6 miejsc w sieci gwarantujących skuteczną promocję wydarzenia

Blob

Jeśli organizujecie, organizowaliście, bądź będziecie organizowali wydarzenie na pewno macie świadomość, że jego promocja jest niezbędna. Przecież, aby ludzie pojawili się w danym dniu, o danej porze i w danym miejscu, muszą dostać informację. Przeczytajcie gdzie promować wydarzenie, tak aby dotrzeć do osób, na których Wam zależy!

Jeszcze kilka lat temu reklama opierała się głównie na rozwieszaniu plakatów na ulicach, rozdawaniu ulotek. O większych wydarzeniach można było usłyszeć w telewizji lub radio. Na szczęście, dzisiaj, dzięki rozwojowi reklamy internetowej z naszymi przekazami możemy docierać do konkretnych osób i mierzyć efekty.

Reklama na Facebooku

Zastanawiam się, czy Wam też słowo “wydarzenie” od razu kojarzy się z serwisem Marka Zuckerberga?

Promocja wydarzenia na Facebooku jest popularna przede wszystkim dlatego, że stworzenie takiej kreacji jest bardzo proste. Również uruchomienie reklamy nie powinno sprawiać większych problemów. Dodatkowo do udziału możecie zapraszać swoich znajomych.

Zaletą reklamy na Facebooku jest również możliwość precyzyjnego określenia, do kogo ma dotrzeć komunikat. Nie tylko określamy wiek i lokalizację, ale także wybieramy osoby z konkretnymi zainteresowaniami, obejmujące dane stanowisko zawodowe lub będące wcześniej na naszej stronie internetowej.

Mocną stroną tego medium jest też to, że pisząc post w wydarzeniu, wszystkim osobom, które wyraziły chęć uczestnictwa, wyświetli się powiadomienie. Zatem jeśli do Waszej akcji zostało jeszcze trochę czasu, możecie na bieżąco przypominać się odbiorcom oraz ich angażować. Mało tego, jeśli ktoś kliknie “wezmę udział”, to nasze wydarzenie pojawi się w newsfeedzie znajomych tejże osoby.

Pamiętajcie także, że jeśli udział wydarzeniu jest płatny, możecie dodać link do strony z biletami. Poza tym dostępna jest także opcja oznaczania innych stron w postach, a także dodania współorganizatorów.

Instagram

Instagram to także możliwość promocji. W tym medium należy przede wszystkim skupić się na zdjęciach, obrazkach lub krótkich filmikach. Nie zapominając o najważniejszym, czyli o hashtagach! Dzięki hasztagowi, który stworzycie, użytkownicy bez problemu odnajdą Wasze wydarzenie.

Jak zareklamować wydarzenia na Instagramie? Wcale nie potrzeba do tego konta w tym serwisie. Wystarczy, że prowadzicie już takie na Facebooku. Po kliknięciu obrazka reklamy, użytkownik zostanie przeniesiony na stronę internetową.

W Menadżerze Reklam lub Power Editorze, jako umiejscowienie reklamy zaznaczcie Instagram. Oczywiście wcześniej określacie grupę docelową i wszystkie inne ustawienia. Następnie wstawcie grafikę, krótki opis i hashtagi. Już gotowe.

LinkedIn

Ten serwis jest miejscem, które daje nam możliwość do zaprezentowania wydarzenia skierowanego do specjalistów. Prócz standardowego ustawienia grupy docelowej (wiek,lokalizacja), możliwy jest także wybór: nazwy firmy, branży, wykształcenia, umiejętności, przynależności do grup, wielkości firmy czy stanowiska. Pozwala to na bardzo precyzyjne wyświetlanie reklam.

Warto wspomnieć, że ustawiana jest stawka dzienna oraz za kliknięcie. Waluta, w której dokonujemy płatności, to euro.

Sieć reklamowa Google

Kuszącą opcją jest możliwość reklamy w największej sieci witryn, filmówaplikacji. To niekwestionowana zaleta sieci reklamowej Google.

Wybierając usługi Google, tak jak w pozostałych przypadkach, możemy ustawić odbiorców.
Dzięki takiej reklamie dotrzecie do użytkowników przeglądających witryny, oglądających filmy na Youtube, sprawdzających pocztę (Gmail) lub korzystających z mobilnych wersji stron, lub aplikacji.

Dzięki opracowanej strategii można dotrzeć do odbiorców na podstawie słów kluczowych i tematów. Wybieracie także miejsce, w którym wyświetlać będzie się reklama.

W reklamie konieczne jest zwrócenie uwagi odbiorcy. W sieci reklamowej wykorzystywać można reklamy graficzne, tekstowe, wideo i multimedialne.

Kampanie w sieci reklamowej pozwalają także na dokładne monitorowanie efektów. Możecie dowiedzieć się na jakich stronach wyświetlane były reklamy uzyskujące najwięcej kliknięć. Analiza wyników przydatna będzie przy modyfikowaniu stawek i strategii kierowania.

Reklama na YouTube

YouTube, jako druga co do wielkości wyszukiwarka w Polsce (zaraz po Google.pl), sprawia, że reklamy mogą docierać do szerokiego grona osób, które jednocześnie znajdują się w Waszej grupie docelowej.

Sądzicie, że taka reklama jest droga? Nic bardziej mylnego. Stawki zaczynają się od kilku groszy, choć liczy się tutaj tematyka i konkurencyjność. Jeszcze lepsza wiadomość jest taka, że opłata nie zostanie naliczona, jeśli oglądający pominie reklamę.

Jako agencja zajmująca się reklamą online, prowadziliśmy wiele takich kampanii. Także na naszym blogu znajdziecie więcej informacji o reklamie na YouTube – artykuł możecie przeczytać tutaj.

Reklamy w Gmailu

Sprawdzanie poczty, to codzienny rytuał większości z nas. Dlaczego więc nie wstawić reklamy w Gmail?

Ważne jest to, że “wiadomość” nie jest rodzajem spamu, jest dokładnie określona i dopasowana do odbiorcy. Na uwagę zasługuje również jej nienachalna forma. Dopiero po kliknięciu, reklama rozwija się do rozmiaru standardowej wiadomości. Może zawierać ona grafikę, formularze lub wideo.

Opłata naliczana jest za kliknięcie.

Podsumowanie – gdzie najlepiej reklamować wydarzenie?

Dość ciężko udzielić jednoznacznej odpowiedzi bez znajomości grupy docelowej i rodzaju wydarzenia. Każdy z wymienionych serwisów rządzi się własnymi prawami. Czasem warto skorzystać z kilku źródeł, tak aby dotrzeć do większości osób zainteresowanych naszym wydarzeniem.

Najważniejsze przy planowaniu kampanii jest ustalenie jej celu oraz grupy odbiorców, dzięki temu wątpliwości co do wyboru serwisu powinny zostać szybko rozwiane.

Macie jakieś ciekawe doświadczenie dotyczące promocji wydarzeń w sieci internetowej? Znacie miejsca, w których dodatkowo warto wspomnieć o eventach? Czekamy na komentarze!

Opublikowano w Blog Marketing internetowy: , aktualizacja: