Reklama lokalnego asortymentu produktów

Blob

Jeśli masz sklep stacjonarny możesz reklamować swój asortyment produktów i lokalny sklep w reklamach produktowych. Dowiesz się więcej o takich reklamach lokalnych Google z tego artykułu.

Domyślnie reklamy Google Shopping służą do reklamowania produktów dostępnych w sklepie internetowym. Jeśli włączysz reklamy lokalnego asortymentu produktów (Local Inventory Ads) możesz promować produkty lokalne, produkty ze sklepu online lub z obu tych kanałów.

To Ty decydujesz o tym, który sklep reklamować. Korzystając z tego rodzaju reklam możesz reklamować tylko sklep stacjonarny, by przyciągnąć do niego więcej klientów. Jeśli masz kilka punktów, to możesz wybrać który z nich reklamować, np. w zależności od dostępnego asortymentu. Możesz także reklamować jednocześnie sklep online i sklep stacjonarny, by dać klientowi wybór czy zamówić produkt z dostawą do domu, czy kupić go na miejscu.

Gdy klient znajduje się w pobliżu Twojego sklepu stacjonarnego może zobaczyć Twoją reklamę. Po kliknięciu reklamy zostanie przekierowany na stronę ze wskazówkami ułatwiającymi zakup na miejscu w Twoim sklepie. Zobaczy informacje o lokalizacji, jak dojechać, godzinach otwarcia sklepu oraz lokalny asortyment produktów.

reklamy-lokalnego-asortymentu-produktów

źródło: thinkwithgoogle.com

Te reklamy to dobre rozwiązanie, aby trafić do klientów, którzy szukają konkretnego produktu w pobliżu i są gotowi do zakupu teraz.reklamy-lokalnego-asortymentu-produktów-wyświetlane-w-pobliżu

źródło: Google

Co jest potrzebne do uruchomienia reklam lokalnego asortymentu produktów?

    • sklep stacjonarny, który klienci mogą fizycznie odwiedzić oraz przeglądać i kupować produkty
    • towary, a nie usługi – klient musi mieć możliwość kupienia produktu bezpośrednio u Ciebie
    • konto Merchant Center
    • konto Google Moja Firma
    • konto Google Ads
    • plik produktowy zawierający odpowiednio oznaczony asortyment lokalny

Jak włączyć reklamy lokalnego asortymentu produktów na koncie Google Ads?

1. Zaloguj się na konto Google Ads

2. Wybierz kampanię produktową, którą chcesz edytować

3. Kliknij Ustawiania

4. Kliknij strzałkę Dodatkowe ustawienia

lokalne-reklamy-produktowe-konfiguracja-na-koncie-google-ads

5. Wybierz produkty dostępne lokalnie

konfiguracja-reklam-lokalnych-na-koncie-google-ads

6. Zaznacz to pole wyboru, aby włączyć reklamy lokalnego asortymentu produktów.

7. Kliknij Zapisz.

ustawienia-lokalnych-reklam-produktowych-na-koncie-gogole-ads

Jak włączyć reklamy lokalnego asortymentu produktów na koncie Merchant Center?

1. Zaloguj się na konto Merchant Center

2. Z menu wybierz Rozwój

3. Kliknij Zarządzaj programami

4. Odszukaj kartę – Reklamy lokalnego asortymentu produktów i kliknij Dołącz

reklamy-lokalnego-asortymentu-produktów-w-merchant-center

5.  Potwierdź, że spełniasz wymagania i włącz program

6. Dodaj kraj w którym znajduje się Twój sklep stacjonarny

W krajach europejskich wymagana będzie jeszcze weryfikacja witryny z informacjami.

Przygotuj plik produktowy zgodnie ze specyfikacją, który będzie zawierał informacje o lokalnym asortymencie produktów.

Jeśli prowadziłeś już kampanie produktowe dla swojego sklepu internetowego i korzystałeś z pliku produktowego, to musisz wiedzieć, że zawarte w nim informacje nie wystarczą, aby reklamować lokalny asortyment. 

Obowiązkowo plik produktowy do reklam lokalnych musi zawierać:

    • kod sklepu – to unikalny identyfikator dla każdego lokalnego sklepu. Musi być zgodny z Google Moja Firma, w którym dostępny jest produkt
    • id – identyfikator produktu
    • ilość – dostępnych sztuk, podaną dla każdego produktu
    • cenę

Kto może skorzystać z reklamy lokalnego asortymentu produktów?

Reklamy lokalnego asortymentu produktów nie są dostępne we wszystkich krajach. Obecnie Google pozwala na korzystanie z tych reklam w następujących krajach:

  • Australii, 
  • Austrii, 
  • Brazylii,
  • Danii 
  • Francji, 
  • Holandii,
  • Japonii, 
  • Kanadzie, 
  • Niemczech, 
  • Norwegii, 
  • Stanach Zjednoczonych,
  • Szwecji, 
  • Szwajcarii, 
  • Wielkiej Brytanii.

Podsumowanie

Obecnie nie można jeszcze korzystać z reklam lokalnego asortymentu produktów w Polsce. Możliwe, że w przyszłości te reklamy Google Ads pojawią się także u nas. Byłyby to niewątpliwie wsparcie w reklamowaniu sklepów stacjonarnych i ułatwienie dla klientów, którzy chętnie poszukują produktów online, ale wolą zobaczyć i kupić je w sklepie tradycyjnym.

Warto obserwować naszego Facebookabloga, gdy tylko ta forma reklamy ukaże się w naszym kraju, na pewno o tym poinformujemy!

Opublikowano w Blog E-commerce: , aktualizacja: