Ile kosztuje reklama w Google Ads? [2024]

Ile kosztuje reklama w Google Ads? Blob

Ile kosztuje reklama w Google Ads? To pytanie, które słyszę najczęściej. W tym wpisie przybliżę ile kosztuje reklama w Google Ads i od czego to zależy. Pokażę też konkretne i aktualne przykłady oraz kwoty na rok 2024. Zapraszam do czytania oraz obejrzenia wideo.

Najczęstszym pytaniem jakie słyszę od osób rozpoczynających przygodę z marketingiem internetowym jest “Ile kosztuje reklama w Google Ads?” I jest to oczywiście bardzo dobre pytanie. Bo jak w ogóle działa reklama w Google Ads jeżeli chodzi o wydatki?

Ile kosztuje reklama w Google Ads, wideo: https://www.youtube.com/watch?v=QU4T6jf50hk

Budżet kampanii Google Ads

Każda kampania w Google Ads ma swój budżet dzienny. Jest to maksymalna kwota jaką w ciągu dnia może wydać kampania na emisję Twoich reklam. Jeżeli więc mamy na przykład dwie kampanie reklamowe z budżetem dziennym 50 zł każda, to łącznie mamy budżet 100 zł dziennie na całość, co daje około 3000 zł budżetu miesięcznego.

Kampanie Google Ads działają na budżetach dziennych i tak też są ustawiane, ale wygodniej je planować czy rozliczać w cyklach miesięcznych, dlatego pisząc o budżecie zwykle będę miał na myśli budżet miesięczny.

Czy w Google Ads jest jakiś minimalny budżet, aby móc zacząć reklamować się w Google? Otóż nie ma – możemy uruchomić kampanię nawet z budżetem dziennym 1 grosz! Oczywiście zasięg takiej kampanii będzie znikomy, przy odrobinie szczęście uzyskamy kilka wyświetleń. Ale istotne jest to, że reklamować się w Google możemy z dowolną kwotą, a to otwiera drzwi nawet najmniejszym firmom z minimalnymi środkami na reklamę.

Planowanie budżetu kampanii

Wiemy już czym jest budżet kampanii, ale jaki budżet będzie odpowiedni do reklamy, którą chcemy stworzyć? Najprościej będzie to rozwinąć na przykładzie kampanii tekstowej w Google na słowa kluczowe, czyli linków sponsorowanych.

Załóżmy, że mamy już wybrane słowa kluczowe po których chcielibyśmy się reklamować w Google. Dla uproszczenia, załóżmy, że interesuje nas reklama w języku polskim na całą Polskę. Do oszacowania budżetu jaki będzie dla nas odpowiedni możemy wykorzystać narzędzie Planer słów kluczowych dostępny na koncie Google Ads.

Po dodaniu słów kluczowych do Planera, ten poinformuje nas o orientacyjnych kosztach pojedynczego kliknięcia w reklamę oraz zaproponuje budżet na kampanię.

Dodaj do planu kampanii
Propozycje słów kluczowych i stawek za kliknięcie CPC
Przegląd planu kampanii z Planera
Przegląd planu i kosztów w Planerze słów kluczowych

Oczywiście Planer słów kluczowych podaje nam jedynie prognozę, a nie dokładną wycenę, ale można go użyć jako źródło podstawowej informacji. Szacowane przez Planer stawki za kliknięcia i zasięg kampanii także jest orientacyjny. Od czego zależą koszty kliknięcia w reklamę, to temat na osobny artykuł.

Mamy więc określony budżet na kampanię linków sponsorowanych w Google, ale co z innymi typami kampanii, jak na przykład reklama graficzna czy remarketing? Tutaj planer słów kluczowych niestety nie pomoże. Jeżeli nie masz większych doświadczeń w tym zakresie i są to Twoje początki z reklamą Google Ads, to sugerowałbym przeznaczyć na reklamę display i remarketing około 20-30% budżetu przeznaczonego na reklamę tekstową w wyszukiwarce.

Dlaczego? Reklama display’owa ma praktycznie nieograniczone możliwości zasięgu i wydawania środków. Mówiąc wprost – w Sieci Reklamowej Google można “przepalić” każde pieniądze, a przecież nie o to chodzi.

Z tego powodu zaczynając pracę z Google Ads, przeznaczenie 20-30% budżetu wyszukiwarki na display jest rozsądne i bezpieczne, przy dobrze ustawionych kampaniach. Jeżeli jesteś większym reklamodawcą i Twoje potrzeby są większe, są także sposoby planowania budżetu na display względem tego jak duże zasięgi chcemy uzyskać. Jest to jednak temat na inny artykuł.

A co z reklamą produktową dla sklepów internetowych? Tutaj także Planer słów kluczowych nie pomoże, ponieważ w takiej kampanii nie ma słów kluczowych, a jedynie produkty. Im więcej produktów w sklepie internetowym chcemy reklamować, tym wyższy budżet należy przeznaczyć.

Jeżeli przykładowo budżet miesięczny na kampanię produktową wynosi 3000 zł, a nasz sklep reklamuje 1000 produktów, to wychodzi średnio 10 groszy dziennego budżetu na promocję jednego produktu. Jak się domyślasz to nie wiele.

Czy budżet Google Ads może być za mały lub za duży?

Co się stanie jeżeli budżet naszej kampanii jest za mały, mniejszy niż rekomenduje Planer lub właśnie jest niski w przeliczeniu na liczbę produktów w sklepie internetowym. W Google Ads nie jest to problemem, po prostu Twoja reklama będzie wyświetlała się mniejszej liczbie Internautów, którzy szukają Twoich słów kluczowych czy produktów. Przy ograniczonym budżecie, część Internautów po prostu nie zobaczy Twojej reklamy w Google.

Jak sprawdzić czy mój budżet jest odpowiedni, czy ograniczony? W niedługim czasie przygotuję osobny odcinek o prowadzeniu kampanii Google Ads z ograniczonym budżetem, gdzie pokażę jak to sprawdzić i podpowiem jak radzić sobie w takich sytuacjach.

Odwracając sytuację, czy budżet na reklamę w Google może być za duży? W przypadku linków sponsorowanych czy reklamy produktowej, budżet można skalować do pewnego momentu, w którym jest już tak dobry, że praktycznie każdy szukający w Google zobaczy naszą reklamę. To jest punkt, gdzie dalsze podnoszenie budżetu już nie wiele zmieni. Nawet jeżeli ustawisz budżet dzienny bardzo wysoki, Google po prostu nie wyda tych środków, pozostaną one na Twoim koncie.

Ogromną zaletą reklam w Google Ads jest to, że budżet dzienny kampanii możemy zawsze zmienić w dowolnym momencie. Jeżeli na jakiś czas chcemy zwiększyć zasięg kampanii, możemy podnieść jej budżet. Jeżeli z jakichś powodów chcemy ograniczyć wydatki, możemy zmniejszyć budżet lub wstrzymać całkiem kampanię.

Ile kosztuje obsługa Google Ads przez agencję SEM?

Jeżeli reklamy Google Ads realizuje dla Ciebie agencja SEM lub freelancer, to poza budżetem reklamowym do Google, należy wziąć także pod uwagę wynagrodzenie agencji za jej pracę. Ile kosztuje współpraca z agencją SEM i jak wygląda taka współpraca już wkrótce w osobnym artykule z wideo. Zwykle obsługa kampanii Google przez agencję to inwestycja rozpoczynająca się od kilkuset złotych miesięcznie.

Przykładowe wydatki na Google Ads

Ok, wiesz już jak działają budżety w Google i jak je planować. Przejdźmy więc do obiecanych przykładów.

Przykład 1

Przykład ile kosztuje reklama Google Ads

Pierwszy przykład to usługi kosmetyczne. Kampania lokalna na większe miasto w Polsce. Mamy tu dwie kampanie linków sponsorowanych o łącznym budżecie około 1000 zł miesięcznie. Udział wyświetleń tej kampanii to około 30%, co oznacza, że budżet jest ograniczony i około 30% Internautów widzi reklamy tego klienta. W tym przypadku budżet na wyszukiwarkę mógłby być w okolicach 3000 zł. NA tym koncie reklamowym działa jeszcze niewielka kampania banerowa, remarketingowa z budżetem około 150 zł miesięcznie.

Przykład 2

Przykład ile kosztuje reklama Google Ads

Kolejny przykład to firma usługowa z branży przemysłowo-budowlanej. Jest tu 7 kampanii tekstowych kierowanych na województwo. Miesięczny budżet wynosi tutaj około 3100 zł i podobnie jak w poprzednim przypadku, udział wyświetleń tej kampanii wynosi około 30%. Oznacza to, że optymalny budżet mógłby być tutaj w okolicach 9000 zł. Poza reklamą na wyszukiwarkę, działa także mikroskopijna kampania remarketingowa z budżetem około 50 zł miesięcznie.

Przykład 3

Przykład ile kosztuje reklama Google Ads

Przykład sklepu internetowego sprzedającego akcesoria elektroniczne. Na tym koncie reklamowym działają 2 kampanie linków sponsorowanych i ich łączny budżet to około 500 zł miesięcznie. Kampanie te są bardzo ograniczone budżetem, ponieważ ich zasięg jest mniejszy niż 10%, co oznacza, że budżet mógłby być 10 razy większy.

Działają tutaj także 3 kampanie produktowe o łącznym budżecie około 9000 zł i udziale w wyświetleniach na poziomie 45%. Mniej więcej połowa szukających produkty, widzi reklamę tego sklepu. Budżet mógłby być więc dwa razy wyższy. Sklep posiada około 1500 produktów, jednak nie wszystkie są reklamowane.

Ten sklep internetowy ma także małą kampanię remarketingową z budżetem 450 zł i kampanię Discovery z małym budżetem do 150 zł.

Przykład 4

Przykład ile kosztuje reklama Google Ads

Kolejnym przykładem jest sklep internetowy z wyposażeniem domu. Posiada około 100 produktów. W tym sklepie aktywne są 3 kampanie linków sponsorowanych z łączny budżet około 1600 zł, co daje mniej niż 10% zasięgu w wyszukiwarce. To nie wiele i oznacza, że budżet mógłby być nawet 10 razy większy.

Działają także 2 kampanie produktowe z budżetem 4000 zł, co przekłada się na ponad 60% udziału w wyświetleniach. Budżet na kampanie produktowe mógłby być więc w okolicy 7000 zł.

Aktywne są także kampanie banerowe z niewielkim budżetem 300 zł miesięcznie.

Podsumowanie

Liczę, że powyższe realne przykłady wydatków reklamowych na Google Ads przybliżyły Ci ile kosztuje reklama w Google. Każda z tych firm ma w jakimś stopniu ograniczony budżet, jednak nawet mimo to, kampanie są skuteczne i opłacalne dla klientów. Znając udział wyświetleń prowadzonej kampanii wiemy jak bardzo można jeszcze skalować kampanie budżetem i zwiększać jej zasięg.

Mam nadzieję, że artykuł Cię zainteresował i przybliżyłem Ci ile może kosztować reklama w Google Ads. Każda firma i każdy sklep internetowy to osobny przypadek i zawsze należy zaplanować budżety indywidualnie pod nasze możliwości i cele jakie chcemy osiągnąć.

Jeżeli masz pytania w temacie Google Ads – śmiało napisz w komentarzu lub wyślij do nas e-mail, postaramy się pomóc.

Chciałbyś wykorzystać reklamę w Google Ads do promowania swojego sklepu internetowego lub firmy napisz do nas. Zespół Redseo pomoże w uruchomieniu i optymalizacji kampanii Google Ads

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: