Formy płatności, waluta konta i faktury za Google Ads [wideo]
Jakie są formy płatności za reklamę w Google Ads? Czy za reklamę w Google można płacić w polskich złotych? Czy Google wystawia fakturę za reklamy i jak ją pobrać? Jeżeli dopiero zaczynasz działania z reklamą w Google Ads, w tym artykule z wideo znajdziesz najważniejsze informacje o płatnościach i fakturach w Google Ads.
W poprzednim odcinku wideo przybliżyłem ile kosztuje reklama w Google Ads. Podałem konkretne przykłady, więc jeżeli nie widziałeś jeszcze tego wideo, koniecznie sprawdź. Często osoby, które pierwszy raz mają styczność z reklamą w Google Ads zastanawiają się jak można zapłacić za reklamę Google Ads i czy Google wystawia faktury?
Pytania może wydają się śmieszne, ale często panuje przekonanie, że Google to jakaś wirtualna firma z za oceanu i nie wiadomo jak się z nią skontaktować. A jest to bardzo proste i Google jak każda firma ma swój kontakt, swój dział finansowy i można z nią współpracować jak z każdym innym kontrahentem.
Waluta na koncie Google Ads
Czy za reklamę w Google Ads można płacić w polskich złotych? Oczywiście, że tak, konto może być prowadzone i rozliczane w złotówkach. Ważne jest to, że zakładając konto reklamowe musimy zaznaczyć walutę i nie można tego zmienić w przyszłości. Jeżeli z jakichś względów chcielibyśmy zmienić walutę w której się rozliczamy, to pozostaje nam uruchomienie nowego konta reklamowego.
Zanim zaczniesz reklamować się w Google Ads, musisz podjąć decyzję w jaki sposób będziesz płacił za reklamę do Google. Dostępnych jest kilka możliwych form płatności do Google Ads.
Płatności automatyczne Google Ads kartą płatniczą
Podstawową formą płatności w Google Ads, jest karta płatnicza. Może to być każda karta płatnicza, którą można płacić w Internecie. Nie musi być to karta kredytowa. Dane karty wystarczy podać na koncie Google Ads w trakcie jego tworzenia, lub można zrobić to później dodając ją w ustawieniach płatności na koncie reklamowym
Podając dane karty płatniczej lub podczas pierwszej płatności, może pojawić się prośba o sms-kod lub inne zabezpieczenie jakie posiada Twój bank. Wynika to z zabezpieczeń banków i kart płatniczych. Kartę do konta powinna dodać osoba, na którą jest wystawiona karta.
Pamiętaj aby nigdy nikomu nie wysyłać danych swojej karty. Nawet jeżeli Twoimi reklamami zajmuje się zaufana agencja czy osoba, to właściciel karty powinien dodać ją do konta reklamowego. Numer karty, data ważności oraz kod CVV powinny pozostać tajne i być znane tylko właścicielowi karty.
Po dodaniu karty płatniczej do konta reklamowego, Google będzie stosował płatności automatyczne w Google Ads. Działa to w taki sposób, że nasze reklamy mogą zacząć się wyświetlać od razu po dodaniu karty, niejako “na kredyt”. Dopiero po jakimś czasie, gdy nasze reklamy osiągną określone wydatki, Google pobierze tą kwotę z naszej karty.
Przy płatności automatycznej w Google Ads, Google stosuje progi wydatków, przy których obciąża naszą kartę. Zwykle przy nowym koncie reklamowym, progiem płatności jest wydatek 200 zł lub upłynięcie 30 dni.
Oznacza to, że uruchamiając reklamy na nowym koncie Google Ads, Google wyświetla nasze reklamy aż do momentu gdy wydamy 200 zł lub upłynie 30 dni od startu kampanii. Wtedy pobiera z karty wydaną kwotę 200 zł i reklamy działają dalej bez przerwy, aż do kolejnych 200 zł.
Im dłużej reklamujemy się w Google i im większe są nasze wydatki, Google automatycznie sam podnosi ten próg płatności na wyższą kwotę. Jaki jest nasz próg płatności i kiedy były kolejne obciążenia karty można sprawdzić w ustawieniach płatności na koncie reklamowym Google Ads.
Płatności automatyczne w Google Ads są bardzo wygodne, ponieważ nie musimy pamiętać o zasilaniu konta reklamowego, a nasze reklamy przypadkiem nie zostaną wyłączone gdy zapomnimy zapłacić. Stosując płatności automatyczne trzeba jednak kontrolować swoje kampanie i być świadomym co robimy na naszym koncie.
Nie chcielibyśmy przypadkiem ustawić kampanii z budżetem dziennym o jedno zero wyższym niż planowaliśmy. Trzeba też pamiętać, że w ustawieniach kampanii Google Ads podajemy budżet dzienny, a nie miesięczny czy całkowity. Stosując płatności automatyczne w Google Ads taki błąd może być kosztowny.
Płatności ręczne Google Ads
Mając dodaną kartę płatniczą do konta reklamowego, można także stosować płatności ręczne w Google Ads. Są to po prostu przedpłaty. Możemy ręcznie dodać do konta reklamowego środki z naszej karty i to w pierwszej kolejności one będą pobierane na emisję reklam.
Przy płatności ręcznej z karty płatniczej, jeżeli nasza nadpłata zostanie wykorzystana, system przejdzie dalej na płatności automatyczne, które omówiłem wcześniej.
Przelew bankowy do Google Ads
Niektórzy reklamodawcy mają możliwość płacenia przelewem bankowym za reklamę Google Ads w formie przedpłaty. Dotyczy to jednak tylko kont reklamowych utworzonych przed lipcem 2019 roku. Obecnie nowi reklamodawcy nie mają już takiej możliwości.
Rozliczenie reklam przez agencję marketingową
Kolejnym sposobem płacenia za reklamę w Google Ads jest pomoc agencji, która prowadzi nasze kampanie. Agencja w naszym imieniu może rozliczać się z Google za wydatki na naszą reklamę.
Zwykle wygląda to tak, że agencja reklamowa wystawia nam fakturę lub fakturę proforma z góry na budżet reklamowy, a gdy ją opłacimy, agencja dodaje te środki do Twojego konta reklamowego i reklamy mogą się wyświetlać. Jest to wygodna forma, jeżeli nie mamy lub nie chcemy korzystać z karty płatniczej, musimy jednak z góry wyłożyć środki na na przykład miesięczną kampanię.
Przy takiej formie rozliczania przez agencję jest także ryzyko wstrzymania reklam, jeżeli faktura na budżet nie będzie opłacona na czas. Każda przerwa w działaniu reklam ma niestety swoje konsekwencje, szczególnie gdy stosujemy w kampaniach inteligentne zarządzanie stawkami. Takie kampanie bardzo nie lubią przerw w działaniu i ich optymalizacja często siada, gdy tylko kampania ma przerwę.
Drugim problemem takiej formy płatności w Google Ads przez agencję, może być sama agencja. Jeżeli agencja zasila konto reklamowe w naszym imieniu, a my nie mamy wglądu do konta reklamowego – skąd mamy wiedzieć, że agencja wydaje na reklamę 100% tego co powinna? Raport w Excelu przyjmie wszystko, dlatego przy takiej formie płatności przez agencję powinniśmy żądać wglądu do konta reklamowego, aby kontrolować czy cały budżet przeznaczony na kampanię reklamową jest wydawany zgodnie z założeniem.
Niestety słyszałem o przypadkach, gdzie klient przedpłacając budżet do agencji, nie miał wglądu w to czy i ile faktycznie agencja wydaje na reklamę. Dlatego zawsze żądaj wglądu do konta reklamowego za które płacisz.
Fakturowanie miesięczne Google Ads
Ostatnią formą płatności do Google Ads jest fakturowanie miesięczne. Działa ono tak, że dostajemy od Google coś w stylu linii kredytowej. Dzięki fakturowaniu miesięcznemu, możemy uruchomić reklamy i swobodnie nimi zarządzać, a na koniec miesiąca Google wystawi nam fakturę do uregulowania.
Bardzo wygodne rozwiązanie, jednak dostępne tylko dla większych reklamodawców lub agencji marketingowych. Aby uzyskać dostęp do fakturowania miesięcznego, musimy złożyć specjalny wniosek, a nasza firma musi być starsza niż rok, a średnie miesięczne wydatki muszą przekraczać 5000 dolarów, czyli około 20 tysięcy złotych.
Więcej informacji o fakturowaniu miesięcznym: https://support.google.com/google-ads/answer/2393035?hl=pl
Jaką formę płatności Google Ads wybrać?
Jaką więc formę płatności w Google Ads wybrać? Osobiście rekomenduję automatyczną płatność kartą, która w większości przypadków jest najszybsza i po prostu wygodna. Takie rozwiązanie rekomendujemy klientom naszej agencji. Jeżeli z jakichś względów płatność kartą nie jest możliwa, to pozostaje skorzystać z pomocy agencji marketingowej.
Jak pobrać fakturę za Google Ads?
A co z fakturą od Google za reklamę w Google Ads? Czy Google wystawia normalną fakturę i jak ją pobrać? Google oczywiście wystawia faktury i dla polskich reklamodawców fakturę wystawia irlandzki oddział Google. Jest to więc faktura z Irlandii, co ma znaczenie w podatkach.
Google wystawia jedną fakturę za wydatki w całym poprzednim miesiącu. Bez względu na to ile razy będzie obciążona karta płatnicza, faktura będzie jedna na całość. Dlatego nie ma potrzeby pisać do Google czy agencji o fakturę, po każdej kolejnej płatności – będzie jedna zbiorcza za cały miesiąc.
Jak pobrać fakturę za Google Ads? Znajdziemy ją w ustawieniach płatności konta reklamowego.
Zwykle faktura Google Ads za poprzedni miesiąc, pojawia się do pobrania między trzecim, a piątym dniem roboczym miesiąca. Zarówno bieżąca jak i wszystkie poprzednie faktury są dostępne w ustawieniach płatności. Jeżeli zlecasz prowadzenie reklam agencji i nie chcesz pamiętać o pobieraniu co miesiąc faktury z panelu Google Ads, poproś agencję aby pobierała ją i wysyłała do Ciebie – zaoszczędzisz czas.
Podsumowując, co powinieneś zapamiętać:
- Za reklamę w Google Ads można rozliczać się w złotówkach.
- Za reklamę można płacić kartą płatniczą, automatycznie lub ręcznie.
- Jeżeli nie możesz płacić kartą, możesz skorzystać z pomocy agencji marketingowej.
- Google wystawia jedną fakturę za całe wydatki w poprzednim miesiącu.
Mam nadzieję, że dzisiejszy wpis Cię zainteresował i przybliżyłem Ci formy płatności dostępne w Google Ads. Jeżeli masz pytania w temacie Google Ads – śmiało napisz w komentarzu, a postaram się pomóc.
Chciałbyś wykorzystać reklamę w Google Ads do promowania swojego sklepu internetowego lub firmy napisz do nas. Zespół Redseo pomoże w uruchomieniu i optymalizacji kampanii Google Ads