Rozszerzenie objaśnień w Google Ads

Komponent do objaśnień Blob

Dotarcie do docelowej grupy odbiorców staje się coraz trudniejsze dla przedsiębiorców. Dlatego niezbędne są odpowiednie narzędzia, które pozwalają wyróżnić się spośród konkurencji i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Jednym z takich usprawnień, które mogą zmienić wizerunek Twoich kampanii reklamowych, jest rozszerzenie objaśnień (komponent do objaśnień) w Google Ads

Rozszerzenia Google Ads to więcej niż tylko kolejny element w arsenale reklamowym – to klucz do lepszej komunikacji z klientami i budowania więzi za pomocą przekazów reklamowych. Z tego artykułu dowiesz się, czym są i w jakich kampaniach możesz wykorzystać rozszerzenia do objaśnień. 

Czym jest rozszerzenie objaśnień?

Rozszerzenie objaśnień to komponent w systemie Google Ads, który umożliwia dodanie dodatkowych informacji do reklam tekstowych. Te dodatkowe informacje pozwalają dostarczyć potencjalnym klientom istotne szczegóły dotyczące oferty, cech produktów lub usług oraz wyróżnić się na tle konkurencji.

Dzięki rozszerzeniom do objaśnień możesz lepiej komunikować wartość swojej oferty, co może przyczynić się do zwiększenia skuteczności kampanii reklamowych. Za ich sprawą reklamy stają się bardziej atrakcyjne dla potencjalnych klientów. To może przyczynić się do zwiększenia klikalności oraz konwersji. 

Uwaga: znajdziesz „rozszerzenia objaśnień” także pod nazwą „komponent do objaśnień” Google Ads. Sprawdź też, co na temat komponentu ma do powiedzenia firma Google.

Z czego składają się rozszerzenia objaśnień?

Rozszerzenie objaśnień składa się z krótkich, dodatkowych fragmentów tekstu, które są wyświetlane razem z główną reklamą tekstową. Każde rozszerzenie może zawierać do 25 znaków. Możesz w nich przekazać jedynie informacje uzupełniające główną treść reklamy.

Te fragmenty tekstu mogą zawierać szczegóły dotyczące oferty, unikalne korzyści dla klienta, gwarancje jakości lub inne istotne informacje, które mogą zainteresować odbiorców.

rozszerzenia objaśnień - elementy

Dzięki ograniczonej liczbie znaków musisz być kreatywny i zwięzły, aby przekazać najważniejsze przesłanie w sposób atrakcyjny dla użytkownika.

Przykładowe rozszerzenia objaśnień w Google Ads:

  • Bezpłatny okres próbny, 
  • Wsparcie 24/7,
  • Bezpłatny raport,
  • 10 lat doświadczenie,
  • Darmowa dostawa,
  • Bezpłatny zwrot.

Gdzie się wyświetli rozszerzenie do objaśnień?

rozszerzenie objaśnień Google Ads (komponent do objaśnień)

Rozszerzenia objaśnień (komponenty) mogą być wyświetlane razem z głównymi reklamami tekstowymi w wynikach wyszukiwania Google. Zazwyczaj pojawiają się bezpośrednio po tekście reklamy, uzupełniając o dodatkowe informacje dotyczące oferty. 

Liczba objaśnień, które można wyświetlić, może być ograniczona przez odstępy między znakami oraz przez różne przeglądarki i urządzenia. Z reguły można pokazać maksymalnie do 10 objaśnień, ale może to się różnić w zależności od konkretnych warunków wyświetlania reklam

Rozszerzenia objaśnień możesz wykorzystać jedynie w standardowych i dynamicznych kampaniach na wyszukiwarkę oraz w Performance Max. 

Podsumowanie 

Rozszerzenie objaśnień (komponent do objaśnień) to niezwykle skuteczne narzędzie w kampaniach reklamowych Google Ads. Pozwala ono reklamodawcom uzupełnić główne reklamy tekstowe o dodatkowe informacje, które mogą przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i zwiększyć skuteczność kampanii. 

Dzięki krótkim, zwięzłym fragmentom tekstu reklamodawcy mogą lepiej komunikować wartość swojej oferty oraz wyróżnić się na tle konkurencji. Ograniczenie do 25 znaków na fragment wymusza klarowność i precyzję przekazu, co sprawia, że reklamy są bardziej atrakcyjne dla odbiorców.

W rezultacie wykorzystanie rozszerzeń objaśnień może przyczynić się do zwiększenia klikalności reklam, konwersji oraz ogólnej skuteczności działań w Google Ads.

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: