Kampania “Tylko połączenie”, czyli szybki kontakt z Twoją firmą

Blob

Google AdWords istnieje wiele możliwości, aby ułatwić użytkownikowi kontakt z reklamodawcą. Takim ułatwieniem są choćby rozszerzenia reklam, które zachęcają klienta do kliknięcia. Jednym z rozszerzeń jest rozszerzenie wiadomości, o którym pisałam jakiś czas temu. Dzisiejszy artykuł będzie dotyczył zupełnie innego sposobu na skuteczną komunikację klient-sprzedawca/usługodawca – kampaniiTylko połączenie”.

Dosłownie – “Tylko połączenie”

Jeśli zdecydujesz się na ten rodzaj kampanii, musisz mieć świadomość, że Twoje reklamy zostaną wyświetlone tylko na urządzeniach, z których można zadzwonić. Tak jak wskazuje nazwa, po kliknięciu użytkownik może wykonać tylko połączenie. Oznacza to, że nie zostanie przeniesiony na stronę Twojej firmy.

Przykład reklamy typu

Przykład reklamy typu „Tylko połączenie” oraz reklamy z rozszerzeniem połączenia

Jak wygląda taka reklama?

Reklamy w kampanii “Tylko połączenie” składają się z nagłówka, w którym podany jest numer telefonu oraz krótkiego wezwania do działania, np. “Zadzwoń”. Pod nagłówkiem umieszczony jest link. Niżej można przeczytać dwa wiersze opisu, podobnie do standardowej reklamy.

W zrzucie ekranu, który wstawiłam wyżej, znajdują się dwie reklamy. Pierwsza dotyczy właśnie kampanii “Tylko połączenie”, druga jest reklamą z rozszerzeniem połączeń. W drugim przypadku, po kliknięciu w nagłówek przekierowani zostaniemy na stronę WWW.

Dla kogo ten typ kampanii?

Reklama “Tylko połączenie” będzie przydatna, jeśli Twoi klienci szukają szybkiej możliwości kontaktu z firmą. Jeżeli zależy Ci na zwiększeniu liczby połączeń, możesz skorzystać z tego typu kampanii.

“Tylko połączenie”, to dobre rozwiązanie dla restauracji lub firm taksówkarskich. Wyobraź sobie, że ktoś spieszy się do pracy, jednak jego samochód nie chce ruszyć. Wystarczy, że wyszuka w swoim smartfonie hasło “taxi [miasto]”, kliknie pierwszą reklamę, która zostanie wyświetlona i od razu może zamówić taksówkę (przed wykonaniem połączenia pojawi się zapytanie).

Z tego typu kampanii warto skorzystać także w sytuacji, gdy strona mobilna Twojej firmy nie istnieje lub zdajesz sobie sprawę z tego, że nie wygląda dobrze.

Funkcja numeru Google

Jeśli interesują Cię dodatkowe informacje na temat połączeń z Twoją firmą, możesz skorzystać z funkcji numeru Google. Dzięki tej opcji zdobędziesz informacje: o czasie trwania połączeń, godzinach, w których zostały nawiązane, poznasz kod kierunkowy rozmówcy oraz dowiesz się, czy połączenie zostało odebrane.

Decydując się na skorzystanie z numeru Google, zwróć uwagę, aby nie używać go, do celów innych niż reklama Google AdWords.

Podsumowanie

Pamiętaj, że w kampanii “Tylko połączenie”, wszystkie kliknięcia reklam powodują wyświetlenie potencjalnemu klientowi zapytania o połączenie. Naliczona zostanie opłata za kliknięcie, bez względu na to, czy użytkownik zdecyduje się zadzwonić.

Zastanów się, czy ten typ kampanii sprawdzi się w Twojej firmie, jeśli uznasz, że to właściwy wybór, nie czekaj – pomóż klientom w szybszym kontakcie!

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: