Jak dodać kartę kredytową lub debetową do konta Google Ads?

Jeśli chcesz podpiąć kartę kredytową lub debetową do swojego konta reklamowego Google Ads albo postanowiłeś zmienić formę płatności, to ten przewodnik jest dla Ciebie. Dowiesz się jak krok po kroku w łatwy i szybki sposób podłączysz swoją kartę płatniczą do konta reklamowego Google Ads (AdWords).

Konto Płatnika

Do podpięcia karty płatniczej potrzebne będzie utworzenie konta płatnika. W tym celu zaloguj się do swojego konta reklamowego Google Ads. Następnie wybierz z głównego panelu Google Ads narzędzia, a potem z wysuniętej zakładki konfiguracji kliknij w rozliczenia i płatności.

Panel Google Ads

          Panel Google Ads

Profil Płatności

Przy zakładaniu konta płatnika, Google poprosi ciebie o uzupełnienie profilu płatności o dane podatkowe oraz nazwę i adres firmy. Podane informacje będą widniały później na fakturze wystawionej przez Google.

Profil Płatności

Profil płatności Google Ads

Wybór metody płatności

W kolejnym kroku wybierasz jedną z metod płatności. Dokonując wyboru decydujesz, jak środki będą pobierane z karty płatniczej przez Google. Do wyboru masz dwie możliwości – płatność ręczną lub automatyczną.

Ustawienie Płatności

  Ustawienie płatności 

  • płatność automatyczna (rekomendowane) – będzie obciążała kartę płatniczą po 30 dniach lub w momencie osiągnięcia wyznaczonego progu płatności. W zależności, która sytuacja wystąpi pierwsza. Jeżeli ustalony limit np. 200 zł zostanie przekroczony przed 30 dniami, to Google automatycznie podniesie próg następnej płatności do 800 zł. Limit zapłaty zostanie podniesiony przez Google maksymalnie do 2 000 zł. Przy wyborze płatności automatycznej nadal będziesz mógł dokonywać wpłat ręcznie.
  • płatność ręczna – środki na kampanię Google Ads będą pobierane z karty płatniczej przed wyświetleniem się reklam, na zasadzie przedpłaty. Będziesz musiał za każdym razem dokonywać wpłat manualnie na koncie reklamowym Google Ads, aby reklamy nie przestały się wyświetlać. Minimalna kwota zasilenia konta Google Ads to 40 zł.

Wybór Formy Płatności

W kolejnej części formularza z dostępnych form płatności wybierz kartę kredytową lub debetową i zaznaczasz warunki korzystania z usług Google Ads.

Forma Płatności Google Ads

Wybór formy płatności za reklamę w Google Ads 

W kolejnym kroku podaj numer oraz imię i nazwisko właściciela karty. Niezbędna jest także data ważności karty płatniczej oraz numer CVC, umieszczony na odwrocie karty. Jeżeli adres karty zgadza się z adresem firmy, który wcześniej podałeś zaznaczasz na dole checkboxa. Od tego momentu będziesz mógł płacić za reklamy w Google Ads za pomocą karty płatniczej.

Dane karty płatniczej 

Pierwsze zasilenie konta z karty płatniczej

Jeśli wybrałeś płatność ręczną będziesz musiał dokonać wpłaty na konto reklamowe Google Ads. Dlatego ponownie wejdź w zakładkę rozliczenia i płatności, i kliknij przycisk “dokonaj płatności”.

Pierwsza płatność kartą płatniczą 

Po kliknięciu otworzy się okno za pomocą, którego będziesz mógł dokonać ręcznej wpłaty na konto Google Ads. Środki na koncie reklamowym Google Ads pojawią się maksymalnie w ciągu 24 godzin.

Płatność ręczna kartą płatniczą

Płatność ręczna kartą płatniczą 

Zmiana formy płatności na kartę płatniczą

W przypadku zmiany formy płatność na kartę kredytową lub debetową. Wystarczy, że w rozliczeniach i płatności przejdziesz do zakładki formy płatności i klikniesz w przycisk dodaj formę płatności.

Zmiana formy płatności

Zmiana formy płatności 

Po kliknięciu pokaże się Tobie okienko z prośbą o podanie danych karty kredytowej lub debetowej.

Nowa forma płatności

Dodanie nowej formy płatności 

Podsumowanie

Podłączenie karty kredytowej lub debetowej do konta reklamowego Google Ads jest proste w wykonaniu, a może zaoszczędzić cenny czas. Nie będziesz musiał za każdym razem logować się do swojego banku internetowego, żeby zasilić konto reklamowe. Dodatkowy czas pozwoli Tobie skupić się na zarządzaniu kampaniami Google Ads. Natomiast jeżeli korzystasz z usług agencji marketingowej będziesz mógł przeznaczyć ten czas na zarządzanie firmą.