Google Ads – Co to jest i jakie są możliwości reklamowe w Google? [Wideo]
Czym jest system reklamowy Google Ads i jakie są jego możliwości? Jak wyglądają reklamy w Google i gdzie się wyświetlają? W tym artykule z wideo znajdziesz odpowiedzi na ty pytania.
Google Ads to system reklamowy dostarczany przez firmę Google. Możesz się także spotkać z nazwą Google AdWords, ponieważ taka była kiedyś nazwa tego systemu reklamowego. Google Ads oferuje szeroki wachlarz różnych typów kampanii reklamowych, zależnie od naszych potrzeb i celów.
Zobacz wideo do tego wpisu:
Reklama tekstowa w Google
Podstawowym typem kampanii w Google Ads jest reklama tekstowa w wyszukiwarce Google. Reklama ta działa na zasadzie słów kluczowych, na które nasza reklama wyświetla się w wynikach wyszukiwarki Google. Potocznie nazywa się ją także linkami sponsorowanymi.
Reklamy w wyszukiwarce Google wprost odpowiadają na potrzebę klienta, który szuka właśnie produktów czy usług Twojej firmy. Ogromną zaletą tego typu kampanii jest właśnie dopasowanie reklamy do czasu i potrzeby klienta. Reklamy te nie są inwazyjne i zawsze pasują do tego czego szukamy w Google.
W najprostszej konfiguracji kampanii na słowa kluczowe w Google, płacimy dopiero w momencie, gdy ktoś kliknie w naszą reklamę. Samo wyświetlenie reklamy w Google jest zupełnie bezpłatnie, do czasu aż ktoś w nią kliknie.
Warto tutaj też dodać, że reklamy tekstowe mogą wyświetlać się także w tak zwanej sieci wyszukiwania Google. Są to poza wyszukiwarką Google także, Mapy Google czy wyniki w wewnętrznych wyszukiwarkach na przykład na Wirtualnej Polsce czy Onecie.
Kampanie na słowa kluczowe w wyszukiwarce Google świetnie nadają się do pozyskiwania klientów, tak zwanych leadów. Zwykle są to kampanie pierwszego wyboru dla firm reklamujących się w Google. To także format który dobrze sprawdza się dla sklepów internetowych.
Kampanie produktowe
Kolejnym typem kampanii Google Ads są kampanie produktowe. Jest to format skierowany wyłącznie do sklepów internetowych i prezentuje on w wynikach Google zdjęcia wraz z cenami produktów. Zwykle jest to właśnie kampania pierwszego wyboru w Google Ads dla sklepu internetowego.
Ogromną zaletą kampanii produktowych Google Ads jest to, że produkty pojawiają się w reklamach zgodnie z zapytaniem, które ktoś wpisał w Google. Jeżeli ktoś szuka na przykład męskich butów do biegania, to tylko takie produkty pojawią się w reklamach produktowych Google Ads.
Kolejną zaletą reklam produktowych jest to, iż dzięki usłudze Google Merchant Center, w reklamach naszego sklepu pojawiają się wyłącznie wybrane przez nas produkty, a system sam wyłącza te, które są już na przykład niedostępne w naszym sklepie. Można więc efektywnie zarządzać kampanią produktową, nawet jeżeli nasz sklep ma dziesiątki tysięcy produktów.
Reklamy produktowe wciąż ewoluują i poszerzają się o coraz więcej możliwości. Jedną z najnowszych, która wkrótce pojawi się także w Polsce będzie reklama produktowa dla asortymentu dostępnego w lokalnych sklepach. To ciekawa opcja dla sklepów internetowych, które mają także swoje fizyczne sklepy. Możliwe będzie więc pokazanie reklamy produktowej i informacji, że można produkt kupić online lub w najbliższym sklepie stacjonarnym naszej firmy.
Kampanie graficzne Google (display)
Idąc dalej warto omówić czym jest Sieć Reklamowa Google i reklamy display’owe. Sieć reklamowa Google to zbiór tysięcy popularnych stron internetowych podłączonych do systemu reklamowego Google, na których możemy pokazywać swoje reklamy. Praktycznie wszystkie znane polskie portale i serwisy branżowe są wpięte do Sieci reklamowej Google i możemy na nich pokazywać reklamy ustawiając je bezpośrednio w Google Ads bez konieczności kontaktowania się z każdą z tych stron.
Elementem sieci reklamowej Google są także aplikacje mobilne, w których także można pokazywać reklamy poprzez Google Ads. Możemy więc dotrzeć z naszym przekazem reklamowym nie tylko do użytkowników portali i stron ale także określonych aplikacji mobilnych.
Reklamy displayowe to po prostu reklamy graficzne, które właśnie możemy pokazywać w sieci reklamowej Google. Mogą to być zarówno profesjonalne banery przygotowane przez grafika jak i reklamy elastyczne, tworzone bezpośrednio w panelu Google Ads.
Reklamy displayowe można targetować na kilka różnych sposobów: kierując na wybrane strony internetowe, na zainteresowania i historię Internautów czy na remarketing, a więc do osób, które już odwiedziły nasz sklep internetowy lub stronę.
Reklama wideo na YouTube
Kolejnym typem kampanii w Google Ads jest reklama na YouTube. Jest kilka możliwości reklamowania się na YouTube. Najpopularniejszym formatem reklam wideo jest reklama instream, czyli reklama wideo, która odtwarza się przed lub w trakcie innego filmu wideo. Na YouTube można także reklamować się w sposób mniej inwazyjny, poprzez promowanie miniaturki swojego filmu czy reklamy tekstowe w wyszukiwarce i na stronie głównej YouTube.
Jeżeli Twoja firma posiada własną aplikację mobilną, to także można ją reklamować w Google Ads. Służy do tego specjalny typ kampanii promujących aplikacje mobilne, która wyświetla swoje reklamy zarówno w wyszukiwarce Google, na YouTube, w Sieci Reklamowej Google czy w sklepie z aplikacjami Google Play.
Kampanie Google Discovery
Google Ads to system reklamowy, który dynamicznie się rozwija. Prawie codziennie pojawia się jakaś mniejsza lub większa nowość. Jednym z nowszych typów kampanii są reklamy Discovery. Są to specjalne karty reklamowe, które pojawiają się w sekcji Google Discover na smartfonach i w przeglądarce Chrome oraz na YouTube i w poczcie Gmail.
Jak widzisz system reklamowy Google Ads ma spore możliwości i wiele formatów reklamowych do zaoferowania. Mam nadzieję, że przybliżyłem Ci możliwości tego systemu. Jeżeli potrzebujesz pomocy w wyborze odpowiedniej strategii w Google Ads i bieżącej optymalizacji kampanii, zapraszamy do kontaktu.