10 korzyści lokalnej kampanii AdWords

Kampanie Google AdWords to nie tylko reklama dla dużych firm o szerokim zasięgu, ale także możliwość skutecznego pokazania się dla firm działających lokalnie. Firma operująca na terenie miasta czy niewielkiego obszaru zwykle dysponuje mniejszym budżetem na reklamę, ale to już wystarczy aby dotrzeć do klientów z okolicy.

Poniżej prezentuję 10 unikalnych korzyści z lokalnej kampanii AdWords, z których wiele firm nie zdaje sobie sprawy, a warto poznać je bliżej i wykorzystać w promocji własnej firmy.

1. Precyzyjne kierowanie do lokalnych klientów

Uruchamiając kampanie decydujemy na jakim obszarze geograficznym ma się ona wyświetlać. Możemy wybrać miejscowość, okrąg o ustalonym promieniu czy całe województwo. Możliwości targetowania geograficznego są imponujące. Poniżej przykład kierowania kampanii na Bydgoszcz wraz z okolicą i Toruń, ale z wyłączeniem Solca Kujawskiego:

Kierowanie geograficzne w AdWords

2. Reklama widoczna na Mapach

Niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ale uruchamiając kampanię z włączonym rozszerzeniem lokalizacji (opisanym także dalej) mamy możliwość prezentacji reklamy bezpośrednio na mapach Google. Pojawiają się one na liście firm pod paskiem wyszukiwania oraz jako wyróżnione punkty na mapie:

Reklama na Mapach Google

3. Harmonogram wyświetlania reklam

Jedna z podstawowych kwestii optymalizacji kampanii lokalnej to harmonogram wyświetlania reklam. W jakie dni oraz o jakich godzinach reklama ma być wyświetlana? Może to być oczywiście cały dzień ponieważ ludzie wyszukują informacji przez całą dobę, ale można także zaoszczędzić budżet reklamowy emitując reklamę jedynie w godzinach pracy. Poniżej przykładowy harmonogram poniedziałek-piątek od 6:00 do 20:00 oraz sobota do godziny 15:00:

Harmonogram kampanii AdWords

4. Rozszerzenie lokalizacji – link do mapki

Rozszerzenie lokalizacji to po prostu link do mapki wyświetlany pod tekstem reklamy. Szalenie użyteczna rzecz dla firmy lokalnej, szczególnie gdy jest to miejsce do którego trzeba dotrzeć (sklep, restauracja, hotel, warsztat, salon itp.).

Rozszerzenie lokalizacji reklamy

Na smartfonie zamiast linku do mapki pojawia się link „Trasa dojazdu”, który po kliknięciu od razu wyznacza trasę dojazdu do miejsca!

Link Trasa Dojazdu na smartfonie

5. Rozszerzenie telefoniczne z możliwym harmonogramem

Rozszerzenie telefoniczne pozwala umieścić w reklamie przycisk „Zadzwoń” widoczny na smartfonie (zobacz obrazek powyżej z punktu 4). Na komputerze stacjonarnym jest to po prostu wyświetlony numer telefonu. Przy okazji warto przypomnieć, że numer telefonu należy umieszczać w rozszerzeniu, a nie w tekście reklamy(!)

Dla naszej wygody numer telefonu może mieć własny harmonogram wyświetlania, inny niż harmonogram reklamy. Przykładowo reklama wyświetla się przez cały dzień, ale numer telefonu tylko w godzinach gdy firma jest otwarta.

6. Kampania z linkiem „Zadzwoń”

Od niedawna dostępny jest nowy typ kampanii „Tylko połączenie”. Działa to na urządzeniach mobilnych i umożliwia wyświetlenie tylko przycisku „Zadzwoń” zamiast adresu strony internetowej.

Po co taka kampania? Przydaje się dla firm gdzie najważniejszy jest kontakt telefoniczny. Jest też pewnym rozwiązaniem problemu słabej strony niedostosowanej do urządzeń mobilnych.

Kampania Tylko Zadzwoń

Źródło http://adwords-pl.blogspot.com/2015/02/wiecej-poaczen-telefonicznych-dzieki.html

7. Dostosowanie stawek do lokalizacji, dnia, urządzenia

Jeżeli Twoja firma osiąga lepszą sprzedaż w określone dni tygodnia, albo w określonych lokalizacjach, możliwe jest dostosowanie stawki kliknięcia w reklamę dla dni tygodnia, różnych ustawionych lokalizacji oraz urządzeń (komórki). Poniżej przykład dostosowania stawki dla różnych dni tygodnia:

Dostosowanie stawek w AdWords

8. Tani remarketing

Remarketing to prawie zawsze pomijany element w małych kampaniach, a szkoda bo wiele daje i przy lokalnej kampanii jest zazwyczaj tani. Jeżeli jeszcze nie wiesz, remarketing umożliwia wyświetlanie Twoich reklam na różnych stronach, ale jedynie osobom, które już kiedyś odwiedziły Twoją stroną.

Skutecznie więc przypominają o Twojej ofercie osobom, które już wcześniej widziały Twoją stronę. Poniżej przykład jak zmienia się wielkość listy remarketingowej – listy osób, które zobaczą Twoje reklamy remarketingowe na różnych portalach:

Rozmiar listy remarketingowej

9. Reklama w lokalnych portalach

Tak zwana reklama displayowa czyli banery wyświetlane w Sieci Reklamowej Google (Google Display Network, GDN), to zazwyczaj także ignorowany element lokalnej kampanii reklamowej. Warto się jednak zastanowić nad taką kampanią ponieważ umożliwia ona pokazanie naszych banerów także w lokalnych portalach, gdzie zwykle standardowa stawka za baner jest nieporównywalnie wyższa niż w AdWords.

Lokalne portale w Sieci Reklamowej Google

10. Elastyczny budżet

To co jest bardzo ważne, a dla małych firm często kluczowe – budżet na reklamę. Jest on całkowicie dowolny i można go zmieniać w czasie. W pewnych miesiącach firma „stoi” – nie ma problemu, kampanię można ograniczyć lub wstrzymać całkowicie bez konsekwencji.

Łatwo też jest sprawdzić czy nasz obecny budżet reklamowy pozwala dotrzeć z reklamą do wszystkich potencjalnych klientów. Służy do tego między innymi wartość „udział w wyświetleniach”, która pokazuje w ilu procentach przypadków nasza reklama wyświetla się:

Udział w wyświetleniach

Widzisz więcej korzyści niż opisałem? Masz wątpliwości co do skuteczności kampanii? Podyskutujmy o tym w komentarzach poniżej lub skontaktuj się ze mną jeżeli potrzebujesz pomocy w uruchomieniu i optymalizacji kampanii Google AdWords.

W branży SEM od 2006 roku. Właściciel i specjalista AdWords oraz SEO w firmie Redseo. Autor takich projektów jak narzędzie Seoptimer czy serwis Planeta SEO.

Bądź o krok przed konkurencją!

Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najważniejsze informacje o marketingu internetowym na e-mail.