Remarketing – 7 błędów, których lepiej unikać

Blob

Remarketing, to kierowanie przekazu reklamowego do osób, które odwiedziły już Twoją stronę. Możliwe, że były zainteresowane produktami, być może dodały je nawet do koszyka, ale nie dokonały zakupu. Remarketing jest doskonałym sposobem na przypomnienie się tym klientom lub zaoferowanie rabatu. Używając jednak takiego kierowania, możesz popełnić kilka błędów. Sprawdź czego lepiej unikać.

Jeżeli jeszcze nie wiesz czym jest remarketing, zachęcam do zapoznania się z artykułem Remarketing w Google Ads – jak działa i jak go wykorzystać w biznesie?

1. Stosowanie domyślnych list remarkeitngowych

Powodem, dla którego nie powinieneś stosować domyślnych list, jest to, że są po prostu zbyt ogólne. Taka lista zawiera wszystkie osoby, które odwiedziły Twoją stronę w ciągu 30 dni, reklama także pokazuje się przez taki czas. Jeśli na Twojej stronie panuje duży ruch, lista będzie zawierała wiele plików cookie, w związku z czym budżet szybko się wyczerpie.

Poza tym domyślna lista nie odpowiada na potrzeby Twoich klientów. Przecież znajdują się oni na różnych etapach procesu zakupowego. Oznacza to, że reklamy, które zobaczy odbiorca prawdopodobnie nie będą tym, czego szukał na Twojej stronie.

2. Brak listy użytkowników o określonych zachowaniach

Tworząc listę odbiorców, możesz określić do jakich użytkowników chcesz dotrzeć. Jeśli tego nie zrobisz, zmniejszasz szansę na konwersję.

Skorzystaj z możliwości stworzenia list odbiorców na podstawie ich zachowania w witrynie lub aplikacji. Co to oznacza? Możesz docierać do osób, które np.: wyświetliły szczegóły dotyczące produktu, ale nie dodały go do koszyka lub do takich, które nie dokończyły transakcji.

3.  Brak różnych długości okresu członkostwa na listach

Okres członkostwa mówi o tym, jak długo użytkownicy będą znajdowali się na Twojej liście.

Zazwyczaj nie ma sensu, aby reklama “chodziła” za użytkownikiem 30 czy 90 dni. Zastanów się, ile czasu potrzeba na podjęcie decyzji zakupowej. Jeśli zdecydujesz się na pokazywanie reklamy za długo i w zbyt dużym natężeniu, możliwe że zniechęcisz potencjalnego klienta nie tylko do zakupu ale i do swojej marki.

Czasem osoba odwiedzająca stronę wrzuci produkt do koszyka, jednak nie dokona zakupu. Dobrym rozwiązaniem może być ustawienie okresu członkostwa np. na 3 dni, jednocześnie decydując się na intensywniejsze wyświetlanie reklamy.

4. Brak dostosowania stawek

Musisz pamiętać, że możesz ustalić wyższe stawki dla list remarketingowych, które charakteryzują się większym prawdopodobieństwem dokonania zakupu. Dzięki temu użytkownicy, którzy byli blisko dokonania konwersji, ale z jakichś powodów z niej zrezygnowali, częściej zobaczą Twój przekaz.

Przyjrzyj się swoim listom remarketingowym i zdecyduj, która stanowi dla Ciebie największość wartość.

5. Brak wykluczeń

Jeśli nie przemyślisz swojej strategii remarketingowej, może okazać się, że docierasz do użytkowników, którzy byli na stronach, które nie przynoszą zysków.

Pomyśl także o wykluczeniu tych, którzy dokonali konwersji w Twojej witrynie . Czasem zdarza się, że po zakończonym procesie zakupowym lub zarejestrowaniu, reklama nadal “śledzi” klienta.

Warto zrezygnować z pokazywania reklamy na stronach, które tematem absolutnie nie odpowiadają Twojej działalności, lub zdecydować, w jakich miejscach docelowych reklama nie powinna się pojawiać. Możesz wykluczyć np. miejsce, jakim są aplikacje mobilne.

6. Stosowanie niedopasowanych reklam

Po co pokazywać w reklamie dokładnie to, co znajduje się na stronie, którą niedawno opuścił użytkownik?

W swojej reklamie “śledzącej” wykorzystaj coś, co przykuje uwagę potencjalnego klienta. Niech będzie ona propozycjąodpowiedzią na potrzeby osób z listy remarketingowej.

Problem niedopasowania reklam polega też na tworzeniu jednej kreacji, która stosowana jest do wszystkich list. Skoro możesz dopasować swój przekaz do odbiorców, skorzystaj z tego.

Pokazuj reklamy, które proponują podobne produkty, do tych, które były przeglądane przez użytkownika, wyświetlaj banery ze zniżkami, zmieniaj kreacje i sprawdzaj, które przynoszą najlepsze efekty.

7. Brak cappingu

Jeśli nie przemyślisz strategii wyświetlania reklam, Twoja kampania remarketingowa nie zakończy się powodzeniem. Na pewno nie lubisz, gdy reklamy produktów, które przed chwilą oglądałeś, pojawiają się na każdej stronie, z którą masz styczność i to przez kilka dni.

Capping pozwala określić, ile razy reklama wyświetli się użytkownikowi w ciągu dnia. Wybierz takie ustawienie częstotliwości wyświetlania, aby nie męczyła odbiorcy, a jednocześnie była dla niego zauważalna. Weź pod uwagę okres, w jakim mają wyświetlać się reklamy.

Oprócz częstotliwości wyświetlania, zdecyduj o dniach tygodnia, w których klienci zobaczą Twój przekaz. Nie ma jednego, konkretnego przepisu, który mówiłby o tym, w jaki sposób należy stosować capping. Analizuj wyniki kampanii i testuj różne ustawienia, po pewnym czasie na pewno będziesz mógł wyciągnąć wnioski.

Podsumowanie

Możliwości, jakie daje remarketing są bardzo szerokie. Dlatego warto dokładnie przemyśleć kim są nasi odbiorcy i co powinni zobaczyć. Remarketing, który będzie prowadzony w sposób przemyślany, wykorzystujący testy oraz poprawnie analizowany, na pewno doprowadzi do zwiększenia zysków w firmie.

Warto wspomnieć, że lista remarketingowa w sieci reklamowej musi zebrać minimum 100 plików cookie, a remarketing w sieci wyszukiwania 1000.

Musisz mieć świadomość, że kampanie remarketingowe przynoszące pozytywne efekty polegają na ciągłej optymalizacji.

No co jeszcze warto zwrócić uwagę podczas korzystania z remarketingu?

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: