Specjalista Google Ads (AdWords) – opiekun kampanii dla Twojej firmy

Specjalista Google Ads Blob

W dobie pandemii oraz ogromnej popularności Internetu wiele firm przenosi swój biznes do sieci. Aby jednak wybić się ze swoją ofertą, potrzebne jest podjęcie kolejnych kroków m.in. zainwestowanie w reklamę. Jedną z możliwości jest uruchomienie i prowadzenie kampanii w Google Ads, która umożliwia dotarcie do osób zainteresowanych produktami / usługami jakie świadczy firma.

Aby jednak to zrobić potrzebny jest szereg działań na koncie reklamowym. I tu rodzi się wiele pytań m.in. czy działać o własnych siłach czy powierzyć działania agencji / Specjaliście? Za co tak naprawdę płaci się agencji i dlaczego warto zainwestować we współpracę? Jakie codzienne zadania wykonuje opiekun kampanii, czyli Specjalista Google Ads?

Pytań tak naprawdę może być wiele, w tym artykule po krótce zostaną poruszone najważniejsze aspekty m.in.

  1. Co trzeba zrobić aby zostać specjalistą Google Ads (AdWords)?
  2. Jakie certyfikaty należy zdać aby uzyskać odpowiedni poziom wiedzy?
  3. Jakie zadania pełni Specjalista Google Ads – co należy do jego codziennych obowiązków?

Co trzeba zrobić aby zostać specjalistą Google Ads?

Ważnym aspektem w każdej pracy jest wiedza z zakresu wykonywanych obowiązków. Dla osoby zajmującej się prowadzeniem kampanii w Google Ads fundamentem jest opanowanie zagadnień związanych z reklamą online.

Google wyszedł naprzeciw temu zagadnieniu i stworzył cykl szkoleń i certyfikatów, które pomagają w usystematyzowaniu wiedzy. Dlatego wybierając agencję czy też freelancera warto sprawdzić czy ma ona status Partnera Google Premium lub osoba jest certyfikowanym ekspertem.

Oficjalny Partner Google Premium

Jakie certyfikaty należy zdać aby uzyskać odpowiedni poziom wiedzy?

Aktualnie Google proponuje 6 podstawowych certyfikatów, które pozwalają przyswoić i uporządkować zdobytą wiedzę:

  • z reklamy w sieci reklamowej – kumuluje on wiedzę m.in. z zakresu: rozwijania firmy z Google Ads. Porusza tematykę typów kampanii w sieci reklamowej Google oraz docierania do użytkowników za pomocą reklam displayowych. Obrazuje jak zwiększyć skuteczności dzięki automatycznemu określaniu stawek oraz jak zadbać o odpowiedni przekaz w reklamach displayowych Google
  • z reklamy produktowej – pozwala na uzyskanie i potwierdzenie wiedzy z zakresu tworzenia i optymalizacji reklam produktowych, które ukierunkowane są na zwiększenie zasięgu oraz sprzedaż produktów.
  • z pomiaru skuteczności reklam – po uzyskaniu tego certyfikatu specjalista wie jak powinno się mierzyć i optymalizować skuteczność reklam internetowych stosując dostępne rozwiązania pomiarowe Google. Nabywa umiejętności wskazania istotnych danych i przełożenia ich na dalsze działania tak aby zwiększyć skuteczność kampanii.
  • z reklamy w sieci wyszukiwania – szkolenie pokazuje m.in. w jaki sposób tworzyć plan kampanii aby dotrzeć do obecnych i potencjalnych klientów czy też zwiększyć sprzedaż lub ilość odwiedzin na stronie.
  • z reklamy wideo – specjalista po odbytym kursie wie jak wykorzystać YouTube aby zwiększyć skuteczność marki. Pokazuje także użytkownikom odpowiednie reklamy w momencie, w którym ich potrzebują aby podjąć decyzje zakupowe.
  • z reklamy aplikacji – m.in. pozwala na przyswojenie wiedzy związanej z promowaniem aplikacji, zaangażowaniem w nią użytkowników.

Jakie zadania pełni Specjalista Google Ads – co należy do jego codziennych obowiązków?

Jak wiadomo sama wiedza czasami nie wystarcza i ważna jest również praktyka. Kampanie w Google Ads wymagają ciągłej pracy i udoskonalania swoich umiejętności.

Specjalista Google Ads zajmuje się wieloma aspektami reklamowymi m.in.:

  • tworzeniem i realizacją całego planu kampanii;
  • zarządzaniem stawkami za kliknięcie oraz budżetami kampanii;
  • przeprowadzanie testów reklam, stron docelowych, ustawień kampanii itd.
  • optymalizowaniem i tworzeniem nowych reklam;
  • dodawaniem nowych słów kluczowych jak i wykluczeń wyszukiwanych przez użytkowników haseł;
  • tworzeniem coraz bardziej precyzyjnych grup reklam;
  • poszukiwaniem nowych słów kluczowych;
  • bieżące reagowanie na zmiany w ofercie, na stronie, czy też na działania konkurencji;
  • testowaniem różnych typów kampanii i ich ustawień;
  • tworzeniem nowych i mierzeniem starych konwersji, czyli zdarzeń ważnych dla firmy np. transakcji w sklepie internetowym;
  • wyciąganiem wniosków ze statystyk i przekładaniem ich na dalsze działania;
  • raportowaniem wyników;

Poza samymi reklamami Google Ads, specjalista zwykle także zarządza kontem Google Merchant Center, konfiguruje analitykę internetową w Google Analytics czy Google Tag Manager, a nawet sprawdza i sugeruje poprawki na reklamowanej stronie internetowej.

Lista zadań specjalisty jest długa i wyżej wymienione zagadnienia ich nie zamykają. Dlatego kampanie reklamowe w Google Ads są tak angażujące i wymagają nie tylko nakładu czasu, ale także ciągłego uzupełniania wiedzy i ulepszania umiejętności.

Powierzając prowadzenie kampanii agencji firma zyskuje czas, który zamiast poświęcać na obsługę reklam, może spożytkować na inne ważne sprawy w swojej firmie. Korzysta także z doświadczenia specjalistów, którzy dzięki swojej wiedzy zajmują się reklamami sprawniej i lepiej, mają także aktualną wiedzę na temat reklam i zmian w Google.

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: