Jak udostępnić Google Merchant Center innej osobie?

Google Merchant Center jest narzędziem służącym do przesyłania danych o produktach i informacji o Twoim sklepie do wyszukiwarki, dzięki czemu możesz wyświetlać produkty ze swojego sklepu internetowego osobom zainteresowanym ich zakupem. Jeśli jesteś właścicielem e-sklepu i chcesz prezentować jego asortyment potencjalnym klientom poprzez Google Ads, powinieneś dać dostęp do konta Merchant Center profesjonalnej agencji, która będzie zajmować się reklamą Twoich produktów.

Dodanie nowego użytkownika jest czynnością łatwą i szybką. Aby to zrobić zaloguj się na swoje konto pod adresem: https://merchants.google.com/
Następnie w prawym górnym rogu kliknij ikonę z trzema kropkami i wybierz “użytkownicy”.

Udostępnienie Google Merchant Center - użytkownicy

Udostępnienie Google Merchant Center – użytkownicy

Teraz kliknij niebieski przycisk plusa i wpisz adres e-mail osoby, którą chcesz zaprosić do korzystania z Merchant Center.

Google Merchant Center - dodawanie nowego użytkownika

Google Merchant Center – dodawanie nowego użytkownika

Dalszym krokiem jest wybranie poziomu dostępu nowemu użytkownikowi, czyli czy ma być on administratorem czy osobą ze standardowym dostępem.

Administrator może dodawać, usuwać i edytować role użytkowników, natomiast standardowy typ dostępu już na to nie pozwala.

Wybierz także jakiego rodzaju e-maile odnośnie Merchant Center może otrzymywać dodawana właśnie osoba. Do wyboru są “obowiązkowe powiadomienia o usłudze”, “porady i sprawdzone metody”, “zaproszenia do udziału w ankietach i testach w wersji beta” oraz “możliwości”

Google Merchant Center - wybór poziomu dostępu i powiadomień

Google Merchant Center – wybór poziomu dostępu i powiadomień

Kliknij “zapisz” i gotowe.

Na karcie “użytkownicy” w każdej chwili możesz kliknąć w dany adres mailowy i usunąć użytkownika, po czym straci on możliwość logowania się na Twoje konto Merchant Center. Pamiętaj, że aby wykonać powyższe czynności musisz sam mieć dostęp administracyjny.

Jeśli posiadasz sklep internetowy i chcesz przedstawiać swoje produkty z wykorzystaniem kampanii produktowych (PLA), porównywarki cen Zakupy Google czy remarketingu dynamicznego nie obędzie się bez Google Merchant Center. Uzupełnij więc w tej usłudze informacje o firmie, dodaj plik produktowy i zacznij reklamować się w Google.