalizacja meta tagów: meta title i meta description

    Tytuły (title) i opisy meta (meta description) to kwestie, które są ważne z punktu widzenia pozycjonowania e-commerce. W ramach procesu pozycjonowania title i description zostają dostosowane do wymogów. 

    Uporządkowanie nagłówków 

    Hierarchia nagłówków (H1, H2, H3 itp.) to nie kwestia estetyczna, a techniczna. W ramach pozycjonowania sklepu online zostaje ustalona poprawna struktura nagłówków w tekstach dodawanych na stronę sklepu. Do wyboru jest 6 poziomów nagłówków, z czego nagłówek rzędu pierwszego powinien pojawić się tylko raz. 

    Optymalizacja obrazów i opisów ALT

    Grafiki w sklepie nie powinny obciążać i spowalniać witryny. Pozycjonowanie sklepu online obejmuje też uzupełnienie obrazów o opisy alternatywne (opisy ALT). Opisy alternatywne powinny zawierać dobrane słowa kluczowe. Dodatkowo warto także zadbać o odpowiedni format dodawanych plików obrazów i ich wagę.

    Content marketing w sklepie internetowym

    Content marketing, czyli treści w sklepie internetowym, to wyposażone w dobrane frazy kluczowe teksty na stronie. Należą do nich takie elementy jak opisy produktów, kategorii/podkategorii czy blog branżowy. 

    Unikalne opisy produktów

    Google nie lubi kopiowania, dlatego opisy produktów w sklepie internetowym powinny być unikalne i pisane z myślą o kliencie i algorytmie. W stworzeniu czy optymalizacji istniejących opisów pomoże Ci zespół SEO. 

    Jeśli jesteś dystrybutorem, na Twojej stronie nie powinny pojawiać się opisy producenta. W takim przypadku zachodzi duplikacja zewnętrzna, której Google nie ocenia pozytywnie. 

    Zadaniem specjalistów jest m.in. dobór fraz, w tym fraz kluczowych długiego ogona. Określone słowa kluczowe pozwalają na stworzenie wartościowego contentu wypełniającego sklep internetowy. 

    Opisy kategorii/podkategorii

    Podstrony kategorii/podkategorii e-sklepu nie powinny pozostać puste. Przestrzeń na opis należy wypełnić wartościową treścią z odpowiednim nasyceniem słów kluczowych. 

    Optymalizacja  podstron kategorii pozwala na opisowe przedstawienie oferty czytelnikowi oraz zastosowanie niezbędnych dla dobrej widoczności fraz. Treści tworzone przez zespół SEO dla kategorii produktowych w sklepie internetowym są ważne dla Twojej strony.

    Blog sklepu internetowego a pozycjonowanie w Google

    Regularnie aktualizowany blog sklepu internetowego zoptymalizowany według wskazówek specjalisty SEO to przestrzeń na treść wartościową dla silnika wyszukiwarki oraz dla czytelnika. To także przestrzeń dla linkowania wewnętrznego czy promocji wybranego asortymentu.

    Aspekty prawne

    Sklep internetowy w zakresie prac związanych z pozycjonowaniem zostaje uzupełniony o brakujące elementy, które optymalizuje się według zaleceń. Podczas pracy zwracamy uwagę na to, co powinno pojawić się na Twojej stronie, by była kompletna. 

    Dotyczy to niezbędnych regulaminów, polityki prywatności, informacji o zwrotach, które należy umieścić w sklepie oraz o możliwościach dostawy czy reklamacji. 

    Pozyskiwanie linków - link building

    3. Pozyskiwanie linków

    Pozyskiwanie linków, czyli link building, to nieodłączny element pozycjonowania sklepu internetowego. To procesy należące do grupy działań off-site SEO. Link building dzieli się na linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. W przypadku pozycjonowania szczególnie istotne jest to drugie.

    Nie bez znaczenia pozostaje profil linków, (adres, pod którym zostaną umieszczone, dokąd będą prowadzić itp.).

    Dlaczego należy pozyskiwać linki?

    Linki warto pozyskiwać z innych stron internetowych, aby zaprezentować się robotom wyszukiwarki w jak najlepszym świetle. Jeżeli na innej wartościowej dla Google’a stronie znajdzie się hiperłącze odnoszące się do Twojego sklepu, wyszukiwarka uznaje, że Twoje treści są godne uwagi. 

    Jakiego typu linki warto pozyskiwać?

    Link linkowi nierówny, dlatego dobrze pozyskiwać linki z wartościowych stron o dobrej optymalizacji SEO i mających znaczenie dla wyszukiwarki. Takie adresy przekażą część swojej mocy Twojemu sklepowi, co może wpłynąć pozytywnie na widoczność w wynikach. Aby backlinki miały moc (link juice) powinny w kodzie mieć atrybut dofollow

    Strony, na których umieszcza się anchor text z linkiem, nie powinny być wybierane przypadkowo. Najlepiej, żeby dotyczyły tematu nawiązującego do Twojej branży. 

    Wybraniem odpowiednich adresów, pozyskaniem linków oraz organizacją linków do podstron zajmie się Twój opiekun SEO.

    Szkodliwe linki 

    Nie każdy link nadaje się, by pozycjonować sklep internetowy. Backlinki ze stron spamerskich czy o złej opinii wyszukiwarki nie są dobrym miejscem, by umieszczać na nich hiperłącze prowadzące do sklepu. 

    Mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku. Jeśli link do Twojego sklepu zostanie umieszczony na stronie o wątpliwej reputacji, wskaźnik TrustRank spadnie, wpływając negatywnie na wyniki organiczne. 

    Raportowanie i analiza SEO

    4. Analiza wyników

    Nie ma pozycjonowania sklepu internetowego bez analizy wyników. Analizowanie na bieżąco efektów działań to obowiązkowe zadanie dla specjalisty. Dzięki temu można na czas wyłapać usterki i je naprawić, a także dokonywać na bieżąco zmian w strategii działania, aby dopasować ją do bieżącej sytuacji i usprawnić ją. 

    Do monitorowania wyników niezbędne są odpowiednie narzędzia analityczne. 

    Integracja sklepu internetowego ze statystykami i Google Analytics 4

    Poza połączeniem sklepu internetowego z wcześniej wspomnianym Google Search Console, integrujemy sklep z najnowszymi statystykami Google Analytics 4. Pozwala to na monitorowanie ruchu organicznego w sklepie pochodzącego z wyszukiwarki Google. 

    Narzędzia 

    SEO to nie wróżenie z fusów. Do przeprowadzenia przemyślanego i zorganizowanego pozycjonowania sklepu internetowego, potrzebne są specjalistyczne narzędzia SEO. W Redseo korzystamy z takich pomocy jak:

    • Semstorm;
    • Senuto;
    • SurferSEO;
    • Ahrefs;
    • SEO Power Suite;
    • Seostation;
    • Google Search Console;
    • Bing Webmaster Tools;
    • Google Data Studio

    Cykliczny przegląd i ponowny audyt SEO 

    Nasi Klienci korzystający z usługi SEO dla e-commerce otrzymują od nas comiesięczny raport SEO. Z czego składa się taki cykliczny raport?

    • Raportujemy działania SEO, jakich podjęliśmy się w danym miesiącu.
    • Przedstawiamy zestawienie treści (contentu), jakie stworzyliśmy do Twojego sklepu w danym miesiącu.
    • Informujemy o liczbie i rodzaju pozyskanych linków oraz o opublikowanych artykułach sponsorowanych.
    • Prezentujemy też raport widoczności fraz i domeny w Google wygenerowany z pomocą specjalistycznych narzędzi analitycznych.
    • Dodatkowo udostępniamy raport interaktywny prezentujący wyniki bazujące na danych z GSC i GA

    Przejrzyste i transparentne raporty

    Uważamy, że raporty z działań pozycjonerskich, które przekazujemy naszym Klientom, muszą być transparentne, użyteczne i zawierać same konkretne informacje. 

    Dzięki integracji e-sklepu z Google Search Console czy Google Analytics Universal i Google Analytics 4 możemy przedstawić Ci pełne i wyczerpujące dane dotyczące efektów. 

    Jak pozycjonować sklep internetowy?

    Odpowiedź brzmi: nieustannie. Pozycjonowanie sklepu w Google nie oznacza przejścia z punktu A do punktu B i zakończenia prac. To proces, który trwa i efekty którego należy wciąż monitorować. 

    Google premiuje te strony, na których wciąż coś się dzieje. Stąd potrzeba ciągłej optymalizacji, aktualizacji i dostarczania treści, linków itp. Warto pamiętać, że chodzi tu o bezpodstawne zmiany, lecz o przemyślane dostarczanie treści i rozwijanie strony pod algorytmy i wymogi. 

    Ile trwa proces pozycjonowania sklepu?

    Pozycjonowanie sklepu w Google to indywidualna ścieżka, która może wyglądać nieco inaczej w przypadku różnych sklepów internetowych. Proces pozycjonowania trwa zazwyczaj do kilku miesięcy, zanim osiągnie się oczekiwane wyniki, ale to nie oznacza, żę po osiągnięciu celu możesz zakończyć pracę. 

    Z pozoru banalne stwierdzenie, że “konkurencja nie śpi” jest tutaj kluczowe. Inne strony i sklepy o podobnym asortymencie też pracują nad pozycjonowaniem, dlatego działania przynoszą efekt (zazwyczaj) dopiero po paru miesiącach. 

    Ważnym aspektem jest też branża, jaką się zajmujesz. Niektóre branże są bardziej, inne mniej wymagające. W jednych konkurencja jest większa i trudniej się wybić, a w innych mniejsza i efekty mogą pojawić się wcześniej. 

    Jeśli strona Twojego sklepu dotychczas nie była optymalizowana, jeśli podczas audytu zostały zauważone liczne niedociągnięcia od strony technicznej, pozycjonowanie może się przeciągnąć w czasie. 

    Co ważne, efekt działań SEO jest długotrwały i bieżąca optymalizacja oraz monitorowanie efektów pozwala na długofalowe utrzymywanie satysfakcjonujących wyników. 

    Wyświetlenia organiczne są najcenniejszym źródłem ruchu, dlatego warto pracować na efekty, nawet gdy trzeba na nie trochę poczekać. 

    Historie sukcesu

    Jeśli zastanawiasz się, czy na pewno warto zdecydować się na współpracę w ramach pozycjonowania sklepu internetowego z agencją Redseo, przedstawimy Ci pokrótce przykładowy efekt dotychczasowych prac. 

    Wzrost widoczności w Google - Top 10

    Powyżej zrzut ekranu z narzędzia SemStorm. To wykres obrazujący wzrost liczby fraz widocznych w TOP10 wyników Google, jaki osiągał sklep internetowy jednego z naszych Klientów dzięki pozycjonowaniu. Początek współpracy zaznaczyliśmy czerwoną strzałką.

    Na tym przykładzie widać, jak wygląda proces pozycjonowania sklepu internetowego (w tym przypadku Klienta z branży gastronomicznej). Im więcej fraz w TOP10, tym lepsza widoczność sklepu i większy ruch z wyszukiwarki. Dzięki temu możliwe staje się osiąganie wysokich pozycji i zdobywanie zainteresowania i wyświetleń potencjalnych klientów. 

    Inny przykład to mały sklep odzieżowy i widoczny wzrost widoczności sklepu internetowego na frazy na pierwszej stronie wyników w Google (top 10):

    SEO - widoczność w top10

    Po inne przykłady historii sukcesu odsyłamy Cię do zakładki Case Study. gdzie publikujemy szczegółowe efekty pozycjonowania sklepów internetowych jak i sukcesy kampanii Google Ads i innych działań marketingowych realizowanych w agencji Redseo.

    Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

    Koszt pozycjonowanie sklepu internetowego zależy od wielu czynników. Głównie jest to ilość i czas pracy, jaką musi wykonać specjalista SEO w zakresie audytu i optymalizacji sklepu, liczba tekstów, które należy napisać lub zoptymalizować, liczba publikacji i linków jakie należy zbudować dla sklepu.

    Kompleksowe kampanie SEO pozycjonowania sklepów internetowych zaczynają się od 1999 zł + VAT miesięcznie. Współpracujemy na zasadzie abonamentu, to znaczy stałej kwoty obsługi kampanii SEO miesięcznie (ryczałt), co umożliwia utrzymanie niskiego i przewidywalnego w czasie kosztu pozycjonowania sklepu.

    Ponieważ każdy sklep internetowy jest inny, ma inne problemy i możliwości oraz różne oczekiwania odnośnie celów związanych z pozycjonowaniem, zachęcamy do kontaktu ze specjalistami Redseo. Przygotujemy indywidualną ofertę wraz z wyceną pozycjonowania, która uwzględnia Twoje oczekiwania i cele oraz możliwości.

    Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

    Pozycjonowanie sklepu internetowego w Redseo rozpoczyna się od 1999 zł + VAT miesięcznie. Rozliczamy się na zasadzie abonamentu miesięcznego, to jest stała kwota (ryczałt). Skontaktuj się z nami aby dobrać odpowiednią propozycję działań i wycenę kampanii SEO dla Twojego sklepu internetowego.

    Jak długo trwa współpraca z agencją SEO?

    Proponujemy umowę na okres pierwszych 3 miesięcy. Po tym czasie umowa kontynuowana jest na czas nieokreślony z jednomiesięcznym wypowiedzeniem, lub możesz zrezygnować, jeżeli nie będziesz zadowolony. Wierzymy w nasze działania, dlatego nie wiążemy Klientów długoterminowymi umowami na 12 czy 24 miesiące.

    Kiedy pojawią się efekty pozycjonowania sklepu internetowego?

    Kampania SEO to działanie długoterminowe. Widoczne efekty zależą od tego, na jakim etapie jest obecnie sklep internetowy. Nowy sklep lub taki, który wcześniej nie prowadził działań SEO, odczuje efekty już w pierwszym miesiącu. Zakładamy, że w pierwszych 3 miesiącach działań SEO muszą być już zauważalne korzystne efekty działań SEO w postaci większej widoczności i ruchu w Google.

    Czy możemy rozliczać pozycjonowanie ze efekt / za pozycję?

    Rozliczamy nasze działania w modelu abonamentowym, to jest stała kwota co miesiąc. Daje to przewidywalność kosztów w kolejnych miesiącach. Rozliczanie pozycjonowania za efekt, w postaci rozliczania za pozycję fraz lub za pozyskany ruch w Google prowadzi do wielu patologii i nie jest korzystne zarówno dla sklepu jak i agencji SEO.
    W ramach abonamentu oczywiście monitorujemy pozycje fraz, nie są one jednak podstawą do rozliczenia usługi.
    Pozycjonowanie w abonamencie umożliwia agencji przeznaczyć więcej czasu i zaangażowania w optymalizację, tworzenie tekstów i pozyskiwania wartościowych linków. Dla sklepu jest to także większe bezpieczeństwo, przewidywalność oraz pełna wiedza o działaniach agencji.

    Czy będę miał kontakt ze specjalistą SEO?

    Oczywiście. Wszystkie kampanie SEO realizujemy poprzez bezpośredni kontakt specjalisty SEO z Klientem. Znacznie przyspiesza i ułatwia to komunikację i szybsze podejmowanie decyzji i działań.

    Czy będę otrzymywał raporty SEO?

    Oczywiście. Co miesiąc przedstawiamy raport składający się z następujących elementów:
    Podjęte działania SEO.
    Stworzone lub zoptymalizowane teksty w sklepie.
    Pozyskane linki i publikacje.
    Zestawienie widoczności sklepu w Google oraz pozycje monitorowanych fraz.
    W ramach kampanii SEO integrujemy także sklep z narzędziami Google Search Console i Google Analytics, które udostępniamy Klientom.

    Jakie platformy e-commerce pozycjonujecie?

    Mamy doświadczenie w pracy z większością popularnych platform e-commerce, takich jak Prestashop, WordPress+Woocommerce, Magento, Shoper, IdoSell (dawniej IAI Shop), RedCart, Comarch e-Sklep, Home eSklep (dawniej ClickShop), Sote, Shoplo, Shopify. Podejmujemy także współpracę na innych platformach e-commerce. Współpracujemy także ze sklepami na dedykowanym oprogramowaniu, przygotowanemu specjalnie pod potrzeby danego sklepu.

    Jakie narzędzia do pozycjonowania wykorzystuje Redseo?

    W codziennej pracy specjalisty SEO wykorzystujemy najpopularniejsze narzędzia SEO dostępne na rynku. Są to między innymi: Semstorm, Senuto, Ahrefs, SeoStation, SEO Screaming Frog i inne. Miesięczny koszt tych narzędzi przekracza 2000 zł. Wykorzystujemy także narzędzia oferowane przez Google: Google Search Console, Google Analytics, Google Data Studio.

    Czy mogę zmienić frazy do monitorowania pozycji w Google?

    W każdej kampanii SEO monitorujemy pozycje wybranych fraz w Google. Frazy ustalamy wspólnie, w ich wyborze pomaga nasz specjalista SEO. Ponieważ współpracujemy na zasadzie abonamentu, nie ma problemu, aby co jakiś czas dowolnie zmieniać frazy monitorowane w Google. Nasze działania skupiają się na budowaniu ruchu i widoczności w Google, dlatego pozycje fraz są jedynie dodatkowym narzędziem analizy i kontroli.

    Czy w przypadku zakończenia współpracy usuwane są linki lub optymalizacja sklepu?

    Jeżeli zakończymy współpracę, wszelkie wypracowane przez Redseo linki, artykuły czy optymalizacja, pozostają w takim stanie, jak są. Nie usuwamy linków, artykułów ani nie usuwamy zmian optymalizacyjnych.

    Czy Redseo prowadzi także inne kampanie niż SEO?

    Oczywiście. Prowadzimy kampanie reklamowe Google Ads, reklamy tekstowe, reklamy produktowe, remarketing itp. Jesteśmy oficjalnym Partnerem Google w zakresie reklam Google Ads. Realizujemy także kampanie w Microsoft Ads dla sklepów internetowych.

    Co będę musiał udostępnić?

    Abyśmy mogli skutecznie działać, będziemy potrzebowali dostępu do serwera FTP oraz do panelu zarządzania sklepem. Jeżeli nie będzie to możliwe, specjalista SEO będzie przesyłał zalecenia do wdrożenia przez sklep.
    Będziemy także potrzebowali dostępu do narzędzi Google Search Console oraz Google Analytics. Jeżeli jeszcze ich nie ma, utworzymy je i skonfigurujemy.

    Jesteś gotów zwiększyć sprzedaż
    dzięki pozycjonowaniu sklepu internetowego?

    Szybki kontakt »

    Średnia ocena: 4.9 / 5. Ilość ocen: 52

    Wystaw pierwszą ocenę! :)