Co to jest SEO i dlaczego warto w nie zainwestować?

profesjonalne usługi SEO - czy warto zainwestować? Blob

Jak współpraca z agencją SEO SEM wpływa na Twój biznes?

Na czym polega praca specjalisty SEO? Czym tak właściwie jest to SEO? Jak współpraca z agencją SEO SEM wpływa na Twój biznes i jego sukces? Jeśli prowadzisz swoją firmę, a jej widoczność w sieci jest ograniczona, oddanie marketingu internetowego w ręce fachowców jest świetnym pomysłem. 

W tym artykule odpowiemy na następujące pytania:

  • Czym są działania SEO?
  • Co może zrobić specjalista SEO, aby poprawić widoczność Twojej witryny w internecie? 
  • Dlaczego warto oddać marketing internetowy w ręce specjalistów? 

czy warto współpracować z agencją seo

Jakie są korzyści ze współpracy z profesjonalną agencją SEO?

Zapraszamy do lektury tekstu, w którym opowiemy o pracy seowca oraz korzyściach dla Twojej firmy płynących z korzystania z usług agencji.

Co to jest SEO i czym zajmuje się specjalista SEO?

Zacznijmy od tego, co to jest SEO. To skrót od angielskiego Search Engine Optimization, co oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarki, najczęściej Google. 

Innymi słowy, specjalista SEO zajmuje się prowadzeniem działań mających na celu takie zoptymalizowanie strony, aby wzrastał na niej ruch organiczny. A im wyższa pozycja strony w wynikach wyszukiwania Google, tym możliwa jest większa liczba wejść.

Dobrze zorganizowane zaplecze techniczne strony może pomóc witrynie w osiąganiu pierwszych miejsc w wyszukiwarce pod odpowiednimi zapytaniami. Warto pamiętać o tym, że SEO jest długim procesem i jego efekty nie są widoczne od razu. 

Na czym polega optymalizacja SEO?

Działania specjalisty i optymalizacja SEO polegają na:

  • wykonaniu audytu strony pod kątem SEO, czyli sprawdzeniu, jak zbudowana jest strona, na jakie frazy się wyświetla oraz czy słowa kluczowe dobrane do podstron są przemyślane. To również analiza występujących błędów prowadząca do zaplanowania strategii SEO,
  • na doborze słów kluczowych (ang. keywords), dzięki którym robot Google będzie wiedział, jakiego tematu lub jakiej branży dotyczy treść witryny oraz na jakie zapytania użytkowników powinna się wyświetlać,
  • analizie konkurencji, czyli między innymi sprawdzeniu, na jakie frazy pozycjonują się konkurenci, jaki content mają na swoich stronach itp.,
  • zorganizowaniu zaplecza linków (wewnętrznych, czyli tych, które prowadzą użytkownika po kolejnych podstronach danej witryny oraz tych sprowadzających czytelników z innych stron do “naszej”),
  • optymalizacji zaplecza technicznego strony, uporządkowaniu jej struktury i nadaniu odpowiednich parametrów wszystkim elementom strony, które mają wpływ na jej pozycjonowanie,
  • optymalizacja SEO polega także na opracowaniu odpowiednich treści zawierających wybrane przez specjalistę słowa i frazy kluczowe. To, wraz z tworzeniem tekstu wypełniającego stronę i spełniającego warunki SEO, określa się jako content marketing.

Zadania specjalisty SEO.

Zadania specjalisty SEO

Specjalista SEO ma więc pełne ręce roboty, jeśli idzie o działania początkowe związane z analizą strony i opracowaniem strategii. Później jego praca polega na dalszej analizie odpowiednich słów kluczowych, zbudowaniu profilu linków, stworzeniu contentu, ciągłej kontroli osiąganych wyników i raportowaniu efektów. 

SEO copywriting i co musisz o nim wiedzieć

Może jeszcze słówko o content marketingu i tym, co musisz wiedzieć o copywritingu pod SEO. Tworzenie treści SEO na strony internetowe polega na:

  • używaniu zaplanowanych i dobranych przez specjalistę SEO słów kluczowych,
  • tworzeniu przemyślanego content planu,
  • konstruowaniu przyjaznego i merytorycznego tekstu dla użytkowników,

Czyli SEO copywriting to nic innego jak pisanie tak, aby sprzedać produkt, a jednocześnie spełnić “oczekiwania” Googlebota. Należy umiejętnie zadowolić zarówno algorytm, jak i dostosować treść do potrzeb czytelnika i potencjalnego klienta.

SEO copywriting

Czym jest SEO copywriting?

gdzie są publikowane teksty copy pisane pod SEO? Na przykład w:

Treść określana jako content marketing to z kolei teksty umieszczane na podstronie blogowej lub w mediach społecznościowych. 

Oczywiście to nie wszystko i treści pisane pod SEO oraz content marketing mogą obejmować wiele miejsc docelowych oraz przyjmować różne formy. 

Dlaczego warto współpracować z agencją interaktywną pod kątem SEO?

Oddanie prac związanych z pozycjonowaniem strony w ręce specjalistów będzie dla Ciebie nie lada ułatwieniem. Dlaczego warto współpracować z agencją interaktywną, by eksperci tworzyli dla Ciebie zaplecze SEO i treści?

  • Taka współpraca to oszczędność czasu. Fachowcy wyposażeni w odpowiednie narzędzia i wiedzę skutecznie i sprawnie wprowadzą Twoją stronę lub sklep internetowy na wysokie pozycje w wyszukiwaniach. Wiedzą, na co zwrócić uwagę, opracowując strategię.
  • Obszar internetu i marketingu ulega dynamicznym zmianom i to właśnie fachowcy nieustannie monitorują sytuację w branży, doszkalając się i poznając nowe technologie oraz sposoby działania.
  • Efekty pracy seowca będą widoczne dopiero po dłuższym czasie, gdy algorytm “wyłapie” zmiany na stronie, określi ich wartościowość i “pozwoli” wypłynąć na górę wyszukiwań. Dlatego niezbędna jest wiedza i doświadczenie, które pozwolą na dopasowanie konkretnych działań dla Twoich potrzeb, aby były efektywne. 

 

Pamiętaj, że współpraca obejmuje wzajemność

Czym jest współpraca z agencją SEO

Agencja wykona dla Twojej firmy lub marki działania marketingowe, jednak będzie oczekiwać od Ciebie pewnego zaangażowania! Specjaliści Google Ads, specjaliści SEO, copywriterzy i twórcy content marketingu znają się doskonale na swojej pracy, ale niekoniecznie znają na wylot Twoją branżę.

Podawaj opiekunom z agencji niezbędne informacje, informuj, czego oczekujesz i na co powinni zwrócić uwagę. Dzięki temu współpraca będzie sprawna i owocna.

Chętnie nawiążemy z Tobą współpracę w zakresie usług SEO dla sklepu internetowego, a także Google Ads! Wypełnij formularz kontaktowy, abyśmy mogli poznać Twoje cele i oczekiwania.

Opublikowano w Blog SEO: , aktualizacja: