Black Friday i Cyber Monday – przygotuj promocje w sklepie internetowym!

Black Friday i Cyber Monday, czyli jedne z ważniejszych dni dla sprzedających i kupujących! Przygotuj dla swoich klientów atrakcyjne promocje, zastanów się nad formą reklamy, zadbaj o obsługę i obserwuj wzrost zakupów dokonywanych w Twoim sklepie. Polacy coraz częściej wypatrują najciekawszych listopadowych przecen, więc wykorzystaj tę szansę.

Wyszukiwanie "black friday" w Polsce, w ciągu ostatnich 5 lat; Google Trends
Wyszukiwanie „black friday” w Polsce, w ciągu ostatnich 5 lat; Google Trends

Czarny piątek już 23 listopada 2018 r.

Black Friday przywędrował do nas, jak możesz się spodziewać, ze Stanów Zjednoczonych. W ten dzień ludzi ogarnia prawdziwe zakupowe szaleństwo nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale także internetowych. W Polsce ten trend, z roku na rok, narasta. Nic dziwnego, skoro wiele produktów można nabyć w naprawdę atrakcyjnych cenach.

Kiedy wypada Black Friday? Jest to pierwszy piątek po Święcie Dziękczynienia. Zwykle przypada na przedostatni piątek listopada i rozpoczyna sezon na świąteczne zakupy.

Wyszukiwania "cyber monday" w Polsce, w ciągu ostatnich 5 lat; Google Trends
Wyszukiwania „cyber monday” w Polsce, w ciągu ostatnich 5 lat; Google Trends

Poniedziałek nie taki straszny, czyli Cyber Monday

Zaraz po piątkowych zakupach, kolejna okazja do zachęcenia potencjalnych klientów do odwiedzenia sklepu i zapełnienia koszyka. Nadchodzi Cyberponiedziałek (26 listopada 2018 r.). Jest on dedykowany głównie sklepom internetowym.

Zachęć do zakupów w swoim sklepie internetowym

Twoi stali i nowi klienci muszą dowiedzieć się, że szykujesz oferty specjalne! Wykorzystaj do tego social media, dzięki którym na bieżąco komunikujesz się ze swoją społecznością, wyślij newsletter, a także zainwestuj w reklamy.  

Reklama Google Ads

Listopad to idealny czas, by prócz podstawowych kampanii Google Ads (dawniej AdWords) dodać także zwracające uwagę, doskonale sprawdzające się w krótkim okresie, kampanie display, reklamy w Gmailu oraz reklamy na YouTube.

Okazje dostępne w rozszerzeniach promocji Google Ads
Okazje dostępne w rozszerzeniach promocji Google Ads

Zwróć uwagę na rozszerzeniach promocji. Z pewnością przyciągną uwagę użytkowników szukających specjalnych ofert. Okazje dostępne w tych rozszerzeniach mają określoną datę rozpoczęcia i zakończenia. W związku z tym “Czarny piątek” i “Cyberponiedziałek” możesz użyć w reklamach od 15 października do 15 grudnia.

W Google Ads, wykorzystać możesz także funkcję countdown. Po jej ustawieniu, w reklamie użytkownik zobaczy ile czasu zostało do rozpoczęcia promocji.

Facebook Ads

Nie zapomnij także o kampanii w mediach społecznościowych. Do reklam wykorzystaj wcześniej opublikowane posty na Facebooku/ Instagramie lub stwórz zupełnie nowe kreacje. Poinformuj jak największą liczbę potencjalnych klientów, że Twój sklep będzie świętował. Jeśli zdecydujesz się na całoweekendową promocję, możesz utworzyć wydarzenie z tej okazji.

Buduj napięcie i stopniowo zdradzaj, które produkty lub kategorie zostaną objęte zniżkami.

Musisz jednak zadbać, by Twoje reklamy trafiały do odpowiednich odbiorców. Z pewnością przydatne będą niestandardowe grupy odbiorców.

Zarówno w przypadku Google Ads, jak i Facebook Ads wykorzystaj remarketing! Zacznij tworzyć listy kilka tygodni przed wyprzedażą. W kulminacyjnym momencie rozpocznij wyświetlanie ofert specjalnych osobom, które znają już produkty z Twojego sklepu.

Pamiętaj, by działania reklamowe zaplanować odpowiednio wcześnie – określ cel, przygotuj treści, wybierz sposób promocji.  

Nie tylko posty i reklamy

Przygotowanie atrakcyjnej oferty i prowadzenie działań, by użytkownicy w napięciu czekali na promocje w Twoim sklepie, to jedno. Nie możesz jednak spychać na margines innych kwestii.

Zadbaj o stronę internetową, ułatw szybkie zrealizowanie zakupów i dostosuj witrynę do urządzeń mobilnych. Jednak nie wprowadzaj zmian w dniu promocji, ponieważ w razie awarii możesz stracić klientów! Jeśli strona nie będzie poprawnie działała, nawet najlepsze oferty nie spowodują wzrostu transakcji. 

Oczywiście nie zapomnij także o odpowiednim zatowarowaniu. Nikt nie lubi czekać zbyt długo na dostawę, więc staraj się unikać opóźnień w wysyłce. 

Ważna jest także obsługa Twoich klientów. Jeśli obawiasz się, że Twoi pracownicy nie będą w stanie obsłużyć wszystkich pojawiających się zapytań, zorganizuj dodatkowe osoby, które pomogą w obsłudze. Zyskaj nowych klientów, którzy będą wracali do Twojego sklepu internetowego. 

Pamiętaj, że…

Twoi konkurenci również będą oferowali interesujące zniżki, więc musisz być krok przed nimi! To właśnie odpowiednia komunikacja w mediach społecznościowych, dobrze wykorzystany budżet reklamowy, działająca strona i sprawna obsługa sprawią, że będziesz cieszył się zyskami.

Black Friday, czy Cyber Monday? Podsumowanie

Nie wiesz, na który z tych dni przygotować promocje? Niektóre ze sklepów internetowych starają się wykorzystać oba te święta do zwiększenia sprzedaży. Promocja obejmuje jedne produkty w piątek, a inne w poniedziałek. Czasem wyprzedaże z okazji czarnego piątku i cyberponiedziałeku trwają całe 4 dni.

Przygotuj się na Black Friday i Cyber Monday, i ciesz się wzrostem sprzedaży!

Przygotuj się na Black Friday i Cyber Monday
Przygotuj się na Black Friday i Cyber Monday

PS W grudniu nie zapomnij o Dniu Darmowej Dostawy (5 grudnia). Wówczas także wielu użytkowników będzie wykorzystywało tę okazję i robiło świąteczne zakupy. Możesz zyskać wielu lojalnych klientów i zwiększyć rozpoznawalność swojego sklepu internetowego.