Zakupy Google – skuteczna reklama produktów z Twojego sklepu

Jak stworzyć atrakcyjną reklamę w wyszukiwarce dla produktów z Twojego sklepu internetowego? Skorzystaj z rozwiązania, jakim są Zakupy Google. Dzięki takiej reklamie, potencjalni klienci nie będą musieli czytać tekstów zachęcających do odwiedzenia Twojej strony. Zobaczą zdjęcie i nazwę wyszukiwanego produktu, jego cenę oraz nazwę sklepu. Użytkownicy będą mogli od razu zdecydować czy są zainteresowani Twoją ofertą, a Ty unikniesz płatności za zbędne kliknięcia.

Reklama produktowa w wyszukiwarce Google

Reklama produktowa w wyszukiwarce Google

Jak wygląda reklama?

Prócz tego, że reklamy produktowe zawierają zdjęcie, opis, nazwę produktu i sklepu, nad wynikami pojawi się informacja, że są sponsorowane. Reklamy mogą być wyświetlone na górze wyników wyszukiwania lub po prawej stronie.

Reklama produktowa wyświetlana po prawej stronie wyników wyszukiwania

Reklama produktowa wyświetlana po prawej stronie wyników wyszukiwania

Zakładka zakupy

Ze strony wyników wyszukiwania można przejść do zakładki “Zakupy”. Jeśli nie jest ona widoczna od razu, należy odszukać zakładkę “Więcej” – “Zakupy” pojawią się w jej rozwinięciu.

Tam także znajdują się reklamy, jednak użytkownik będzie miał możliwość posegregowania wyników. Potencjalny klient może wybrać jaki zakres cenowy jest dla niego interesujący, a także zaznaczyć markę/sprzedawcę oraz kategorię.

Zakładka Zakupy Google

Zakładka Zakupy Google

Kiedy użytkownik skorzysta z dodatkowych ustawień wyszukiwania, a Twoja oferta spełni jego wymagania – reklama wyświetli się. Dzięki temu możliwe, że Twój produkt jest dokładnie tym, czego szuka potencjalny klient.

Zalety kampanii produktowej

Kampania produktowa, nazywana bywa również PLA, czyli Product Listning Ads. Wspominałam już, że jej największymi zaletami są  zdjęcia i ceny. Użytkownik wie, jaki produkt pojawi się po kliknięci i od razu zna jego cenę. Dodatkowo reklama ze zdjęciem przyciąga uwagę.

W Zakupach Google opłata zostanie naliczona, gdy potencjalny klient przejdzie na Twoją stronę (CPC).

Dobrze prowadzona kampania produktowa gwarantuje szybkie efekty. Przy odpowiedniej optymalizacji kampanii produktowych sprzedaż w Twoim sklepie będzie rosła, a koszt pozyskania klienta będzie niższy niż w przypadku innych form reklamy.

Aby uruchomić PLA Twój sklep internetowy musi zostać zintegrowany z Google Merchant Center i Google AdWords.

O wszystkim, co powinieneś wiedzieć, zanim zaczniesz reklamować swój sklep internetowy wykorzystując kampanię produktową Google Ads, dowiesz się także z naszego filmu:

Jesteś zainteresowany taką formą reklamy? Nie przejmuj się aspektami technicznymi i powierz kampanię specjalistom.

Sprawdź także:
Marketing dla sklepu internetowego, czyli gdzie znaleźć klientów
Czego oczekują klienci sklepów internetowych?
Wykorzystaj ROPO w swoim sklepie internetowym
Kampania produktowa Google – wszystko, co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz reklamować sklep internetowy

 

Podobne wpisy na blogu: