Ograniczony budżet kampanii Google Ads

5
(2)

Czy Twoje kampanie Google Ads są ograniczone przez budżet? Jak to sprawdzić i co oznacza ograniczenie kampanii z powodu budżetu? Więcej na ten temat dowiesz się z poniższego artykułu.

Ograniczona kampania z powodu budżetu

Jeśli Twoja kampania na koncie Google Ads jest ograniczona z powodu budżetu oznacza to, że wysokość budżetu jest niższa od zalecanej

Dzieje się tak, gdy ustawiony budżet jest niższy od średniego zalecanego budżetu, przez co nie może pokryć kosztów wszystkich potencjalnych kliknięć w kampanii. Średni zalecany budżet to szacunkowa wartość, która umożliwiłaby częstsze wyświetlanie reklam przy obecnych jej ustawieniach.

Jest to szacunkowa, najmniejsza kwota, pozwalająca uniknąć utraty wyświetleń z powodu ograniczenia budżetu

Utratę udziału w wyświetleniach możesz sprawdzić na koncie Google Ads wybierając odpowiednią modyfikację kolumn, dodając ją do standardowego widoku. Poniżej przykład utraty udziału w wyświetleniach w sieci wyszukiwania:

utrata-udziału-w-wyświetleniach-ze-względu-na-budżet

W zaprezentowanym przykładzie widać, że udział w wyświetleniach kampanii jest ograniczony o ponad 50%, co oznacza, że na 10 wyszukiwań, niecałe 5 razy ta reklama została wyświetlona.

Jak sprawdzić, czy kampania jest ograniczona przez budżet?

W  kolumnie „Stan” kampanii może pojawić się komunikat „Ograniczona z powodu budżetu”.

ograniczonny-budżet-kampanii-google-ads

Jeśli klikniesz ten komunikat wówczas pojawi się informacja jaki budżet byłby wskazany dla obecnych ustawień kampanii.

zalecany-budżet-w-kampanii-google-ads

Nie zobaczysz zalecanego średniego budżetu dziennego, jeśli rzadko osiągasz budżet dzienny lub jeśli kampania ma ograniczoną liczbę danych, np. w przypadku nowych kampanii.

Czy reklamy będą się wyświetlały przy ograniczonym budżecie kampanii?

Reklamy Google Ads w takiej kampanii będą się wyświetlały, jednak nie tak często jakby to było możliwe, gdyby kampania działała bez takiego ograniczenia.

Środki w takiej ograniczonej kampanii nie wystarczą na np. wyświetlanie reklam przez cały dzień, mogą skończyć się w środku dnia, co uniemożliwi dalsze wyświetlanie reklam. Mając kampanię z ograniczonym budżetem, większość naszych potencjalnych klientów w ogóle nie zobaczy reklamy. 

Przez ograniczenie budżetu Twoja reklama będzie mniej widoczna, a tym samym kampania może okazać się nieskuteczna, bo będzie rzadko wyświetlana potencjalnym klientom. 

 

Co zrobić aby kampania nie była ograniczona budżetem?

Jeśli kampania na koncie Google Ads jest ograniczona przez budżet warto najpierw zweryfikować ustawienia. 

W przypadku kampanii na wyszukiwarkę zwróć uwagę na dobór słów kluczowych oraz ich dostosowanie. 

Pamiętaj, że im szerszy zasięg kampanii tym potrzebny będzie większy budżet, dlatego sprawdź ustawienia lokalizacji. 

Zobacz czy na koncie ustawione są odpowiednie strategie ustalania stawek (w zależności od celu Twojej kampanii) lub jeśli ręcznie ustawiasz stawki, czy nie są one zbyt wysokie.

Nie zapominaj o dostosowaniu kampanii do urządzeń czy harmonogramie wyświetlania reklam.

Jeśli korzystasz z kampanii inteligentnych i smart biddingu zbyt niski budżet może spowodować mniejszą skuteczność kampanii.

Warto sprawdzić też jak duże występuje ograniczenie z powodu budżetu w kampanii i jaki jest zalecany średni budżet dzienny, ponieważ może występować spory potencjał i możliwości wyświetlania reklamy, jeśli budżet zostanie podniesiony.

Gdy nie możesz zwiększyć budżetu kampanii do zalecanego ustal priorytety i skup się na tym co najważniejsze. Przy ograniczonym budżecie w zależności od wybranej kampanii musisz zwrócić uwagę na reklamowane produkty, słowa kluczowe, czy miejsca docelowe, w których wyświetla się reklama.

Co najważniejsze – mierz siły na zamiary i wybierz rozsądny budżet dla swojej kampanii!

Jeśli wystartujesz z kampanią produktową mającą 20 tys. produktów i średnim budżetem dziennym na poziomie 20 zł, to już na wstępie można się spodziewać ograniczenia kampanii ze względu na budżet. Podobnie, gdy w kampanii na wyszukiwarkę ustawisz budżet na poziomie 15 zł na dzień, w sytuacji gdy koszt jednego kliknięcia wynosi 3 zł – można się domyślać, że taka kampania nie przyniesie zadowalających efektów.

Podsumowanie

Zwróć uwagę na to, czy Twoje kampanie Google Ads nie są ograniczone  z powodu budżetu, by nie tracić wyświetleń reklamy. Zwiększ budżet kampanii lub dostosuj jej ustawienia, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki i dotrzeć do jak największego grona potencjalnych klientów. 

Jeżeli nie wiesz jaki budżet byłby odpowiedni dla Twojego celu biznesowego i na jakich kampaniach Google Ads się skupić skontaktuj się z nami.

Potrzebujesz pomocy z reklamą w Google Ads?
Napisz do nas, przygotujemy bezpłatną wycenę.

Szybki kontakt

Średnia ocena: 5 / 5. Ilość ocen: 2

Wystaw pierwszą ocenę! 🙂