Dobra strona docelowa w reklamie Google AdWords

Blob

Korzystanie z reklamy Google AdWords nierozerwalnie związane jest z posiadaniem strony internetowej. Strona docelowa jest ważna, wpływa na wynik jakości, a także na wrażenia odbiorcy na temat Twoich usług lub produktów.

Jaka powinna być dobra strona, by wykorzystać ją w reklamie Google AdWords?

Strona, na którą trafia użytkownik po kliknięciu reklamy, nazwana jest stroną docelową. Przede wszystkim powinna ona dać odbiorcy odpowiedź na zapytanie wprowadzone w wyszukiwarkę, a także potwierdzać informacje przekazane w reklamie.

Wyobraź sobie, że chcesz kupić drewniany zegarek. Wpisujesz hasło w wyszukiwarkę, prócz wyników ze zdjęciem (reklam produktowych), pojawiają się reklamy tekstowe. Szczególnie zainteresował Cię nagłówek, w którym umieszczono cenę. Klikasz wybraną reklamę i zostajesz przekierowany na stronę ze srebrnymi zegarkami albo na stronę główną sklepu, nigdzie nie możesz znaleźć kwoty z reklamy. Na pewno zamieszczone treści i zdjęcia nie są odpowiedzią na Twoje zapytanie i nie spełniają Twoich oczekiwań. To właśnie przykład źle wybranej strony docelowej.

Warunków dobrego landing page’a jest więcej. Warto aby na stronie znalazło się wezwanie do działania. Wracając do przykładu z zegarkami, wystarczy umieścić CTA “kup teraz”. Skup się na jednym, ale właściwym wezwaniu. Poza tym zadbaj o unikalne treści. Jeśli prowadzisz sklep online, dotyczy to także opisów produktów.

Pamiętaj, że strona docelowa musi posiadać konkretne treści, co nie oznacza, że muszą być one krótkie. Ważne, aby tekst był przyjazny dla oka. Pomoże w tym stosowanie śródtytułów, marginesów i pogrubień. Internauci najczęściej tylko skanują stronę i poszukują najważniejszych informacji, pokaż im nad czym warto zatrzymać się dłużej.

Google chce, aby użytkownicy korzystający z wyszukiwarki i reklam w niej zamieszczonych mogli bez problemu znaleźć to, czego szukają. Dlatego też prowadząc kampanie, warto obserwować wynik jakości. Informuje on o jakości reklam, a czynnikami które na niego wpływają, są: współczynnik klikalności, trafność reklamy oraz właśnie jakość strony docelowej.

Strony wykorzystywane w kampaniach AdWords powinny szybko się ładować, być przejrzyste i proste w nawigacji, posiadać odpowiednie adresy (adresy docelowe z wykorzystaniem słów kluczowych), mieć unikalną treść. Warto także, aby w treści strony znajdowały się słowa kluczowe wykorzystywane w reklamach.

Agencja zajmująca się Twoją kampanią Google AdWords, na pewno podpowie Ci, jakie zmiany można wprowadzić na stronie. Pracownicy agencji mają także wiedzę na temat tego, co nie może znaleźć się na stronie docelowej. Pewnym ograniczeniom podlega np. promowanie usług i zabiegów medycznych. Na stronach związanych z tą branżą nie może znaleźć się między innymi informacja o używaniu kwasu hialuronowego lub botoxu.

Na co warto zwrócić uwagę

Pamiętaj, że użytkownicy trafiający na Twoją stronę, pod wpływem CTA oraz przejrzystej treści mogą chcieć kupić produkt lub zarejestrować się np. na wydarzenie. Jak ich nie zniechęcić?

Jeśli prowadzisz sklep, musisz zdawać sobie sprawę z tego, że potencjalni klienci chcą zazwyczaj znać warunki dostawy i zwrotu lub w ogóle chcą zapoznać się z regulaminem Twojego sklepu. Zadbaj, aby nie mieli problemu z odnalezieniem tych informacji w witrynie.

Jeśli chodzi o wypełnianie wszelkiego rodzaju formularzy, to… nie zadawaj zbędnych pytań. Pamiętaj, że im mniej ruchów użytkownik będzie musiał wykonać, tym większe szanse, że zakończy rejestrację. Podziękuj za uzupełnienie danych.

W niektórych przypadkach można pokusić się o dodanie w witrynie przycisków kierujących do Social Mediów. Dzięki temu odwiedzający witrynę może szybko stać się Twoim fanem lub obserwującym.

Podsumowanie

Zastanów się, czy promowanie strony nieprzyjaznej potencjalnym klientom jest opłacalne. Nawet, jeśli reklama będzie atrakcyjna i często klikana, użytkownicy nie zostaną Twoimi klientami. Wejdą na stronę i szybko ją opuszczą, a Ty zapłacisz za kliknięcie.

Twoja witryna musi być estetycznaintuicyjna . Pamiętaj o tym, zanim zainwestujesz w Google AdWords, reklamę na Facebooku kierującą na stronę czy pozycjonowanie.

Nawet najlepiej zoptymalizowanaatrakcyjna reklama Google AdWords nie zwiększy konwersji, jeśli witryna nie będzie łatwa w obsłudze. Z racji, że coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych, pamiętaj aby Twoja strona dobrze wyświetlała się na takich urządzeniach.

Każdy klient jest inny, dlatego nie ma jednego, sprawdzonego przepisu na wygląd witryny. Dobrze jednak kierować się ogólnie przyjętymi zasadami, które pozwolą na dobre wykorzystanie budżetu kampanii.

Szukasz firmy, która poprowadzi Twoją kampanię AdWords? Skontaktuj się z nami!

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: