Słowa kluczowe w Google Ads – czy wyświetlisz się na każde zapytanie?

Słowa kluczowe w Google Ads Blob

Jeśli rozpoczynasz swoją przygodę z reklamą w wyszukiwarce Google, to na pewno masz w głowie pełno fraz, na które chciałbyś, żeby pojawiła się Twoja reklama. Nie oznacza, to że każde takie słowo kluczowe sprawdzi się w reklamie Google Ads.

Dobór odpowiednich fraz jest ważny, szczególnie przy niewysokim budżecie przeznaczonym na reklamę. Dlatego wybór powinien paść na słowa kluczowe, które mogą przynieść Tobie najlepszy zwrot z reklamy. Wszystko musi być oparte o odpowiednią strategię działania.

Mała liczba wyszukiwań

Możesz spisać sobie wszystkie słowa kluczowe, na które chciałbyś się wyświetlać w płatnych wynikach wyszukiwania. Następnie przy użyciu Planera Słów Kluczowych, który jest dostępny na koncie reklamowym Google Ads, zweryfikować czy wybrane przez ciebie frazy mają odpowiednią historię wyszukiwań i generują wystarczający ruch w witrynach Google.

Planner Słów Kluczowych Google Ads

Planer Słów Kluczowych podpowie Tobie też inne pokrewne słowa kluczowe, których wcześniej nie brałeś pod uwagę.

Wszystkie słowa kluczowe z luką w kolumnie z średnią liczbą wyszukiwań oznaczają, że są zbyt rzadko wyszukiwane. Frazy takie są uważane przez Google za mało trafne i pozostają nieaktywne do momentu zwiększenia się ich popularności.

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby umieszczać takie słowa kluczowe w kampaniach. Musisz jednak przy tym pamiętać, że reklama nie będzie się wyświetlała na te zapytania, do momentu uzyskania przez daną frazę odpowiedniej liczby wyszukiwań przez użytkowników.  Natomiast frazy w kampanii Google Ads pojawią się z adnotacją – “mała liczba wyszukiwań”.

Mała liczba wyszukiwań

Ogólne Słowa kluczowe

Kolejną ważną kwestią jest znalezienie słów kluczowych odnoszącego się bezpośrednio do oferowanych przez ciebie usług lub produktów. Umieszczanie w kampaniach zbyt ogólnych słów kluczowych może sprowadzić na Twoją stronę internetową użytkowników zainteresowanych innego rodzaju usługą lub znajdującego się na wczesnym etapie podjęcia decyzji o zakupie.

Jeżeli masz ograniczony budżet, to powinieneś wybrać bardziej szczegółowe zapytania, żeby przyciągnąć najbardziej wartościowych użytkowników na stronę.

Dla przykładu, kiedy prowadzisz warsztat samochodowy i specjalizujesz się w naprawach konkretnych marek samochodów, to możesz użyć frazy warsztat samochodowy w połączeniu z wybraną marką samochodu.

Jeżeli masz wątpliwości, czy dane zapytanie będzie odpowiadało na Twoją ofertę. Przejrzyj wyniki wyszukiwania i zobacz jakimi intencjami, według Google, kieruje się użytkownik wpisując dane pytanie.

Dopasowania

Nie zapominaj, że Google oferuje różne typy dopasowań do słów kluczowych, które pozwolą Tobie uniknąć błędnych zapytań. Wykaz dostępnych opcji znajdziesz na stronie pomocy Google. Możesz też przed startem kampanii wykluczyć słowa, na które wiesz, że nie chcesz się wyświetlać.

Podsumowanie

Wszystkie zalecenia musisz dostosować do swojej działalności oraz budżetu. Jeżeli możesz pozwolić sobie na wydanie środków na klientów z długiego ogona, to skorzystaj z tej możliwości. Jednak przy ograniczonym budżecie i oczekiwanym odpowiednim zwrocie z reklam lepiej pozostać przy sprawdzonych słowach. Jeżeli chcesz, żeby Twoje kampania prowadziła doświadczona osoba, to skorzystać z usług sprawdzonej agencji interaktywnej.

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: