Marketing w internecie: co to jest i jakie daje efekty?

Blob

Prowadzenie sklepu online to nie tylko praca kreatywna nad ofertą, pakowanie i wysyłanie paczek oraz obsługa klienta. To też marketing w internecie, bez którego trudno funkcjonować firmom we współczesnej rzeczywistości.

Jak zabrać się za marketing internetowy, co się na niego składa i dlaczego lepiej zaufać specjalistom?

Co to jest marketing internetowy?

Marketing internetowy, marketing w internecie, e-marketing, marketing elektroniczny, marketing online… Pod tymi wszystkimi hasłami kryje się jedno pojęcie, którego znajomość przydaje się podczas prowadzenia handlu online.

Jak widzisz, marketing w internecie funkcjonuje pod wieloma innymi nazwami, co może być mylące. Jeśli chcesz poznać więcej przydatnych wyrażeń, skrótów i pojęć związanych z e-marketingiem, mamy coś ekstra. Nasz kalendarz pojęć marketingowych to zwięzłe wprowadzenie do żargonu specjalistów z branży. Na pewno Ci się przyda.

No więc co to jest marketing internetowy? To gałąź tradycyjnego marketingu. Tak jak marketing w klasycznym znaczeniu to sposoby promocji i sprzedaży towarów i usług, tak marketing internetowy przenosi te działania do sieci.

Marketing wspiera sprzedaż, buduje wizerunek marki, reklamuje produkt w oparciu o pewne wzorce działań. Podobnie jest z wersją internetową tego zjawiska.

Marketing online to działania optymalizacyjne mające na celu wypromowanie firmy lub marki w internecie. Do wykonania niezbędnych działań służą liczne narzędzia oraz przede wszystkim wiedza na temat mechanizmów rządzących internetową reklamową przestrzenią.

Idąc tym tropem, można powiedzieć, że marketing internetowy to strategia, na którą składa się wiele działań z zakresu reklamy oraz zwiększania widoczności marki w sieci. Tworzy obraz firmy w oczach internautów, zachęca do zapoznania się z ofertą i sprzedaje. Proces marketingowy ma długofalowe efekty i wiąże się również z analizą wyników oraz planowaniem kolejnych etapów działań.

Elementy skutecznego marketingu w internecie

Marketing w internecie jest więc strategią, którą budują poszczególne elementy:

  • SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych oraz optymalizowanie ich pod kątem wyszukiwarki. Działania SEO obejmują proces od audytu i researchu, poprzez optymalizację techniczną aż po analizę wyników. A to nie wszystko! Sprawdź nasz artykuł o pracy specjalisty SEO, aby dowiedzieć się więcej.
  • Kampanie reklamowe w różnych kanałach sprzedaży. Najpopularniejsze jest reklamowanie się w Google, o czym więcej przeczytasz w artykule „Czym jest Google Ads?”.

Wyszukiwarką, która staje się coraz chętniej wykorzystywana przez użytkowników, jest Bing.             Kampanie reklamowe w tym kanale są coraz chętniej wybierane.

Coraz większą popularność zdobywa reklama na Allegro, o czym również pisaliśmy.

  • Content marketing, czyli marketing treści. To strategia obejmująca tworzenie i optymalizowanie treści wypełniających strony internetowe oraz serwisy społecznościowe.
  • Marketing w social mediach. To prężnie rozwijająca się odnoga marketingu internetowego. Potencjalnych klientów możesz znaleźć i przyciągnąć do siebie właśnie poprzez aktywność i reklamę w tak zwanych “socjalach”.

Poza wymienionymi elementami na pewno można wyróżnić jeszcze kilka innych (np. marketing szeptany, influencer marketing czy e-mail marketing), jednak poprzestaniemy tutaj na tych powyższych.

Narzędzia marketingu internetowego

Marketerzy działający w obrębie reklamowych działań promocyjnych korzystają z wielu pomocy, które usprawniają ich pracę i pozwalają osiągać oczekiwane korzyści. Jakie narzędzia są najczęściej wykorzystywane w marketingu internetowym?

  • Google Analitycs to narzędzie pozwalające mierzyć ruch w danej witrynie. Pisaliśmy o nim więcej w artykule “Google Analytics w pigułce”;
  • Google Ads;
  • planer słów kluczowych Google Ads, o którym napisaliśmy obszerny wpis blogowy;
  • Screaming Frog;
  • Answer the Public;
  • Google Trends, czyli w pełni darmowe narzędzie dostępne dla każdego użytkownika;
  • Semstorm, które przydaje się podczas prac optymalizacyjnych SEO oraz w trakcie tworzenia contentu;
  • Google Search Console;
  • Canva, która pomaga w tworzeniu prostych grafik;
  • Seostation.
narzędzia marketingu internetowego

Wybrane narzędzia marketingu internetowego.

Narzędzia, które wymieniliśmy to te podstawowe i najczęściej używane, jednak jest ich w użyciu o wiele, wiele więcej.

Z pomocą tych narzędzi specjaliści od marketingu internetowego mogą monitorować swoje działania, opracowywać strategię, sprawdzać pozycje poszczególnych stron i podstron w wyszukiwarce, tworzyć grafiki, kampanie i treści.

Efekty, jakie przynosi marketing internetowy

Efekty, jakie możesz obserwować dzięki wprowadzeniu marketingu internetowego do działań Twojej firmy to wymierne korzyści na wielu polach.

  • Działania reklamowe docierają do potencjalnych klientów różnymi kanałami i o każdej porze dnia i nocy. Dzięki temu na przykład kampanie reklamowe Google Ads są świetnym pomysłem, jeśli idzie o Twoją widoczność w sieci.
  • Pozycjonowanie strony internetowej lub sklepu online pod kątem wyszukiwarki to długotrwały proces, ale mający długofalowe efekty w postaci wyższej pozycji w Google oraz zwiększonego ruchu organicznego.
  • Wysokiej jakości content zoptymalizowany pod SEO to wartościowy element wypełniający stronę, który wpływa na widoczność witryny .
  • Reklamy w internecie są personalizowane, dzięki czemu możesz dostosowywać je do określonej grupy docelowej.
  • Narzędzia pozwalają monitorować efekty, a co za tym idzie, wyciągać wnioski z dotychczasowych strategii. Pozwala to na przemyślane konstruowanie kolejnych kroków reklamowych.
  • Reklamy, dobrze zoptymalizowana strona i dostosowany do jej zawartości content budują wizerunek marki w internecie.
efekty marketingu internetowego

Wybrane efekty marketingu internetowego.

Jak się zabrać za marketing internetowy? Możesz spróbować działać o własnych siłach lub wybrać agencję, która zrobi to wszystko za Ciebie.

ofercie Redseo dla e-commerce znajdziesz usługę prowadzenia kampanii Google Ads, Allegro Ads oraz Bing Ads, by Twoja strona była widoczna w wielu kanałach. Pozycjonowanie strony pod kątem wyszukiwarki wraz z contentem to również nasza specjalność.

Skontaktuj się z nami i skorzystaj z pełni możliwości, jakie proponujemy!

Opublikowano w Blog E-commerce: , aktualizacja: