Rozszerzenie SMS, czyli jak ulepszyć reklamę AdWords

Blob

Zastanawiasz się w jaki sposób zachęcić potencjalnych klientów do kontaktu z Twoją firmą? Google AdWords daje możliwość rozszerzenia połączeń. Jednak nie każdy internauta ma czas lub ochotę zadzwonić do reklamodawcy. Od niedawna w Polsce pojawiło się nowe rozszerzenie – rozszerzenie wiadomości.

Dlaczego warto korzystać z rozszerzenia wiadomości?

Wyobraź sobie, że jedziesz pociągiem, korzystasz z telefonu wyszukując wiadomości na temat hotelu w Gdyni. Hałas w przedziale i inni podróżujący nie pomagają w podjęciu decyzji o zadzwonieniu i zapytaniu o ofertę lub rezerwację terminu. Zauważasz jednak, że jeden z reklamujących się w wyszukiwarce hoteli ma włączoną możliwość wysłania wiadomości SMS. Teraz wystarczy tylko, że klikniesz ikonę, a w Twoim urządzeniu otwiera się gotowe do wysłania zapytanie. Oczywiście możesz je zmienić. Klikasz “wyślij” i czekasz aż recepcja odpowie.
Stawiając się w miejscu potencjalnego klienta jest to bardzo wygodna opcja.

Dla reklamodawcy takie rozwiązanie również jest zadowalające. Nie musisz martwić się, że będąc na spotkaniu nie możesz odebrać telefonu lub ktoś dzwoni poza godzinami otwarcia firmy. Sprawdzasz wiadomość kiedy masz czas i oddzwaniasz lub odpisujesz.
Dodatkową zaletą jest niezmieniający się koszt reklamy – nadal płacisz tylko za kliknięcie. Możesz kontrolować również ilość wyświetleń i kliknięć w rozszerzenie. Twoja reklama staje się bardziej widoczna oraz wyróżniasz się na tle konkurencji.

O czym warto pamiętać?

Przede wszystkim musisz pamiętać, że rozszerzenie to wyświetla się na urządzeniach mających możliwość otrzymywania i wysyłania wiadomości SMS. Także telefon, z którego zamierzasz odpowiadać na zapytania musi mieć taką opcję.
Zastanów się czy umieścisz dodatkowy kontakt na poziomie kampanii czy grupy reklam.

Formularz rozszerzenia wiadomości

Nowe rozszerzenie wiadomości

Wymyśl treść rozszerzenia, czyli zachęć użytkownika do wysłania wiadomości, jednak napisz ją w taki sposób by osoba klikająca ikonę wiedziała czego może się spodziewać. To nie wszystko – uzupełnij także tekst wiadomości. Jeśli będzie ona dobrana w odpowiedni sposób internauta nie będzie musiał jej zmieniać, dzięki czemu jego wrażenie na temat Twojej firmy będzie jeszcze lepsze.

Odpowiadaj regularnie na wiadomości swoich potencjalnych klientów. To oczywiste nie tylko ze względów biznesowych, również AdWords nie zezwala na długi czas reakcji na wiadomości.

Przykład rozszerzenia wiadomości

Przykład rozszerzenia wiadomości

Podsumowanie

Jeśli tylko specyfika Twojej firmy pozwala na wykorzystanie rozszerzenia wiadomości Google AdWords – nie czekaj.
Użytkownicy wyszukiwarki będą mogli skontaktować się z Tobą w prosty i szybki sposób. Twoja reklama zyska na jakości, stanie się wizualnie większa i wyróżni się na tle innych reklam.

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: