Lista klientów Google Ads – jak dodać takie listy do Google Ads?

Blob

Nikomu nie trzeba udowadniać, jak ważne jest odpowiednie targetowanie reklam w internecie. Nabiera to jeszcze większego znaczenia w przypadku coraz to nowych automatyzacji w kampaniach czy dalszego rozwoju systemów uczących się w Google Ads. W lepszym kierowaniu reklamy pomaga Lista Klientów (in. Lista Odbiorców), którą możesz dodać do konta Google Ads. Dzięki temu zasilisz system reklamowy dodatkowymi danymi osób, które weszły w interakcję z Twoją firmą, co pozwoli dotrzeć do potencjalnych nowych klientów. 

Targetowanie reklam na Listę Klientów Google Ads

Lista Klientów Google Ads

W systemie reklamowym Google Ads możesz kierować kampanie na odbiorców na rynku, niestandardowych odbiorców czy osoby, które odwiedziły już Twoją stronę. Zapewne są to najczęściej wybierane przez Ciebie (obok lokalizacji czy demografii) opcje targetowania reklam.

Możesz jednak skorzystać z jeszcze jednej opcji kierowania na listę klientów i dzięki temu dotrzeć do nowych wartościowych klientów, a przy okazji wyprzedzić konkurencję. Główne zalety Listy Klientów to: 

  • możliwość wykorzystania listy do kierowania reklam w sieci wyszukiwania, Youtube, Gmail czy sieci reklamowej;
  • dodatkowe dane pomocne w optymalizacji inteligentnych strategii określania stawek w kampaniach Performance Max;
  • docierania do podobnych odbiorców w sieci będącymi podobnymi do Twoich obecnych klientów;
  • odpowiednie targetowanie reklam pozwala zwiększyć skuteczność kampanii i przy tym obniżyć koszty reklamy.

Tworzenie Listy Klientów Google Ads

Lista Klientów Google Ads

Co zanim zaczniesz wykorzystywać Listę Klientów w kampaniach do targetowania reklam? Zapoznaj się z podstawowymi zasadami, jakie musisz spełnić, żeby dodać do Listę Klientów konta Google Ads. Najważniejsze z nich to:

  • zbieraj dane zgodnie z polityką prywatności i przepisami prawa;
  • w Twojej polityce prywatności znajdują się informacje, że dane klientów udostępniasz innym firmom;
  • przestrzegasz zasad i warunków Google Ads (np.: reklamy spersonalizowane, brak informacji o klientach poniżej 13 roku życia).

To nie wyczerpuje oczywiście wszystkich warunków. Po bardziej szczegółowe wytyczne zajrzyj na stronę supportu Google Ads.

Jeżeli dodasz Listę Klientów do końca maja 2023 roku, to będziesz miał możliwość kierowania jeszcze przez kilka miesięcy reklam na listę podobnych odbiorców. Dane po tej dacie będą wykorzystywane w kierowaniu zoptymalizowanym.  

Jak dodać Listę Klientów Google Ads?

Zanim dodasz listę, musisz ją odpowiednio przygotować. Lista klientów może zawierać następujące dane: 

  • adresy e-mail;
  • imię i nazwisko;
  • numer telefonu;
  • adres zamieszkania.

Plik musisz przesłać do konta w formacie CSV, który jest akceptowalny przez Google. Dla bezpieczeństwa przesyłanych danych będą one zahaszowane przez Google. Nie ma obowiązku umieszczania wszystkich danych klientów. Lista klientów będzie zaakceptowana, jeżeli dodasz na przykład jedynie adresy e-mail.

Lista danych klientów Google Ads

Może to obniżyć skuteczność takiej listy i utrudnić proces “dopasowania klientów” w sieci. Z reguły dopasowanie wynosi 50-60%, co warto wziąć pod uwagę. Najważniejszą sprawą jest jakość danych, czyli czy są one aktualne oraz czy na liście nie ma spamu. Pamiętaj przy dodawaniu Listy Klientów, by nadać jej odpowiednią zrozumiałą nazwę i (jeżeli chcesz) dodać opis. 

Dodawanie Listy Odbiorców

Chcąc dodać Listę Klientów musisz zalogować się na konto Google Ads, a następnie przejść do narzędzia i ustawienia i wybrać zarządzanie odbiorców z sekcji zasobów wspólnych

Lista Klientów Google Ads

Po przejściu do segmentów wystarczy kliknąć niebieski plusik, żeby wysunęła się lista możliwych do utworzenia list obiorców. Z dostępnych opcji wybierasz Lista Klientów i przechodzisz dalej.

Dodawanie Listy Odbiorców

Otworzy Ci się okienko, które umożliwia nadanie nazwy Listy Klientów, dodania pliku w formacie CSV, wybrania okresu członkostwa oraz opisu listy (opcjonalnie). Okres członkostwa możesz sam wyznaczyć lub pozostawić w opcji nie traci ważności. Pamiętaj, by zaznaczyć checkbox, że dane są zbierane zgodnie z zasadami Google. 

Lista Klientów Google Ads

Po dodaniu listy Google, na podstawie danych, będzie starał się dopasować klientów w sieci. Może to potrwać nawet do 24 godzin. Jeżeli chcesz wykorzystać Listę Klientów, to  pamiętaj, że w sieci wyszukiwania segment powinien posiadać minimum 1 000 rekordów. Musisz przy tym uwzględnić, że dopasowanie danych wynosi z reguły 50-60%. 

Podsumowanie 

Dokładne targetowanie reklam jest sposobem na dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców i zmniejszenie kosztów reklamy. Lista Klientów Google Ads wpłynie pozytywnie na skuteczność kampanii.

Każdy reklamodawca dąży do kierowania trafnych reklam, z odpowiednim przekazem, do właściwych odbiorców. Dzięki dodaniu Listy Klientów do konta Google Ads zwiększysz efektywność kampanii Google Ads i poprawisz wyniki sprzedaży produktów lub usług. Jeżeli nie chcesz niczego pozostawiać przypadkowi, to skorzystać z usług sprawdzonej agencji Google Ads

 

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: