Kampanie DSA – Przyciągnij klientów do swojego sklepu dzięki dynamicznej reklamie AdWords

Blob

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (ang. Dynamic Search Ads – DSA) to doskonałe rozwiązanie dla e-commerce jeśli masz sklep internetowy, dobrze rozwiniętą witrynę internetową lub inny bogaty asortyment produktów. DSA pomogą wypełnić Ci lukę w kampaniach reklamowych AdWords na wyszukiwarkę Google lub znaleźć nowe słowa kluczowe na podstawie wyszukiwań Twoich klientów, dzięki temu przyciągniesz ich więcej na swoją stronę. Czym są reklamy dynamiczne i jak je skonfigurować czytaj poniżej.

Czym są Dynamiczne Reklamy w Wyszukiwarce?

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce pozwalają docierać do osób, które wyszukują w Google Twoich produktów bądź usług bez wcześniejszego dodawania do kampanii AdWords konkretnych słów kluczowych.

Reklamy wyświetlą się wykorzystując zawartość Twojej witryny internetowej i na jej podstawie dostosują nagłówek reklamy do treści wyszukiwanej przez użytkowników Google.

Reklama dynamiczna w wyszukiwarce

Reklama dynamiczna w wyszukiwarce

Kampanie DSA pozwolą Ci zaoszczędzić czas, ponieważ nie musisz już przypisywać słów kluczowych i reklam do każdego produktu czy usługi. Dzięki tej kampanii Twoje reklamy będą aktualne, nawet jeśli wprowadzisz zmiany na stronie. Trafisz do nowych osób i zwiększysz ruch na stronie, ponieważ kampanie DSA pozwalają dotrzeć do liczniejszej grupy odbiorców niż kampanie skierowane na konkretne słowa kluczowe. A nowym klientom wyświetlą się trafne reklamy z generowanym automatycznie nagłówkiem, prowadzące do odpowiedniej strony w Twojej witrynie.

Jak skonfigurować dynamiczne reklamy DSA?

Zaloguj się na koncie Google AdWords i dodaj nową kampanię wybierając typ “sieć wyszukiwania” wprowadź nazwę, wskaż lokalizację i język oraz ustal budżet dzienny, wybierz także ustawienia dotyczące stawek i najważniejsze w dodatkowych ustawieniach włącz dynamiczne reklamy w wyszukiwarce.

Tworzenie kampanii DSA

Tworzenie kampanii DSA

Ustawienia kampanii DSA

Ustawienia kampanii DSA

Przejdź dalej, aby stworzyć grupę reklam wpisz nazwę, dodaj stawkę i wybierzesz dynamiczny cel reklamy. Masz trzy opcje do wyboru:

1. Kategorie zalecane dla Twojej witryny – Możesz użyć kategorii podpowiadanych przez AdWords. Google zaproponuje kategorie zgodne z zawartością Twojej witryny;

2. Wszystkie strony internetowe – wybierając tę opcję dynamiczne reklamy będą generowane na podstawie wszystkich stron dostępnych w Twojej witrynie.

3. Konkretne strony internetowe – masz możliwość wybrania konkretnych stron, które uwzględniają Twoją ofertę i które chcesz promować. Możesz je dodać podając:

  • URL – Załóżmy, że chcesz przyciągnąć uwagę klientów na strony z posezonową wyprzedażą produktów i kierować reklamy na podstawie fragmentu adresu url, który pojawia się podczas nawigacji w witrynie, np. twojawitryna.pl/wyprzedaz, wówczas kieruj reklamy na url zawierający: /wyprzedaz;
  • Tytuł strony, Możesz kierować reklamy na strony z tytułami zawierającymi określone słowa, np. “ramki do zdjęć”;
  • Zawartość strony – kieruj reklamy na strony zawierające określone słowa, np. “promocja” jeśli chcesz uwzględnić strony z produktami w obniżonej cenie
  • Kategoria – wybierz spośród kategorii swojej witryny tylko te, które są dla Ciebie najistotniejsze.

Masz już kampanię, wybrałeś ustawienia grupy reklam, przed Tobą jeszcze ostatni etap – tworzenie reklamy dynamicznej.

Już wiesz, że strona docelowa, jej końcowy URL wybierany jest dynamicznie, w zależności od wyszukiwań, podobnie jak nagłówek reklamy, więc nie musisz ich podawać jak w przypadku zwykłych reklam w wyszukiwarce.

Skup się na odpowiednim tekście reklamy. Napisz taki tekst by jak najlepiej odnosił się do wybranych przez Ciebie produktów lub usług, a jeśli wybrałeś jako cel wszystkie strony witryny zwróć uwagę na to, aby był on możliwie uniwersalny, pasujący do całej Twojej oferty.

Masz do dyspozycji 80 znaków i musisz pamiętać o tym by przestrzegać zasad reklamowych Google AdWords. Jeśli chcesz możesz dodać kilka reklam, różniących się między sobą tekstem – warto testować różne opcje.

Kiedy warto wybrać kampanię DSA?

Reklamy dynamiczne mogą się sprawdzić w witrynach z bogatą treścią, dużą ilością podstron. (Idealnie wpasowują się w strategię promocji w e-commerce czy w serwisach z dużą ilością treści.) Jeśli korzystasz już z kampanii Google AdWords, to kampania DSA może pomóc Ci w dotarciu do nowych klientów.

Nieraz, szczególnie przy dużych kampaniach trudno przewidzieć wszystkie warianty słów kluczowych – dzięki tej kampanii będziesz miał możliwość poznania wyszukiwań swoich potencjalnych klientów i poznasz nowe słowa kluczowe, których nie przewidziałeś w swoich kampaniach.

O czym warto pamiętać?

Dynamicznych reklam w wyszukiwarce (podobnie zresztą jak innych typów reklamy AdWords) nie możesz pozostawić “samych sobie” – ważna jest optymalizacja kampanii.

Pamiętaj o kontroli wyszukiwanych haseł i dodawaniu wykluczeń. Wykluczyć możesz słowa kluczowe, bądź konkretne strony za pomocą url, tytułu strony, kategorii lub zawartości strony.

Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy i jako dynamiczny cel kampanii wybrałeś wszystkie strony internetowe – oznacza to, że reklamy będą się wyświetlały również jeśli ktoś wyszukuje produktów z Twojej oferty, których obecnie nie masz, bo zostały wyprzedane i czekasz na dostawę. Możesz wówczas wykluczyć z kampanii za pomocą “zawartości witryny” wszystkie strony, które zawierają np. “brak w magazynie”, czy “oczekujemy na dostawę” w zależności od tego jakie słowa widnieją na Twojej stronie przy takich produktach.

Podsumowanie

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce to dobre rozwiązanie jeśli masz rozbudowaną stronę internetową, czy sklep internetowy. Wybierając ten typ kampanii możesz poznać nowe słowa kluczowe, które do tej pory nie przyszły Ci do głowy i dzięki temu dotrzeć do większego grona klientów.

To również doskonałe rozwiązanie, jeśli chcesz szybko wystartować z reklamą, a stworzenie standardowej kampanii na wyszukiwarkę zajmie więcej czasu ze względu na rozbudowaną ofertę lub mnogość produktów, czy usług które chcesz reklamować – wówczas warto rozpocząć od kampanii DSA i spokojnie skupić się na dopracowaniu innych kampanii.

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: