Reklama graficzna w Google Ads. Banery statyczne, czy elastyczna reklama displayowa?

Blob

Chciałbyś skorzystać z reklamy graficznej w Google Ads, ale nie wiesz jaka będzie odpowiednia dla Twojego biznesu? A może zastanawiasz się czy lepsza będzie elastyczna reklama displayowa, czy banery graficzne? W tym artykule dowiesz się jak mogą wyglądać reklamy graficzne w sieci reklamowej Google, czym się różnią i kiedy warto je wykorzystać.

Sieć reklamowa Google to zbiór ponad 2 milionów witryn, filmów i aplikacji, w których możesz przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.

Google pozwala tworzyć elastyczne reklamy displayowe lub przesłać gotowe reklamy graficzne.

Elastyczne reklamy displayowe

Reklamy te dostosowują się do niemal każdego miejsca w sieci reklamowej Google.

Przygotowuje się je na koncie Google Ads poprzez przesłanie zasobów takich jak grafika/zdjęcie, logo, dodanie tekstów reklamy i nagłówków. Z dostępnych zasobów system Google automatycznie tworzy różne kombinacje reklam.

elastycznych reklamach displayowych możesz dowiedzieć się więcej z mojego poprzedniego artykułu. Wspominam tam między innymi o tym jak stworzyć takie reklamy oraz o jakich wymaganiach warto pamiętać.

elastyczne-reklamy-displayowe-google

Przykładowe elastyczne reklamy displayowe w różnych formatach

Zalety elastycznych reklam displayowych

  1. Elastyczność – dodaj zasoby (nagłówek, tekst, logo, grafika) a system Google automatycznie dostosuje reklamy do odpowiedniego formatu i rozmiaru
  2. Szeroki zasięg – dostosowanie do niemal każdego dostępnego miejsca w sieci reklamowej
  3. Wiele wariantów reklamy – dodaj zasoby, a Google automatycznie wygeneruje różne warianty reklamy graficznej, tekstowej lub natywnej
  4. Oszczędność czasu i pieniędzy – nie musisz angażować grafika, by przygotować te reklamy
  5. Łatwe w przygotowaniu – wystarczy przesłać odpowiednie zasoby, a o resztę zadba już system Google
  6. Szybka edycja – reklamę możesz edytować w dowolnym momencie, np. dodać nową grafikę, czy tekst. Po sprawdzeniu i akceptacji przez Google będzie ona ponownie gotowa do wyświetlenia.
  7. Bieżąca optymalizacja – system Google wykorzystuje systemy uczące się by określić, które zasoby są najlepsze i jakie kombinacje reklam wyświetlać najczęściej

Wady elastycznych reklam displayowych

  1. Ograniczona kontrola – poza dodaniem zasobów nie masz możliwości ingerencji w wygląd reklamy
  2. Zmieniające się reklamy – nie masz kontroli nad tym, czy w danym momencie wyświetli się reklama tekstowa, graficzna czy natywna
  3. Różnorodność – dla niektórych może okazać się wadą brak możliwości użycia jednakowej szaty graficznej np. odpowiadającej wyglądowi strony internetowej
  4. Czasami nieestetyczny wygląd reklamy – grafika może zostać przycięta do odpowiedniej przestrzeni reklamowej –  w poziomie maksymalnie do 5% z każdej strony

Kiedy warto wybrać elastyczne reklamowe displayowe?

Jeśli zależy Tobie na jak największym zasięgu, a pełna kontrola nad wyglądem reklamy nie jest dla Ciebie priorytetem.

W przypadku tych reklam nie ograniczasz się tylko do konkretnych rozmiarów czy formatów. Masz pewność, że Twoje reklamy będą różnorodne (graficzne, tekstowe, natywne).

Ich zastosowań jest wiele. Elastyczne reklamy displayowe sprawdzą się w przypadku dużych akcji promocyjnych, gdzie liczy się dotarcie do jak największej grupy odbiorców. Jak i również w przypadku mniejszych kampanii, gdy nie masz odpowiednich środków na to by zatrudnić grafika.

Elastyczne reklamy displayowe są często wybierane do kampanii remarketingowych ze względu na swoją elastyczność i zasięg.

Reklamy graficzne – banery statyczne

Na konto Google Ads masz możliwość przesyłania własnych reklam graficznych (displayowych). Należy je przesłać w postaci plików: JPG, PNG lub GIF. Maksymalny rozmiar pliku to 150 KB.

Poniżej przykładowe banery:

reklama-graficzna-google-ads

reklama-graficzna-google

Najpopularniejsze wymiary banerów graficznych dla Google Ads to:

  • Banery graficzne pionowe:

160×600

120×600

  • Banery graficzne poziome:

468×60

728×90

750×100

750×200

750×300

  • Banery graficzne prostokątne:

336×280

300×250

Więcej na temat dostępnych rozmiarów przeczytasz w specyfikacji Google dla przesyłanych reklam displayowych.

Zalety wykorzystania banerów statycznych

  1. Pełna kontrola – to Ty decydujesz o tym jak będzie wyglądała reklama
  2. Spójny przekaz – możesz dostosować reklamę do wyglądu swojej strony internetowej

Wady banerów statycznych

  1. Ograniczony zasięg – reklama graficzna wyświetli się tylko tam, gdzie będzie miejsce na dany rozmiar reklamy
  2. Trudna w przygotowaniu – jeśli nie masz odpowiedniej wiedzy i umiejętności graficznych
  3. Dodatkowe koszty – gdy zlecasz przygotowanie reklam grafikowi
  4. Czasochłonna edycja – każda zmiana wiąże się z koniecznością ponownego zaangażowania grafika lub będzie wymagała od Ciebie poświęcenia czasu na wprowadzenie zmian. Jeśli zależy Tobie na tym by wszystkie banery były jednakowe i jednocześnie chcesz wykorzystać wszystkie możliwe rozmiary banerów, to będzie to czasochłonne.
  5. Utrudniona optymalizacja – jeśli nie trafisz w gust swoich odbiorców i Twoja reklama będzie niechętnie klikana może to oznaczać, że jest mało atrakcyjna dla użytkowników. Wówczas może okazać się konieczne dopracowanie reklam lub stworzenie nowego zestawu banerów.

Kiedy warto wybrać banery statyczne?

Gdy zależy Tobie na tym by mieć kontrolę nad tym jak będzie wyglądała reklama.

To dobre rozwiązanie w przypadku kampanii wizerunkowych. Jeśli banery graficzne będą spójne (przekaz, slogany, grafika, kolory)  ze stroną internetową to dobry krok w kierunku budowania rozpoznawalności i skojarzeń związanych z konkretną marką (brandem).

Podsumowanie

To co dla jednych może okazać się zaletą, dla innych będzie wadą – tak jest również w tym przypadku.

Zanim wybierzesz odpowiednie reklamy do swoich kampanii displayowych, zastanów się jaki cel jest dla Ciebie najważniejszy.

Mam nadzieje, że powyższe podsumowanie pomoże Tobie w podjęciu decyzji o tym która forma reklamy graficznej będzie lepsza dla Twojego biznesu. A jeśli nadal się wahasz, które rozwiązanie wybrać to zachęcam do przetestowania obu rozwiązań i porównania wyników.

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: