Kampania eksportowa, czyli reklama AdWords za granicą

Kampania eksportowa AdWords pozwala na reklamę Twoich produktów potencjalnym klientom z zagranicy. Jeśli już działasz na rynku zagranicznym lub dopiero planujesz rozszerzyć działalność na inne kraje, to rozwiązanie jest dla Ciebie. Reklamę Google AdWords można skierować właściwie na dowolne języki i kraje.

Co warto wiedzieć?

Na początek dobra wiadomość – jeśli chcesz skorzystać z kampanii zagranicznej, wcale nie musisz zgłaszać się do agencji spoza Polski. Wszystko możesz załatwić na miejscu! Pewnie zastanawiasz się co w takim razie z przetłumaczeniem tekstu reklamy. Agencje obsługujące kampanie eksportowe powinny się tym zająć.

Narzędzie analizy rynków
Narzędzie analizy rynków

Narzędzie analizy rynków

Narzędzie analizy rynków (Global Market Finder) pomoże Ci otworzyć się na rynki zagraniczne. Jest to narzędzie proste w obsłudze. Wystarczy, że wybierzesz kraj, język, oraz wpiszesz słowa kluczowe, które mogłyby pojawić się w Twojej kampanii. Jako filtr ustaw rynek, z którego wyniki chcesz uzyskać. Do wyboru: Afryka, Ameryka, Azja, Bliski Wschód, Europa, G20, Oceania, Rynki wschodzące, Unia Europejska.

Narzędzie analizy rynków - dystrybucja geograficzna
Narzędzie analizy rynków – dystrybucja geograficzna

W wynikach zobaczysz kraje oraz zilustrowane możliwości rozwoju w różnych państwach. Istotną informacją jest również średnia przybliżona liczba zapytań o słowa kluczowe oraz zalecana stawka.

Narzędzie analizy rynków - przetłumaczone słowa kluczowe
Narzędzie analizy rynków – przetłumaczone słowa kluczowe

Po kliknięciu “+” przy nazwie państwa możesz zobaczyć tłumaczenie słowa kluczowego. Pamiętaj jednak, że tłumaczenie to nie zawsze jest poprawne. Jak każde tego typu narzędzia, tak i narzędzie analizy rynku należy traktować orientacyjnie.

Możliwości kampanii eksportowej

Kampania zagraniczna, ma właściwie tak szerokie możliwości i zalety, jak kampania krajowa.

  • Sieć wyszukiwania – wyszukiwarka Google jest popularna właściwie w każdym kraju. Twoja reklama może pokazywać się potencjalnym klientom z zagranicy, kiedy szukają haseł związanych z produktami, które znajdują się w Twojej ofercie.
  • Sieć reklamowa – szczególnie warto zwrócić na nią uwagę, gdy zaczynasz sprzedaż w innym kraju. Pomoże przede wszystkim w zbudowaniu świadomości marki. Istotny jest szeroki zasięg. Reklama pojawi się na stronach powiązanych z Twoją działalnością, w związku z tym wielu użytkowników będzie miało okazję ją zobaczyć.
  • YouTube/Gmail – warto wykorzystać reklamę na YouTube oraz w Gmail nie tylko do zwiększenia rozpoznawalności firmy, ale także do zwiększenia zainteresowania potencjalnych klientów i budowaniu przywiązania do marki.
  • Kampania produktowa dla sklepu internetowego – dzięki tej kampanii użytkownik zobaczy produkty, które oferujesz, cenę oraz nazwę Twojej firmy. W związku z tym potencjalny klient od razu może stwierdzić, czy wizyta w Twojej witrynie będzie dla niego wartościowa.

Ograniczenia, o których warto pamiętać

Decydując się na wkroczenia na rynki zagraniczne musisz pamiętać o prawie obowiązującym w tych krajach. W zależności od lokalnego prawa, mogą występować pewne ograniczenia co do reklamy internetowej, wynikające z przepisów.

Mimo, że kampania eksportowa AdWords ma bardzo szeroki zasięg, są regiony, w których takiej kampanii nie można prowadzić. AdWords nie jest dostępny na Krymie, Kubie, w Iranie, Korei Północnej, Sudanie i Syrii.

Podsumowanie

Jeśli uważasz, że Twój produkt sprzedawałby się klientom zagranicznym, zgłoś się do agencji SEM. Określ, który kraj Cię interesuje, specjaliści zajmą się przygotowaniem propozycji kampanii AdWords, a także zadbają o przetłumaczenie reklam.

Jesteś zainteresowany kampanią eksportową? Masz pytania? Skontaktuj się z nami!