Pozycjonowanie sklepu internetowego

Dlaczego pozycjonowanie sklepu internetowego (SEO dla e-commerce) to jedna z najskuteczniejszych metod promocji sklepu i pozyskiwania klientów online? Dzięki dużej widoczności sklepu w Google, klienci łatwo odnajdują produkty, które chcą zakupić. Kluczowe jest więc zadbanie o dobrą widoczność produktów i kategorii sklepu internetowego w wynikach wyszukiwarki Google.

Dzięki skutecznym działaniom SEO sklep internetowy może być widoczny w wyszukiwarce Google na setki czy tysiące słów kluczowych, kierujących bezpośrednio do najlepiej dopasowanego produktu. Ułatwia to klientom odnalezienie oferty, która ich interesuje i dokonanie zakupu.

Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy z Redseo?

  • Celem SEO jest pozyskiwanie ruchu i sprzedaży z wyszukiwarki Google.
  • Pozycjonujemy asortyment sklepu, nie ograniczamy się do wybranych słów kluczowych.
  • Transparentne działania i szczegółowe raporty.
  • Bezpośredni kontakt ze specjalistą SEO.

Formularz kontaktowy

Zwykle odpowiadamy tego samego dnia roboczego.

    Cztery filary SEO dla e-commerce

    Optymalizacja techniczna SEO1. Optymalizacja techniczna SEO

    Optymalizacja i tworzenie treści2. Optymalizacja i tworzenie treści

    Pozyskiwanie linków3. Pozyskiwanie linków

    Raportowanie i analiza SEO4. Raportowanie i analiza SEO

    Optymalizacja techniczna SEO

    Podstawą działań SEO jest optymalizacja techniczna sklepu internetowego zgodnie z zaleceniami wyszukiwarki Google. Umożliwia to prawidłowe indeksowanie treści sklepu, tak aby wyszukiwarka Google miała pełną wiedzę o ofercie Twojego sklepu.

    Błędy w wykonaniu lub braki optymalizacji SEO sklepu internetowego są częstym powodem małej widoczności w wyszukiwarce Google. Często także przekładają się na odbiór samego sklepu przez klientów i mogą utrudniać dokonanie przez nich zakupu.

    Optymalizacja sklepu jak i treści na nim zawartych, to tak zwane działania “on site SEO”.

    Jakie działania podejmujemy w ramach optymalizacji SEO sklepu internetowego:

    • Przygotowanie audytu SEO
    • Poprawa błędów technicznych sklepu
    • Umożliwienie poprawnego indeksowania sklepu przez roboty wyszukiwarek
    • Optymalizacja kodu strony
    • Monitorowanie szybkości działania sklepu i jego dostępności (uptime)
    • Cykliczne monitorowanie i analiza stanu sklepu

    Elementem pomocnym w optymalizacji sklepu są odpowiednio przygotowany audyt SEO sklepu oraz integracja sklepu z narzędziem Google Search Console (dawniej “Narzędzia Google dla Webmasterów”). Narzędzie Google Search Console sygnalizuje błędy i problemy z działaniem sklepu, na które napotkał robot wyszukiwarki.

    Roboty wyszukiwarek przykładają dużą wagę do szybkości działania sklepu internetowego jak i ciągłości jego działania. Ewentualne awarie sklepu czy serwera, mogą mieć wpływ na jego widoczność w wynikach Google. Dlatego też w ramach pozycjonowania sklepu monitorujemy za pomocą narzędzi także jego dostępność online (uptime monitoring).

    Optymalizacja i tworzenie treści

    Atrakcyjne i unikalne treści zoptymalizowane na popularne słowa kluczowe pozwolą zwiększyć widoczność sklepu internetowego w Google. Dlatego jednym z zadań agencji SEO jest optymalizacja już istniejącej treści w sklepie internetowym m.in. ulepszenie opisów produktów, opisów kategorii, wpisów na sklepowym blog.

    Częstym problemem sklepów internetowych jest brak opisów produktów lub kategorii w sklepie, lub co gorsza są one kopią opisów znajdujących się także w innych konkurencyjnych sklepach. Kluczowym dla SEO jest przygotowanie odpowiednich treści w sklepie internetowym, które będą nie tylko poprawnie przygotowane na potrzeby SEO ale będą także wartościowe, unikalne i atrakcyjne dla klienta sklepu.

    Jakie działania podejmujemy w ramach optymalizacji i tworzenia treści w ramach pozycjonowania sklepu internetowego:

    • Optymalizacja istniejących tekstów, nagłówków, meta tagów.
    • Optymalizacja danych strukturalnych (np.: Schema.org).
    • Tworzenie nowych treści do sklepu, opisów produktów, kategorii, wpisów na blog.
    • Dobór odpowiednich słów kluczowych, pod które powinny być przygotowane treści w sklepie.
    • Poprawienie wewnętrznego linkowania pomiędzy podstronami w sklepie.

    Pozyskiwanie linków

    Trwałe linki z serwisów zewnętrznych kierujące do sklepu internetowego są jak paliwo, które pomoże podnieść pozycję i widoczność w wyszukiwarce. Link building, czyli właśnie pozyskiwanie linków przychodzących to obszar działań poza sklepem, tak zwane “off site SEO”.

    W ramach kampanii pozycjonowania sklepów internetowych, agencja SEO pozyskuje linki przychodzące z różnych źródeł takich jak: blogi tematyczne, portale informacyjne czy inne publikacje internetowe. Istotne dla działań SEO jest aby pozyskane linki pochodziły z wiarygodnych stron internetowych i były trwałe, to znaczy nie znikały z Internetu po zakończeniu kampanii pozycjonowania.

    Jakie działania podejmujemy w ramach budowania linków do sklepów internetowych:

    • Tworzenie treści artykułów wraz z linkami do publikacji.
    • Publikowanie artykułów na wartościowych blogach i portalach.
    • Przygotowanie i publikowanie artykułów sponsorowanych na popularnych portalach internetowych.
    • Pozyskiwanie linków w sposób trwały i tylko z jakościowych stron internetowych.

    Raportowanie SEO i analiza

    Uważamy, że nasze działania SEO powinny być transparentne dla naszych Klientów. Dlatego dokładamy starań aby raporty SEO były przejrzyste, kompletne i użyteczne.

    W ramach współpracy pozycjonowania sklepu internetowego integrujemy sklep z narzędziami Google Search Console oraz Google Analytics, które pokazują ruch w sklepie z wyszukiwarki Google oraz innych źródeł. Zapewniamy Klientom pełen wgląd w te dane.

    Standardowo w cyklach miesięcznych przedstawiamy także raport SEO, który składa się z następujących elementów:

    • Raportowanie działań jakie podjęliśmy w ostatnim miesiącu.
    • Raport stworzonych i opublikowanych treści w sklepie internetowym.
    • Raport pozyskanych linków, opublikowanych artykułów sponsorowanych.
    • Raport pozycji monitorowanych fraz oraz widoczności domeny w Google.

    Jakie są efekty pozycjonowania w e-commerce?

    Celem działań SEO w sklepie internetowym jest aby był on jak najlepiej widoczny w wyszukiwarce Google. Jeżeli potencjalny klient sklepu wpisuję w wyszukiwarkę słowa kluczowe związane z produktami, które sprzedajemy – chcemy aby nasz sklep pokazał mu się jak najwyżej w wynikach Google.

    Im więcej produktów i kategorii w sklepie internetowym, tym więcej możliwych zapytań do wyszukiwarki, na jakie chcielibyśmy być widoczni. Nazywa się to widocznością w Google i odpowiada na pytanie “Na jak wiele słów kluczowych nasz sklep pojawia się w Google?”.

    Aby to osiągnąć niezbędne są skuteczne działania SEO. Efektem tych działań jest większa widoczność sklepu w wyszukiwarce Google, więcej odwiedzin w sklepie, a w konsekwencji większa sprzedaż online.

    Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

    Koszt pozycjonowanie sklepu internetowego zależy od wielu czynników. Głównie jest to ilość pracy jaką należy wykonać w zakresie SEO, ilość tekstów, które należy napisać lub zoptymalizować, liczba publikacji i linków jakie należy zbudować dla sklepu.

    Nasze kampanie SEO dla sklepów internetowych zaczynają się od 1999 zł + VAT miesięcznie. Współpracujemy na zasadzie abonamentu, to znaczy stałej kwoty obsługi kampanii SEO miesięcznie (ryczałt).

    Skontaktuj się z naszym doradcą aby dobrać odpowiednią propozycję działań i współpracy odnośnie pozycjonowania Twojego sklepu internetowego.

    Jesteś gotów zwiększyć sprzedaż
    w sklepie internetowym
    dzięki SEO?

    Szybki kontakt »

    Najczęstsze pytania o SEO sklepu internetowego?

    Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

    Pozycjonowanie sklepu internetowego w Redseo rozpoczyna się od 1999 zł + VAT miesięcznie. Rozliczamy się na zasadzie abonamentu miesięcznego, to jest stała kwota (ryczałt). Skontaktuj się z nami aby dobrać odpowiednią propozycję działań i wycenę kampanii SEO dla Twojego sklepu internetowego.

    Jak długo trwa współpraca z agencją SEO?

    Proponujemy umowę na okres pierwszych 3 miesięcy. Po tym czasie umowa kontynuowana jest na czas nieokreślony z jednomiesięcznym wypowiedzeniem, lub możesz zrezygnować jeżeli nie będziesz zadowolony. Wierzymy w nasze działania, dlatego nie wiążemy Klientów długoterminowymi umowami na 12 czy 24 miesiące.

    Kiedy pojawią się efekty pozycjonowania sklepu?

    Kampania SEO to działanie długoterminowe. Widoczne efekty zależą od tego na jakim etapie jest obecnie sklep internetowy. Nowy sklep lub taki, który wcześniej nie prowadził działań SEO odczuje efekty już w pierwszym miesiącu. Zakładamy, że w pierwszych 3 miesiącach działań SEO muszą być już zauważalne korzystne efekty działań SEO w postaci większej widoczności i ruchu w Google.

    Czy możemy rozliczać się za efekt, za pozycję?

    Rozliczamy nasze działania w modelu abonamentowym, to jest stała kwota co miesiąc. Daje to przewidywalność kosztów w kolejnych miesiącach. Rozliczanie pozycjonowania za efekt, w postaci rozliczania za pozycję fraz lub za pozyskany ruch w Google prowadzi do wielu patologii i nie jest korzystne zarówno dla sklepu jak i agencji SEO.

    W ramach abonamentu oczywiście monitorujemy pozycje fraz, nie są one jednak podstawą do rozliczenia usługi.
    Pozycjonowanie w abonamencie umożliwia agencji przeznaczyć więcej czasu i zaangażowania w optymalizację, tworzenie tekstów i pozyskiwania wartościowych linków. Dla sklepu jest to także większe bezpieczeństwo, przewidywalność oraz pełna wiedza o działaniach agencji.

    Czy będę miał kontakt ze specjalistą SEO?

    Oczywiście. Wszystkie kampanie SEO realizujemy poprzez bezpośredni kontakt specjalisty SEO z Klientem. Znacznie przyspiesza i ułatwia to komunikację i szybsze podejmowanie decyzji i działań.

    Czy będę otrzymywał raporty SEO?

    Oczywiście. Co miesiąc przedstawiamy raport składający się z następujących elementów:

    • Podjęte działania SEO.
    • Stworzone lub zoptymalizowane teksty w sklepie.
    • Pozyskane linki i publikacje.
    • Zestawienie widoczności sklepu w Google oraz pozycje monitorowanych fraz.

    W ramach kampanii SEO integrujemy także sklep z narzędziami Google Search Console i Google Analytics, które udostępniamy Klientom.

    Jakie platformy e-commerce obsługujecie?

    Mamy doświadczenia w pracy z większością popularnych platform e-commerce, takich jak Prestashop, WordPress+Woocommerce, Magento, Shoper, IdoSell (dawniej IAI Shop), RedCart, Comarch e-Sklep, Home eSklep (dawniej ClickShop), Sote, Shoplo, Shopify. Podejmujemy także współpracę na innych platformach e-commerce. Współpracujemy także ze sklepami na dedykowanym oprogramowaniu, przygotowanemu specjalnie pod potrzeby danego sklepu.

    Z jakich narzędzi korzysta Redseo do pozycjonowania?

    W codziennej pracy SEO wykorzystujemy najpopularniejsze narzędzia SEO dostępne na rynku. Są to między innymi: Semstorm, Senuto, Ahrefs, SeoStation, SEO Screaming Frog i inne. Miesięczny koszt tych narzędzi przekracza 2000 zł. Wykorzystujemy także narzędzia oferowane przez Google: Google Search Console, Google Analytics, Google Data Studio.

    Czy mogę zmienić frazy do monitorowania pozycji?

    W każdej kampanii SEO monitorujemy pozycje wybranych fraz w Google. Frazy ustalamy wspólnie, w ich wyborze pomaga nasz specjalista SEO. Ponieważ współpracujemy na zasadzie abonamentu, nie ma problemu aby co jakiś czas dowolnie zmieniać frazy monitorowane w Google. Nasze działania skupiają się na budowaniu ruchu i widoczności w Google, dlatego pozycje fraz są jedynie dodatkowym narzędziem analizy i kontroli.

    Czy po zakończonej współpracy usuwane są linki i optymalizacja?

    Jeżeli zakończymy współpracę, wszelkie wypracowane przez Redseo linki, artykuły czy optymalizacja, pozostają w takim stanie jak są. Nie usuwamy linków, artykułów ani nie usuwamy zmian optymalizacyjnych.

    Czy prowadzicie także reklamy w Google Ads / Allegro Ads?

    Oczywiście. Prowadzimy kampanie reklamowe Google Ads, reklamy tekstowe, reklamy produktowe, remarketing itp. Jesteśmy oficjalnym Partnerem Google Premium w zakresie reklam Google Ads. Sprawdź ofertę na reklamę w Google Ads dla sklepów internetowych.

    Zajmujemy się także prowadzeniem i optymalizacją kampanii reklamowych Allegro Ads dla sprzedawców Allegro.

    Co będę musiał udostępnić?

    Abyśmy mogli skutecznie działać, będziemy potrzebowali dostępu do serwera FTP oraz do panelu zarządzania sklepem. Jeżeli nie będzie to możliwe, specjalista SEO będzie przesyłał zalecenia do wdrożenia przez sklep.

    Będziemy także potrzebowali dostępu do narzędzi Google Search Console oraz Google Analytics. Jeżeli jeszcze ich nie ma, utworzymy je i skonfigurujemy.

    Co zyskujesz pozycjonując sklep z Redseo?

    100% skupienia na efektach

    Prowadząc kampanie SEO dla Twojego sklepu internetowego skupiamy się na celach większej widoczności i ruchu z wyszukiwarki Google. Rozumiemy, że działania SEO mają prowadzić do zwiększania sprzedaży online.

    Stały kontakt z naszym specjalistą

    Bezpośredni kontakt z naszym Specjalistą SEO ułatwia i przyspiesza współpracę. Na e-maile odpisujemy szybko i odbieramy Twoje telefony.

    Przejrzysta partnerska współpraca

    Traktujemy naszych Klientów jako partnerów, a warunki naszej współpracy są elastyczne i przejrzyste.

    Czytelne raporty efektów

    Nie mamy nic do ukrycia, ponieważ pracujemy dla Ciebie najlepiej jak można. Dlatego dostarczamy czytelne raporty działań i efektów kampanii SEO.

    Opinie Klientów:

    Oponeo - Logo

    W ramach współpracy z firmą Redseo Paweł Rabinek skorzystaliśmy z konsultacji oraz audytu SEO sklepu internetowego pod kątem optymalizacji w wyszukiwarkach. Audyt został wykonany starannie i terminowo, wskazując cenne uwagi i propozycje rozwiązań. W wyniku wdrożenia uwag optymalizacyjnych z audytu odnotowaliśmy wzrost ruchu i pozycji kluczowych fraz w wyszukiwarkach. Polecamy firmę Redseo Paweł Rabinek jako partnera rzetelnego i godnego zaufania.

    Dariusz Topolewski

    Oponeo.pl
    German - Logo

    Współpraca z firmą Redseo od samego początku przebiegała prawidłowo. Pracownicy agencji zawsze sprawnie odpowiadali na moje pytania oraz rozwiewali wszelkie wątpliwości. Ich podejście oraz wiedza zostały przekute na efekty prowadzonych kampanii. Redseo to partner godny zaufania.

    Marcin Batorski

    German.com.pl
    Cosmeline - Logo

    Odkąd powierzyliśmy kampanie AdWords agencji Redseo, zauważyliśmy wzrost przychodów w sklepie internetowym. Nasze oczekiwania zostały w pełni zrozumiane. Na uwagę zasługuje także bardzo dobry kontakt z pracownikami oraz profesjonalne podejście do prowadzonych działań.

    Jacek Lachowski

    Cosmeline.pl
    Filharmonia Szczecin

    Współpraca z Redseo to doskonałe wsparcie działań przy tworzeniu kampanii w Google Ads. Dużo cierpliwości podczas odpowiadania na pojawiające się wątpliwości, pomocny blog i przed wszystkim wymierne efekty. Polecamy.

    Maciej Cybulski

    Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie
    Arkada Invest

    Firmie Redseo powierzyliśmy prowadzenie kampanii Google Ads. Już od samego początku kontakt z firmą był na wysokim poziomie. Pracownicy Redseo uważnie wsłuchali się w nasze potrzeby, rozwiali wątpliwości i udzielali szczegółowych informacji, jak będzie przebiegać nasza współpraca. W kontakcie z Redseo cenimy sobie przede wszystkim profesjonalne podejście i efektywność działań – za każdym razem możemy liczyć na szybki i miły kontakt oraz doradztwo ze strony opiekuna, który dąży do osiągnięcia jak najlepszych dla nas wyników. Polecamy współpracę z Redseo.

    Weronika Pawelczak

    Arkada Invest
    Logo WydawnictwoGaj.pl

    Przekonało mnie indywidualne podejście i to, że firma jest niewielka co umożliwia szybki bezpośredni kontakt bez korporacyjnych barier i pustosłowia […] Wdrożenie Google Ads pozwoliło na zwiększenie sprzedaży i wejście na trwający już kilka lat kierunek wzrostowy po okresie lekkiej stagnacji. Na każdym etapie współpraca jest profesjonalna i z indywidualnym podejściem.

    Karol Przybylak

    WydawnictwoGaj.pl
    Podnosniki.pl Logo

    Współpracę z firmą Redseo Paweł Rabinek podjęliśmy po udziale w szkoleniu prowadzonym przez Pana Pawła Rabinka w 2018 roku. W ramach rozpoczętej współpracy stworzyliśmy wspólnie od podstaw strategię działań reklamowych w Internecie, a następnie powierzyliśmy prowadzenie kampanii Google AdWords. […] Redseo to solidny partner biznesowy, starannie prowadzący powierzone zadania, zaangażowany, a co istotne uważnie wsłuchujący się w potrzeby klienta i dobierający narzędzia do środków i potrzeb klienta. Polecam współpracę z Redseo.

    Łukasz Karczewski

    Podnosniki.pl
    Slican Logo

    Firma Redseo z Bydgoszczy prowadziła nasze kampanie Google Ads ponad rok. W tym czasie wykazali się dużym profesjonalizmem, terminowością i doradztwem na każdym etapie współpracy. Wspólnie osiągnęliśmy założone cele. Zwiększyliśmy efektywność firmowej reklamy internetowej, dlatego też polecamy współpracę z firma Redseo.

    Grzegorz Piszczek

    Slican.pl
    The Beds Logo

    Z Redseo współpracujemy od kilku lat. Agencja skutecznie pomogła nam wykorzystać potencjał reklamy Google Ads, dzięki optymalizacji kampanii i wprowadzeniu nowych typów reklam. Komunikacja jak i realizacja założonych celów jest na wysokim poziomie. Śmiało rekomendujemy Redseo jako agencję do kampanii Google Ads!

    Tomasz Bilecki

    Beds.pl
    Przygody Przedsiębiorców

    […] Dużo szybszy wzrost rozpoznawalności marki co poskutkowało szeregiem korzystnych dla nas skutków ubocznych. […] Szybka i bardzo miła obsługa. Oraz wykazywanie inicjatywy gdzie od czasu do czasu podpowiadacie nam co można zrobić inaczej, lepiej, mądrzej. […] Powiedziałbym: wysoka jakość, miła obsługa, dobre ceny.

    Adrian Gorzycki

    Przygody Przedsiębiorców
    Pantech - logo

    Ludzie z Redseo jako pierwsi zajęli się promocją Pantech w Google i przyznać trzeba, że spełnili wszystkie nasze oczekiwania. Wystarczyło jedno spotkanie, na którym przedstawiliśmy wytyczne i omówiliśmy zakres współpracy, a telefony i maile zaczęły schodzić już po tygodniu. Systematycznie było ich coraz więcej. Do tego stopnia, że w pewnym momencie sami musieliśmy powiedzieć stop. Dlatego, jeśli myślisz o współpracy z Pawłem i jego ludźmi, to właściwie nie ma się nad czym zastanawiać. Są dobrzy!

    Bogdan Dondajewski

    Pantech.com.pl
    TamadaTour - logo

    Najlepsza pod słońcem firma, której można w 100 % powierzyć działania reklamowe w Internecie – Google Ads, Facebooka, YouTube. Współpracujemy od lat i każdego dnia mam pewność, że dbają o mnie profesjonaliści i pasjonaci. Wszyscy w Redseo znakomicie wyczuwają potrzeby klientów i umieją dostosować je do zmieniających się wciąż zasad kampanii w sieci. POLECAM!

    Krzysztof Ciemnołoński

    TamadaTour.pl
    Magmillon Logo

    Agencja Redseo została mi polecona przez znanego specjalistę ds. Google Ads. Po pierwszej rozmowie wiedziałam, że chcę współpracować z tą firmą. Zaimponowało mi profesjonalne podejście zarówno menedżera, jak i specjalisty ustawiającego kampanię Google Ads.

    Magdalena Grzeszyk

    Magmillon.com
    Wrap Zone - Logo

    Bardzo dobrze zorganizowana firma, świetnie wykonują swoją robotę. Wyniki ich pracy są widoczne bardzo szybko, także jeśli szukacie kogoś od marketingu w wyszukiwarkach to polecam Redseo.

    Rafał Dembiński

    Wrap-Zone.pl

    Jesteś gotów zwiększyć sprzedaż
    w sklepie internetowym
    dzięki SEO?

    Szybki kontakt »