Poznaj Sotrender i rozwiń profil swojej marki
Sotrender w łatwy sposób pozwoli Ci zdobyć cenne informacje na temat pozycji Twojej firmy w social media. Którzy fani są najaktywniejsi, jak rozkłada się rodzaj aktywności, jaka jest średnia liczba wyświetleń Twoich treści poszczególnym osobom? To tylko niektóre z pytań, na które odpowiedź znajdziesz w raportach Sotrendera. Zatem, jeśli prowadzisz profile w mediach społecznościowych, koniecznie wypróbuj to narzędzie.
Dane z najpopularniejszych serwisów
Dużą zaletą Sotrendera jest możliwość dodania profili i przeanalizowania danych nie tylko z fanpage’a na Facebooku. To narzędzie pozwala także uzyskać wiele informacji na temat profilu na Instagramie, Twitterze oraz kanału na YouTube.
W zależności od pakietu, który wybierzesz, będziesz mógł podpiąć określoną liczbę profili. W związku z tym nawet, jeśli prowadzisz działania tylko dla swojej firmy, znajdziesz opcję dla siebie.
Menu w Sotrenderze
Czego dowiesz się o swojej marce z Sotrendera
Gdy narzędzie zbierze już dane, po zalogowaniu, będziesz mógł rozpocząć analizę. Oczywiście w zależności od medium, kategorie danych, które pojawią się w raporcie, będą się nieco różnić.
Podsumowanie profilu
W Podsumowaniu profilu zobaczysz między innymi aktywność użytkowników – liczbę obserwujących w przypadku Instagrama i Twittera; liczbę wyświetleń, oceny pozytywne i negatywne na YT; aktywność godzinową i tygodniową użytkowników na Facebooku. W podsumowaniu z każdego źródła sprawdzisz także opublikowane treści, które cieszyły się największym zainteresowaniem.
Podsumowanie profilu Sotrender
Jeśli, któryś z wykresów szczególnie zwróci Twoją uwagę, możesz kliknąć “Więcej” i poznać dokładniejsze dane.
Wskazówki w panelu Sotrender
Wskazówki
Prowadząc profil firmowy, warto zastanowić się, jakie zmiany można wprowadzić. Pomocą służy zakładka “Wskazówki” w Sotrenderze.
Wskazówki podzielone są na 6 kategorii:
- treści
- profil
- obsługa klienta
- zaangażowanie
- zasięg
W kategoriach możesz znaleźć między innymi propozycje, by publikować więcej treści określonego typu lub dodawać do nich dłuższe opisy. Dowiesz się także, w jakich dniach i godzinach Twoi fani wykazują największe zainteresowanie.
Możesz wybrać kilka wskazówek i testować ich wpływ na aktywność na profilu.
Prócz informacji o tym, na co warto zwrócić uwagę, we wskazówkach pojawią się także informacje o tym, co nie wymaga poprawy. 🙂
Odbiorcy Sotrender
Odbiorcy
Chcesz jak najlepiej poznać fanów, obserwujących lub subskrybentów? Odwiedź raport “Odbiorcy”. To źródło wiedzy, które pozwoli Ci lepiej dopasować treści, ale dane te możesz także wykorzystać do lepszego targetowania reklam.
Informacje o dniu, w którym użytkownicy byli najaktywniejsi także są bardzo cenne – sprawdź, co zostało wtedy opublikowane i dowiedz się, jakie treści najbardziej angażują użytkowników.
W tym raporcie sprawdzisz także liczbę cofnięcia polubień, ukrycia posta, wszystkich postów na Facebooku.
Oczywiście znajdziesz tam jeszcze wiele cennych informacji np. źródła polubień, rodzaj aktywności, dni i godziny największej popularności.
W raporcie “Odbiorcy” dotyczącym profilu na Facebooku, znajdziesz Ranking aktywności. Po kliknięciu “Więcej”, pojawi się długa lista osób, które reagowały na Twoje treści. Możesz sprawdzić osoby najbardziej zaangażowane oraz najmniej. Przy każdym użytkowniku pojawia się informacja, jakiego typu aktywnością się wykazał.
Zasięg i zaangażowanie Sotrender
Zasięg i zaangażowanie
W “Zasięgu i zaangażowaniu” znajdziesz informacje na temat kontaktu użytkowników z Twoją marką. Dowiesz się między innymi, jak rozkłada się zasięg płatny, organiczny i wirusowy, a w przypadku Instagrama sprawdzisz elementy cieszące się największą liczbą kliknięć (przejście do strony www, kliknięcia we wskazówki dojazdu, kontakt telefoniczny, przez prywatną wiadomość, e-mail), CTR.
Rodzaje treści Sotrender
Treści
Dowiedz się, jakie typy treści najlepiej sprawdzają się na Twoim fanpage, sprawdź najlepsze filmy na YouTube, posty na Twitterze.
Raport “Treści” pomoże Ci tworzyć treści bardziej dopasowane do odbiorców.
Dodawanie raportu Sotrender
Raportowanie
Jaka jest przewaga Sotrendera nad statystykami dostępnymi na fanpage? Prócz przejrzystości danych, zdecydowaną zaletą jest możliwość wygenerowania estetycznego raportu, w którym wszystkie terminy, które mogą być niezrozumiałe, są wyjaśnione.
Co więcej, tworząc raport w Sotrender, możesz wybrać, czy ma on być generowany cyklicznie, czy jednorazowo. To niesamowita wygoda dla wszystkich, którzy mają pod swoją opieką kilka profili.
Sekcje w raporcie Sotrender
Jeśli będziesz chciał przygotować raport, będziesz musiał wybrać, którego serwisu społecznościowego, profilu, okresu ma dotyczyć. Ważne jest to, że możesz zdecydować, które sekcje mają się w nim znaleźć.
Porównanie Sotrender
Porównanie
Sotrenderem warto zainteresować się także ze względu na możliwość porównania profili. Możesz nie tylko zestawić ze sobą konta, do których masz dostęp, ale także… konkurencję.
Nie dość, że możesz stworzyć raport porównawczy konta swojego i konkurencji, to masz także możliwość analizowania wszystkich wskaźników, które są dostępne publicznie.
Podsumowanie
Jeśli chcesz zadbać o profile swojej marki w mediach społecznościowych, zacznij korzystać z Sotrendera. Przyjrzyj się danym, zobacz, co Twoi fani lubią najbardziej, przeprowadzaj testy i rozkręć swoje działania organiczne.