Od kontaktu do efektów – współpraca z agencją SEM
Nieważne czy Twoja firma niedawno pojawiła się na rynku, czy jest już na nim od dłuższego czasu. Reklama AdWords może przynieść korzyść w obu przypadkach.
AdWords pomoże nie tylko w pozyskaniu nowych klientów, ale też w budowaniu świadomości marki. O zaletach reklamy płatnej w wyszukiwarce pisaliśmy tutaj.
Dlaczego warto skorzystać z usług agencji SEM?
Wbrew pozorom ustawienie i optymalizacja kampanii, która ma przynosić zadowalające efekty, nie jest proste. Właśnie dlatego decydując się na kampanię Google AdWords, powinieneś powierzyć ją specjalistom.
Dzięki temu masz pewność, że reklamy będą tworzone zgodnie z wymaganiami określonymi przez Google oraz dotrą do osób, które są zainteresowane ofertą.
Specjaliści z agencji, dbają także o to, aby Twoja kampania pozwalała na uzyskanie jak najwyższych wyników, przy zmniejszającym się koszcie. Korzystając z wiedzy i doświadczenia, na bieżąco optymalizują kampanie.
Jak wybrać agencję SEM?
Wybór agencji to poważna sprawa. Na rynku istnieje wiele agencji SEM, niektóre zajmują się konkretnymi dziedzinami.
Jeśli planujesz zainwestować w reklamę Google AdWords, możesz wybrać agencję, która właśnie w tym się specjalizuje. Zwróć uwagę na doświadczenie i certyfikaty oraz na to, czy agencja jest Partnerem Google lub lepiej Partnerem Google Premium.
Ważny jest również kontakt, po wykonaniu telefonu lub odebraniu maila, na pewno będziesz miał pozytywne lub negatywne odczucia.
Od kontaktu do efektów
W kilku punktach opiszemy, jak wygląda współpraca z naszą agencją — od kontaktu, do efektów. Oczywiście są to standardowe punkty, które później dopasowywane są indywidualnie do klienta.
1. Każda współpraca musi zacząć się od kontaktu.
Także tutaj nie ma wyjątków. Zadzwoń do nas lub wyślij wiadomość, wstępnie porozmawiamy na temat Twoich oczekiwań oraz zapoznamy Cię z naszą ofertą.
2. Twoje potrzeby są dla nas ważne. Dlatego musimy je poznać.
Przeprowadzimy z Tobą wywiad oraz poprosimy o wypełnienie briefu. Dzięki niemu dowiemy się, jakie dokładnie są Twoje wymagania, a prowadzone przez nas działania będą dostosowane do Twoich potrzeb i zapewnią zadowalające Cię efekty.
3. Kiedy dostaniemy od Ciebie odpowiedź, musimy ustalić cele kampanii oraz KPI — czyli, co będziemy mierzyć, aby określić stopień realizacji tych celów.
Jeśl prowadzisz sklep, zazwyczaj kluczowym wskaźnikiem efektywności będzie sprzedaż brutto oraz zwrot z nakładów na reklamę (ROAS).
Jeśli celem prowadzonej przez nas kampanii będzie pozyskiwanie zainteresowania produktami i zapytania ofertowe, istotne będą dla nas konwersje oraz ich koszt.
4. Jeszcze nie zaczynamy kampanii AdWords.
Aby dokładnie zmierzyć efekty, potrzebujemy Google Analytics. Musimy skonfigurować statystyki w taki sposób, aby uwzględnić w nich Twoje potrzeby.
Reklama Google AdWords wiąże się z pewnymi wymaganiami, co do strony Twojej firmy. Jeśli zauważymy coś, co wymaga zmiany i jednocześnie pozwoli na osiągnięcie lepszych wyników reklam, podpowiemy Ci.
5. Dopiero teraz możemy przystąpić do działań w Google AdWords.
Musimy przygotować strukturę kampanii. Opracować najlepszy sposób grupowania produktów, które masz w ofercie. Następnie przygotowujemy teksty reklamowe, tak aby sprostać wymaganiom klientów oraz osiągać wysokie pozycje w wyszukiwaniach.
Przy reklamach graficznych, wymagane będzie przygotowanie takiej formy. W tym punkcie zajmujemy się jeszcze wieloma rzeczami, które dotyczą konkretnie Twojej kampanii.
6. Kiedy mamy już gotową kampanię, wszystko jest kompletne i zaakceptowane, możemy ją uruchomić!
7. Kampania działa, jednak to nie koniec naszej pracy.
Naszym zadaniem jest kontrola nad jej funkcjonowaniem oraz ciągłe poprawianie jakości. Zależy nam na tym, aby przynosiła jak najlepsze efekty, przy jak najmniejszych kosztach. Aby to osiągnąć, niezbędna jest ciągła optymalizacja. Sprawdzamy wyszukiwane hasła, poprawiamy reklamy, stawki itd.
8. Podczas całej naszej współpracy, jesteśmy do Twojej dyspozycji.
Będziesz otrzymywał od nas także raporty z prowadzonych kampanii. Chętnie opowiemy Ci o uzyskanych wynikach.
9. Po jakimś czasie następuje aktualizacja założeń.
Naszym zadaniem jest optymalizacja, optymalizacja i optymalizacja… Tak, aby kampania osiągała coraz bardziej zadowalające efekty.
Masz pytania? – skontaktuj się z nami!