Remarketing w Google Ads – jak działa i jak go wykorzystać w biznesie?

Słyszałeś gdzieś o remarketingu, a na dodatek, że powinieneś go wykorzystać w swoich reklamach Google Ads? Z tego artykułu dowiesz się czym jest remarketing i dlaczego jest on ważny dla Twojego biznesu. Skutecznie funkcjonujący remarketing może stać się narzędziem, które istotnie zwiększy Twoje przychody. W szczególności, gdy reklamujesz się za pomocą reklam Google Ads (AdWords).

Remarketing? A co to?

W skrócie remarketing, to ponowne kierowanie reklamy do wybranych osób, które już były wcześniej na Twojej stronie internetowej i wykonały pożądaną czynność (np. dokonały konwersji), która jest istotna dla Twojego biznesu. Może to być zapisanie się na newsletter, pobranie pdf-a, odwiedzenie konkretnej strony w witrynie, porzucenie koszyka lub niedokończenie płatności.

Jak działa remarketing?

Jak działa remarketing?

Możesz skierować reklamę z konkretną zachętą do osób, które porzuciły koszyk lub przerwały proces płatności, żeby dokończyły zakup. Za pomocą remarketingu masz też szansę przypomnieć użytkownikom, że byli zainteresowani Twoimi produktami lub usługami.

Przy stosowaniu remarketingu ważny jest dobór odpowiedniego przekazu reklamowego oraz uwzględnienie przy tym na jakim etapie zakupu znajduje się użytkownik. Warto też zwrócić uwagę na częstotliwość wyświetlań reklamy dla pojedynczej osoby. Nie wiesz, czy klient przypadkiem nie nabył już towaru w innym sklepie.

Remarketing w Google Ads

Remarketingowa reklama elastyczna GoogleElastyczna reklama remarketingowa

W zależności od typu kampanii reklamowej w Google Ads rozróżniamy kilka rodzajów remarketingu. Najczęściej stosowane:

  • Remarketing standardowy – jest dostępny w sieci reklamowej i skierowany jest do osób, które ponownie szukają informacji przeglądając witryny internetowe lub korzystają z aplikacji.
  • Remarketing dynamiczny – jest bardziej zaawansowaną metodą remarketing reklam. Użytkownikowi wyświetlane są konkretne produkty lub usługi, które przeglądał na Twojej stronie lub w sklepie. Do uruchomienia remarketingu potrzebny jest plik produktowy i odpowiedni moduł w sklepie.
  • Remarketing w wyszukiwarce (RLSA) – wystarczy, że dodasz listy remaretingowe do swojej kampanii Google Ads. Dzięki temu będziesz mógł dostosować stawki do osób, które wcześniej były na Twojej stronie i ponownie korzystają z wyszukiwarki Google.
  • Remarketing wideo – reklamę ponownie możesz kierować do użytkowników YouTube, którzy weszli w interakcję z Twoim filmem. Podczas oglądania innych filmów, przeglądania witryn internetowych lub gdy korzystają z aplikacji, zobaczą Twoją reklamę.

Reklama remarketingu dynamicznego
Przykładowa reklama remarketingu dynamicznego 

Remarketing reklam w Google Ads wymaga utworzenia i zebrania odpowiednio dużych list remarketingowy. W przypadku kierowania reklamy na sieć wyszukiwania i YouTube wymagane jest zebranie 1000 użytkowników w czasie 30 dni.

Natomiast kierowanie remarketingu na sieć reklamową czy Gmail potrzebne jest zebranie 100 użytkowników w przeciągu 30 dni.

Każdy klient na liście remarketingowej będzie najdłużej 540 dni, po tym czasie zostanie usunięty.

Ile kosztuje reklama remarketingowa Google Ads?

Koszt remarketingu w Google Ads zależy od typu kampanii, wielkości list remarketingowych oraz rodzaju prowadzonego biznesu. Jeżeli posiadasz duży sklep internetowy, to wydatki mogą być zdecydowanie większe niż dla sklepu, który oferuje swoje towary jedynie lokalnie lub prowadzi sprzedaż na mniejszą skalę.

Pamiętaj przy tym, że płacisz zawsze za kliknięcie, a nie za wyświetlenie samej reklamy. Średni koszt kliknięcia (CPC) w zależności od kampanii może wynieść od kilkudziesięciu groszy do nawet kilku złotych.

Podsumowanie

Jeżeli do tej pory nie stosowałaś w swoich reklamach Google Ads remarketingu, to czas najwyższy to zmienić. Kierowanie tego typu reklamy do osób, które weszły w interakcję z Twoją stroną zwiększa szanse na zakup Twojej usługi lub produktu.

Przy okazji remarketing pomaga w budowaniu świadomości Twojej marki. Pamiętaj jednak, że zbyt agresywny remarketing może przynieść odwrotne korzyści do zamierzonych. Jeżeli chcesz, żeby Twoje kampania prowadziła doświadczona osoba, to skorzystać z usług sprawdzonej agencji interaktywnej.

Średnia ocena: / 5. Ilość ocen:

Potrzebujesz pomocy z reklamą w Google?
Napisz do nas, przygotujemy bezpłatną wycenę.

Darmowa wycena