Rozszerzenia reklam to dodatkowa informacja dodawana do reklamy Google Ads. Dzięki rozszerzeniom reklam możesz się wyróżnić i dodatkowo zachęcić użytkownika do kliknięcia reklamy. Twoje reklamy w Google będą lepiej widoczne, co może przełożyć się na wzrost współczynnik klikalności reklam (CTR – ang. click through rate).
Rodzaje rozszerzeń reklam
Aby wyróżnić reklamy możesz ustawić aż 10 rodzajów rozszerzeń reklam Google Ads. To które warto wybrać będzie zależało od tego jaki jest Twój cel i z jakich kampanii reklamowych korzystasz.
Rozszerzenia reklam możesz dodać na poziomie konta, kampanii lub grupy reklam.
Użyj, jeśli chcesz, aby użytkownik trafił na konkretną stronę witryny. Może to być np. strona kontakt, albo podobne produkty z oferty.
Dodaj url, na który chcesz kierować użytkownika i tekst linku – maksymalnie 25 znaków, oraz opis – do wykorzystania są dwie linijki tekstu, każda po 35 znaków. Aby linki pojawiły się w reklamie potrzeba co najmniej dwóch takich rozszerzeń. Jeśli dodasz 4 lub więcej Twoja reklama może wyświetlić się tak jak na zaprezentowanym wyżej przykładzie – będzie jeszcze lepiej widoczna.
Rozszerzenia objaśnień
To dobre miejsce, aby dodać kilka cech wyróżniających Twoją firmę, czy ofertę, np. Dostawa w 24h, 100 dni na zwrot, Bezpłatny montaż.
Jeden tekst objaśnienia może mieć maksymalnie 25 znaków. Zalecane jest dodanie co najmniej 3 objaśnień.
Rozszerzenia informacji w witrynie
Do wyboru masz jeden z nagłówków:
Kierunki studiów – dodaj nazwy kierunków
Kursy np. Excel, Word, Paint Power
Marki, to np. marki reklamowanych produktów
Miejsca docelowe, przykładowo mogą być to miasta: Kraków, Warszawa, Wrocław
Modele, np. S6, S7, X10
Okolice, np. Mokotów, Śródmieście, Wilanów
Polecane hotele – dodaj przykładowe nazwy
Programy, np. programy tv
Style, w przypadku mebli mogą to być np. prowansalski, skandynawski, glamour
Typy, w sklepie z lampami to np. stojące, wiszące, sufitowe
Ubezpieczenia, np. OC, AC, NNW
Udogodnienia, np. klimatyzacja, Wi-Fi, winda
Usługi – dodaj usługi z oferty
Do każdego typu dodaj co najmniej trzy produkty, usługi, czy cechy. Dla każdej pozycji jest do wykorzystania maksymalnie 25 znaków.
Rozszerzenia połączeń
Dodaj, jeśli chcesz by w Twojej reklamie był widoczny numer telefonu, albo na urządzeniach mobilnych użytkownicy mogli zadzwonić, klikając numer.
Dodaj kraj i numer telefonu. Możesz zdecydować, czy chcesz rejestrować połączenia z reklam. W takim przypadku połączenie jest kierowane do Twojej firmy przez numer Google do przekazywania połączeń.
Warto tutaj dodać, że w tym przypadku użytkownik nie zobaczy w reklamie numeru Twojej firmy, tylko numer Google. A jeśli zdecyduje się go zapisać w telefonie, to może następnym razem nie dodzwonić się do Ciebie, bo numery te mogą się zmieniać!
Jeśli zależy Ci na tym, by klienci kontaktowali się w wybranych godzinach ustaw harmonogram dla rozszerzenia połączeń.
Rozszerzenia lokalizacji
Źródło: google.com
Możesz w ten sposób zachęcić użytkowników do odwiedzenia Twojego sklepu, czy biura.
Takie rozszerzenie może wyświetlić się jeśli użytkownik wykazał zainteresowanie jakąś lokalizacją (np. podał miasto) lub gdy znajduje się w okolicy konkretnej lokalizacji.
Rozszerzenia powiązanej lokalizacji
Skorzystaj z nich jeśli chcesz, aby użytkownicy znaleźli sklepy, które mają w ofercie Twoje produkty.
Obecnie rozszerzenia powiązanej lokalizacji są dostępne tylko dla sieci handlowych i dealerów samochodowych w wybranych krajach.
Rozszerzenia cen
Poinformuj użytkowników o cenach Twoich usług czy produktów.
Wybierz język, ustaw walutę, dodaj typ (Marka, Wydarzenie, Lokalizacja, Okolice, Kategorie produktów, Typy produktów, Kategorie usług, Typy usług, Usługi)
Możesz skorzystać także z kwalifikatora cen (od, do, średnio). Skorzystaj z niego jeśli, chcesz np. podać cenę od jakiej można kupić dany produkt w Twoim sklepie internetowym.
Rozszerzenia aplikacji
Rozszerzenia aplikacji pozwalają umieścić w reklamie tekstowej link do aplikacji na komórki lub tablety.
Aby skonfigurować to rozszerzenie, musisz mieć aplikację mobilną w sklepie Google Play lub Apple App Store
Wybierz wersję aplikacji (Android, iOS) i dodaj tekst linku z wezwaniem do działania.
Rozszerzenia promocji
Jeśli chcesz wspomnieć w reklamie o rabacie z okazji Black Friday lub wyróżnić ceny produktów z okazji sezonowej wyprzedaży wybierz to rozszerzenie reklam.
Dodaj język, walutę, produkt lub usługę i url. Nie zapomnij wskazać typu promocji:
rabat kwotowy,
rabat procentowy,
maksymalna kwota rabatu,
maksymalny procent rabatu.
W rozszerzeniu promocji możesz także wybrać jedną ze zdefiniowanych okazji. Różnią się one w zależności od wybranego języka.
Rozszerzenia formularzy kontaktowych
Utworzenie rozszerzenia formularzy jest możliwe na poziomie kampanii, a jego głównym zadaniem jest pozyskanie kluczowych informacji od potencjalnych klientów (przykładowo nazwa, adres e-mail, kod pocztowy, numer telefonu).
Konfiguracja tego rozszerzenia składa się z 3 etapów:
1. Rozszerzenie – decydujesz o jego wyglądzie – tutaj należy wybrać wezwanie do działania i tekst rozszerzenia
2. Formularz kontaktowy – na tym etapie decydujesz o tym jakie dane chcesz uzyskać i jakie informacje przekazać. Dodaj
nagłówek (do 30 znaków),
nazwę firmy (max. 25 znaków),
opis (do 200 znaków)
pytania – możesz wybrać już zdefiniowane, jak np. dane kontaktowe: numer kontaktowy, e-mail, miasto oraz informacje o pracy, np. nazwa firmy, stanowisko, służbowy adres e-mail lub zdecydować się na bardziej rozbudowaną wersję i wybrać konkretne pytania i zdefiniować dla nich odpowiedzi z których użytkownik będzie mógł wybrać jedną. Należy pamiętać o tym, że jeśli już po zapisaniu chcesz zmienić typ zbieranych informacji musisz utworzyć nowy formularz.
obraz tła – możesz dodać grafikę, która pojawi się w tle formularza
Przykładowy formularz kontaktowy
3. Komunikat po przesłaniu formularza – dodaj nagłówek, opis oraz opcjonalnie także wezwanie do działania i url dla tego wezwania.
Komunikat po przesłaniu formularza
Każde otwarcie formularza liczone jest jako kliknięcie, a jego wysłanie będzie liczone jako konwersja na koncie Google Ads.
Rozszerzenia reklam dodane, ale… nie widać ich w reklamach
Pamiętaj, że samo dodanie rozszerzenia reklam nie gwarantuje, że zostaną one wyświetlone!
Wyświetlą się one tylko wtedy, gdy mogą zwiększyć skuteczność reklam. I ranking reklamy oraz jej pozycja są wystarczająco wysokie.
Na ranking reklamy ma wpływ stawka oraz jakości reklamy i strony docelowej. Dlatego aby wyświetlać rozszerzenie, konieczne może być podniesienie stawki lub jakości reklamy.
W wyszukiwarce Google dostępna jest ograniczona ilość miejsca na rozszerzenia reklam, dlatego w pierwszej kolejności będą wyświetlały się rozszerzenia reklam na wyższej pozycji.
Jednocześnie może wyświetlić się kilka rozszerzeń reklamy i zazwyczaj im niższa pozycja reklamy tym mniej widocznych rozszerzeń.
Dlatego jeśli Twoje reklamy widoczne są na niższych pozycjach popracuj nad ich jakością i dostosuj stawki.
Ile kosztują rozszerzenia reklam?
Dodanie rozszerzenia reklam jest bezpłatne. Jeśli użytkownik kliknie w rozszerzenie, to tak jakby kliknął Twoją reklamę, więc zapłacisz tylko za kliknięcie reklamy.
Nie zostaną naliczone żadne dodatkowe opłaty za korzystanie z rozszerzenia reklam.
Podsumowanie
Chcesz się wyróżnić? Korzystaj z rozszerzenia reklam. To szansa by dodać dodatkowe informacje i zwiększyć powierzchnię reklamy w wyszukiwarce Google.
Nie wiesz jakie rozszerzenia reklam będą najlepsze dla Twojego biznesu? Skontaktuj się z agencją Google Ads i porozmawiaj ze specjalistą o możliwych rozwiązaniach dla Twojej firmy.
Dołącz do newslettera
Podobało Ci się i chcesz więcej? Dołącz do newslettera na temat Google Ads i marketingu internetowego.
Ekstra!
W Twojej skrzynce właśnie wylądowała prośba o potwierdzenie newslettera.