Reklama Lokalna Google Ads – Przyciągnij klientów do sklepu stacjonarnego

Blob

Google rozszerza możliwości reklamowania się sklepów online w Google Ads, ale wspiera również lokalne sklepy stacjonarne. Odpowiadają za to oczywiście specjalnie dedykowane reklamy lokalne, które korzystają z prostego połączenia wyszukiwania oraz obecnej lokalizacji użytkownika. Jedną z tego typu kampanii, która wykorzystuje taką prostą funkcję jest chociażby reklama lokalnego asortymentu

Od niedawna na koncie Google Ads został udostępniony nowy format reklamy Lokalnej Google Ads (Local Campings). Możesz teraz skorzystać z możliwości reklamy lokalnej do wypromowania Twojej lokalnej firmy i przyciągnięcia klientów do sklepu stacjonarnego. W obecnych czasach każda forma zachęcenia klienta do kupowania u lokalnych przedsiębiorców jest na wagę złota. 

Kiedy i gdzie wyświetlą się reklamy lokalne? 

Mechanizm wyświetlania reklamy Lokalnej Google Ads jest bardzo prosty. W momencie kiedy użytkownik szuka usługi lub konkretnego produktu i znajduje się blisko lokalizacji sklepu stacjonarnego. Google dopasuje reklamę z danym produktem lub usługą wskazując użytkownikowi, gdzie najbliżej nabędzie towar lub zrealizuje usługę, której obecnie potrzebuje. 

Użytkownik  zobaczyć reklamę w sieci wyszukiwania oraz w sieci reklamowej. Dokładnie w kilku miejscach:  

W wyszukiwarce Google

W Mapach Google

Youtube

W sieci reklamowej Google

Jak stworzyć reklamę lokalną Google Ads? 

Zanim przystąpisz do tworzenia reklamy Lokalnej Google Ads. Musi najpierw połączyć swoje konto Google Moja Firma z kontem Google Ads. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojej wizytówki, to skorzystaj z naszego poradnika. Opisaliśmy w nim, jak w prosty sposób dodać swoją firmę do Google Maps. Jeżeli posiadasz rozbudowaną sieć sklepów stacjonarnych możesz skorzystać z powiązanych lokalizacji. Pamiętaj również, że zawsze możesz wykorzystać wizytówkę Google Moja Firma w rozszerzeniach kampanii Google Ads

 

Reklama Lokalna Google Ads składa się z kilku elementów. Oprócz nagłówków, opisów oraz wezwania do działania znajdujących się w standardowych reklamach Google Ads. Do stworzenia kreacji będziesz potrzebował grafiki w odpowiednich rozmiarach oraz krótki film (min. 10 sekundowy) umieszony na Twoim kanale Youtube. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego kanału na Youtube, to mam nadzieję, że nasz krótki artykuł przekona Ciebie, jakie zalety płyną z takiej formy promocji sklepu stacjonarnego lub lokalnej firmy.

Podsumowanie 

Jeżeli posiadasz sklep stacjonarny, to reklama Lokalna Google Ads jest stworzona właśnie dla Ciebie. Wykorzystaj możliwości, jakie niesie ze sobą zintegrowanie wyszukiwarki Google, Map Google, Youtube oraz sieci reklamowej. Kampania Lokalna Google Ads pozwoli Tobie dotrzeć do klienta w odpowiednim czasie, a przede wszystkim w odpowiednim miejscu. Jeśli chcesz, żeby Twoje kampanie tworzyła i prowadziła doświadczona osoba, to warto powierzyć działania sprawdzonej agencji Google Ads.

 

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: