Rozszerzenia reklam w Google Ads
Czym są rozszerzenia reklam?
Rozszerzenia reklam to dodatkowa informacja dodawana do reklamy Google Ads. Dzięki rozszerzeniom reklam możesz się wyróżnić i dodatkowo zachęcić użytkownika do kliknięcia reklamy. Twoje reklamy w Google będą lepiej widoczne, co może przełożyć się na wzrost współczynnik klikalności reklam (CTR – ang. click through rate).
Rodzaje rozszerzeń reklam
Aby wyróżnić reklamy możesz ustawić aż 10 rodzajów rozszerzeń reklam Google Ads. To które warto wybrać będzie zależało od tego jaki jest Twój cel i z jakich kampanii reklamowych korzystasz.
Rozszerzenia reklam możesz dodać na poziomie konta, kampanii lub grupy reklam.
Na koncie Google Ads możesz ustawić:
- Rozszerzenie linku do podstron
- Rozszerzenie objaśnień
- Rozszerzenie informacji w witrynie
- Rozszerzenie połączeń
- Rozszerzenie lokalizacji
- Rozszerzenie powiązanej lokalizacji
- Rozszerzenie cen
- Rozszerzenie aplikacji
- Rozszerzenie promocji
- Rozszerzenie formularzy kontaktowych
Rozszerzenia linków do podstron
Użyj, jeśli chcesz, aby użytkownik trafił na konkretną stronę witryny. Może to być np. strona kontakt, albo podobne produkty z oferty.
Dodaj url, na który chcesz kierować użytkownika i tekst linku – maksymalnie 25 znaków, oraz opis – do wykorzystania są dwie linijki tekstu, każda po 35 znaków. Aby linki pojawiły się w reklamie potrzeba co najmniej dwóch takich rozszerzeń. Jeśli dodasz 4 lub więcej Twoja reklama może wyświetlić się tak jak na zaprezentowanym wyżej przykładzie – będzie jeszcze lepiej widoczna.
Rozszerzenia objaśnień
To dobre miejsce, aby dodać kilka cech wyróżniających Twoją firmę, czy ofertę, np. Dostawa w 24h, 100 dni na zwrot, Bezpłatny montaż.
Jeden tekst objaśnienia może mieć maksymalnie 25 znaków. Zalecane jest dodanie co najmniej 3 objaśnień.
Rozszerzenia informacji w witrynie
Do wyboru masz jeden z nagłówków:
-
- Kierunki studiów – dodaj nazwy kierunków
- Kursy np. Excel, Word, Paint Power
- Marki, to np. marki reklamowanych produktów
- Miejsca docelowe, przykładowo mogą być to miasta: Kraków, Warszawa, Wrocław
- Modele, np. S6, S7, X10
- Okolice, np. Mokotów, Śródmieście, Wilanów
- Polecane hotele – dodaj przykładowe nazwy
- Programy, np. programy tv
- Style, w przypadku mebli mogą to być np. prowansalski, skandynawski, glamour
- Typy, w sklepie z lampami to np. stojące, wiszące, sufitowe
- Ubezpieczenia, np. OC, AC, NNW
- Udogodnienia, np. klimatyzacja, Wi-Fi, winda
- Usługi – dodaj usługi z oferty
Do każdego typu dodaj co najmniej trzy produkty, usługi, czy cechy. Dla każdej pozycji jest do wykorzystania maksymalnie 25 znaków.
Rozszerzenia połączeń
Dodaj, jeśli chcesz by w Twojej reklamie był widoczny numer telefonu, albo na urządzeniach mobilnych użytkownicy mogli zadzwonić, klikając numer.
Dodaj kraj i numer telefonu. Możesz zdecydować, czy chcesz rejestrować połączenia z reklam. W takim przypadku połączenie jest kierowane do Twojej firmy przez numer Google do przekazywania połączeń.
Warto tutaj dodać, że w tym przypadku użytkownik nie zobaczy w reklamie numeru Twojej firmy, tylko numer Google. A jeśli zdecyduje się go zapisać w telefonie, to może następnym razem nie dodzwonić się do Ciebie, bo numery te mogą się zmieniać!
Jeśli zależy Ci na tym, by klienci kontaktowali się w wybranych godzinach ustaw harmonogram dla rozszerzenia połączeń.
Rozszerzenia lokalizacji
Źródło: google.com
Możesz w ten sposób zachęcić użytkowników do odwiedzenia Twojego sklepu, czy biura.
Połącz swoje konto Google Ads z wizytówką Google Moja Firma i wybierz lokalizację swojej firmy.
Takie rozszerzenie może wyświetlić się jeśli użytkownik wykazał zainteresowanie jakąś lokalizacją (np. podał miasto) lub gdy znajduje się w okolicy konkretnej lokalizacji.
Rozszerzenia powiązanej lokalizacji
Skorzystaj z nich jeśli chcesz, aby użytkownicy znaleźli sklepy, które mają w ofercie Twoje produkty.
Obecnie rozszerzenia powiązanej lokalizacji są dostępne tylko dla sieci handlowych i dealerów samochodowych w wybranych krajach.
Rozszerzenia cen
Poinformuj użytkowników o cenach Twoich usług czy produktów.
Wybierz język, ustaw walutę, dodaj typ (Marka, Wydarzenie, Lokalizacja, Okolice, Kategorie produktów, Typy produktów, Kategorie usług, Typy usług, Usługi)
Możesz skorzystać także z kwalifikatora cen (od, do, średnio). Skorzystaj z niego jeśli, chcesz np. podać cenę od jakiej można kupić dany produkt w Twoim sklepie internetowym.
Rozszerzenia aplikacji
Rozszerzenia aplikacji pozwalają umieścić w reklamie tekstowej link do aplikacji na komórki lub tablety.
Aby skonfigurować to rozszerzenie, musisz mieć aplikację mobilną w sklepie Google Play lub Apple App Store
Wybierz wersję aplikacji (Android, iOS) i dodaj tekst linku z wezwaniem do działania.
Rozszerzenia promocji
Jeśli chcesz wspomnieć w reklamie o rabacie z okazji Black Friday lub wyróżnić ceny produktów z okazji sezonowej wyprzedaży wybierz to rozszerzenie reklam.
Dodaj język, walutę, produkt lub usługę i url. Nie zapomnij wskazać typu promocji:
- rabat kwotowy,
- rabat procentowy,
- maksymalna kwota rabatu,
- maksymalny procent rabatu.
W rozszerzeniu promocji możesz także wybrać jedną ze zdefiniowanych okazji. Różnią się one w zależności od wybranego języka.
Rozszerzenia formularzy kontaktowych
Utworzenie rozszerzenia formularzy jest możliwe na poziomie kampanii, a jego głównym zadaniem jest pozyskanie kluczowych informacji od potencjalnych klientów (przykładowo nazwa, adres e-mail, kod pocztowy, numer telefonu).
Konfiguracja tego rozszerzenia składa się z 3 etapów:
1. Rozszerzenie – decydujesz o jego wyglądzie – tutaj należy wybrać wezwanie do działania i tekst rozszerzenia
Przykładowy wygląd rozszerzenia formularzy kontaktowych
2. Formularz kontaktowy – na tym etapie decydujesz o tym jakie dane chcesz uzyskać i jakie informacje przekazać. Dodaj
- nagłówek (do 30 znaków),
- nazwę firmy (max. 25 znaków),
- opis (do 200 znaków)
- pytania – możesz wybrać już zdefiniowane, jak np. dane kontaktowe: numer kontaktowy, e-mail, miasto oraz informacje o pracy, np. nazwa firmy, stanowisko, służbowy adres e-mail lub zdecydować się na bardziej rozbudowaną wersję i wybrać konkretne pytania i zdefiniować dla nich odpowiedzi z których użytkownik będzie mógł wybrać jedną. Należy pamiętać o tym, że jeśli już po zapisaniu chcesz zmienić typ zbieranych informacji musisz utworzyć nowy formularz.
- polityka prywatności – musisz dodać url do polityki prywatności Twojej firmy
- obraz tła – możesz dodać grafikę, która pojawi się w tle formularza
Przykładowy formularz kontaktowy
3. Komunikat po przesłaniu formularza – dodaj nagłówek, opis oraz opcjonalnie także wezwanie do działania i url dla tego wezwania.
Komunikat po przesłaniu formularza
Każde otwarcie formularza liczone jest jako kliknięcie, a jego wysłanie będzie liczone jako konwersja na koncie Google Ads.
Rozszerzenia reklam dodane, ale… nie widać ich w reklamach
Pamiętaj, że samo dodanie rozszerzenia reklam nie gwarantuje, że zostaną one wyświetlone!
Wyświetlą się one tylko wtedy, gdy mogą zwiększyć skuteczność reklam. I ranking reklamy oraz jej pozycja są wystarczająco wysokie.
Na ranking reklamy ma wpływ stawka oraz jakości reklamy i strony docelowej. Dlatego aby wyświetlać rozszerzenie, konieczne może być podniesienie stawki lub jakości reklamy.
W wyszukiwarce Google dostępna jest ograniczona ilość miejsca na rozszerzenia reklam, dlatego w pierwszej kolejności będą wyświetlały się rozszerzenia reklam na wyższej pozycji.
Jednocześnie może wyświetlić się kilka rozszerzeń reklamy i zazwyczaj im niższa pozycja reklamy tym mniej widocznych rozszerzeń.
Dlatego jeśli Twoje reklamy widoczne są na niższych pozycjach popracuj nad ich jakością i dostosuj stawki.
Ile kosztują rozszerzenia reklam?
Dodanie rozszerzenia reklam jest bezpłatne. Jeśli użytkownik kliknie w rozszerzenie, to tak jakby kliknął Twoją reklamę, więc zapłacisz tylko za kliknięcie reklamy.
Nie zostaną naliczone żadne dodatkowe opłaty za korzystanie z rozszerzenia reklam.
Podsumowanie
Chcesz się wyróżnić? Korzystaj z rozszerzenia reklam. To szansa by dodać dodatkowe informacje i zwiększyć powierzchnię reklamy w wyszukiwarce Google.
Nie wiesz jakie rozszerzenia reklam będą najlepsze dla Twojego biznesu? Skontaktuj się z agencją Google Ads i porozmawiaj ze specjalistą o możliwych rozwiązaniach dla Twojej firmy.