Kampania produktowa Google – wszystko, co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz reklamować sklep internetowy

Kampanie produktowe Google są jedną z najpopularniejszych form reklamy sklepu internetowego. Wpływ na tę popularność ma przede wszystkim ich opłacalność. Zatem jeśli chcesz cieszyć się ze wzrostu konwersji w swoim e-sklepie, nie przechodź obojętnie obok tej formy reklamy Google Ads (dawniej AdWords). Wszystko, co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz reklamować swój sklep internetowy dzięki kampanii PLA znajdziesz w tym artykule lub filmie.

Czym są kampanie produktowe?

Kampanie produktowe to typ reklamy przeznaczony dla sklepów internetowych. Już sama nazwa wskazuje, że celem tych reklam jest promocja i sprzedaż konkretnych produktów.

Musisz wiedzieć, że kampanie produktowe nazywane są także kampaniami PLA, kampaniami Google Shopping, czy Zakupami Google.

Czasem możesz spotkać się także z nazwą “kampania Merchant Center”, jednak nie jest to poprawne.

Reklamy produktowe w wyszukiwarce Google
Reklamy produktowe w wyszukiwarce Google

Gdzie wyświetlane są reklamy produktowe?

Możesz zobaczyć je, korzystając z wyszukiwarki Google na komputerach i urządzeniach mobilnych. Koniecznie zadbaj, by strona Twojego sklepu internetowego była dostosowana do smartfonów.

Zakładka Zakupy w wyszukiwarce Google
Zakładka Zakupy w wyszukiwarce Google

Google ma także własną porównywarkę cen (podobną do Ceneo, Nokaut). Znajdziesz ją po kliknięciu zakładki “Zakupy” w wyszukiwarce. Jeśli chcesz, by Twoje produkty znalazły się w tej porównywarce, skorzystaj właśnie z kampanii produktowej AdWords.

Korzyści kampanii produktowej

Poznaj najważniejsze korzyści kampanii produktowej i przekonaj się, że warto uwzględnić ją w działaniach reklamowych sklepu internetowego:

  • Kampanie produktowe wyróżniają się na tle innych reklam.

Klient zobaczy zdjęcie wyszukiwanego produktu wraz z jego ceną, nazwą i nazwą sklepu. Po kliknięciu takiej reklamy zostanie skierowany bezpośrednio na stronę z tym produktem, nie będzie musiał więc wyszukiwać asortymentu w sklepie.

  • Reklama jest zawsze aktualna.

Nie będziesz musiał martwić się o dostępność, czy ceny produktów. Google na bieżąco będzie aktualizowało ceny i dostępność produktów. Automatycznie zostaną także dodane nowe produkty znajdujące się w ofercie.

  • Możliwość reklamowania setek, a nawet tysięcy różnych produktów.

Mimo reklamowania wielu produktów zachowasz pełną kontrolę nad tym, co jest reklamowane oraz nad aktualnością wyświetlanego asortymentu.

  • Niskie koszty kliknięcia.

Zazwyczaj w kampaniach tego typu koszty kliknięcia są niższe niż w zwykłej reklamie tekstowej Google Ads.

  • Opłacalność

Najważniejsza korzyść na koniec 🙂 W wielu przypadkach kampanie Google Shopping są najbardziej opłacalne dla sklepów internetowych.

Co zrobić, by uruchomić kampanię produktową?

Spójrzmy na to od technicznej strony. Przede wszystkim potrzebna jest możliwość komunikacji między Google a Twoim sklepem. Służy do tego tzw. plik produktowy.

Jest to plik w formacie XML, który generuje Twój sklep, zamieszczając w nim dane o wszystkich produktach. Google automatycznie pobierze ten plik. Właśnie dzięki niemu wie, jakie produkty znajdują się w Twoim sklepie, czy są dostępne, jakie mają ceny itd.

Potrzebne będzie także konto Google Merchant Center. To miejsce, w którym Google zbiera informacje o Twoich produktach. 

Oczywiście nie możesz zapomnieć o koncie Google Ads, w którym zostaną ustawione kampanie produktowe. Konto to musi zostać połączone z kontem Google Merchant Center.

By korzystać z kampanii PLA, Twój sklep musi mieć certyfikat SSL (mała zielona kłódka obok adresu Twojego sklepu w przeglądarce).

Wszystko to jest niezbędne, byś wykorzystał kampanie produktowe w swoim sklepie internetowym.

Podsumowanie

Kampanie produktowe Google Ads to doskonały sposób na zaprezentowanie asortymentu sklepu internetowego potencjalnym klientom. Prawidłowo utworzona i optymalizowana kampania może przynieść zadowalające zwroty z inwestycji.

Jeśli jesteś zainteresowany kampanią PLA dla swojego sklepu internetowego i chciałbyś podjąć współpracę z agencją, która zaopiekuje się Twoimi kampaniami – zapraszamy do kontaktu.