Poznaj Sellie.pl – Porównywarka CSS dla sklepów internetowych

Sellie - Porównywarka Google CSS Blob

Przedstawiamy Wam Sellie.pl porównywarkę produktów, działającą w programie Google CSS. Jest to projekt nad którym ostatnio pracowaliśmy w Redseo, aby umożliwić naszym klientom e-commerce jeszcze lepsze wyniki kampanii produktowych Google Ads. Dzięki Sellie CSS możemy osiągnąć tańsze kliknięcia w reklamę produktową i jej większą skuteczność.

W tym artykule dowiesz się:

Czym jest Sellie.pl?

Sellie.pl to porównywarka produktów w sklepach internetowych. Stworzyliśmy Sellie aby nasza agencja mogła korzystać z programu Google CSS w kampaniach produktowych Google Ads (Zakupy Google) naszych klientów.

Sellie to także dodatkowych ruch w sklepach internetowych, pochodzący bezpośrednio ze strony Sellie.pl

Jest to nasz autorski projekt, stworzony w Redseo. Nie korzystamy z gotowych rozwiązań, ani rozwiązań oferowanych przez inne agencje. Projekt Sellie będziemy rozwijać i wzbogacać o kolejne funkcje.

Czym jest Google CSS?

Komisja Europejska w 2017 roku nałożyła na Google karę w wysokości 2,4 mld euro uznając, że Google faworyzuje w wynikach wyszukiwania własną porównywarkę cen (Zakupy Google). Google udostępniło więc możliwość emisji reklam produktowych przez inne porównywarki CSS.

Google CSS to skrót od Comparison Shopping Service. Jest to usługa porównywania produktów i ich cen w sklepach internetowych, która umożliwia podpięcie ich do reklam produktowych Google Ads (tak zwane kampanie produktowe PLA, Product Listing Ads).

Jedną z takich usług są “Zakupy Google”, które są domyślną porównywarką dla reklam produktowych Google Ads. Istnieje jednak możliwość emitowania tych reklam za pośrednictwem innej porównywarki – na przykład naszej Sellie.pl, czyli właśnie usługi Google CSS.

Reklama produktowa, a Google CSS

Reklama produktowa emitowana przez standardowe Zakupy Google, nie różni się wyglądem od reklam emitowanych przez usługi porównywarek CSS. Jedyna widoczna różnica to podpis pod produktem.

Standardowo jest to dopisek “Przez: Google”, a gdy reklamę emituje CSS, podawana jest jego nazwa. W przypadku naszej porównywarki jest to “Przez: Sellie”:

Sellie - Porównywarka Google CSS

Dlaczego Google CSS opłaca się sklepom internetowym?

Reklamy produktowe (PLA) emitowane przez standardowe Zakupy Google są obarczone marżą Google, którą Google pobiera przy każdym kliknięciu. Marża ta jest ukryta w koszcie kliknięcia i może wynosić nawet 20%.

Emitując reklamy produktowe z wykorzystaniem porównywarki Google CSS takiej jak Sellie, każde kliknięcie w reklamę produktową jest wolne od marży Google. Tutaj jest istota sprawy.

Na poniższym przykładzie prezentujemy jak wygląda kliknięcie i jego koszt w reklamie produktowej z wykorzystaniem Zakupów Google oraz porównywarki Sellie CSS:

CSS - Sellie a Zakupy Google

Jak widać, w aukcji z wykorzystaniem Sellie CSS bierze udział pełna stawka kliknięcia CPC jaką deklarujemy w kampanii. Co to oznacza dla reklamodawcy – sklepu internetowego:

  • Może liczyć na tańsze kliknięcia w reklamę produktową. Średnie koszty kliknięć CPC mogą być niższe nawet o 20%, względem reklamy Google Zakupy.
  • Możliwy jest większy udział wyświetleń reklamy, to znaczy reklama może pojawiać się na bardziej eksponowanych miejscach lub częściej.
  • W wyniku powyższych, bardzo możliwy i prawdopodobny jest większy CTR czyli klikalność w produkty sklepu reklamującego się z Sellie CSS.
  • Docelowo kampania z wykorzystaniem CSS powinna osiągnąć lepszy zwrot z inwestycji w reklamę ROAS, niż standardowe Zakupy Google.

Powyższe korzyści z reklam produktowych z wykorzystaniem Sellie CSS stanowią znaczną przewagę nad standardowymi reklamami produktowymi Zakupy Google.

Jak podłączyć sklep internetowy do Sellie CSS?

Podłączenie sklepu internetowego do porównywarki Sellie.pl jest bardzo proste. Skontaktuj się z nami, a pomożemy i przeprowadzimy całą procedurę.

Aby podłączyć sklep do porównywarki Sellie potrzebujemy:

  • Konta Google Merchant Center. Jeżeli już takim dysponujesz, wystarczy, że przepniemy je pod opiekę naszej agencji do naszego konta Merchant Sellie CSS. Dalej będziesz jego administratorem. Jeżeli nie masz jeszcze konta Google Merchant Center, utworzymy je dla Ciebie.
  • Pliku produktowego jaki generuje Twój sklep internetowy. Najczęściej jest to tak zwany „feed produktowy” – plik produktowy XML, zawierający dane o produktach w sklepie internetowym.

Nie potrzebujemy dostępu do Twojego konta reklamowego Google Ads. Możesz więc dalej prowadzić kampanie reklamowe Google Ads, bez naszej ingerencji ani wglądu w Twoje dane. Jeżeli jednak potrzebujesz pomocy w zakresie reklam Google Ads – jesteśmy do dyspozycji.

Po udanym podłączeniu Twojego sklepu internetowego z Sellie CSS, produkty Twojego sklepu pojawią się na stronie Sellie.pl, a na Twoim koncie Google Merchant Center pojawi się informacja o operatorze CSS:

Google Merchant z Sellie CSS

Ile kosztuje podłączenie sklepu do Sellie CSS?

Sprawdź aktualną ofertę podłączenia Twojego sklepu internetowego do porównywarki Sellie CSS na stronie: https://redseo.pl/oferta/google-css/

Najczęstsze pytania o Google CSS

Podsumowanie

Podłączenie sklepu internetowego do porównywarki Sellie CSS daje realne korzyściobniżeniu kosztów i zwiększeniu efektywności reklam produktowych Google Ads.

Skontaktuj się z nami, aby podłączyć swój e-commerce do porównywarki CSS Sellie.pl

Opublikowano w Blog E-commerce: , aktualizacja: