Kanał YouTube sklepu internetowego – zwiększ zasięg i sprzedaż dzięki YouTube
Na pewno wiele razy czytałeś o tym, jak istotna jest witryna sklepu internetowego, że warto prowadzić blog, inwestować w reklamy itd. Jednak, czy wiesz, że w pozyskaniu klientów może pomóc Ci także dobrze prowadzony kanał na YouTube? Wideo daje dużo więcej możliwości niż zdjęcia. Zatem nie czekaj, przygotuj strategię i załóż kanał swojej marki.
Zanim zaczniesz nagrywać
Co to znaczy “dobrze prowadzony kanał”? To znaczy, że będziesz tworzył regularnie, treści będą interesujące dla odbiorców, a także zadbasz o pozycjonowanie i optymalizację filmów na YouTube.
Być może wydaje Ci się, że stworzenie filmu to nic wielkiego. Jednak, jeśli chcesz budować pozytywny wizerunek swojej firmy z pomocą YouTube i nie zrezygnować z nagrywania już po kilku filmach, zaplanuj działania.
Zobacz, czy Twoja konkurencja także jest obecna w serwisie wideo, poszukaj inspiracji. Jeszcze przed nagraniem pierwszego filmu, warto byś zastanowił się nad tym:
- Jaki masz cel?
Dlaczego warto, by Twój sklep internetowy miał kanał na YouTube, czemu będą służyć publikowane filmy? Zdecyduj czy np. głównie będziesz skupiał się na wideo, które pomoże Ci zwiększyć sprzedaż, czy może zależy Ci bardziej na budowaniu zaufania i świadomości marki.
- Kim będą osoby oglądające filmy Twojego sklepu?
Określ grupę odbiorców w zależności od tego, jakiego rodzaju produkty sprzedajesz. Czy w większości będą to kobiety, mężczyźni, a może rodzice małych dzieci? To ważne, ponieważ pozwoli prowadzić Ci spójną komunikację, a także dostosować ją do oglądających.
- Co interesuje Twoich klientów?
Jakie pytania najczęściej zadają, jakimi produktami są zainteresowani, czy mają problem ze złożeniem zamówienia. Dzięki odpowiedzi na te pytanie zyskasz co najmniej kilka tematów przydatnych dla przyszłych i obecnych klientów Twojego sklepu internetowego.
Możesz skorzystać także z planera słów kluczowych, czy innych narzędzi, które pomogą Ci znaleźć najbardziej interesujące kwestie dla użytkowników. Pamiętaj, by większość tematów odpowiadała założonemu przez Ciebie głównemu celowi i pomagała go osiągnąć.
- Jakiego sprzętu będziesz używał do nagrywania filmów?
Nie potrzebujesz od razu profesjonalnej kamery i mikrofonu. Dobrze, jeśli nagrasz film testowy, pokażesz go kilku osobom i uzyskasz opinie, czy wykorzystany sprzęt jest wystarczający.
Nie szukaj wymówek, by nagrywać! 🙂
Kanał Blogmakijaż by SEPHORA na YouTube, źródło: https://www.youtube.com/user/blogmakijazpl/featured
Co możesz publikować na YouTube?
Oczywiście tematy filmów powinny być związane z branżą i celem. Zatem spisz sobie jak najwięcej pomysłów, a następnie dokonaj ich selekcji.
Pokaż produkt
Pewnie jednym z pierwszych pomysłów, które przyszły Ci do głowy jest wideo produktowe. Właśnie dzięki filmom, możesz pokazać potencjalnym klientom produkt z każdej strony, a także przedstawić jego zalety. Niestety podczas zakupów w sklepie internetowym nie ma możliwości, by dokładnie obejrzeć asortyment.
Nagrywając film, postaw się po stronie klienta. Jak myślisz, co jest dla niego ważne? Jeśli tylko masz taką możliwość, pokaż, w jaki sposób wykorzystać produkt – np. zajmujesz się sprzedażą materiałów dla plastyków. Pokaż najciekawsze techniki przy użyciu wybranych produktów, opowiedz o nich i podziel się sprawdzonymi tipami.
Kanał moreleTV na YouTube, źródło: https://www.youtube.com/user/MoreleTV
Pomagaj w podjęciu decyzji i buduj wizerunek eksperta
Dziel się z użytkownikami YouTube wiedzą, odpowiadaj na najczęściej pojawiające się pytania (zapytaj dział obsługi, co sprawia najwięcej trudności klientom Twojego sklepu). Recenzuj produkty, twórz top listy, nagrywaj porównania, opowiadaj ciekawostki. Pomóż użytkownikom dokonać odpowiedniego wyboru 🙂
Pokaż swoją twarz i daj się polubić. Dzięki temu wiarygodność Twojej firmy wzrośnie.
Opis filmu na kanale Sprawdzam Jak, źródło: https://www.youtube.com/watch?v=WxGiLckyWPI
Nie musisz wszystkiego robić sam
Jeśli wiesz, że w YouTube drzemie potencjał i takie działania sprawdziłyby się w przypadku Twojego sklepu, jednak nie masz czasu lub pracownika, który zająłby się kanałem, spróbuj innego rozwiązania.
W zwiększeniu zasięgu i sprzedaży pomoże Ci nawiązanie współpracy z youtuberem. Taka osoba może przetestować Twoje produkty, opowiedzieć o nich w swoim filmie oraz skierować oglądających do Twojego sklepu (np. zamieszczając link do produktu w opisie filmu).
Pamiętaj jednak, by kanał, na którym miałby być promowany Twój produkt, był z nim związany. W wyszukiwaniu i rozpoczęciu współpracy z internetowymi twórcami mogą pomóc Ci specjalne platformy.
Podsumowanie
Prowadzenie kanału na YouTube to ogromna szansa na zwiększenie zasięgu i pozyskanie nowych klientów Twojego sklepu internetowego. Nie zapominaj jednak, jak ważna jest przemyślana strategia i konsekwencja.
Jeśli szukasz innego sposobu na dotarcie do użytkowników tego serwisu, rozważ skorzystanie z reklamy na YouTube.