Remarketing w wyszukiwarce Google (RLSA)

Remarketing to jedna z ważniejszych funkcji Google Ads. Dzięki listom remarketingowym, które tworzy się na koncie Google Ads lub Google Analytics  możesz wyświetlać reklamy osobom, które były już kiedyś na Twojej stronie.

Z tego artykułu dowiesz się:

  1. Czym jest remarketing w wyszukiwarce Google?
  2. Dlaczego powinieneś w swoich kampaniach reklamowych włączyć RLSA?
  3. Co powinieneś zrobić, aby uruchomić RLSA na koncie Google Ads?
  4. Jak warto wykorzystać remarketing w wyszukiwarce, aby zwiększyć sprzedaż i pozyskać więcej klientów?

1. Czym jest remarketing w wyszukiwarce Google?

RLSA (Remarketing List for Search Ads), czyli remarketing w wyszukiwarce Google to kierowanie kampanii tekstowych lub produktowych do użytkowników, którzy już kiedyś odwiedzili Twoją stronę. Jeśli zamierzasz prowadzić skuteczne kampanie Google Ads nie możesz przejść obojętnie obok remarketingu w wyszukiwarce.

2. Dlaczego powinieneś w swoich kampaniach reklamowych włączyć RLSA?

Osoby wyszukujące czegoś w sieci lubią przeglądać, porównywać, są świadomymi użytkownikami internetu i często długo szukają najkorzystniejszej dla siebie oferty. W związku z tym rzadko zdarza się, aby ktoś podczas pierwszej wizyty w Twojej witrynie dokonał od razu konwersji, czyli wartościowego dla Ciebie działania (kupno produktu, przejście na podstronę “kontakt”). O tym jak dużo czasu potrzeba aby użytkownik skonwertował pisaliśmy w tym artykule. RLSA ma więc za zadanie zaangażować ponownie osoby odwiedzające Twoją stronę. Zobacz przykład, na którym widać, że użytkownicy powracający są dla Ciebie bardziej wartościowi, niż nowi:

Raport nowi a powracający użytkownicy

Raport nowi a powracający użytkownicy

Na zielono zaznaczyłem użytkowników, którzy już kiedyś odwiedzili Twoją stronę. Różnica między nimi a użytkownikami nowymi jest widoczna od razu. Użytkownicy powracający w tym sklepie dokonywali zakupów ponad 3 razy częściej niż nowi, przychody z takich użytkowników są ponad 4 razy większe, a współczynnik konwersji dwukrotnie lepszy.

3. Co powinieneś zrobić, aby uruchomić RLSA na koncie Google Ads?

Aby zacząć korzystać z remarketingu w wyszukiwarce należy utworzyć listy remarketingowe, które muszą zebrać ponad 1000 plików cookie. Gdy przekroczymy tą liczbę możemy dodać te listy do odpowiednich kampanii lub grup reklam w zakładce odbiorcy. Następnie trzeba wybrać ustawienie “kierowanie” lub “obserwacja”.

Dodawanie list RLSA do kampanii

Dodawanie list RLSA do kampanii

Wybierając “kierowanie” będziemy pokazywać reklamy tylko i wyłącznie osobom, które były już na Twojej stronie, czyli mocno zawężamy zasięg reklam, a zaznaczając “obserwacja” kierujemy reklamy również do nowych osób, które jeszcze nie miały okazji odwiedzić Twojej witryny.

Teraz należy podbić stawkę listom remarketingowym w wyszukiwarce tak, aby powracający użytkownik widział reklamę na wysokich pozycjach. Dzięki temu istnieje dużo większa szansa na konwersję – klient będzie już znał Twoją stronę, znajdzie się na niej kolejny raz, więc będzie bardziej skłonny wykonać pożądane przez Ciebie działanie. Dlatego też zapłacenie większej kwoty za kliknięcie w taką reklamę nie powinno być dla Ciebie problemem, gdyż możesz sporo zyskać – w wielu przypadkach utrzymanie klienta pozyskanego jest tańsze niż pozyskanie nowego.

Dostosowanie stawek listom remarketingowym w wyszukiwarce

Dostosowanie stawek listom remarketingowym w wyszukiwarce

4. Jak warto wykorzystać remarketing w wyszukiwarce, aby zwiększyć sprzedaż i pozyskać więcej klientów?

Z własnego doświadczenia mogę Ci podpowiedzieć, że warto dla powracających użytkowników ustawić dość mocne podbicie stawki za kliknięcie, aby reklamy wyświetliły się im na 1 lub 2 pozycji.

Kolejną dobrą metodą jest utworzenie nawet bardzo długich list remarketingowych i zastosowanie ich w kampaniach. Lista może mieć maksymalnie długość 540 dni. Oczywiście sprawdza się to w przypadku bardzo drogich produktów oraz w branżach, w których decyzji o zakupie nie da się podjąć od razu. Dlatego tak długie listy warto użyć reklamując np. mieszkania na sprzedaż, projekty domów, droższe wycieczki za granicę czy jakieś wydarzenie.

Możesz też uruchomić oddzielną kampanię z listami RLSA, ale z innymi tekstami reklamowymi niż masz w pierwotnej kampanii, aby lepiej dostosować przekaz dla osoby, która poznała już kiedyś Twoją ofertę.

Gdy sprawdzisz, że dodanie RLSA poprawiło wyniki Twoich kampanii, możesz pokusić się o utworzenie nowej, z bardzo ogólnymi frazami. Prowadzisz na przykład internetowy sklep z meblami – w normalnej kampanii nie użyjesz fraz typu “meble”, “łóżka”, ponieważ będzie Cię to dużo kosztować, a raczej nikt tak wpisujący nie dokona zakupu. Tym bardziej jeśli masz mały budżet na reklamę. Stosując bardzo ogólne słowa kluczowe i korzystając jednocześnie z RLSA masz dużą szansę konkretnie zwiększyć zasięg oraz pozyskać nowych klientów tanim kosztem.

Remarketing List for Search Ads może posłużyć także w cross sellingu, czyli jeśli ktoś kupił w Twoim sklepie podstawowy produkt, możesz pokazywać mu reklamy produktów uzupełniających.

Połącz swoją kampanię DSA (Dynamic Search Ads) z listami RLSA – powstanie RDSA – remarketing dla dynamicznych reklam w wyszukiwarce.

Przeczytaj case study naszego klienta, u którego bez kampanii RLSA nie udałoby się zwiększyć liczby transakcji o ponad 200%.

Podsumowanie

Remarketing RLSA zawęża zasięg kampanii do osób naprawdę zainteresowanych, odpowiada na aktualną potrzebę nie będąc przy tym nachalną formą reklamy oraz często przynosi lepsze efekty w postaci większej liczby konwersji przy niższym koszcie konwersji, lepszy współczynnik konwersji, CTR, liczbę stron na sesję, czy czas spędzony na stronie.

Zawsze korzystaj z list remarketingowych w wyszukiwarce w reklamach tekstowych oraz produktowych, o których dowiesz się więcej z tego filmu. Pamiętaj, aby sprawdzać ich skuteczność i być wysoko w Google, szczególnie dla powracających osób, a to na pewno zaprocentuje dla Ciebie zyskiem.

Podobne wpisy na blogu: