+725% wzrostu przychodu dzięki Google Ads – Case Study Cosmeline.pl

Blob

Odpowiednia strategia i optymalizacja kampanii Google Ads dla sklepu internetowego jest gwarancją sukcesu. Poznaj historię internetowej hurtowni kosmetycznej i fryzjerskiej Cosmeline.pl. Dzięki skutecznej optymalizacji kampanii reklamowych Google Ads uzyskaliśmy aż 725% wzrostu sprzedaży!

Cosmeline.pl to internetowa hurtowania oferująca wyposażenia gabinetów kosmetycznych, salonów spa oraz salonów fryzjerskich. Prócz artykułów dla profesjonalistów, w asortymencie, znajdują się także produkty do użytku domowego.

Cele Klienta

Na koncie Google Ads (dawniej Google AdWords) naszego klienta, już wcześniej prowadzone były kampanie. Jednak nie przynosiły one zadowalających efektów.

W związku z tym klient zgłosił się do nas o pomoc. Celem naszych działań było zwiększenie ROAS, czyli zwrotu z inwestycji w reklamę.

Podjęte działania

Działania rozpoczęliśmy w listopadzie 2017 roku. Budżet przeznaczony na kampanie był niższy niż podczas działań prowadzonych przez poprzedników. Jednak mimo tej zmiany, już po pierwszym miesiącu, zwiększyliśmy współczynnik konwersji oraz przychody.

Opinia Eksperta

“Od samego początku pracy nad kampaniami Google Ads dla naszego klienta, musiałam opracować strategię jak najefektywniejszego wykorzystania budżetu. Dokładnie przemyślałam, jakie rodzaje kampanii wykorzystać, by szanse na dokonanie zakupów przez użytkowników były jak największe.”

Angelika Tadych, Specjalista ds. reklamy Google AdWords

Na początku uruchomiliśmy ogólną kampanię produktową Google Shopping, kampanię na wyszukiwarkę Google, kampanie dynamiczną na wyszukiwarkę Google, kampanię Google Shopping na produkty wybranych marek.

W miesiącu, w którym uzyskaliśmy najwyższy wzrost sprzedaży, prócz wyżej wymienionych kampanii, aktywna była także kampania remarketingowa. Zrezygnowaliśmy jednak z kampanii na wyszukiwarkę Google.

Kampanie remarketingowe pozwoliły nam dotrzeć z reklamami do użytkowników, którzy odwiedzili już wcześniej stronę Cosmeline.pl. Dzięki temu zyskaliśmy tani i wartościowy ruch, a także mogliśmy zachęcić potencjalnych klientów do powrotu do sklepu, i finalnie zakupów.

Efekty działań mierzyliśmy w Google Analytics i raportach transakcji e-commerce. Dane uzyskane z raportów były także bazą do bieżącej optymalizacji kampanii Google Ads.

Uzyskane efekty

Działania reklamowe rozpoczynaliśmy z niższym budżetem, niż wykorzystywany wcześniej przez naszego klienta. W najlepszym miesiącu, budżet nadal był na tym poziomie.

Po pierwszym miesiącu działań i optymalizacji Redseo, w listopadzie 2017 roku osiągnęliśmy wzrost przychodów o +410%. Wzrost ROAS, czyli naszego głównego celu, w tym okresie to aż +1034% względem stanu przed rozpoczęciem działań.

Pośrednim sukcesem była także poprawa współczynnika konwersji o +46%.

W najlepszym miesiącu – lutym 2018 r., dzięki dalszej optymalizacji podnieśliśmy przychody o +725%. W tym czasie współczynnik konwersji wzrósł o +137%.

Wzrost ROAS w tamtym czasie aż +1456% względem rozpoczętych działań.

Wykres pokazuje jak wzrosła liczba transakcji. Strzałką zaznaczono moment rozpoczęcia naszych działań.

Wykres pokazuje jak wzrosła liczba transakcji. Strzałką zaznaczono moment rozpoczęcia naszych działań.

Opinia Klienta

“Odkąd powierzyliśmy kampanie AdWords agencji Redseo, zauważyliśmy wzrost przychodów w sklepie internetowym. Nasze oczekiwania zostały w pełni zrozumiane. Na uwagę zasługuje także bardzo dobry kontakt z pracownikami oraz profesjonalne podejście do prowadzonych działań.”

Jacek Lachowski, Cosmeline.pl

Jeżeli zainteresowały Cię efekty, jakie osiągnęliśmy w tej kampanii i chciałbyś uzyskać podobne wzrosty w swoim sklepie internetowym – zapraszamy do kontaktu. A jeśli chcesz poczytać więcej o naszych działaniach i efektach pracy z Google Ads, zajrzyj do case study dotyczącego firmy z branży spożywczej, gdzie osiągnęliśmy świetne efekty już w zaledwie dwa tygodnie pracy.

Opublikowano w Blog Case Study: , aktualizacja: