Szybsze i prostsze tagowanie kampanii FB – Parametry dynamiczne adresów URL

Chcesz wiedzieć, ilu użytkowników trafiło na Twoją stronę dzięki reklamom na Facebooku? W takim razie musisz zacząć tagować linki. Jeśli korzystasz już z kreatora, który pozwala Ci tworzyć odpowiednie kody, a później dodajesz je podczas tworzenia reklam w portalu społecznościowym, to dowiedz się jak zrobić to łatwiej i szybciej.

Jeśli nie wiesz, czym jest tagowanie linków oraz, dlaczego jest ważne, przeczytaj nasz artykuł „Tagowanie linków, czyli skąd pochodzą kliknięcia”.

Dynamiczne parametry adresów URL

Kampanie na Facebooku to nie tylko wybranie celu, ustawienie grup docelowych i reklam. Działania te wymagają dalszej optymalizacji.

Gdy zależy Ci na przejściach do strony www. Warto byś wiedział nie tylko, które reklamy są najchętniej klikane, ale także ile czasu użytkownicy spędzają w Twojej witrynie i ile stron przeglądają podczas sesji. Parametry URL pozwolą Ci porównać te dane w Google Analytics lub innym narzędziu analitycznym.

Podczas tworzenia lub edycji kampanii w Menedżerze reklam/Power Editorze do każdej reklamy należy dodać parametry URL, wcześniej przygotowując je w kreatorze (np. Campaign URL Builder, Google Analytics URL Builder) lub samodzielnie. Musisz przy tym uważać, by nie pomylić się w opisywaniu poszczególnych parametrów, a także do każdej z reklam dodawać inne wartości.

Dzięki dynamicznym adresom URL, do parametru zostanie automatycznie przypisana odpowiednia wartość. Poprawnie ustawione parametry możesz umieścić w każdej reklamie.

Jakie parametry dynamiczne możesz umieścić w reklamie?

Facebook oferuje Ci dodanie następujących parametrów:

  • source={{site_source_name}} – pokaże, z jakiego źródła użytkownik trafił na Twoją stronę. W raportach zobaczysz, czy ruch pochodził z Facebooka (fb), Instagrama (ig), Messengera (msg), Audience Network (an).
  • placement={{placement}} – to umiejscowienie, w którym pojawiła się reklama kliknięta przez odbiorcę. Jeśli reklama znajdowała się np. w kanałe aktualności, zobaczysz wartość Facebook_Desktop_Feed.
  • ad_id={{ad.id}} – to automatycznie przypisywany identyfikator reklamy.
  • adset_id={{adset.id}} – identyfikator zestawu reklam także jest przypisywany automatycznie przez Facebooka.
  • campaign_id={{campaign.id}} – identyfikator kampanii również jest przypisywany automatycznie.
  • ad_name={{ad.name}} – to nazwa reklamy, którą wpisujesz podczas jej tworzenia. Jeśli zapomnisz dodać tę nazwę, w raporcie, w treści reklamy możesz zobaczyć “Default name — Ruch”. 😉 Warto zadbać o to, by nazwa reklamy wskazywała cechy odróżniające ją od innych, np. promocja karuzela, promocja pokaz slajdów, promocja niebieskie tło itp.
  • adset_name={{adset.name}} – to parametr, który pozwoli Ci sprawdzić, która grupa odbiorców jest najefektywniejsza. Nazwa zestawu jest nazwą, którą ustawisz podczas jego tworzenia.
  • campaign_name={{campaign.name}} – to nazwa kampanii, którą uzupełniasz po wybraniu celu reklamowego.

Otagowany adres URL

Otagowany adres URL

Zwróć uwagę, że jeśli użytkownik kliknie otagowaną kampanię, nazwa kampanii, czy reklamy nie zostanie tajemnicą 🙂 Parametry są widoczne w adresie URL.

Jak ustawić parametry adresów dynamicznych?

Musisz zastanowić się, jakie wartości są dla Ciebie istotne.

Jeśli chcesz monitorować źródło ruchu, nazwę kampanii oraz nazwę reklamy, powinieneś ustawić następujące parametry: source={{site_source_name}}&campaign_name={{campaign.name}}&ad_name={{ad.name}}

Uwaga: Jeśli Twoim narzędziem analitycznym jest Google Analytics, musisz wprowadzić parametr UTM. To nic trudnego. Trzeba także zwrócić uwagę, że w Google Analytics nie funkcjonuje m.in.: “campaign_name” , “ad_name”. Żeby widzieć nazwę kampanii i/lub reklamy w raportach, trzeba zmodyfikować parametry np.:
utm_medium=cpc&utm_source=facebook.com&utm_campaign={{campaign.name}}&utm_content={{ad.name}}

Możesz dodawać własne niestandardowe parametry, a także użyć takich, które są dostępne dla Twoich reklam. Wszystkie parametry oddziel od siebie znakiem &.

Jednym z istotnych parametrów jest medium, które będzie wskazywało, że wizyta pochodzi np. z płatnego źródła cpc. Wystarczy, że w adresie dynamicznym dodasz utm_medium=cpc.

Parametry URL na etapie tworzenia reklamy w Menedżerze reklam na Facebooku

Parametry URL na etapie tworzenia reklamy w Menedżerze reklam na Facebooku

Gdzie dodać parametry adresów URL?

Miejsce na dodanie parametrów URL znajdziesz podczas tworzenia reklamy w Menedżerze reklam lub Power Editorze (narzędzia te zostaną połączone).

Jeśli nie widzisz tej opcji u siebie, kliknij “Pokaż opcje zaawansowane”.

Podsumowanie

Dodając parametry adresów URL do swoich reklam, zyskujesz wiele cennych informacji, które pozwalają Ci optymalizować działania. Dzięki dynamicznym parametrom zyskujesz także czas, który możesz poświęcić na przygotowanie kolejnej kreacji.

Pamiętaj, żeby przetestować, czy ustawione przez Ciebie parametry są prawidłowo odczytywane przez narzędzie analityczne.