Case study – branża spożywcza – wzrost ROAS z 1380% do 3686% w dwa tygodnie dzięki Google Ads

Case Study kampanii Google Ads - branża spożywcza Blob

Zastosowanie wiedzy i umiejętności certyfikowanych specjalistów Google Ads podczas pracy nad kampanią reklamową Google Ads jest kluczem do osiągnięcia oczekiwanych efektów. W przypadku współpracy z Klientem z branży spożywczej już w ciągu dwóch pierwszych tygodni działań uzyskaliśmy wyniki przekraczające wyjściowe oczekiwania Klienta. To case study ukazuje, jak osiągnęliśmy oczekiwane efekty.

Case study – jak działania Redseo w Google Ads wpłynęły na sprzedaż naszego Klienta?

Wracamy z cyklem case study, w którym na prawdziwych przykładach przedstawiamy efekty działań Redseo. Rozpatrzymy, jak nasza strategia reklamowa wpłynęła na sprzedaż jednego z naszych Klientów.

Dzisiaj opowiemy historię sklepu internetowego z branży spożywczej, z którym współpracujemy od ponad roku i którego sukces przewyższył oczekiwania Klienta.

Jak rozpoczęła się nasza współpraca, do czego zmierzaliśmy, prowadząc działania i co zrobiliśmy, że cel został osiągnięty? Podpowiedź znajduje się w tytule, ale jak udało nam się to osiągnąć?

Kim jest Klient?

Nasz Klient prowadzi sklep internetowy zajmujący się sprzedażą detaliczną i hurtową artykułów i akcesoriów spożywczych. Działa od kilkunastu lat, stopniowo zdobywając coraz większą rozpoznawalność w branży i rozwijając swoją działalność także o lokale usługowe.

W połowie 2020 roku zwrócił się do nas w sprawie rozpoczęcia współpracy, czego chętnie się podjęliśmy. Ekspertka z naszego zespołu, Angelika Tadych – starsza specjalistka ds. Google Ads, została opiekunem Klienta i przejęła aktywne konto reklamowe.

W momencie podjęcia przez nas współpracy, Klient poza firmowym sklepem internetowym prowadził jednocześnie aktywnie konto na Allegro. Z powodu darmowych wysyłek dzięki funkcji Allegro Smart i oferowania takich samych cen produktów w obu kanałach sprzedaży, profil Klienta na Allegro utrudniał promocję sklepu online.

Między innymi z tego powodu działania nad wypromowaniem firmowego sklepu internetowego były swoistym wyzwaniem dla naszej specjalistki. Dzięki zastosowaniu odpowiednich technik reklamowych za pośrednictwem Google Ads osiągnęliśmy wspólnie oczekiwany cel.

Cele Klienta

Na koncie Google Ads Klient miał wcześniej prowadzone kampanie (od marca 2012 roku), jednak nie przynosiły one spodziewanych i zadowalających efektów. Wcześniejsze działania, przez rozpoczęciem współpracy z Redseo, opierały się na nieodpowiednim doborze produktów do reklam, co nie generowało zysków lub były one niezadowalające.

Co istotne, Klient nie korzystał wcześniej z profesjonalnych usług z zakresu Google Ads i działał samodzielnie, tworząc kampanie. Dzięki rozpoczęciu pracy z agencją Redseo i ustawieniu odpowiednich parametrów kampanii przez specjalistkę, udało się osiągnąć zamierzone cele.

Celem, jaki Klient chciał osiągnąć, było zwiększenie promocji konkretnych produktów i grup produktów oraz zoptymalizowanie dotychczasowych działań reklamowych.

Podjęte działania

Przed rozpoczęciem współpracy z Redseo Klient miał uruchomione następujące kampanie: produktową, na wyszukiwarkę oraz remarketing. Kampania na wyszukiwarkę była zakłócana przez zapytania o brand, przez co efekty wcześniejszych kampanii były zaburzone i należało to uporządkować.

Angelika Tadych, opiekunka Klienta i specjalistka ds. Google Ads, po przeanalizowaniu dotychczasowych prac na koncie Google Ads podjęła decyzję o wyciszeniu wcześniej prowadzonych kampanii i uruchomieniu nowych.

Opinia eksperta:

Dotychczasowe działania zostały wstrzymane i skupiliśmy się na uruchomieniu nowej inteligentnej kampanii produktowej na wybrane produkty. Dodatkowo zostały uruchomione dwie kampanie na wyszukiwarkę – kampania na brand oraz kampania dynamiczna.

Angelika Tadych – Starsza specjalistka Google Ads

Podsumowując: po przejęciu aktywnego konta Klienta w panelu Google Ads zrezygnowaliśmy z wcześniej prowadzonych kampanii i uruchomiliśmy nowe:

Zmiany wprowadzone przez specjalistkę pozwoliły na efektywniejsze prowadzenie kampanii i utrzymywanie kontroli nad jej wynikami.

Uzyskane efekty

Po rozpoczęciu współpracy z Redseo Klient przeznaczał niższy budżet na reklamę, niż do tej pory. Z tego powodu nasze działania musiały skupić się na konkretnych celach i uwzględnić promocję określonych produktów, aby generować wyższy zwrot z inwestycji.

Dzięki przemyślanej koncepcji, już na samym początku zwiększyła się liczba konwersji oraz zwrot z inwestycji przy wykorzystaniu niższego budżetu reklamowego.

Przed wprowadzeniem naszych działań, czyli w pierwszej połowie czerwca 2020 roku, Klient przeznaczył 3930,77 zł na reklamę. Z kolei w drugiej połowie miesiąca, gdy zajmowaliśmy się jego kontem Google Ads, budżet wynosił 2720,54 zł.

Dane za okres 1-15.06.2020 z panelu Google Ads
[Dane za okres 1-15.06.2020 z panelu Google Ads]

Przy takim obniżeniu wydatków reklamowych, przychody wzrosły niemal dwukrotnie: z 54 200,33 zł do 100 122,33 zł (pierwsza wartość za okres 1-15.06.2020, druga za okres 16-30.06.2020).

Podobnie w przypadku wzrostu ROAS: z 1380% do 3686% po podjęciu przez nas optymalizacyjnych działań.

[Dane za okres 16-30.06.2020, czyli od uruchomienia kampanii przez specjalistkę Redseo]
[Dane za okres 16-30.06.2020, czyli od uruchomienia kampanii przez specjalistkę Redseo]

Przy okazji wprowadzonych zmian zmniejszył się także koszt CPC z 0,8 zł do 0,58 zł.

Pozytywne efekty działań są także widoczne na poniższym wykresie ukazującym wzrost przychodów Klienta od rozpoczęcia naszych prac:

case study przychody Klienta
[Przychody Klienta – zrzut z panelu GA]

Co więcej, warto zauważyć wzrost realizowanych transakcji, jakie odnotował Klient. Od czasu nawiązania współpracy ich liczba zaczęła sukcesywnie rosnąć:

studium przypadku Redseo wzrost liczby transakcji
[Liczba transakcji – zrzut z GA]

Efektywne działania Google Ads sprawiły, że Klient nawiązał z nami współpracę również w zakresie SEO. Wiąże się to z optymalizowaniem zaplecza technicznego SEO sklepu internetowego. Prowadzi to do wzrostu ruchu organicznego w witrynie.

Podsumowanie

Dzięki zastosowaniu przemyślanych i zorientowanych na konkretne cele rozwiązań, udało nam się podwoić przychody Klienta oraz ROAS, wykorzystując mniejszy budżet reklamowy.

Powyższe studium odnosi się do dwóch pierwszych tygodni działań specjalistki Redseo na koncie Google Ads Klienta. Pokazują one, w jaki sposób działania reklamowe w krótkim czasie mogą przynieść wymierne korzyści.

Zakładka Case Study zawiera też inne przykłady naszych skutecznych działań, którymi podzieliliśmy się z Tobą na przestrzeni ostatnich lat. Zobacz, jak działamy, abyś Ty osiągał wymarzone efekty.

Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się reklamą internetową Twojej firmy i jej produktów, skontaktuj się z nami. Razem zadziałamy na Twój sukces.

Opublikowano w Blog Case Study: , aktualizacja: