Usługi medyczne w Google AdWords – gabinet widoczny w wyszukiwarce

Konkurencja między gabinetami i przychodniami lekarskimi jest bardzo duża. Wiele osób wykorzystuje wyszukiwarkę Google do zdobycia informacji, z usług których lekarzy lub placówek najlepiej skorzystać. Wybór opierają nie tylko na opiniach innych pacjentów, ale także na wrażeniu, jakie zrobi strona internetowa, na którą trafią. Jak pomóc pacjentowi/klientowi w dotarciu na stronę WWW lekarza lub placówki medycznej? Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z reklamy Google AdWords.

Reklama Google AdWords

Dzięki skorzystaniu z usług agencji prowadzącej kampanie Google AdWords, Twoja witryna może znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Oczywiście osoby tworzące reklamy dla branży medycznej muszą być świadome ograniczeń, które narzuca im prawo w tym zakresie. Reklama taka będzie pełniła funkcję informacyjną.

Załóżmy, że jakaś osoba zainteresowana jest skorzystaniem z usług stomatologicznych. Po wpisaniu w wyszukiwarkę hasła np. implanty zębów, w wynikach wyszukiwania zostanie jej wyświetlony link do Twojego gabinetu (oczywiście, jeśli w swojej ofercie posiadasz taką usługę).

Aby stworzyć reklamy Google AdWords, konieczne jest ustalenie słów kluczowych. Należy je dobrać w taki sposób, aby pasowały do oferty Twojej placówki oraz stanowiły odpowiedź na zapytania użytkowników. Następnym krokiem jest opracowanie wyświetlanych tekstów i wybór podstron Twojej witryny.

Fenomen Google AdWords polega właśnie na tym, że wynik wyświetlony użytkownikowi, skieruje go na stronę, na której uzyska odpowiedź na swoje zapytanie. Dodatkowo za reklamę płacisz, gdy zostanie kliknięta.

Możliwości Google AdWords

Google AdWords to nie tylko wyniki wyświetlane w wyszukiwarce. Możliwe jest skorzystanie z reklamy graficznej. Jeśli tylko chcesz pokazać przychodnię lub gabinet, skorzystaj z takiej formy.

Reklama graficzna może być wyświetlona w witrynach o tematyce zdrowotnej. Dzięki temu przekaz, w wzbogaconej formie, dotrze do osób szukających usług, które oferujesz. Jeśli tylko chcesz, możesz wykorzystać reklamę wideo, w której pokażesz swoje miejsce pracy.

Dodatkowo istnieje możliwość ustalania harmonogramu wyświetlania komunikatu. Informacje o działalności mogą być pokazane np. tylko w godzinach Twojej pracy.

Ważne, z punktu widzenia gabinetu lub przychodni działającej tylko w jednym punkcie, jest docieranie z komunikatem lokalnie. Nie musisz tracić pieniędzy na kliknięcia osób, które nie mają szansy na skorzystanie z Twoich usług.

Linki sponsorowane pojawiające się w wyszukiwarce mogą zawierać dodatkowe informacje, nazywane rozszerzeniami. Dzięki nim, w przekazie może pojawić się numer telefonu lub adres. Oznacza to, że osoba, która zobaczy reklamę, jeszcze przed kliknięciem dowie się, gdzie znajduje się gabinet, i na tej podstawie może podjąć decyzję czy chce odwiedzić stronę.

Na co zwrócić uwagę przygotowując kampanię dla gabinetu lekarskiego

Wspominałam wcześniej o słowach kluczowych, które wykorzystywane są w reklamie Google AdWords. Muszą one być nie tylko związane z Twoją działalnością, ale także pasować do zapytań, jakie wyszukują pacjenci. Musisz mieć na uwadze, że osoba, która zainteresowana jest wizytą, nie zawsze zna specjalistyczną terminologię.

Należy zadbać także o to, aby np. informacje o gabinecie stomatologicznym działającym w Warszawie, nie wyświetlały się w Zakopanem. Ważne, aby określić skąd mogą pochodzić osoby, chcące skorzystać z Twoich usług.

Cały czas należy pamiętać o zakazie reklamy obejmującym branżę medyczną. Osoba tworząca teksty, które pojawią się w wynikach wyszukiwania, musi pamiętać o przestrzeganiu prawa.

Wybór podstrony, na którą trafi użytkownik również jest niezwykle ważny. Bez problemu powinien on znaleźć odpowiedź na zadane wyszukiwarce pytanie.

Aby sprawdzić efekty, należy monitorować postępy kampanii. Wykorzystać można do tego nie tylko panel Google AdWords, ale także narzędzie jakim jest Google Analytics.

Podsumowanie

Reklama usług medycznych w Google AdWords może przynieść zadowalające efekty. Należy jednak pamiętać o ograniczeniach wynikających z przepisów prawa, a także o przygotowaniu odpowiedniej strategii dla placówki. Zlecenie kampanii specjalistom pomoże w odpowiedniej optymalizacji, co pozwoli na zmniejszenie jej kosztów, przy jednoczesnym zwiększeniu efektów.

Masz pytania? Chcesz żeby pacjenci odwiedzali Twoją stronę internetową? Skontaktuj się z nami.

Przeczytaj także:
Marketing usług medycznych – informacja zamiast reklamy

Bądź o krok przed konkurencją!

Zapisz się do newslettera, a raz w miesiącu otrzymasz najważniejsze informacje o marketingu internetowym na e-mail.