Dlaczego warto korzystać z Google Tag Managera

Blob

“Prosty, wygodny i niezawodny” takimi słowami Google opisuje swoje narzędzie. Mowa o Google Tag Manager, który dostępny jest już od kilku dobrych lat, jednak nadal nie wszyscy wiedzą czym jest oraz do czego służy. Warto, aby z GTM skorzystały osoby, które zajmują się marketingiem i niekoniecznie mają zacięcie ku technologii marketingowej. Także w przedsiębiorstwach zarówno małych, jak i większych to narzędzie może być niezwykle przydatne. Przeczytaj, dlaczego warto używać Google Tag Managera.

Czym jest Google Tag Manager?

GTM to darmowe narzędzie, którego zadaniem jest ułatwienie pracy osobom zajmującym się marketingiem. Korzystanie z Google Tag Managera pozwala na zarządzanie tagami na stronie bez konieczności ingerencji webmasterów, a także aktualizację wartości konfiguracyjnych, co odnosi się do aplikacji mobilnych.

Aby zacząć używać tego systemu, konieczne jest utworzenie konta (można to zrobić tutaj) oraz kontenera, a następnie dodanie fragmentu kodu do witryny. Później możesz już samodzielnie dodawać lub edytować kody, co z pewnością przyspieszy Twoją pracę. Wszelkie wprowadzane zmiany są odwracalne.

Z pomocą GTM możesz dodać do witryny np. kod śledzenia Google Analytics, śledzenie konwersji Google AdWords czy Pixel Facebooka i to bez konieczności wprowadzania zmian w kodzie źródłowym strony.

Dlaczego warto używać GTM?

Niekwestionowaną zaletą tego narzędzia jest oszczędność czasu. Możesz dodawać kody oraz zarządzać nimi bez zwracania się do działu IT. Warto także zwrócić uwagę, że dzięki Google Tag Manager, Twoja strona będzie szybsza, ponieważ tagi ładowane zostaną asynchronicznie.

GTM pozwala także na szybkie wykrycie błędów, które równie szybko możesz naprawić. Zanim opublikujesz zmiany, wykonaj test. Pozwoli on sprawdzić, czy tagi będą działały prawidłowo. Google Tag Manager uchroni Cię także przed przypadkowymi usunięciami kodów.

Warto pamiętać, że to narzędzie sprawdzi się nie tylko w przypadku witryn internetowych, działa także w przypadku aplikacji mobilnych.

Przede wszystkim, by korzystać z Google Tag Managera, nie musisz być programistą!

Podsumowując

Wiesz już, czym jest Google Tag Manager oraz dlaczego warto się nim zainteresować. To narzędzie dające wiele możliwości, które zostaną poruszone w kolejnych artykułach. Obserwuj nasz blog i przekonaj się, jak GTM ułatwia pracę!

Zobacz także:
Google Tag Manager – instalacja i konfiguracja
Śledzenie zdarzeń w Google Tag Managerze

Opublikowano w Blog Narzędzia: , aktualizacja: