13 powodów, dla których warto skorzystać z reklamy AdWords

Prowadzisz firmę i zastanawiasz się w jaki sposób zdobyć nowych klientów?
Może chciałbyś przypomnieć się osobom, które odwiedziły już Twoją stronę?
A może po prostu szukasz kolejnego pomysłu jak zwiększyć rozpoznawalność swojej marki?
To wszystko możliwe jest dzięki Google Adwords.

  • Poznaj korzyści płynące z reklamy w Google:

1. Reklamy wyświetlają się osobom zainteresowanym danym tematem

Twoja oferta może zostać pokazana osobie, która poszukuje konkretnej rzeczy lub usługi w wyszukiwarce. To wygodne rozwiązanie zarówno dla klienta jak i reklamodawcy.
Reklama staje się gotowym rozwiązaniem dla problemu użytkownika.

Wyobraź sobie, że chcesz kupić kubek z nadrukiem kota — wpisujesz hasło w Google i od razu dostajesz odpowiedź na swoje zapytanie. Nie musisz nawet przewijać strony. Wystarczy, że klikniesz reklamę, która przyciągnęła Twoją uwagę i wrzucisz kubek do koszyka.

 

Reklama w wyszukiwarce

Reklama w wyszukiwarce

Jednak to nie wszystko. Oferta, którą stworzysz, może pokazywać się również na stronach związanych z Twoją firmą. Dzięki temu osoby zainteresowane daną tematyką mogą dowiedzieć się o Twojej działalności.

Przypuśćmy, że sprzedajesz żywność ekologiczną. Twoje produkty mogą pojawić się na stronach dotyczących zdrowego stylu życia.

2.  Masz możliwość dotarcia do grupy docelowej

Ulotki, reklama w prasie lub w telewizji trafia do wielu osób bardzo zróżnicowanych pod względem wieku i zainteresowań. AdWords umożliwia Ci ustawienie odbiorców o podobnych zainteresowaniach, w wybranym przedziale wiekowym, mających wartościowe dla Twojej firmy hobby.

Warto także skorzystać z remarketingu, czyli ustawienia, dzięki któremu masz możliwość przypomnienia się osobom, odwiedzającym Twoją witrynę ,ale nie wykonującym wartościowego dla Ciebie działania. Możesz także przedstawić im korzystniejszą ofertę i zachęcić do zakupu lub skorzystania z usługi.

Kierowanie reklamy - zainteresowania i remarketing

Kierowanie reklamy – zainteresowania i remarketing

3. Skuteczna promocja przy niewielkim budżecie

Chyba każdy reklamodawca marzy o tym, aby jego reklamy były skuteczne i nie wymagały wielkiego nakładu finansowego. Dobrze zoptymalizowana reklama AdWords sprawia, że marzenia te stają się rzeczywistością.

Płacisz za jedynie za kliknięcie reklamy (CPC) i przejście na Twoją stronę, a dzienny budżet na reklamę możesz dowolnie zmieniać w każdej chwili.

4. Kontrola nad kosztami

Dodatkowo masz pełną kontrolę nad kosztami i możesz bez problemu je monitorować. Obserwując kampanię samodzielnie lub powierzając ją specjaliście, stawki za kliknięcie mogą być odpowiednio dopasowane do celów, jakie chcesz osiągnąć.

Ustawiany jest także budżet dzienny, czyli maksymalna kwota, jaką wydasz w danym dniu na reklamę.

5. Monitorowanie efektów

Google AdWords umożliwia Ci przeanalizowanie efektów, jakie daje Twoja kampania i to 24 godziny na dobę. W prosty sposób możesz zobaczyć jaką skuteczność mają Twoje reklamy. Na podstawie dostępnych danych masz możliwość udoskonalania swoich ustawień.

6. Dostosowanie do różnych urządzeń

Jeśli przeglądając raporty zauważysz, że Twoje reklamy osiągają wyższe wyniki np. na urządzeniach mobilnych, możesz w taki sposób dostosować swoje kampanie, aby były one skuteczniejsze na tych urządzeniach.

Pamiętaj, że osoby korzystające ze smartfonów inaczej formułują wyszukiwane hasła niż użytkownicy komputerów. Możesz także skorzystać np. z rozszerzenia połączeń lub wiadomości — klienci będą mogli napisać do Ciebie SMS lub wykonać telefon dzięki jednemu kliknięciu.

Przydatne jest również ustawienie dostosowania stawek. Dzięki zwiększeniu stawki dla urządzeń mobilnych Twoje reklamy będą lepiej widoczne dla użytkowników, którzy korzystają z tego typu aparatów.

Dostosowanie stawek według urządzeń

Dostosowanie stawek według urządzeń

7. Reklama może pojawić się w kilka minut

Przygotuj kampanię, wymyśl tekst reklamy, dokonaj wpłaty. Nie musisz długo czekać na efekty, ponieważ Twoja reklama może pokazać się potencjalnym klientom już w kilka minut po ustawieniu.

8. Możesz wypróbowywać różne formy i przeprowadzać eksperymenty

Na początku spróbuj ustawić kilka wersji reklam, różniących się np. nagłówkiem. Sprawdź, która cieszy się największym powodzeniem.
Google Adwords pozwala na ustawianie eksperymentów, dzięki którym dowiesz się jakie reklamy będą dla Ciebie najefektywniejsze.

9. Szybka edycja reklam

Kiedy dowiesz się, które reklamy mają największe powodzenie i przynoszą najlepsze efekty, przychodzi czas optymalizacji. Google AdWords daje możliwość szybkiej zmiany w tekście i stawkach.

W dowolnej chwili możesz dodać rozszerzenie, czy wprowadzić jeszcze inne poprawki, które pomogą Ci zwiększyć skuteczność.

10. Możliwość wstrzymywania i aktywowania reklam

Twoja kampania okazała się tak skuteczna, że jakiś produkt został wyprzedany? To nie problem.
Możesz wstrzymać reklamę produktu i aktywować, kiedy zostanie on ponownie wprowadzony do oferty.

11. Pełna kontrola nad czasem trwania i harmonogramem

Masz także kontrolę nad czasem trwania kampanii i harmonogramem Twoich reklam. Jest to szczególnie przydatne, jeśli oferujesz promocję, która kończy się konkretnego dnia lub zauważasz, że np. we wtorki od godziny 15 zdobywasz najwięcej klientów.

Wystarczy, że ustawisz, kiedy wyświetlać ma się Twoja reklama.

Harmonogram reklam

Harmonogram reklam

12. Nieważne czy działasz lokalnie, czy globalnie

Dzięki Google AdWords możesz docierać do osób na całym świecie, ale nie tylko…
Jeśli prowadzisz firmę lokalnie ustaw swoją kampanię na wybraną lokalizację i pokaż się osobom, które znajdują się w Twoim sąsiedztwie.

Kierowanie na lokalizację

Kierowanie na lokalizację

13. Reklamy wyświetlane w najczęściej używanej wyszukiwarce

Pamiętaj, że Google to wyszukiwarka, która cieszy się największym zainteresowaniem. W związku z tym, że korzysta z  niej ponad 90% internautów w Polsce (źródło: ranking.pl), możesz pokazać się wielu potencjalnym klientom. To ogromna szansa dla twojego biznesu!

Ranking wyszukiwarki - domeny; źródło: ranking.pl

Ranking wyszukiwarki – domeny; źródło: ranking.pl

  • Reklama Google AdWords to ogromna szansa na powodzenie w Twojej firmie, zwiększenie sprzedaży i osiąganie zysków.

Skuteczność kampanii uzależniona jest od właściwych ustawień, ciągłego monitorowania i optymalizacji. Dlatego też, jeśli zależy Ci na efektywnej kampanii, skorzystaj z pomocy firmy specjalizującej się w Google Adwords — możesz tylko zyskać.

Bądź o krok przed konkurencją!

Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najważniejsze informacje o marketingu internetowym na e-mail.