Jak nadać dostęp do wizytówki Google Moja Firma?

Jak nadać dostęp do wizytówki Google Moja Firma? Blob

Google Moja Firma to bezpłatna usługa umożliwiająca Twojej firmie znalezienie się w wyszukiwarce Google i na Mapach Google. Jest to niezwykle przydatne narzędzie, które pomaga w promocji Twojej firmy i dotarciu do potencjalnych klientów. Jeśli nie masz jeszcze założonej wizytówki w Google, jak najszybciej dodaj swoją firmę do Google Maps.

Do czego przydaje się profil w Google Moja Firma?

Korzystanie z wizytówki Google Moja Firma pozwala na zbieranie opinii od klientów i udostępnianie ich publicznie na stronie wizytówki. Dzięki temu odwiedzający Twoją wizytówkę mogą poznać doświadczenia innych klientów związane z Twoją firmą, co może wpłynąć na ich decyzję dotyczącą skorzystania z usług lub zakupu produktów. Możesz też włączyć możliwość wysyłania potencjalnym klientom wiadomości SMS w Google Moja Firma.

Niewątpliwą zaletą usługi Google Moja Firma jest możliwość nadawania uprawnień do wizytówki Google nowym użytkownikom. Dzięki temu możesz współdzielić wizytówkę firmy z innymi osobami, niezależnie od tego, czy są one częścią zespołu firmy, czy też zewnętrznymi partnerami.

Po co nadajemy dostęp do wizytówki Google Moja Firma?

Zlecając,np. reklamę swojej firmy, zewnętrznej agencji, możesz spotkać się z koniecznością nadania uprawnień agencji do swojego profilu Google Moja Firma. 

Do czego agencji potrzebny taki dostęp? 

W przypadku prowadzenia kampanii Google Ads agencja połączy reklamy Twojej firmy z informacjami zawartymi w Google Moja Firma. Takie działanie pozytywnie wpływa na efekty kampanii. 

Dodanie lokalizacji w kampaniach lokalnych jest niezbędne dla wielu firm lokalnych, takich jak restauracje, salony fryzjerskie czy sklepy detaliczne, gdzie kampanie reklamowe o charakterze lokalnym mają ogromne znaczenie.

Nadanie uprawnień Google Moja Firma umożliwia agencjom reklamowym zoptymalizowanie ustawień lokalnych kampanii, takich jak:

  • ustawienie konkretnej lokalizacji, 
  • targetowanie określonej grupy docelowej w określonym obszarze geograficznym itp. 

Dzięki temu kampanie reklamowe są bardziej ukierunkowane i skuteczne, przyciągając potencjalnych klientów z Twojej okolicy.

Dlatego, udzielając agencji reklamowej dostępu do wizytówki Google Moja Firma, umożliwiasz im:

  • optymalizację kampanii reklamowych, 
  • łączenie reklam z informacjami zawartymi w Twoim profilu Google Moja Firma, 
  • oraz skuteczne dotarcie do lokalnej grupy odbiorców. 

Jest to istotne dla osiągnięcia sukcesu w reklamowaniu Twojej firmy.

Jak nadać dostęp do wizytówki Google Moja Firma?

Nadanie uprawnień do wizytówki Google nie jest skomplikowane, możesz zrobić to w 6 prostych krokach:

1. Aby nadać dostęp do wizytówki Google Moja Firma innej osobie, przejdź na stronę:

https://www.google.pl/intl/pl/business/ i zaloguj się

2. Po zalogowaniu się kliknij w 3 kropki widoczne po prawej stronie:

Dostęp do wizytówki Google Moja Firma

3. Z menu, które się pojawiło, wybierz „Ustawienia profilu firmy”:

Ustawienia profilu GMF

4. W kolejnym kroku wybierz „Menedżerowie”:

Jak nadać uprawnienia menadżera w wizytówce?

5. Następnie dodaj adres e-mail, klikając w przycisk „Dodaj”:

Nadanie dostępu do wizytówki Google Moja Firma dla menadżera

6. Wprowadź adres e-mail i wskaż rolę jako Menadżer, kliknij “Zaproś”:

Jak nadać dostęp do wizytówki Google?

To wszystko, uprawnienia wizytówki Google zostały nadane!

Uprawnienia właściciela wizytówki GMF

Jako właściciel wizytówki GMF masz wiele uprawnień, możesz np.: 

  • Edytować Menedżerów,
  • Dodawać i usuwać menedżerów,
  • Zmieniać właściciela profilu firmy w wyszukiwarce i Mapach.

Uprawnienia Menedżera po nadaniu dostępu do wizytówki Google Moja Firma

Osoba dysponująca uprawnieniami Menedżera w wizytówce GMF może:

  • wprowadzać zmiany w profilu firmy w wyszukiwarce i Mapach Google,
  • połączyć konto reklamowe Google Ads z wizytówką Twojej firmy w Google.

Menadżer nie ma możliwości zażądania dostępami dla innych Menedżerów, nie może dodawać, usuwać ani edytować ról Menedżerów.

Nadanie agencji dostępu do wizytówki Google Moja Firma, umożliwia specjalistom: 

  • optymalizację kampanii reklamowych, 
  • łączenie reklam z informacjami zawartymi w Twoim profilu Google Moja Firma 
  • oraz skuteczne dotarcie do lokalnej grupy odbiorców

Jeżeli chcesz skutecznie reklamować swoją firmę w Google Ads, wykorzystując przy tym Google Moja Firma do pozyskiwania nowych klientów, skontaktuj się z nami.

Opublikowano w Blog Marketing internetowy: , aktualizacja: