Co to jest ruch organiczny na stronie i jak go zwiększyć?

co to jest ruch organiczny w wyszukiwarce Blob

Ruch organiczny na stronie to pojęcie ściśle powiązane z tematem pozycjonowania stron internetowych. Czym jest? Jak go zmierzyć i przede wszystkim — jak zwiększyć? Na te palące pytania odpowiemy w tym artykule. 

Ruch organiczny — co to? 

Ruch organiczny na oznacza ilość użytkowników, którzy odwiedzają stronę poprzez wyniki organiczne w wynikach wyszukiwania. Innymi słowy — organic traffic to każde kliknięcie przez użytkownika linku, który nie jest reklamą. 

organiczne i płatne wyniki wyszukiwania
Organiczne i płatne wyniki wyszukiwania dla frazy „buty na wiosnę”

Ruch organiczny (ruch bezpłatny) jest związany z poziomem widoczności strony w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych.

Im wyższa pozycja strony w wynikach organicznych, tym większa szansa, że użytkownicy klikną link do naszej strony i ją odwiedzą. Ruch ten jest uważany za naturalny, ponieważ użytkownicy samodzielnie wyszukują informacje, wybierając te, które najbardziej ich interesują.

W ramach ruchu bezpłatnego większość użytkowników trafia na stronę dzięki pierwszym 10 wynikom wyświetlanym przez popularne wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, Bing, Yandex czy Yahoo. 

wyszukiwarka Google
Wyszukiwarka Google
wyszukiwarka Microsoft Bing
Wyszukiwarka Microsoft Bing

Ruch organiczny a ruch płatny — co lepsze? 

Z pewnością zastanawiasz, co będzie lepsze w przypadku Twojego biznesu — zainwestowanie w SEO, w reklamy np. Google Ads czy Microsoft Ads. Przyjrzyjmy się więc zaletom obu tych źródeł ruchu.

Zalety ruchu organicznego w wyszukiwarce

  1. Ruch organiczny nie wymaga płacenia za kliknięcia ani wyświetlenia reklamy. Pozwala to zaoszczędzić na kosztach związanych z płatnymi kampaniami reklamowymi.
  2. Długotrwałe efekty. Strony internetowe, które zajmują wysokie pozycje w wynikach organicznych, mogą cieszyć się długotrwałym ruchem, nawet po zakończeniu działań. 
  3. Wiarygodność. Wyniki organiczne są postrzegane przez użytkowników jako bardziej wiarygodne, ponieważ nie są promowane. Strony internetowe, które zajmują wysokie pozycje w organicznych wynikach, mogą budować zaufanie użytkowników.
  4. Długi ogon. Ruch naturalny może pochodzić z długiego ogona, czyli mniej popularnych, bardziej szczegółowych zapytań wyszukiwania. Dzięki temu strony internetowe mogą docierać do bardziej ukierunkowanej grupy odbiorców. Zwiększa to szansę na konwersję.

Zalety ruchu z płatnych wyników wyszukiwania

  1. Szybki efekt. Kampanie płatne pozwalają na natychmiastowe pojawienie się w wynikach wyszukiwania. Może to być przydatne, jeśli potrzebujesz szybko zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej lub zależy Ci na promocji danego asortymentu, lub usługi.
  2. Lepsza widoczność. Reklamy płatne często są wyświetlane na górze wyników wyszukiwania lub na innych wyróżnionych miejscach. Może to przyciągnąć większą uwagę użytkowników.
  3. Precyzyjne targetowanie. Kampanie płatne pozwalają na dokładne targetowanie reklam na podstawie różnych kryteriów, np. lokalizacji, zainteresowań. 

Podsumowując — zarówno ruch bezpłatny w wyszukiwarce jak i ruch z płatnych wyników wyszukiwania mają swoje zalety. Ważne jest, aby przeanalizować dokładnie biznes i indywidualnie ustalić, który kanał pozyskiwania ruchu wybrać.

Jeżeli zależy Ci na szybkiej widoczności w SERP-ach — zastanów się nad reklamami. Jeżeli zaś liczysz się z tym, że ruch organiczny pozyskiwany jest stopniowo, ale najczęściej długotrwale — rozważ pozycjonowanie. 

Najlepsze rezultaty osiągniesz, działając na kilku poziomach!

Połączenie optymalizacji SEO i reklam płatnych może przynieść najlepsze efekty. Działania te mogą uzupełniać się nawzajem, przyczyniając się do osiągnięcia lepszych wyników marketingowych.

Jak zmierzyć ruch organiczny na stronie?

Ruch z wyszukiwarki Google – Google Search Console

Google Search Console jest cennym narzędziem w mierzeniu ruchu organicznego na stronach internetowych.

Umożliwia między innymi:

  • monitorowanie kliknięć i wyświetleń w Google,
  • analizę słów kluczowych,
  • wykrywanie problemów technicznych
  • i więcej.

Jest to niezbędne narzędzie dla webmasterów i właścicieli stron, którzy chcą śledzić swoją widoczność w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe.

Ruch z wyszukiwarki Microsoft Bing

Bing Webmaster Tools to narzędzie oferowane przez Microsoft. Pozwala ono webmasterom i właścicielom stron internetowych na jej monitorowanie. Umożliwia także zarządzanie jej wydajnością w wynikach naturalnych wyszukiwania Bing. 

microsoft bing webmaster tools
Microsoft Bing Webmaster Tools

Jak zwiększyć ruch organiczny?

Aby zwiększyć ruch organiczny na danej stronie, ważne jest, aby stosować odpowiednie techniki SEO (Search Engine Optimization) i SXO (Search Experience Optimization).

Ważne są poniższe elementy:

  1. Tworzenie wartościowych, unikalnych i zgodnych z zainteresowaniami użytkowników treści. Treści zoptymalizowane pod słowa kluczowe, mogą poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
  2. Techniczne SEO. Upewnij się, że twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem technicznym.
  3. Link building. Zdobycie wysokiej jakości linków prowadzących do twojej strony może zwiększyć jej autorytet i pozycję w wynikach wyszukiwania. 
  4. Social media. Obecność w mediach społecznościowych może zwiększyć świadomość marki i przyciągnąć nowych użytkowników na stronę. 

Wysoka jakość i wartościowe, zoptymalizowane treści na stronie mogą wpłynąć na wzrost ruchu z bezpłatnych wyszukiwań. Ruch organiczny jest istotnym czynnikiem w ocenie popularności i skuteczności danej strony internetowej w Google. Warto więc o niego zadbać!

Podsumowanie

Ruch organiczny to naturalny ruch z wyszukiwarek, niepochodzący z płatnych reklam. Jest on ściśle związany z działaniami SEO, które docelowo mają prowadzić do jego zwiększenia. 

Ruch bezpłatny na stronie możesz śledzić z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi takich jak np. Google Search Console czy Bing Webmaster Tools.

Dane z tych narzędzi wskazują, jakie działania SEO najlepiej podjąć na stronie, aby zwiększyć ruch bezpłatny z wyszukiwarki. 

Jeżeli jednak te zagadnienia to dla Ciebie nadal czarna magia, skontaktuj się z nami! Doradzimy Ci odpowiednie rozwiązanie dla Twojego biznesu. 

opublikowano: , ostatnia aktualizacja: