Jak przygotować się na Black Friday z Google Ads?

5
(6)

Black Friday chociaż znany głównie w Stanach Zjednoczonych, zyskuje na popularności także wśród polskich sprzedawców i klientów. 

Święto miłośników zakupów i łowców cenowych okazji wypada w ostatni piątek listopada. W 2020 roku Black Friday obchodzimy 27 listopada

Dla wielu właścicieli sklepów internetowych to doskonała okazja, by przyciągnąć więcej klientów i zwiększyć zyski. Jak więc przygotować się na Black Friday w reklamach Google Ads?

1. Dostępność produktów

Sprawdź stany magazynowe i zadbaj o dostępność produktów. Jeśli chcesz wysprzedać produkty, których dostępność jest ograniczona (np. produkty sezonowe, “końcówki serii”) przygotuj większą listę produktów, tak by wszystkie produkty nie wyprzedały się od razu. Daj klientowi wybór i zwiększ szansę na to, że trafisz z ofertą do odpowiednich osób.

2. Najlepsze promocje na Black Friday

Zastanów się jakie promocje na Black Friday możesz zaoferować swoim klientom. Nie podążaj ślepo za konkurencją! Pomyśl o tym jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojego biznesu, na jakie rabaty i obniżki cen możesz sobie pozwolić.

Klienci oczekują tego dnia wyjątkowych okazji, więc przykładowo lepiej zrobić promocję tylko na daną kategorię produktów, ale z większym rabatem, niż dodać -5% na wszystko.

Pamiętaj również o swoich stałych klientach – oni nie dadzą się nabrać! Sztuczne windowanie cen, czy fałszywe promocje to złe rozwiązanie. Chyba nie chcesz by Black Friday zmienił się w FakeFriday, a po wszystkim klienci pisali o Twoim sklepie niepochlebne komentarze w internecie.

3. Zaplanuj kampanię reklamową z wyprzedzeniem

Produkty do promocji wybrane, stany magazynowe sprawdzone i uzupełnione, więc czas na zaplanowanie strategii marketingowej

Przygotowanie kampanii na ostatnią chwile nie jest dobrym rozwiązaniem. Dlatego lepiej wszystko zaplanować, by uniknąć niemiłych niespodzianek.

Jeśli zdecydujesz w Black Friday, że może jednak warto przygotować kampanię Google Ads, to może się okazać, że jest już za późno. Pamiętaj, że w tym okresie wiele sprzedawców chce się reklamować, a więc sprawdzenie reklam może trwać nieco dłużej, niż zazwyczaj. Twoje reklamy mogą zostać odrzucone, a nie będzie już czasu na zmiany.

Nie ma czasu na wiele testów i wszystko musi być gotowe na konkretny dzień. Jeśli chcesz mieć pewność, że wszystko wystartuje w odpowiednim momencie – przygotuj kampanię reklamową z wyprzedzeniem.

Zaplanuj kampanię promocyjną ze swoim specjalistą Google Ads na 2 tygodnie przed startem kampanii. Omów z nim plan działania, przygotuj niezbędne materiały i informacje o promocjach, tak by przygotowania kampanii zacząć przynajmniej tydzień przed Czarnym Piątkiem.

Jeśli planujesz dłuższą akcję promocyjną, nie tylko na Czarny Piątek również weź to pod uwagę przy planowaniu strategii marketingowej.

4. Zwiększ budżet

Chyba każdy sprzedawca wolałby uniknąć sytuacji, w której jego reklamy przestaną się wyświetlać przed południem przez wyczerpany budżet – szczególnie w Black Friday. 

Pamiętaj, że w tym dniu użytkownicy są bardziej aktywni, więc zaplanuj odpowiedni budżet reklamowy.

Jeśli planujesz uruchomić dodatkowe kampanie, przeznacz na to dodatkowe finanse. 

Jeśli chcesz korzystać z aktywnych kampanii Google Ads sprawdź, czy Twoje kampanie nie są ograniczone ze względu na budżet. Weź pod uwagę to, że w tym dniu klienci mogą chętniej wyszukiwać oferowane przez Ciebie produkty, więc środki finansowe mogą skończyć się szybciej, niż zazwyczaj.

5. Kampanie Google Ads na Black Friday

Kampanie w sieci wyszukiwania

Unikaj bardzo ogólnych słów kluczowych. W tym czasie skup się na bardziej sprecyzowanych słowach lub tych z dopiskiem black friday.

Kampanie na słowa kluczowe związane z Black Friday mogą przyciągnąć zarówno użytkowników, którzy szukają konkretnych wyprzedaży, jak i tych, którzy nie mają jeszcze sprecyzowanych oczekiwań i wyszukują najlepszych okazji i promocji na przykład na konkretne produkty.

Rozważ poniższe kombinacje słów kluczowych:

  • Black Friday + Twój Brand
  • Black Friday + marka

łowa-kluczowe-black-friday-producent

  • Black Friday + produkt

słowa-kluczowe-black-friday

  • Black Friday + kategoria produktu

słowa-kluczowe-black-friday-kategoria

Kampanie w sieci reklamowej

Jeśli zależy Tobie na dużym zasięgu postaw na kampanie w sieci reklamowej. W zależności od swoich potrzeb możesz kierować reklamy do określonych osób (np. kierowanie wg zainteresowań, czy demograficzne) lub kontekstowo na określone tematy, czy miejsca docelowe.

elastyczne-reklamy-na-black-friday

Możesz zdecydować się na banery graficzne lub elastyczne reklamy displayowe – więcej o wadach i zaletach każdych z nich opisywałam w jednym z poprzednich artykułów. Tutaj wspomnę tylko, że jeśli zależy Tobie na spójnym przekazie i kontroli nad wyglądem reklam, to lepiej sprawdzą się banery graficzne, a jeśli priorytetem jest maksymalny zasięg, to warto wybrać elastyczne reklamy displayowe.

Kampanie w Gmail

Chcesz poinformować swoich stałych klientów o zbliżających się promocjach? A może zachęcić do zakupu użytkowników, którzy przeglądali wcześniej produkty, ale nie dokonali konwersji? 

Skorzystaj z list remarketingowych i kieruj reklamy do osób, które już były na Twojej stronie. Uwaga – aby kierować reklamy do osób z list remarketingowych musi uzbierać się odpowiednia liczba użytkowników! Przygotuj takie listy prędzej, bo ich uzupełnienie może potrwać. To jak długo trwa zbieranie listy zależy od ruchu w Twojej witrynie i aktywności użytkowników.

Reklamy w Gmailu to nie tylko remarketing. Możesz kierować je także według zainteresowań, danych demograficznych, wydarzeń z życia, czy do osób, które rozważają zakup usługi lub produktu podobnych do tych, które oferujesz.

Kampanie Zakupy Google

Tę kampanię zacznij najwcześniej. Jej uruchomienie w dniu promocji nie jest dobrym rozwiązaniem, szczególnie jeśli wcześniej nie korzystałeś na koncie z tego typu reklam.

Akceptacja produktów może potrwać kilka dni i jest ryzyko, że niektóre z nich zostaną odrzucone. 

Po wystartowaniu kampanii produktowej może pojawić się całkiem sporo nietrafnych wyszukiwań, które możesz zminimalizować startując z kampanią prędzej i wykluczając nietrafne wyszukiwania.

Umieszczenie w pliku produktowym ceny promocyjnej pozwoli na wyświetlenie dodatkowej informacji w okresie obowiązywania promocji.

Jeśli spełnisz wymagania Google, to oryginalna cena i cena promocyjna będą mogły wyświetlać się jednocześnie, dzięki czemu klienci będą widzieli różnicę między nimi.

reklama-zakupy-google

Źródło: google.com

Na czas promocji możesz zmodyfikować swój plik produktowy i dodać dodatkowe informacje o Black Friday. Przykładowo do tego celu możesz użyć reguł, dzięki którym w tytule zostaną dodane słowa np. Promocja Black Friday.

6. Reklamy i rozszerzenia promocji

Teksty reklam

Uwzględnij w tekstach reklam i nagłówkach informacje o Black Friday. Co prawda dysponujesz ograniczoną liczbę znaków, jednak warto się wyróżnić.

tekst-reklamy-google-ads-black-friday

Odliczanie w reklamie

Jeśli planujesz promocje czasowe skorzystaj z reklamy z odliczaniem czasu. Dzięki funkcji COUNTDOWN możesz odliczać czas do końca promocji. Przykładowo w tekście reklamy może pojawić się “32 minuty do końca wyprzedaży”

odliczanie-w-reklamie-google-ads

Odliczanie można zastosować w dowolnej reklamie tekstowej, elastycznej reklamie w wyszukiwarce oraz w tekście dynamicznej reklamy w wyszukiwarce. 

reklama-dynamiczna-odliczania

Funkcja ta najpierw odlicza czas w dniach, następnie w godzinach, a na koniec w minutach.

Rozszerzenie promocji

Rozszerzenie promocji jest wyświetlane poniżej reklamy i dodatkowo zwraca uwagę potencjalnych klientów.

Konfigurując rozszerzenie promocji wybierasz język oraz rodzaj promocji (rabat procentowy, rabat kwotowy, maksymalny rabat kwotowy, bądź maksymalny rabat procentowy).

Na Black Friday możesz dodatkowo skorzystać ze zdefiniowanej okazji, dzięki czemu przed informacją o promocji zostanie dodane “Czarny Piątek”.

Przykładowo – Czarny piątek 30% zniżki na wszystkie produkty.

rozszerzenie-promocji-google-ads

Rozszerzenie promocji

7. Po Black Friday

Po zakończeniu wyprzedaży nie zapomnij o wstrzymaniu reklam i usunięciu informacji ze strony!

W całym tym szale zakupowym łatwo zapomnieć o wstrzymaniu reklam na czas, dlatego przygotuj się na to prędzej.  Skorzystaj z odpowiednich reguł, które automatycznie wstrzymują kampanię, grupę reklam czy konkretne reklamy.

Pamiętaj o usunięciu wszelkich informacji ze strony, jeśli Twoje promocje się skończą – nikt nie chce oglądać banerów z nieaktualnymi promocjami przez najbliższe kilka miesięcy.

Podsumowanie

Pamiętaj by nie odkładać niczego na później. Lepiej całą akcję promocyjną zaplanować ze spokojem prędzej, niż denerwować się później, że coś nie poszło po Twojej myśli. 

Życzę udanych akcji promocyjnych i rosnących zysków☺. 

A jeśli jeszcze nie zdecydowałeś się na reklamę w Google Ads skontaktuj się z nami – pomożemy wybrać najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu.

Potrzebujesz pomocy z reklamą w Google?
Napisz do nas, przygotujemy bezpłatną wycenę.

Darmowa wycena

Średnia ocena: 5 / 5. Ilość ocen: 6

Wystaw pierwszą ocenę! 🙂