Reklama na Youtube – jak stworzyć swoją wirtualną witrynę sklepową?

reklama na youtube - wirtualna witryna sklepowa Blob

Jeśli prowadzisz biznes w sieci, na przykład sklep internetowy, na pewno zdajesz sobie sprawę z mocy reklamy online. Obecnie dostępne są przeróżne możliwości promocji, na przykład reklama na YouTube, która może Cię zainteresować. 

Opowiemy dzisiaj więcej o tym, jak działa reklama na kanale YouTube, jak ją utworzyć i dlaczego warto się nią zainteresować.

Kampanie produktowe są znane każdemu reklamodawcy z wyszukiwarki Google czy chociażby z zakładki Zakupy. Ich zaletą jest to, że pokazują szczegółowe informacje na temat produktów, co pozwala w większym stopniu zachęcić użytkownika do zakupu. 

Google umożliwia prezentowanie Twojej oferty produktów również w kampaniach skierowanych na platformę Youtube. Jest to świetna okazja, żeby rozpromować swoje produkty. Według badań przeprowadzonych przez Google aż 70% użytkowników kupiło produkt lub skorzystało z usługi po zobaczeniu reklamy w Youtube

reklama na youtube - wirtualna witryna sklepowa

Reklama na YouTube – jak ją utworzyć?

reklama na youtube - wirtualna witryna sklepowa

Ankieta Google dowodząca, że reklamy wyświetlane na YouTube mają realne przełożenie na zakupy, jest niezwykle zachęcająca. A jak utworzyć reklamę na YouTube?

Przygotowanie swojej pierwszej kampanii wideo z produktami jest bardzo proste. 

Wystarczy, że przy tworzeniu kampanii wideo wybierzesz:

  • typ reklamy Trueview In Stream 
  • lub Trueview zachęcającej do działania. 

Reklamy będę bezpośrednio kierować do konkretnego produktu w Twojej witrynie. Google obecnie pozwala na dodanie pliku produktowego w większej liczbie typów reklamy wideo.

reklama na youtube - wirtualna witryna sklepowa

Do kampanii YouTube możesz wybrać:

  • wszystkie produkty z Twojego pliku produktowego 
  • lub tylko produkty, którym nadałeś określoną etykietę niestandardową w Merchant Center
  • Możesz też wybrać ręcznie konkretne produkty poprzez identyfikator produktu, nazwę lub adres URL.

Pamiętaj przy tym, że musisz wybrać minimum 4 produkty do kampanii Youtube. Możesz zatem w prosty sposób dobrać odpowiednie produkty do konkretnej reklamy wideo np. przestawiające tylko obuwie sportowe, które będą widoczne w reklamie. Użytkownik, klikając w odpowiedni produkt w reklamie, przejdzie na stronę docelową z interesującym go modelem.    

Czy produkt, którego nie ma obecnie na stanie, może pojawić się w kampanii na YouTube?

Bez obaw! W przypadku, kiedy jakiegoś towaru nie ma obecnie na stanie, ale wiesz, że będzie za kilka dni, taki produkt również możesz dodać do kampanii YouTube.

Produkt zacznie się wyświetlać, gdy jego stan zmieni się w Merchant Center. Możesz spotkać się jeszcze ze stanem “niezatwierdzony”. Taki produkt jest odrzucony w Merchant Center. Jeżeli chcesz, żeby taki produkt wyświetlał się w kampanii, musisz najpierw usunąć przyczynę, przez którą został odrzucony przez Google.  

Przy wyborze produktów pamiętaj, że w każdej kampanii wideo może się pojawić maksymalnie do 6 kart z produktami naraz. Zwróć uwagę również, aby dodać odpowiednie wezwanie do działania w reklamie, które zachęca użytkownika do zakupu. W przypadku braku własnego wezwania Google automatycznie użyje działania o treści – “kup teraz”.

reklama na youtube - wirtualna witryna sklepowa

Podsumowanie 

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy i do tej pory nie korzystałeś z tej formy promocji w Google Ads, to odpowiedni moment na uruchomienie reklamy na YouTube z plikiem produktowym. 

Będzie to świetne uzupełnienie Twoich reklam produktowych w sieci wyszukiwania oraz pomoże zbudować rozpoznawalność i popularność Twojego sklepu. 

Wyprzedź konkurencję i traf do klienta, jako pierwszy. W tym zadaniu pomoże Ci sprawdzona agencja Google Ads. Jeśli chcesz wspólnie z nami pracować nad reklamą swojego biznesu, odezwij się do nas, by wybrać najlepsze rozwiązania. 

 

Opublikowano w Blog Redseo: , aktualizacja: