Case Study – 278% wzrostu sprzedaży w sklepie LumaMobile.pl dzięki optymalizacji AdWords

Case Study - LumaMobile.pl Blob

Poznaj historię sklepu LumaMobile.pl który osiągnął 278% wzrostu sprzedaży dzięki skutecznej optymalizacji kampanii reklamowych Google AdWords.

LumaMobile.pl to sklep internetowy oferujący modne i wysokiej jakości etui do telefonów komórkowych z najwyższej półki. W ofercie sklepu znajdują się etui do flagowych smartfonów takich marek jak iPhone czy Samsung. Dodatkowo asortyment sklepu zawiera akcesoria do smartfonów jak kable, ładowarki, szkła czy uchwyty do samochodów.

Sklep istnieje na rynku od początku 2017 roku i oferuje produkty klientom z całej Polski.

Cele Klienta

Pomimo prowadzonych już kampanii reklamowych, wyniki sprzedaży nie były zadowalające. Klient zgłosił się do nas z prośbą o pomoc w optymalizacji i rozbudowie jego kampanii Google AdWords. Celem naszych działań było zwiększenie zwrotu z inwestycji w reklamę ROAS, a więc osiągnięcie większej sprzedaży internetowej bez zmiany obecnego budżetu.

Sklep LumaMobile.pl
Sklep LumaMobile PL

Podjęte działania

Nasze działania rozpoczęliśmy w drugiej połowie września 2017 roku.

– Kampania produktowa PLA (Google Shopping)

Klient już prowadził kampanię produktową, koniecznie jednak musieliśmy poprawić jej efektywność. W pierwszej kolejności podzieliliśmy ją na kilka mniejszych kampanii, obejmujących różny asortyment, o różnych ustawieniach kampanii, budżetów i stawek. W trakcie optymalizacji wykluczaliśmy nietrafne słowa kluczowe czy też zmienialiśmy stawki produktom zależnie od zainteresowania.

– Remarketing dynamiczny

Uruchomiliśmy kody śledzące niezbędne do dynamicznego remarketingu, czyli banera „śledzącego”, pokazującego oglądane przez klienta produkty. Celem kampanii remarketingowej było aktywizowanie klientów, którzy nie dokonali zakupu.

– Reklamy w wyszukiwarce

Poza kampaniami produktowymi, uruchomiliśmy także kampanie tekstowe w wyszukiwarce Google, tak zwane linki sponsorowane. Wykorzystaliśmy tu zarówno klasyczne reklamy Google AdWords jak i dynamiczne reklamy w wyszukiwarce DSA (Dynamic Search Ads). Głównym celem dynamicznej kampanii DSA było pozyskanie taniego, a zarazem wartościowego ruchu klientów na bardzo niszowe zapytania do wyszukiwarki. Z kolei kampania linków sponsorowanych kierowana była na już sprawdzone i skuteczne słowa kluczowe.

Całość działań w wyszukiwarce Google wspomagaliśmy przez remarketing RLSA (Remarketing List for Search Ads). Same kampanie były przez nas na bieżąco i stale optymalizowane, zarówno pod kątem maksymalizacji efektów jak i cały czas poszerzającego się asortymentu sklepu.

Do zakresu naszych działań poza kompleksową obsługą konta reklamowego Google AdWords, należała także konfiguracja i bieżące korzystanie z danych w Google Analytics. Także po naszej stronie pozostawała obsługa konta Google Merchant Center.

Uzyskane efekty

Po półtora miesiąca działań i optymalizacji Redseo, w październiku 2017 roku osiągnęliśmy wzrost przychodów o 177%. W tym czasie przybyło 133% więcej transakcji.

Pośrednimi sukcesami był spadek średniego kosztu kliknięcia w reklamę CPC  o -33% oraz poprawa współczynnika konwersji o +12%.

Główny cel kampanii, czyli zwrot z inwestycji w reklamę ROAS wzrósł o 110% (podwoił się).

W najlepszym miesiącu – grudniu, efekty naszej dalszej optymalizacji kampanii pozwoliły w okresie świątecznym podnieść przychody o 278%, a liczba transakcji zwiększyła się o 207%.

Wzrost ROAS w tym okresie to aż +119% względem rozpoczętych działań.

LumaMobile - wzrost transakcji

Wykres pokazuje jak wzrosła liczba transakcji. Strzałką zaznaczono moment rozpoczęcia naszych działań.

Opinia Klienta

“Z całą pewnością mogę stwierdzić, że Redseo to profesjonaliści. Świadczą o tym nie tylko zadowalające wyniki prowadzonej dla mojej firmy kampanii Google Adwords, ale także bardzo dobry, bezpośredni kontakt z pracownikami agencji. Zaangażowanie, elastyczne podejście oraz efektywna kampania sprawiają, że szczerze mogę polecić współpracę z Redseo.”

Jarosław Magiera, LumaMobile PL

Jeżeli zainteresowały Cię efekty, jakie osiągnęliśmy w tej kampanii i chciałbyś uzyskać podobne wzrosty w swoim sklepie internetowym – zapraszamy do kontaktu.

Opublikowano w Blog Case Study: , aktualizacja: