Jak się przygotować na okres świąteczny z kampaniami Google Ads?

Blob

Przed nami z pewnością najbardziej cyfrowy okres świąteczny w historii. W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną w kraju, ale także i na świecie użytkownicy coraz chętniej robią zakupy online. Jak się przygotować na gorący okres świąteczny z kampaniami Google Ads i jakie rozwiązania warto wykorzystać? Zapraszam do lektury artykułu, w którym znajdziesz kilka przydatnych wskazówek.

Wzrost zainteresowania zakupami online

Rok 2020 przyniósł zmiany w przyzwyczajeniach zakupowych Polaków. Jak wynika z najnowszego Raportu “E-commerce w Polsce 2020” już 73% internautów robi zakupy online (to wzrost o 11 p.p względem zeszłorocznego raportu). Zakupy online na polskich stronach internetowych deklaruje 7 na 10 badanych. Internauci decydujący się na zakupy online cenią sobie całodobową dostępność, wygodę – brak konieczności jechania do sklepu oraz nieograniczony czas na wybór poszukiwanego produktu.

zakupy-online-google-ads

źródło: raport E-commerce w Polsce 2020

 

W badaniach zleconych przez Google, aż 47% respondentów odpowiedziało, że w okresie świątecznym skorzysta z zakupów online lub zamówi online z odbiorem w sklepie.

zakupy-online-w-okresie-świątecznym-kampanie-google-ads

Nie przegap okazji i zacznij kampanie reklamowe prędzej!

Klienci lubią promocje i zakupy w okazjonalnych cenach. Okres zakupów świątecznych zaczął się już pod koniec listopada. Black Friday i Cyber Monday to czas, gdzie wielu użytkowników szuka okazji i decyduje się na pierwsze świąteczne zakupy.

Liczba wyszukiwań takich słów jak “prezent dla” zaczyna wzrastać już pod koniec października.

statystyki-google-trends

źródło: Google Trends

Użytkownicy często najpierw szukają informacji i pomysłów na prezent świąteczny dla bliskich, nim zdecydują się na zakup. Warto pomyśleć o przygotowaniu poradnika, czy wskazówek dla potencjalnych klientów na co warto zwrócić uwagę w Twoim sklepie online, wskazać jakie produkty mogą okazać się świetnym pomysłem na prezent dla konkretnych odbiorców. 

 

Kampania w wyszukiwarce Google

Możesz przygotować kampanię w wyszukiwarce Google na słowa związane z prezentami. Trafisz w ten sposób do odbiorców, którzy są na wczesnym etapie swoich zakupów i szukają inspiracji oraz ciekawych ofert. Użyj planera słów kluczowych, aby wyszukać nowe słowa kluczowe do reklamy.

Poniżej kilka propozycji słów kluczowych, których wyszukują użytkownicy w Google:

wyszukiwanie-słów-kluczowych-w-google-ads

Tuż przed świętami przygotuj dedykowane teksty reklamowe zachęcające do zakupów online.

kampania-w-sieci-wyszukiwania-tekst-reklamy-google-ads

Kampania produktowa

Wyświetlaj się na najlepszych pozycjach i ustal konkurencyjne stawki dla istotnych produktów dla Twojego biznesu. Być może dobrym rozwiązaniem będzie skupienie się tylko na konkretnych grupach produktów zamiast reklamować całą ofertę. Wszystko zależy od tego jaki asortyment produktów posiadasz, jakim budżetem dysponujesz i jak konkurencyjna jest Twoja branża.

 

reklama-produktowa-google

źródło: google.com

Jeśli masz aktywne konto Google Ads z historią i prowadziłeś już prędzej kampanie zakupowe, to warto spróbować inteligentnych kampanii produktowych. Jest to połączenie kampanii produktowych i remarketingu. Google korzysta w nich z uczenia maszynowego, aby osiągnąć jak najwyższą wartość konwersji lub docelowy zwrot z inwestycji. Pamiętaj jednak, że inteligentne kampanie produktowe potrzebują czasu do nauki i przystosowania, by osiągnąć pełnię swoich możliwości. Jeśli nie masz doświadczenia w prowadzeniu takich kampanii nie ustawiaj ich przed świętami, w gorącym okresie zakupowym, bo może się okazać, że efekty nie będą dla Ciebie zadowalające.

 

Kampania w sieci reklamowej Google

Zadbaj o zwiększenie zasięgu Twojej reklamy i dotrzyj do nowych odbiorców. 

Wykorzystaj niestandardowe listy odbiorców, aby wyświetlać reklamy osobom, które szukały określonych słów kluczowych w Google.

Wybierz elastyczne reklamy displayowe, aby zwiększyć zasięg swoich kampanii i wyświetlać się w wielu miejscach lub zdecyduj się na banery statyczne, jeśli kontrolna nad wyglądem reklamy jest dla Ciebie bardzo istotna.

Pamiętaj o remarketingu dynamicznym, aby wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy byli już w Twoim sklepie i przeglądali konkretne produkty, ale nie dokonali zakupu.

reklama-google-ads-remarketing-dynamiczny

Przykładowa reklama remarketingowa

Rozszerzenia reklam

Uatrakcyjni wygląd swoich reklam korzystając z rozszerzeń reklam.

W tym okresie warto zwrócić szczególną uwagę na 2 rozszerzenia dostępne w sieci wyszukiwania – rozszerzenia cen oraz rozszerzenia promocji.

Jeśli masz konkurencyjne ceny warto to pokazać w reklamie i właśnie tutaj sprawdzi się rozszerzenie cen.

rozszerzenie-cen-google-ads

Wykorzystaj rozszerzenie promocji i wyróżnij promocję świąteczną np. 50 zł rabatu na perfumy damskie lub do 30% na zestawy prezentowe.

rozszerzenie-promocji-google-ads

Wybierz rozszerzenia linków do podstron, aby kierować użytkowników na konkretne kategorie produktów np. ozdoby świąteczne, obrusy świąteczne lub konkretne produkty.

rozszerzenie-linków-do-podstron

Przykład rozszerzenia linków do podstron

Rozszerzenia objaśnień to doskonałe miejsce na uwzględnienie wyróżników Twojej firmy, np. zawsze darmowa dostawa, ponad 10 tys. produktów, bogaty asortyment.

rozszerzenie-objaśnień

Dzięki rozszerzeniu informacji w witrynie możesz wskazać między innymi konkretne typy produktów, np. perfumy dla niej, perfumy dla niego. Uwzględnij marki produktów, które dostępne są w Twojej ofercie. Pamiętaj, że nie możesz wykorzystać marek zastrzeżonych, ponieważ takie rozszerzenie może zostać odrzucone przez Google.

rozszerzenie-informacji-w-witrynie

Zapewnij wystarczający budżet przed świętami

Nawet najlepiej zaplanowana i przygotowana kampania może nie przynieść zadowalających efektów, jeśli dzienny budżet reklamowy szybko się wyczerpie lub będzie zbyt niski, przez co zasięg kampanii będzie niewielki.

Jeśli prowadzisz już kampanie Google Ads, to wiesz jakie są Twoje wydatki i zasięg kampanii, więc nieco łatwiej będzie oszacować jaki dodatkowy budżet przeznaczyć na świąteczną akcję promocyjną. Gdy dopiero chcesz rozpocząć kampanię reklamową, to tutaj musisz zwrócić uwagę między innymi na:

  • branżę w której działasz i jej konkurencyjność;
  • typ kampanii Google;
  • zasięg kampanii (np. lokalna, na cały kraj, itd.);
  • w przypadku kampanii google shopping istotna jest także ilość produktów do reklamy, bo inaczej będzie się prezentował budżet przy 50 produktach, a inaczej przy 20 tysiącach produktów

 

Jeżeli nie masz doświadczenia w prowadzeniu kampanii Google Ads i nie wiesz jaki budżet byłby odpowiedni, warto skorzystać z pomocy agencji marketingowej lub skontaktować się ze specjalistą Google Ads, który dobierze odpowiednie rozwiązanie dla Twojego biznesu.

 

Stawki w kampaniach Google Ads

Pamiętaj, że w okresie świątecznym wielu sprzedawców chce być widocznych jak najwyżej, dlatego warto zweryfikować stawki za kliknięcie. Jeśli korzystasz z automatycznego określania stawek zadbaj o to by kampanie nie były ograniczone przez zbyt niskie limity stawek lub za mały budżet. W przeciwnym razie możesz stracić cenne wyświetlenia i kliknięcia reklam, przez co dotrzesz do mniejszej grupy potencjalnych klientów. 

Podsumowanie

Sezon świąteczny będzie gorącym okresem, szczególnie w tym roku. Zaplanuj kampanię w Google Ads z wyprzedzeniem, aby osiągnąć jak największy sukces. 

Zadbaj o budowanie świadomości Twojej marki, prezentację produktów w reklamach zakupowych i pamiętaj o remarketingu, by dotrzeć do osób, które były prędzej w Twoim sklepie online.

 

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: